• Ik ben nu bezig met een story, maar ik begin een beetje te twijfelen of ik het gesproken gedeelte in het Nederlands of Engels zal doen. Ik doe het nu in het Engels, maar ik vroeg me af wat jullie als lezers persoonlijk fijner vinden om te lezen? Een Nederlandse story gesproken in het Engels of gesproken in het Nederlands?

    Het gaat hierbij om een fanfiction.

    Nederlands of Engels gesproken?

    100.0% (12 stemmen)
     
    Nederlands

    0.0% (0 stemmen)
     
    Engels


    The strongest people aren't always the people who win, but the people who don't give up when they lose

    Nederlands geschreven, dan Nederlands gesproken. Engels geschreven dan Engels gesproken.


    Ex astris, sciencia

    Mulford schreef:
    Nederlands geschreven, dan Nederlands gesproken. Engels geschreven dan Engels gesproken.


    Dit. Ik vind het vreselijk als de schrijver niet consistent is. Ofwel helemaal in het Engels, ofwel gewoon niet. Een zinnetje of iets dergelijks in een andere taal kan nooit kwaad, maar anders vind ik het enorm overbodig.


    But I still have this faith in the truth of my dreams.

    Mulford schreef:
    Nederlands geschreven, dan Nederlands gesproken. Engels geschreven dan Engels gesproken.


    " icarus had loved the sun, and so daedalus lost his. "

    Mulford schreef:
    Nederlands geschreven, dan Nederlands gesproken. Engels geschreven dan Engels gesproken.


    Egal was kommt, es wird gut, sowieso. Immer geht 'ne neue Tür auf, irgendwo.

    Ik heb het liefst verhalen die volledig in één taal zijn, maar je moet het schrijven zoals jij dat graag wilt. ^^

    Ik raad je trouwens wel aan je oude hoofdstukken aan te passen als je besluit om op volledig Nederlands over te schakelen. Het is een beetje vreemd als je na een paar duizend woorden opeens wisselt zonder dat daar in het verhaal een goede reden voor is.


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    Mulford schreef:
    Nederlands geschreven, dan Nederlands gesproken. Engels geschreven dan Engels gesproken.


    Your make-up is terrible

    Bedankt voor al jullie reacties! Ik ga het veranderen naar alles in het Nederlands (:


    The strongest people aren't always the people who win, but the people who don't give up when they lose

    Mulford schreef:
    Nederlands geschreven, dan Nederlands gesproken. Engels geschreven dan Engels gesproken.


    You could be great, you know, it’s all here in your head, and Slytherin will help you on the way to greatness, no doubt

    Mulford schreef:
    Nederlands geschreven, dan Nederlands gesproken. Engels geschreven dan Engels gesproken.


    • It is often the biggest smile, that is hiding the saddest heart. •