• Voordat je dit leest; Ik vind ook absoluut niet dat obesitas aangemoedigd moet worden, juist omdat ik uit ervaring weet hoe kut het is. En ja, ik werk hieraan...

    Ik las net op de pagina van de Telegraaf een artikel over een "plusszie" model met maat 54 die haar eerste fotoshoot heeft gehad. Ontzettend gaaf dat die vrouw het zover geschopt heeft, en ik vind de foto's echt prachtig, maar ja, een erg gezond beeld is het niet, ik ben de eerste omdat toe te geven. Maar dan zijn er ook eikels die reacties zoals onderstaande posten:

    In wat voor zieke wereld leven we als we dit soort vadsige figuren modellen gaan noemen. Dan heb ik liever een meisje die half flauw valt omdat ze 3 dagen geleden haar laatste rijstwafel heeft gegeten dan een "meisje" die half flauw valt omdat ze na 30 Luikse Wafels nog steeds honger heeft. Weet je wat, dan tyfen we er gewoon een mooi filtertje overheen dan lijkt het nog wel wat. Nou nee. Ik ben AS WE SPEAK McDonalds aan het eten (zo'n beetje het ranzigste voedsel op de planeet) en mijn Big Mac smaakte oprecht nog smeriger toen ik hier langs scrollde. Ik zeg: extra belasting heffen op dit soort figuren die het Nederlandse zorgstelsel naar de klote helpen. Obesitax. OF weet je wat. Laten we de liposuctie voortaan vergoeden in de basisverzekering. Dan kan ik voortaan rustig mijn Facebook checken zonder bang te zijn dat ik langs zo'n smerig figuur hoef te scrollen. Gadverdamme.

    Het klinkt misschien heel raar, maar deze comment raakte me ontzettend ook al ging het over een heel ander persoon. Ja, ik vind dat obesitas absoluut niet aangemoedigd moet worden maar nee, ik vind niet dat de maat broek die je aan je kont trekt je ook maar een beetje ranziger of minder mooi, slim of leuk maakt dan een ander persoon.
    Zo, dat was mijn betoog en een manier om van me af te schrijven over een eikel die ik anders op Facebook de volle laag gegeven zou hebben, maar dat zou ook alleen maar een oeverloze discussie worden.

    Om het een beetje on-topic te houden, heb jij wel eens een comment of artikel gelelzen die je op een onprettige manier wist te raken?

    [ bericht aangepast op 12 mei 2015 - 19:34 ]


    In my life I had so many setbacks, but oh darling, recovery is so much better.

    Wauw, die reactie slaat écht nergens op.

    Ik lees dagelijks comments op facebook waar ik het niet mee eens ben en sommige die mij dan raken. Sommige mensen weigeren om verder te kijken dan hun neus lang is. Deze comment is inderdaad heel bruut en gros. Maar toch kan ik ergens het punt er wel van inzien. Begrijp mij niet verkeerd, ik vind dat uiterlijk ook niet alles is. Het enige waar ik mij aan irriteer is dat het altijd het uiterste moet zijn. Of een model is te mager, of een model is te dik. Nauwelijks hoor je iets van modellen met een gezond lijntje, die zijn er namelijk ook nog.
    Nogmaals, begrijp mij niet verkeerd want deze reactie vind ik ook echt niet kunnen aangezien degene hoogstwaarschijnlijk niet alleen het model maar ook een paar onzekere meisjes heel erg heeft gekwetst.


    "Ignite, my love. Ignite."

    Er zijn zoveel achterlijke mensen op de wereld en de comment sectie van nieuwssites lijkt om een of andere reden een hele grote aantrekkingskracht op hen te hebben. Ik lees reacties niet eens meer, want de onvoorstelbaar grove dingen die er gezegd worden kunnen gewoon oprecht pijn doen. Maar je moet je ook realiseren dat mensen óveral een mening op hebben: niet alleen op zware mensen, maar ook op dunne mensen, allochtonen, asielzoekers, vrouwen, studenten van bepaalde studies etcetera. Je maakt het jezelf er niet makkelijker op om je deze dingen persoonlijk aan te trekken, al snap ik dat het lastig is om je niet aangevallen te voelen.


    i put the fun in funeral

    Die reactie is rude, maar ik vind ook niet dat iemand met maat 54 een model moet worden. Wat een ontzettend slecht voorbeeld is dat, en ja ik vind het ook niet mooi. Ik neem aan dat het gaat om onderstaand model? Ik bedoel, ik kan haar knieschijven niet eens onderscheiden.


    "She was fury, she was wrath, she was vengeance."

    Blackthorn schreef:
    Ik lees dagelijks comments op facebook waar ik het niet mee eens ben en sommige die mij dan raken. Sommige mensen weigeren om verder te kijken dan hun neus lang is. Deze comment is inderdaad heel bruut en gros. Maar toch kan ik ergens het punt er wel van inzien. Begrijp mij niet verkeerd, ik vind dat uiterlijk ook niet alles is. Het enige waar ik mij aan irriteer is dat het altijd het uiterste moet zijn. Of een model is te mager, of een model is te dik. Nauwelijks hoor je iets van modellen met een gezond lijntje, die zijn er namelijk ook nog.
    Nogmaals, begrijp mij niet verkeerd want deze reactie vind ik ook echt niet kunnen aangezien degene hoogstwaarschijnlijk niet alleen het model maar ook een paar onzekere meisjes heel erg heeft gekwetst.


    Don't worry, ik begrijp je echt niet verkeerd. Daar ben ik het juist heel erg mee eens (:


    In my life I had so many setbacks, but oh darling, recovery is so much better.

    Arianne schreef:
    Die reactie is rude, maar ik vind ook niet dat iemand met maat 54 een model moet worden. Wat een ontzettend slecht voorbeeld is dat, en ja ik vind het ook niet mooi. Ik neem aan dat het gaat om onderstaand model? Ik bedoel, ik kan haar knieschijven niet eens onderscheiden.



    Hier ben ik het eigenlijk wel mee eens.
    Natuurlijk zijn de uitgehongerde modellen ook geen goed voorbeeld. Maar dit vind ik ook eigenlijk niet gezond, er mogen best dikkere modellen zijn. Maar ga niet van te mager naar te dik.

    [ bericht aangepast op 12 mei 2015 - 19:49 ]


    you never leave my mind, even when i have a million things to worry about

Arianne schreef:
Die reactie is rude, maar ik vind ook niet dat iemand met maat 54 een model moet worden. Wat een ontzettend slecht voorbeeld is dat, en ja ik vind het ook niet mooi. Ik neem aan dat het gaat om onderstaand model? Ik bedoel, ik kan haar knieschijven niet eens onderscheiden.



Ja dat is inderdaad het model dat ik bedoelde haha


In my life I had so many setbacks, but oh darling, recovery is so much better.

Overkill schreef:
Er zijn zoveel achterlijke mensen op de wereld en de comment sectie van nieuwssites lijkt om een of andere reden een hele grote aantrekkingskracht op hen te hebben. Ik lees reacties niet eens meer, want de onvoorstelbaar grove dingen die er gezegd worden kunnen gewoon oprecht pijn doen. Maar je moet je ook realiseren dat mensen óveral een mening op hebben: niet alleen op zware mensen, maar ook op dunne mensen, allochtonen, asielzoekers, vrouwen, studenten van bepaalde studies etcetera. Je maakt het jezelf er niet makkelijker op om je deze dingen persoonlijk aan te trekken, al snap ik dat het lastig is om je niet aangevallen te voelen.


16 - 09 - '17

Overkill schreef:
Er zijn zoveel achterlijke mensen op de wereld en de comment sectie van nieuwssites lijkt om een of andere reden een hele grote aantrekkingskracht op hen te hebben. Ik lees reacties niet eens meer, want de onvoorstelbaar grove dingen die er gezegd worden kunnen gewoon oprecht pijn doen. Maar je moet je ook realiseren dat mensen óveral een mening op hebben: niet alleen op zware mensen, maar ook op dunne mensen, allochtonen, asielzoekers, vrouwen, studenten van bepaalde studies etcetera. Je maakt het jezelf er niet makkelijker op om je deze dingen persoonlijk aan te trekken, al snap ik dat het lastig is om je niet aangevallen te voelen.


† Love? I want to sleep.

Mag ik er eventussen gooien dat ik dat een hele mooie vrouw vind?

[ bericht aangepast op 12 mei 2015 - 20:11 ]


Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried

Headey schreef:
Mag ik er eventussen gooien dat ik dat een hele mooie vrouw vind?


Plus, mij maakt het niet uit of iemand graatmager of juist voller is, want ieder mens is mooi op zijn of haar eigen manier en als diegene zich goed voelt bij uiterlijk o.a dan is het al helemaal prima en zou niemand daar commentaar op moeten hebben.


The monsters running wild inside of me. I'm faded

Overkill schreef:
Er zijn zoveel achterlijke mensen op de wereld en de comment sectie van nieuwssites lijkt om een of andere reden een hele grote aantrekkingskracht op hen te hebben. Ik lees reacties niet eens meer, want de onvoorstelbaar grove dingen die er gezegd worden kunnen gewoon oprecht pijn doen. Maar je moet je ook realiseren dat mensen óveral een mening op hebben: niet alleen op zware mensen, maar ook op dunne mensen, allochtonen, asielzoekers, vrouwen, studenten van bepaalde studies etcetera. Je maakt het jezelf er niet makkelijker op om je deze dingen persoonlijk aan te trekken, al snap ik dat het lastig is om je niet aangevallen te voelen.


He cannot pass by without touching and moving and shaping and changing every thing, every boy-city, in his path.

Arianne schreef:
Die reactie is rude, maar ik vind ook niet dat iemand met maat 54 een model moet worden. Wat een ontzettend slecht voorbeeld is dat, en ja ik vind het ook niet mooi. Ik neem aan dat het gaat om onderstaand model? Ik bedoel, ik kan haar knieschijven niet eens onderscheiden.



Daar ben ik het mee eens, dit moet echt niet aangemoedigd worden, wat tegenwoordig wel gedaan wordt. Ik vind dat je jezelf best mooi mag vinden en mag accepteren zoals je ben, zolang je ook maar weet dat het ongezond is. Ik vind dat Sanne hier een best realistische visie op heeft, trouwens.
Hetzelfde geld voor te dunne modellen, ik vind het al heel goed dat ze nu modellen met een te laag BMI van de catwalk weren, eigenlijk zouden ze hier ook een max. op moeten zetten (en dan niet 25, want daar kan je zo overheen zitten als je gespierd bent, maar eerder richting de 30 van obesitas).

Ondanks alles vind ik alsnog dat diegene, en iedereen die zo doet, best minder rude erover mag doen. Ik snap niet wat er zo 'vies' is aan die foto.


Your make-up is terrible

Wat een toeval, ik heb juist dat artikel openstaan. Wat een lelijke reactie, vooral die "Dan heb ik liever een meisje die half flauw valt omdat ze 3 dagen geleden haar laatste rijstwafel heeft gegeten", moedigt anorexia aan vind ik.. Terwijl dit probleem even erg is.

Of ik ooit een comment heb gelezen dat me op een onprettige manier wist te raken? Heel veel, in zoveel nieuwsartikels helaas. Reacties over mensen met overgewicht, gehandicapten, racistische opmerkingen, daklozen,... Veel onterechte veralgemeningen ook. Ik ben niet dakloos of gehandicapt etc., maar ik word ook boos van al die grove reacties.
Wat ik laatst wel ineens realiseerde is dat het mij opviel dat er toch veel volwassenen uit de generatie van mijn ouders zo een slechte commentaren plaatsten. Terwijl er altijd wordt geklaagd over "de jeugd van tegenwoordig". Ik schrik er toch van dat het zoveel volwassenen zijn met zulke kortzichtige reacties, je zou juist denken dat zij het beter weten omdat zij meer levenservaring hebben. Maar ja, oud of niet, je hebt altijd van die kortzichtige mensen.


Ik wil een tuin vol egels

901FreeAtLast schreef:
(...)

Plus, mij maakt het niet uit of iemand graatmager of juist voller is, want ieder mens is mooi op zijn of haar eigen manier en als diegene zich goed voelt bij uiterlijk o.a dan is het al helemaal prima en zou niemand daar commentaar op moeten hebben.


Nou ja, mijn probleem is vooral dat het zo ongezond is en mensen anderen aanmoedigen dat het niet erg is om zo ongezond te zijn. Ik vind het vaak ook niet eens lelijk, maar hoe het eruit ziet is dan niet waar het over moet gaan. Maar goed, dunne mensen kunnen evengoed enorm ongezond zijn, natuurlijk.


Your make-up is terrible