• Ik wil even vermelden dat dit eigenlijk de eerste RPG is die ik ooit beheer, maar tevens ook de eerste RPG is die ik werkelijk ga spelen. Misschien niet een heel slim idee om als onervaren iemand een RPG te starten, maar ik vind het fijn om een eigen verhaallijn te bedenken.
    Dit betekent wel dat ik nog veel moet leren, dus hou daar alsjeblieft rekening mee. Hulp is altijd welkom!


    Tien paarden, tien erfgenamen uit verschillende werelddelen.
    Samen kunnen zij het IJslands vuur weer laten branden.




    Aan de rand van IJsland ligt een kleine ranch (Eldur) al eeuwenlang verscholen tussen de kloven. Niet veel mensen weten van het bestaan af – logisch, want de ranch is enkel te bezichtigen door de erfgenamen van het IJslandse vuur. Het is aan tien jongeren – allemaal tussen de vijftien en vierentwintig jaar oud – de taak om het IJslandse vuur weer te laten branden.
    Dit kunnen ze echter niet zomaar: samenwerking, vertrouwen en intelligentie is hierbij van groot belang.

    Verdere informatie:
    * Tussen 1990 en 2000 is elk jaar één pasgeboren baby uitgeroepen tot erfgenaam van het IJslands vuur. Op veertienjarige leeftijd werden de erfgenamen allemaal naar ranch Eldur gebracht, gelegen in het kleine plaatsje Hella. Daar kregen ze ieder een paard aangewezen – een stukje van het IJslands vuur, bedoeld om levende te houden. Zonder alle tien de paarden kan het IJslands vuur nooit meer ontstoken worden.
    *Elke honderd jaar dooft het IJslands vuur. Als dit vuur niet binnen tien jaar wordt ontstoken, zal de wereld onder macht komen te staan van de slechte partij (de Slamet).
    * Er is één menselijke volwassene die af weet van ranch Eldur en het IJslands vuur. Dit is Eldur zelf, een onsterfelijke man die de jeugdigen naar de ranch brengt. Wat mij betreft komt hij verder in de RPG niet meer voor.
    Voor de rest weet de Slamet van het bestaan van Ranch Eldur en het IJslands vuur. Zij willen het liefst de macht over de wereld hebben. De Slamet is een volk wat zeer veel lijkt op de mens: ze kunnen denken, voelen en hebben emoties, maar het grootste deel van hun ziel smeekt om macht.
    *Het IJslands vuur kan worden ontstoken door met alle erfgenamen en paarden richting nationaal park Skaftafell te trekken. Daar zal onder de stralen van waterval Svartifoss een blauwe gloed te zien zijn. Door met alle erfgenamen door de gloed heen te stappen, zal het vuur gaan branden.
    De magie die de paarden een eeuwig leven schonk, zal worden afgenomen, aangezien dat de ‘puzzelstukken’ van het vuur waren.
    De erfgenamen zullen een nieuw bestaan bij de waterval opbouwen en onsterfelijkheid zal hun worden geschonken – zodat zij over honderd jaar de nieuwe erfgenamen van het IJslands vuur in de gaten kunnen houden.
    *De reis naar Skaftafell zal niet zonder slag of stoot gaan: er zijn gemuteerde poolvossen en papegaaiduikers aanwezig die het ontsteken van het IJslands vuur zullen proberen tegen te houden (onder gezag van de Slamet), ze zullen niet altijd eten of een slaapplaats ter beschikking hebben en verzin nog maar meer problemen.
    *Ieder erfgenaam heeft één wapen (dolken etc. GEEN VUURWAPENS!) wat aan hem verbonden is. Ook dit is een 'puzzelstukje' van het IJslands vuur. Raakt de erfgenaam het kwijt, zal het IJslands vuur nooit ontstoken kunnen worden.
    *Wat mij betreft kan de Slamet ook worden gespeeld als mensen daar behoefte aan hebben, maar de RPG zelf draait vooral om de erfgenamen. Bij oog-in-oog scenes is het bijvoorbeeld wel handig dat de Slamet ook wordt gespeeld. Ook kan het bijvoorbeeld zo zijn dat de Slamet een erfgenaam ontvoert. Nou ja, verzin maar raak. (:
    *Mocht het nog niet duidelijk zijn: voor iedere leeftijd is maar één rol aanwezig!
    *Ervaring met paarden is niet nodig.



    * Houdt je rollen realistisch. Niemand is perfect, ook de erfgenamen niet.
    * Aantal jongens en meisjes ongeveer gelijk houden.
    * Zo’n 200 of meer woorden per post zou aardig zijn.
    * Algemeen Beschaafd Nederlands praten.
    * Niemand buiten sluiten.
    * Voor vragen, suggesties of tips sta ik altijd open!
    * Als je een rol wil reserveren, mag dat (: Zeg dan even welke leeftijd en welk geslacht als het om een erfgenaam gaat.

    Invullijstje erfgenaam van het IJslands vuur:
    Naam:
    Leeftijd (niet jonger dan 15, niet ouder dan 24):
    Uiterlijk:
    Nationaliteit:
    Karakter:
    Wapen:
    Extra:

    Paard
    Naam:
    Leeftijd:
    Geslacht:
    Karakter:
    Uiterlijk:


    Invullijstje de Slemat:
    Naam:
    Leeftijd (mag alle leeftijden):
    Uiterlijk:
    Karakter:
    Extra:


    Rollen

    Erfgenamen
    Erfgenaam één: - Aled Dragon Evans || 15 || Hippogrief || Vinur, hengst || 1,1
    Erfgenaam twee: - Gereserveerd || 16 || The_Glue ||
    Erfgenaam drie: - Gereserveerd || 17 || Ninuture ||
    Erfgenaam vier: -
    Erfgenaam vijf: - Gereserveerd || 19 || Fyrgebraec ||
    Erfgenaam zes: - Gereserveerd || 20 || Revolutionary ||
    Erfgenaam zeven: - Gereserveerd || 21 || Constellation ||
    Erfgenaam acht: -
    Erfgenaam negen: - Gereserveerd || 23 || HaldirOfLorien ||
    Erfgenaam tien: - Sander Sebastiaan Delahaye || 24 || Blodsvept || Rochanon, hengst || 1,2

    De Slemar
    - Gereserveerd || Cissy
    -
    -
    -
    -

    [ bericht aangepast op 19 mei 2015 - 17:08 ]

    @901FreeAtLast: Dat kan natuurlijk! (: Je rol is goedgekeurd trouwens, ziet er mooi uit!
    @Ballooo: Negentien als leeftijd is al gereserveerd, sorry..
    @Cissy en @Blodsvept: Staat genoteerd.
    @HaldirOfLorien: Ofcourse! Hoe oud moet de erfgenaam zijn?

    Overigens wil ik wel even zeggen, dat het misschien handig is als er niet alleen vrouwelijke erfgenamen komen. Van mij hoeft het echt niet een even aantal te zijn, maar het is wel een heel groot verschil als er dadelijk twee mannelijke erfgenamen zijn en acht vrouwelijke. :P Tenminste, dat lijkt mij dan.

    @Hippogrief: Doe maar 23 ^^




    Naam: Sander Sebastiaan Delahaye
    Leeftijd: 24
    Uiterlijk: Sander is een jongeman van gemiddelde lengte, zo'n 1.76 meter. Zijn lichaamsbouw is ook gemiddeld, maar met redelijke spieren, vanwege trainingen. Voor het zwaardvechten, maar ook door het paardrijden. Zijn ogen zijn honingbruin van kleur met daarboven vrij rechte wenkbrauwen, die echter een boogje vormen als hij fronst, wat hij vrij vaak doet.
    Zijn haar is donkerblond van kleur en heeft een redelijke slag. Hij draagt het tot net boven zijn schouders, omdat hij dat persoonlijk mooier vind dan van dat hele korte haar. Soms zit het hem wat in de weg, maar dat is simpel op te lossen met een elastiekje als dat echt nodig is. Te paard vind hij het juist lekker om zijn haar los te hebben en aan los haar geeft hij dan ook bijna altijd de voorkeur.
    Betreft kleding geeft hij de voorkeur aan simpele en lekker zittende kleding. Hij was sowieso al iemand die vrij weinig om zijn uiterlijk gaf, maar sinds hij op ranch Eldur leeft, vind hij dat al helemaal niks meer uitmaken. De enige andere mensen die hij ziet zijn Eldur en de andere uitverkorenen en voor hun hoeft hij er niet bijzonder uit te zien, naar zijn mening.
    Nationaliteit: Belgisch
    Karakter: Sander is een rustige en bescheiden jongeman, iemand die niet zo gauw zal opvallen. Hij houdt er dan ook meer van om rustig zijn eigen ding te kunnen doen, zonder dat anderen hem daarbij storen. Sommigen kunnen zich eraan storen, vinden dat hij zich wat meer met anderen bezig moet houden, maar vanuit zichzelf heeft hij nou eenmaal weinig behoefte aan andere mensen. Maar dit betekent dat hij niet van sociaal contact houdt. Hij is vaak wel in voor een praatje en vrij behulpzaam. Uit zichzelf zal hij misschien niet zo gauw iets doen, maar als je het hem vriendelijk vraagt, is hij bijna altijd bereid je te helpen.
    Sander is iemand die niet gauw ergens een probleem van maakt; hij is erg flexibel en past zich makkelijk aan. Bijvoorbeeld als Rochanon een ander plan heeft dan hem, laat Sander hem zijn lang gaan, zolang het een onbelangrijk iets inhoudt. Hij houdt ook ongelovelijk veel van zijn paard en hij geeft erg veel om hem. Hij is dan ook vrij beschermend naar hem, wilt hem geen gevaarlijke dingen laten doen. Maar ook naar anderen is Sander beschermend. Hij geeft om de andere uitverkorenen en voelt zich als oudste ook verantwoordelijk over hen. Als er gevaar dreigt zal hij hen dan ook altijd blijven beschermen.
    Sander is iemand die houdt van de waarheid en zal zelf ook altijd eerlijk zijn. Als hij een fout heeft gemaakt geeft hij dit dan ook toe en zal er niet over gaan liegen. Maar dat hij zijn fouten toegeeft wilt niet zeggen dat hij ook meteen spijt heeft van zijn daden. Hij doet wat hij noodzakelijk acht en zal zich niet zo gauw om laten praten over de juistheid van zijn daden. Hij vind zichzelf dan ook oud genoeg om daar zelf verantwoordelijk over te zijn en zelf te beslissen wat goed of fout is.
    Wapen: Hij vecht met twee redelijk korte zwaarden. Het ene zwaard is hem gegeven als puzzelstukje. Het andere heeft hij laten maken, omdat hij liever met twee zwaarden vecht. Zover dat mogelijk was, zijn deze twee identiek aan elkaar. Het puzzelstuk zwaard gebruikt hij wel als eerste wapen en als een tweede nodig is, trekt hij ook de ander.




    Paard
    Naam: Rochanon
    Leeftijd: 13
    Geslacht: Hengst
    Karakter: Rochanon kent Sander al een groot deel van zijn leven en is erg toegewijd aan zijn baasje en heeft zowat alles voor hem over. Soms is hij behoorlijk koppig en hij heeft een sterke eigen wil, maar hij weet wanneer het nodig is om wel echt te gehoorzamen.
    Uiterlijk: Rochanon is een zwarte hengst, maar in de zon lijkt hij donkerbruin

    [ bericht aangepast op 9 mei 2015 - 21:07 ]


    Stenenlikker



    Vivian "Viv" Coeur


    • Leeftijd •
    Viv is 17 jaar en verjaart op 19 April
    • Uiterlijk •
    [FC:Madison Beer] Viv is licht getint en is met een lengte van 1,63 niet de langste van de wereld. Viv heeft bruin/zwart haar soms verft ze het zodat het of bruin is of zwart meestal laat ze het gewoon hoe het is, haar haar komt tot haar onderrug en het golft heel licht. Ze heeft donker bruine ogen die meestal vrolijk staan, qua make-up draagt ze veel mascara, eyeliner en oogschaduw. Ze doet ook foundation en lippenstift op, meestal heeft ze een dun laagje nagelag op en daar glans op te brengen. Viv is best wel simpel gekleed, meestal niet zwart maar kleurrijk ze wil niet te veel opvallen dus zal ze geen hele neon outfit dragen, als ze naar haar paard gaat draagt ze een bruine rijbroek en doet ze daar gewoon een shirtje overheen.
    • Nationaliteit •
    Viv is in Lille geboren dat ligt in Frankrijk
    • Karakter •
    Komt
    • Wapen •
    Viv is erg handig met de pijl en boog, extra volgt
    • Extra •
    Komt








    Sylgja


    • Leeftijd •
    Sylgja is 7 jaartjes jong en verjaart op 1 Mei
    • Geslacht •
    Sylgja is een hengst
    • Karakter •
    Komt
    • Uiterlijk •
    Komt

    [ bericht aangepast op 9 mei 2015 - 10:33 ]


    Let's Escape To Neverland

    Rollen zijn (tot nu toe) goedgekeurd en staan er alvast bij! :D

    [ bericht aangepast op 8 mei 2015 - 21:46 ]

    Mijn rol is nog niet af hoor! ^


    The monsters running wild inside of me. I'm faded

    Dat snap ik, haha. Maar tot nu toe zijn ze allemaal goedgekeurd en heb ik ze er bij gezet xD Dat geeft net wat meer overzicht voor mezelf. Ik ben nogal chaotisch, moet je weten.

    Wanneer de rollen helemaal af zijn, lees ik ze nog een keer door en geef ik het aan als iets niet klopt.

    Hoeveel mensen kunnen er bv een dolk als puzzelstukwapen hebben?


    The monsters running wild inside of me. I'm faded

    -

    [ bericht aangepast op 9 mei 2015 - 8:23 ]


    Let's Escape To Neverland

    901FreeAtLast schreef:
    Hoeveel mensen kunnen er bv een dolk als puzzelstukwapen hebben?

    Wat mij betreft - hoewel dat niet leuk zou zijn - kan iedereen een dolk hebben, mochten ze allemaal van elkaar verschillen.
    Dit zou echter vrij eentonig zijn, dus ik denk twee á drie mensen?

    Hippogrief schreef:
    (...)
    Wat mij betreft - hoewel dat niet leuk zou zijn - kan iedereen een dolk hebben, mochten ze allemaal van elkaar verschillen.
    Dit zou echter vrij eentonig zijn, dus ik denk twee á drie mensen?


    Aah, oké. Want ik zag dat iemand anders ook een boog had gedaan en dus ook allemaal pijlen erbij en het zou dus jammer zijn als 1 het maar mocht en jij tegen mij bv ging zeggen dat ik een ander wapen moet, omdat er maar 1 persoon per wapen mag en ik die als eerst had. ;3
    Thank you!
    Ik zal kijken wanneer ik Quinn en Cato af kan maken, als je trouwens het niet leuk vindt dat iedereen een hengst heeft wil ik Cato ook wel een merrie maken.


    The monsters running wild inside of me. I'm faded

    901FreeAtLast schreef:
    (...)

    Aah, oké. Want ik zag dat iemand anders ook een boog had gedaan en dus ook allemaal pijlen erbij en het zou dus jammer zijn als 1 het maar mocht en jij tegen mij bv ging zeggen dat ik een ander wapen moet, omdat er maar 1 persoon per wapen mag en ik die als eerst had. ;3
    Thank you!
    Ik zal kijken wanneer ik Quinn en Cato af kan maken, als je trouwens het niet leuk vindt dat iedereen een hengst heeft wil ik Cato ook wel een merrie maken.


    Ik snap het, maar dat is dus niet het geval. Twee of drie bogen zijn prima, maar niet dat alle tien de erfgenamen een boog hebben. (:


    Als je Cato een hengst wil houden, mag dat ook hoor.
    Het maakt niet zo heel veel uit eigenlijk, als je maar geen hengst hebt die alle merrie's bestormt xD (Om het even netjes te zeggen)
    Maar op zich maakt het mij niet zoveel uit of je een merrie of hengst hebt.

    [ bericht aangepast op 9 mei 2015 - 12:56 ]

    Ik denk dat Sander af is :Y)


    Stenenlikker

    Blodsvept schreef:
    Ik denk dat Sander af is :Y)


    Ik ben verliefd op hem man. Matthew Gray Gubler, gewoon perfect.


    The monsters running wild inside of me. I'm faded

    901FreeAtLast schreef:
    (...)

    Ik ben verliefd op hem man. Matthew Gray Gubler, gewoon perfect.


    Hahaha, hij kwam ineens in me op als FC en ik vond hem wel geschikt ^^


    Stenenlikker