• Ik wil even vermelden dat dit eigenlijk de eerste RPG is die ik ooit beheer, maar tevens ook de eerste RPG is die ik werkelijk ga spelen. Misschien niet een heel slim idee om als onervaren iemand een RPG te starten, maar ik vind het fijn om een eigen verhaallijn te bedenken.
    Dit betekent wel dat ik nog veel moet leren, dus hou daar alsjeblieft rekening mee. Hulp is altijd welkom!


    Tien paarden, tien erfgenamen uit verschillende werelddelen.
    Samen kunnen zij het IJslands vuur weer laten branden.




    Aan de rand van IJsland ligt een kleine ranch (Eldur) al eeuwenlang verscholen tussen de kloven. Niet veel mensen weten van het bestaan af – logisch, want de ranch is enkel te bezichtigen door de erfgenamen van het IJslandse vuur. Het is aan tien jongeren – allemaal tussen de vijftien en vierentwintig jaar oud – de taak om het IJslandse vuur weer te laten branden.
    Dit kunnen ze echter niet zomaar: samenwerking, vertrouwen en intelligentie is hierbij van groot belang.

    Verdere informatie:
    * Tussen 1990 en 2000 is elk jaar één pasgeboren baby uitgeroepen tot erfgenaam van het IJslands vuur. Op veertienjarige leeftijd werden de erfgenamen allemaal naar ranch Eldur gebracht, gelegen in het kleine plaatsje Hella. Daar kregen ze ieder een paard aangewezen – een stukje van het IJslands vuur, bedoeld om levende te houden. Zonder alle tien de paarden kan het IJslands vuur nooit meer ontstoken worden.
    *Elke honderd jaar dooft het IJslands vuur. Als dit vuur niet binnen tien jaar wordt ontstoken, zal de wereld onder macht komen te staan van de slechte partij (de Slamet).
    * Er is één menselijke volwassene die af weet van ranch Eldur en het IJslands vuur. Dit is Eldur zelf, een onsterfelijke man die de jeugdigen naar de ranch brengt. Wat mij betreft komt hij verder in de RPG niet meer voor.
    Voor de rest weet de Slamet van het bestaan van Ranch Eldur en het IJslands vuur. Zij willen het liefst de macht over de wereld hebben. De Slamet is een volk wat zeer veel lijkt op de mens: ze kunnen denken, voelen en hebben emoties, maar het grootste deel van hun ziel smeekt om macht.
    *Het IJslands vuur kan worden ontstoken door met alle erfgenamen en paarden richting nationaal park Skaftafell te trekken. Daar zal onder de stralen van waterval Svartifoss een blauwe gloed te zien zijn. Door met alle erfgenamen door de gloed heen te stappen, zal het vuur gaan branden.
    De magie die de paarden een eeuwig leven schonk, zal worden afgenomen, aangezien dat de ‘puzzelstukken’ van het vuur waren.
    De erfgenamen zullen een nieuw bestaan bij de waterval opbouwen en onsterfelijkheid zal hun worden geschonken – zodat zij over honderd jaar de nieuwe erfgenamen van het IJslands vuur in de gaten kunnen houden.
    *De reis naar Skaftafell zal niet zonder slag of stoot gaan: er zijn gemuteerde poolvossen en papegaaiduikers aanwezig die het ontsteken van het IJslands vuur zullen proberen tegen te houden (onder gezag van de Slamet), ze zullen niet altijd eten of een slaapplaats ter beschikking hebben en verzin nog maar meer problemen.
    *Ieder erfgenaam heeft één wapen (dolken etc. GEEN VUURWAPENS!) wat aan hem verbonden is. Ook dit is een 'puzzelstukje' van het IJslands vuur. Raakt de erfgenaam het kwijt, zal het IJslands vuur nooit ontstoken kunnen worden.
    *Wat mij betreft kan de Slamet ook worden gespeeld als mensen daar behoefte aan hebben, maar de RPG zelf draait vooral om de erfgenamen. Bij oog-in-oog scenes is het bijvoorbeeld wel handig dat de Slamet ook wordt gespeeld. Ook kan het bijvoorbeeld zo zijn dat de Slamet een erfgenaam ontvoert. Nou ja, verzin maar raak. (:
    *Mocht het nog niet duidelijk zijn: voor iedere leeftijd is maar één rol aanwezig!
    *Ervaring met paarden is niet nodig.



    * Houdt je rollen realistisch. Niemand is perfect, ook de erfgenamen niet.
    * Aantal jongens en meisjes ongeveer gelijk houden.
    * Zo’n 200 of meer woorden per post zou aardig zijn.
    * Algemeen Beschaafd Nederlands praten.
    * Niemand buiten sluiten.
    * Voor vragen, suggesties of tips sta ik altijd open!
    * Als je een rol wil reserveren, mag dat (: Zeg dan even welke leeftijd en welk geslacht als het om een erfgenaam gaat.

    Invullijstje erfgenaam van het IJslands vuur:
    Naam:
    Leeftijd (niet jonger dan 15, niet ouder dan 24):
    Uiterlijk:
    Nationaliteit:
    Karakter:
    Wapen:
    Extra:

    Paard
    Naam:
    Leeftijd:
    Geslacht:
    Karakter:
    Uiterlijk:


    Invullijstje de Slemat:
    Naam:
    Leeftijd (mag alle leeftijden):
    Uiterlijk:
    Karakter:
    Extra:


    Rollen

    Erfgenamen
    Erfgenaam één: - Aled Dragon Evans || 15 || Hippogrief || Vinur, hengst || 1,1
    Erfgenaam twee: - Gereserveerd || 16 || The_Glue ||
    Erfgenaam drie: - Gereserveerd || 17 || Ninuture ||
    Erfgenaam vier: -
    Erfgenaam vijf: - Gereserveerd || 19 || Fyrgebraec ||
    Erfgenaam zes: - Gereserveerd || 20 || Revolutionary ||
    Erfgenaam zeven: - Gereserveerd || 21 || Constellation ||
    Erfgenaam acht: -
    Erfgenaam negen: - Gereserveerd || 23 || HaldirOfLorien ||
    Erfgenaam tien: - Sander Sebastiaan Delahaye || 24 || Blodsvept || Rochanon, hengst || 1,2

    De Slemar
    - Gereserveerd || Cissy
    -
    -
    -
    -

    [ bericht aangepast op 19 mei 2015 - 17:08 ]

    Blodsvept schreef:
    (...)

    Hahaha, hij kwam ineens in me op als FC en ik vond hem wel geschikt ^^


    I'm totally in love with Matthew ;3
    Je kunt hem ook niet echt als een druk en onserieus persoon zien, vind ik..


    The monsters running wild inside of me. I'm faded

    901FreeAtLast schreef:
    (...)

    I'm totally in love with Matthew ;3
    Je kunt hem ook niet echt als een druk en onserieus persoon zien, vind ik..


    Klopt wel ja, wel iemand die van grapjes houdt ofzo, maar idd niet erg onserieus.
    Al heb ik zijn karakter meer gebasseerd op de persoon van wie ik zijn naam heb, haha.


    Stenenlikker

    De rol is helemaal goed wat mij betreft! Wat een toffe faceclaim trouwens ;) Het lijkt me serieus een toffe vent.

    Ik schrijf me toch uit ik denk dat ik te kort tijd heb voor 2 RPG's volgende week want ik heb een paar repetities van valken waar ik een 6 voor sta gemiddeld dus die wil ik omhoog knallen en ik heb volgende week dinsdag en donderdag bijles en daarna moet ik gelijk door naar paardrijles maar ja veel plezier veder en sorry dat ik me uitschrijv


    Let's Escape To Neverland

    Ik schrijf me helaas ook uit! Gezien ik de komende weken 4 dagen tot 15.20 moet en dan pas rond 16.00 thuis ben, huiswerk maken en dan om 17.00 al eten, waarna ik weer misschien huiswerk moet maken. Daarbij komt ook dat ik iemands rol over neem in een andere RPG gezien diegene gestopt is met Quizlet, helaas.
    Het idee leek me geweldig, maar het kan niet echt anders. Sorry.


    The monsters running wild inside of me. I'm faded

    Jammer, maar wel begrijpelijk..
    Ik zal jullie weghalen uit de lijst.

    Vrouwelijke erfgenaam van 20 voor mij? (:
    Paardenclaim c:

    [ bericht aangepast op 11 mei 2015 - 16:56 ]


    I don't know if life is greater than death — but love was more than either

    Ik ga vandaag mijn rol maken ^^

    Is goed allebei! (Sorry, ik dacht dat ik al geantwoord had, maar dat bleek niet zo)

    Een meisje van 21 graag.

    [ bericht aangepast op 13 mei 2015 - 23:10 ]


    Geloof niet alles wat je denkt

    Kan ik nog mee doen? Ik zou graag een jongen van 17 willen (erfgenaam, en als 17 bezet is 16)


    "Find peace in who and what you are." — Saphira

    Jullie staan erbij (:

    Mag ik een 16 jarig meisje?


    You got teeth like a wolf, but you cry like a sheep

    Is goed!