• maar ik kan het altijd proberen te vragen.

    Ik heb dus vandaag eindelijk weer mee mogen gymmen op school, ik mag lichte dingen doen van de fysio, en we gingen trefballen dus ik heb de hele tijd in het achtervak gestaan. Maar voordat de les begon ging ik op een bank in de gymzaal zitten, zo'n ding met wieltjes eronder, en toen ik op wilde staan zat mijn gymbroekje eraan vastgeplakt. Ik kon het wel loshalen, maar het plakte echt heel erg. Je zag het ook heel duidelijk dat er iets op zat, want waar de plak zit is het zwart gekleurd.

    Toen ik thuis kwam heb ik hem meteen in een bak heet water gelegd en er met ossengalzeep er grondig overheen gewreven (zo heb ik zo'n 3 jaar geleden ook een hele grote zwarte inktvlek uit een witte broek gekregen, daar zie je nu niks meer van). Maar de vlekken gingen dus niet weg en het plakt nog steeds. Hij gaat zometeen in de wasmachine, maar ik betwijfel of de vlekken eruitgaan en het niet meer gaat plakken.

    Weet iemand misschien wat het zou kunnen zijn en hoe ik het eventueel nog kan proberen schoon te maken?
    Ik zou namelijk wel heel erg balen als die vlekken er niet meer uit gaan :/

    Ik vind het wel ontzettend stom dat er mensen zijn die het blijkbaar leuk vinden om allemaal plak aan een bankje in een sportzaal te doen... Voortaan ga ik gewoon checken of het niet vies is voordat ik ga zitten.


    so if you care to find me, look to the western sky, as someone told me lately: everyone deserves a chance to fly

    TOMLlNSON schreef:
    (...)
    Maar we weten ook allemaal dat jij niet zonder gelakte nagels het huis uit gaat. (cat)

    Sorry sorry sorry, ik zeg niks meer.
    True that ^^


    "Fuck feelings, be a bitch" - Blair Waldorf

    Misschien moet je er eens proberen achter te komen hoe dat spul heet. Als het van dat zwart/kleverig spul is, dan denk ik dat ik weet welk spul je bedoelt. Ik herken dat van op mijn lagere school. Ik weet wel de context niet meer.

    Maar als dat spul dus bekend is/ vaak wordt gebruikt... zal er gebruikelijk, op zijn minst wel één verhaal op zo'n internetforum staan van iemand die het ook al heeft gemorst. (zeker als je de engelse term invoert na die te hebben opgezocht!) Met de juiste zoekterm, kun je het misschien wel op internet terugvinden. Moet je wel eerst weten wat het precies is... (;
    Misschien dat iemand dat voor je weet.

    [ bericht aangepast op 20 april 2015 - 20:30 ]


    Don't tell me the sky is the limit when there are footprints on the moon.

    Histoire schreef:
    Misschien moet je er eens proberen achter te komen hoe dat spul heet. Als het van dat zwart/kleverig spul is, dan denk ik dat ik weet welk spul je bedoelt. Ik herken dat van op mijn lagere school. Ik weet wel de context niet meer.

    Maar als dat spul dus bekend is/ vaak wordt gebruikt... zal er gebruikelijk, op zijn minst wel één verhaal op zo'n internetforum staan van iemand die het ook al heeft gemorst. (zeker als je de engelse term invoert na die te hebben opgezocht!) Met de juiste zoekterm, kun je het misschien wel op internet terugvinden. Moet je wel eerst weten wat het precies is... (;
    Misschien dat iemand dat voor je weet.


    Het is een soort van grijsachtig plakkerig spul dat glimt? Ik had het in ieder geval nog nooit gezien


    so if you care to find me, look to the western sky, as someone told me lately: everyone deserves a chance to fly

    Dissolvant lost vrij veel op, inderdaad. Letterlijk en figuurlijk. ^^ Hoe dan ook, anders heb ik niet echt een idee, maar dissolvant moet je echt eens proberen, je krijgt er ook watervaste stift mee weg.


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried

    Elefant schreef:
    (...)

    Het is een soort van grijsachtig plakkerig spul dat glimt? Ik had het in ieder geval nog nooit gezien


    Oh, dan is het een ander spul. Jammer. Misschien als je erachter kunt komen waar het voor dient? Dus zo wat het eigenlijk is? Ik heb geen idee...

    [ bericht aangepast op 21 april 2015 - 18:25 ]


    Don't tell me the sky is the limit when there are footprints on the moon.

    Elefant schreef:
    (...)

    Het is een soort van grijsachtig plakkerig spul dat glimt? Ik had het in ieder geval nog nooit gezien


    Volgens mij herken ik dat wel, en dat zijn hele opvallende vlekken, naar mijn weten. Zoiets heb ik ooit in mijn witte broek gehad. Ik zal even vragen aan mijn moeder hoe zij dit toen uit die broek heeft kunnen wassen.

    Edit: Mijn moeder smeerde de vlekken grondig in met afwasmiddel, voordat ze het kledingstuk in de wasmachine deed. Misschien zou je dat eens kunnen proberen?

    [ bericht aangepast op 21 april 2015 - 18:45 ]


    "Her heart was a secret garden, and the walls were very high."