• Hooi! (:

    Mijn vader heeft onlangs een nieuwe laptop gekocht. Een Lenovo, als dit helpt.
    Hij heeft er Firefox op zitten en het barst van de reclames! Ik heb hem aangeraden om Adblock te installeren en met mijn hulp heeft ie dat ook gedaan. Het Adblock tekentje weergeeft wel de rode kleur die zegt dat ie de reclames wegdouwt, maar tóch kan papa haast niets zien en nergens op klikken etc dóór alle reclames die hij op zijn beeldscherm te zien krijgt. Ik heb helaas geen screenshot voor jullie, maar ik hoop toch dat jullie wel snappen wat ik bedoel.

    Mijn moeder heeft op haar laptop ook Adblock en ik op die van mij ook. En daar werkt het prima. Kan iemand ons helpen te zorgen dat het bij mijn vader ook reclamevrij komt?

    Alvast heel erg bedankt! <3


    • It is often the biggest smile, that is hiding the saddest heart. •

    Malware/virussen misschien?
    AdBlock is troep, ze verkopen je gegevens aan de bedrijven van de reclames

    Download malwarebytes en laat die je computer scannen. Kijk ondertussen naar vreemde zaken in je confguratiescherm tussen je programma's.


    Your make-up is terrible

    Mijn vader heeft inderdaad al tussen zijn programma's in het configuratiesysteem gezocht maar zegt daar niets te hebben gevonden. En aangezien mama meekeek en daar wel wat verstand van heeft gok ik erop dat ie goed heeft gekeken.
    Geen idee though wat voor virusscanner hij erop heeft zitten en of hij malwarebytes heeft. Ik zal het hem zeggen wanneer hij zo weer thuis is. Thanks! :3


    • It is often the biggest smile, that is hiding the saddest heart. •

    Al geprobeerd om hem te verwijderen en weer opnieuw te installeren?
    Anders zou ik even tussen je extensies kijken, misschien dat daar iets tussen zit wat er niet hoort (:


    Life is a beautiful struggle

    Voor als je het nog niet wist, er zit automatisch addware op je lenovo. Dit zal je er handmatig af moeten gooien (wat is lenovo toch een aardig merk)
    bron: [url] http://www.nu.nl/internet/3996036/lenovo-laptops-af-luisteren-malware.html[/url]

    edit:wrm pakt die de url niet

    [ bericht aangepast op 21 april 2015 - 18:18 ]


    Gewoon een klein wiel

    Wieltje schreef:
    Voor als je het nog niet wist, er zit automatisch addware op je lenovo. Dit zal je er handmatig af moeten gooien (wat is lenovo toch een aardig merk)
    bron: [url] http://www.nu.nl/internet/3996036/lenovo-laptops-af-luisteren-malware.html[/url]

    edit:wrm pakt die de url niet


    Waarschijnlijk door de spatie. ;) En dankje, ik zal even kijken! ^^


    • It is often the biggest smile, that is hiding the saddest heart. •