• Voordat je dit leest; Ik vind ook absoluut niet dat obesitas aangemoedigd moet worden, juist omdat ik uit ervaring weet hoe kut het is. En ja, ik werk hieraan...

    Ik las net op de pagina van de Telegraaf een artikel over een "plusszie" model met maat 54 die haar eerste fotoshoot heeft gehad. Ontzettend gaaf dat die vrouw het zover geschopt heeft, en ik vind de foto's echt prachtig, maar ja, een erg gezond beeld is het niet, ik ben de eerste omdat toe te geven. Maar dan zijn er ook eikels die reacties zoals onderstaande posten:

    In wat voor zieke wereld leven we als we dit soort vadsige figuren modellen gaan noemen. Dan heb ik liever een meisje die half flauw valt omdat ze 3 dagen geleden haar laatste rijstwafel heeft gegeten dan een "meisje" die half flauw valt omdat ze na 30 Luikse Wafels nog steeds honger heeft. Weet je wat, dan tyfen we er gewoon een mooi filtertje overheen dan lijkt het nog wel wat. Nou nee. Ik ben AS WE SPEAK McDonalds aan het eten (zo'n beetje het ranzigste voedsel op de planeet) en mijn Big Mac smaakte oprecht nog smeriger toen ik hier langs scrollde. Ik zeg: extra belasting heffen op dit soort figuren die het Nederlandse zorgstelsel naar de klote helpen. Obesitax. OF weet je wat. Laten we de liposuctie voortaan vergoeden in de basisverzekering. Dan kan ik voortaan rustig mijn Facebook checken zonder bang te zijn dat ik langs zo'n smerig figuur hoef te scrollen. Gadverdamme.

    Het klinkt misschien heel raar, maar deze comment raakte me ontzettend ook al ging het over een heel ander persoon. Ja, ik vind dat obesitas absoluut niet aangemoedigd moet worden maar nee, ik vind niet dat de maat broek die je aan je kont trekt je ook maar een beetje ranziger of minder mooi, slim of leuk maakt dan een ander persoon.
    Zo, dat was mijn betoog en een manier om van me af te schrijven over een eikel die ik anders op Facebook de volle laag gegeven zou hebben, maar dat zou ook alleen maar een oeverloze discussie worden.

    Om het een beetje on-topic te houden, heb jij wel eens een comment of artikel gelelzen die je op een onprettige manier wist te raken?

    [ bericht aangepast op 12 mei 2015 - 19:34 ]


    In my life I had so many setbacks, but oh darling, recovery is so much better.

    Meride schreef:
    Mijn mening: ik vind de vrouw iets te dik ik bedoel je ziet haar knieschijf niet eens en haar billen zijn er echt over!
    Je moet ook geen graatmagere fotomodel pakken maar ook geen dikke pak,dan iemand van 56 kilo of 60
    Maar geen 90! Je mag best eten maar ook weer niet te veel je lag best meedoen aan modellen ding weet ik veel hoe je het noemt
    Maar ik denk dat niemand het dan echt mooi gaat vinden:)

    wauw. Die gewichten slaan serieus nergens op! Als iemand wat groter is weegt diegene als gauw boven de 60. Daarnaast kan iemand gewoon gespierd zijn. Spieren wegen namelijk in verhouding tot vet veel zwaarder.
    Iemand die 1.60 is weegt met een normale bouw als gauw 60 kg.
    Daarnaast is 90 kg nog niet eens een heel vreemd gewicht als iemand groot/gespierd is .

    [ bericht aangepast op 13 mei 2015 - 18:44 ]


    "Ignite, my love. Ignite."

    Meride schreef:
    Mijn mening: ik vind de vrouw iets te dik ik bedoel je ziet haar knieschijf niet eens en haar billen zijn er echt over!
    Je moet ook geen graatmagere fotomodel pakken maar ook geen dikke pak,dan iemand van 56 kilo of 60
    Maar geen 90! Je mag best eten maar ook weer niet te veel je lag best meedoen aan modellen ding weet ik veel hoe je het noemt
    Maar ik denk dat niemand het dan echt mooi gaat vinden:)


    Dus volgens jou mag ik geen model worden. Niet dat ik dat wil ofzo, maar ik zit boven het gewicht dat jij als max hebt aangegeven, nou lekker dan. Je kan ook een zwaarder gewicht hebben zonder super dik te zijn, hoor. Ik ben overigens 1.83

    [ bericht aangepast op 13 mei 2015 - 19:07 ]


    Egal was kommt, es wird gut, sowieso. Immer geht 'ne neue Tür auf, irgendwo.

    Arianne schreef:
    Die reactie is rude, maar ik vind ook niet dat iemand met maat 54 een model moet worden. Wat een ontzettend slecht voorbeeld is dat, en ja ik vind het ook niet mooi. Ik neem aan dat het gaat om onderstaand model? Ik bedoel, ik kan haar knieschijven niet eens onderscheiden.



    Ik vind het eerlijk gezegd als model niet mooi. Ikzelf zit op een maatje 46/48 (ik ben begonnen er iets aan te doen) en zie vrouwen met mijn postuur/hoeveelheid vetmassa ook liever niet op de catwalk of foto's in lingerie, laat staan maatje 54. Zelfde geldt voor vrouwen met (zwaar) ondergewicht. Ben het dus wel eens met een minimum en maximum. Zolang het om een percentage gaat, zodat de grootte ook meegenomen wordt in de berekening.

    Die reactie van die gast gaat wel erg ver. Enorm rude, kwetsend en beledigend. Zulke mensen zou je de internettoegang moeten afpakken, eigenlijk...


    Don't fashion me into a maiden that needs saving from a dragon. I am the dragon, and I will eat you whole.

    Bostick schreef:
    (...)

    Dus volgens jou mag ik geen model worden. Niet dat ik dat wil ofzo, maar ik zit boven het gewicht dat jij als max hebt aangegeven, nou lekker dan. Je kan ook een zwaarder gewicht hebben zonder super dik te zijn, hoor. Ik ben overigens 1.83

    Damn, en ik dacht dat ik lang was :'D


    † Love? I want to sleep.