• Themawedstrijd: Boeken, Series & Films • Sylvie & Gabriëla


    Welkom op de Fandom universiteit van Quizlet.nl! Wij heten iedere unieke leerling van harte welkom op onze universiteit, ongeacht tot welke fandoms je precies behoort, want alles is hier namelijk toegelaten. Laat je niet afschrikken, maar wees trots op de fandoms waar je toe behoort. Haat kennen wij trouwens niet op deze school, anders volgen er meteen maatregelen, aangezien dat niet getolereerd wordt. Dus wees niet bang om van de daken te schreeuwen tot welke fandoms je behoort en wees ook niet beschaamd om andere stiekem fan te maken. Kijken jullie al uit naar het schooljaar? Wij alvast wel!
    Deze universiteit draait overigens om alle fandoms die je terug kan vinden in boeken, series en films.
    Wees trouwens niet bang om vragen te stellen!

    Regels
    Huisregels van Quizlet.nl
    Alle opdrachten worden via pb ingezonden naar beide juryleden
    Wij werken met een puntensysteem
    Een joker inzetten is mogelijk, maar slechts eenmaal
    Een opdracht duurt tien dagen, met mogelijkheid tot vier dagen uitstel
    Heb respect voor elkaar
    Naamsveranderingen doorgeven
    Afwezigheden doorgeven
    Wij kunnen helaas geen credits cadeau doen, maar wel reclame maken
    Link naar story, abo is niet verplicht, maar kom achteraf niet klagen als je wat gemist hebt


    Juryleden
    Nakama
    Talley


    Deelnemers
    Involved
    6.75 • 6 • Joker • 7.5 •
    Beauregard
    5.75 • Joker • 8.5 • 8.6 •
    rikiah
    5.5 • 5.33 • 6 • Joker

    Runescript
    7.5 • Joker • 7.75 • Niet ingeleverd
    Hazy (vakantiewerk t.e.m. 17 juli)
    7.5 • 7 • 8.75 • 8.25 •

    Kangster (volgende drie weken zelden op Q)
    9.13 • 9 • 9.15 • 8.75 •
    BooksAreMyLife (vanaf 26 juli op vakantie)
    6.88 • Joker • 7 • 8 •
    Anaklysmos
    7.75 • 8 • 9.15 • 8.25 •


    Opdrachten
    Opdracht één • Schrijfopdracht
    We beginnen met iets simpel, een schrijfopdracht. Quizlet draait dan ook voornamelijk om het schrijven, niet waar? Natuurlijk is het de bedoeling dat je al een fandom gaat kiezen. Dan heb je de keuze uit twee mogelijkheden. Je kan ervoor kiezen om het einde om te draaien, een goed einde wordt dan een slecht einde of andersom. Of je kan ervoor kiezen om te schrijven over hoe jij dacht dat je fandom was, voordat je de boeken ging lezen, of de serie of film ging kijken. Laat ons wel duidelijk weten voor welke mogelijkheid je kiest bij het inzenden van je opdracht.
    Voorwaarden: Minimum 500 woorden - maximum 1500 woorden.
    Deadline: Maandag 18 mei 2015 om 23.59 uur.
    Deadline aanvraag uitstel: Zondag 17 mei 2015 om 23.59 uur.
    Deadline uitstel: Vrijdag 22 mei 2015 om 23.59 uur.


    Opdracht twee • Coveropdracht
    Kies een fandom en bekijk dan de cover van het boek of de dvd. Pas deze cover nu aan door je eigen creativiteit te gebruiken. Had jij je de cover anders voorgesteld, of vind jij dat hij op die of die manier beter kon? Houd je vooral niet in om je eigen fantasie te gebruiken.
    Voorwaarden: Minstens één bekend element in de cover zodat we het fandom herkennen. De titel van het boek, de serie of film moet ook gewoon hetzelfde blijven.
    Deadline: Donderdag 4 juni 2015 om 23.59 uur.
    Deadline aanvraag uitstel: Woensdag 3 juni 2015 om 23.59 uur.
    Deadline uitstel: Maandag 8 juni 2015 om 23.59 uur.


    Opdracht drie • Lijstjesopdracht
    In de lijstjesopdracht is het de bedoeling dat jullie een lijstje met favorieten gaan maken, liefst van één fandom. Dit kan gaan over personages, spullen, namen, plaatsen, etc. Vertel er zeker ook iets kort bij (wat, waarom, wie, etc.). Wees zo creatief mogelijk in deze opdracht en probeer verder te denken dan je neus lang is. Originaliteit verdient punten.
    Voorwaarden: Minimum 10 items - maximum 15 items.
    Deadline: Zaterdag 20 juni 2015 om 23.59 uur.
    Deadline aanvraag uitstel: Vrijdag 19 juni 2015 om 23.59 uur.
    Deadline uitstel: Woensdag 24 juni 2015 om 23.59 uur.


    Opdracht vier • Quizopdracht
    Weet iedereen wel alle kleine dingetjes van zijn of haar fandom? Hoe zit het met jullie kennis? We willen dat jullie gewoon simpelweg een kennisquiz maken over een bepaald fandom, gelieve geen andere fandoms er in te mengen of aan toe te voegen.

    Voorwaarden: Minimum 15 vragen - maximum 20 vragen en minimum 2 uitkomsten - maximum 5 uitkomsten.
    Deadline: Dinsdag 7 juli 2015 om 23.59 uur.
    Deadline aanvraag uitstel: Maandag 6 juli om 23.59 uur.
    Deadline uitstel: Zaterdag 11 juli om 23.59 uur.


    Opdracht vijf • Gedichtenopdracht
    De gedichtenopdracht is de voorlaatste opdracht van deze wedstrijd, het zit er dus bijna op. We willen dat jullie een gedicht gaan schrijven aan de hand van een quote uit een boek, film of serie van één van je favoriete fandoms. Vergeet zeker niet te vermelden welke quote je gebruikt hebt!

    Voorwaarden: Je schrijft het gedicht in een bepaalde dichtvorm. Je kan op deze site lezen welke er zijn en je kiest er daar eentje van (vermeld het bij inzending), behalve de 160 SMS manier, die keuren we niet goed.
    Deadline: Maandag 20 juli 2015 om 23.59 uur.
    Deadline aanvraag uitstel: Zondag 19 juli 2015 om 23.59 uur.
    Deadline uitstel: Vrijdag 24 juli 2015 om 23.59 uur.

    Opdracht zes • Vrije opdracht
    Voorwaarden:
    Deadline:
    Deadline aanvraag uitstel:
    Deadline uitstel:

    [ bericht aangepast op 16 juli 2015 - 21:00 ]


    16 - 09 - '17

    Cosnett schreef:
    Mag ik uitstel? Ik ben deze week heel druk geweest en ik ben bang dat ik hem anders niet op tijd kan inleveren.


    Geen probleem.


    16 - 09 - '17

    Ik ben woensdag, donderdag en vrijdag niet in staat om op Q te zijn omdat ik dan op schoolkamp ga.


    "If we burn, you burn with us." Katmione --> FollowTheSpider

    FollowTheSpider schreef:
    Ik ben woensdag, donderdag en vrijdag niet in staat om op Q te zijn omdat ik dan op schoolkamp ga.


    Ok, veel plezier op schoolkamp!


    16 - 09 - '17

    Nakama schreef:
    (...)

    Ok, veel plezier op schoolkamp!


    Thnx (hoera)


    "If we burn, you burn with us." Katmione --> FollowTheSpider

    Vandaag is de deadline voor de mensen zonder uitstel!


    16 - 09 - '17

    kut, kut, kut!
    Kan ik nog uitstel krijgen??!?!?!?!??!


    Egal was kommt, es wird gut, sowieso. Immer geht 'ne neue Tür auf, irgendwo.

    Hier is dan eindelijk Opdracht 4, sorry voor het late inleveren ;x

    [ bericht aangepast op 7 juli 2015 - 22:51 ]


    “A queen will always turn pain into power.”

    Runescript schreef:
    kut, kut, kut!
    Kan ik nog uitstel krijgen??!?!?!?!??!


    Je kon maar tot gisteren uitstel krijgen. Is er enige manier dat het vandaag nog kan lukken?

    @Ilona, bedankt, maar volgende keer via pb alsjeblieft.


    16 - 09 - '17

    Nakama schreef:
    (...)

    Je kon maar tot gisteren uitstel krijgen. Is er enige manier dat het vandaag nog kan lukken?

    @Ilona, bedankt, maar volgende keer via pb alsjeblieft.


    Nee shit :\
    Ik ga het niet meer halen vandaag, ik ben dit een beetje uit het oog verloren ook omdat het zo stil is en ik het overigens ook best druk heb D:


    Egal was kommt, es wird gut, sowieso. Immer geht 'ne neue Tür auf, irgendwo.

    Runescript schreef:
    (...)

    Nee shit :\
    Ik ga het niet meer halen vandaag, ik ben dit een beetje uit het oog verloren ook omdat het zo stil is en ik het overigens ook best druk heb D:


    Voor een keertje wil ik wel een uitzondering maken, maar let er in het vervolg alsjeblieft wel op.


    16 - 09 - '17

    Nakama schreef:
    (...)

    Voor een keertje wil ik wel een uitzondering maken, maar let er in het vervolg alsjeblieft wel op.


    Ja zal ik zeker doen, dank je!


    Egal was kommt, es wird gut, sowieso. Immer geht 'ne neue Tür auf, irgendwo.

    Ik ha het ook niet redden. Kan ik Geen joker ofzo inzetten?


    If only humans could have vertical asymptotes ~ Quinn

    Ik heb zondag ingeleverd, maar er staat nog niet "Ingeleverd". :p Niet dat ik het erg vind, het is maar een detail. ;D


    Ik wil een tuin vol egels

    Rikiah schreef:
    Ik ha het ook niet redden. Kan ik Geen joker ofzo inzetten?


    Ja, dat kan.

    Hazy schreef:
    Ik heb zondag ingeleverd, maar er staat nog niet "Ingeleverd". :p Niet dat ik het erg vind, het is maar een detail. ;D


    Oh sorry, dat was ik vergeten!


    16 - 09 - '17

    San doe ik dat!


    If only humans could have vertical asymptotes ~ Quinn