_Spring schreef:
Ja, in eerste instantie verdient iedereen een tweede kans. Maar sommige mensen (moordenaars, terroristen, etc.) zijn gevaarlijk en moet je geen kans meer geven. Ze hebben afschuwelijke dingen gedaan. En inderdaad Square, mensen maken fouten en moeten die kunnen herstellen. Maar deze mensen zijn te ver gegaan. Ik denk sowieso dat we levenslang niet meteen aan moordenaars zouden moeten geven, tenzij ze dingen doen zoals IS.
Geef ze een zware celstraf (ligt eraan hoeveel moorden) en laat ze dan (onder toezicht natuurlijk) overnieuw beginnen. Want stel je eens voor;
Jij hebt een moord gepleegd en twintig jaar later heb je enorme spijt en wil je heel graag een nieuwe kans. Dan kunnen ze je die toch wel één keertje geven? Als je die kans niet grijpt en ze merken dat, kunnen ze je altijd nog levenslang geven!
Maar als je nou massamoordenaar bent verdien je geen tweede kans
Ik heb zelf ook altijd een meisje in mijn klas. Ik heb haar echt al twintig kansen gegeven (ik overdrijf serieus niet!) maar nu is mijn geduld echt op. Misschien dat ze over een paar jaar is veranderd , dan krijgt ze van mij nog een kans.
Mijn mening dus; bijna iedereen verdient een tweede kans. Maar voor sommigen na een lange tijd pas.
Xx Spring
PS. Sorry voor de lange rea!
Ik ben het eens met Square en Takeru, maar dit vind ik ook juist. Waarschijnlijk denkt iedereen :'Moordenaars verdienen geen tweede kans!' Maar wat als hij/zij nou echt, echt spijt heeft? Dan vind ik dat hij misschien nog een kansje verdient. Echter, sommigen weten heel goed waar ze mee bezig zijn en blijven maar moorden en niks schuldgevoel. Zij moeten geen tweede kans krijgen.
Dus wat mij betreft verdienen sommige mensen een tweede kans en anderen niet. Oneens dus.
[ bericht aangepast op 12 april 2015 - 10:51 ]
I've hurt you again. How foolish can one man be?