• Het is het jaar 2153 en de bekende superhelden zijn samen met hun verhalen en het geloof in hen ten onder gegaan. Echter, een speciaal taskforce van de Amerikaanse overheid heeft hun krachten altijd bewaard in een ondergronds lab niet ver van het dorpje Spellburn voor noodgevallen.
    Midden in de nacht is er iets misgegaan met de machines die deze krachten gevangen moesten houden en zijn ze vrijgekomen. Ze hebben meteen een nieuwe gastheer of gastvrouw gezocht bij de dichtstbijzijnde mensen: allerlei bewoners, jong en oud, uit Spellburn. De overheid heeft snel gehandeld. Alle onaangetaste mensen zijn dezelfde nacht nog uit het dorp verwijderd, terwijl de besmette mensen in een diepe (kunstmatige) slaap waren en er is een grote elektrische koepel over het dorp gezet om hen binnen te houden voor nog onbepaalde tijd.

    De RPG begint in de ochtend: het moment waarop de geïnfecteerde mensen met hun nieuwe superkrachten wakker worden, merken dat al hun familie, vrienden, buren en collega’s weg zijn en ze opgesloten zitten in het kleine dorpje, met weinig voorzieningen en andere mensen met superkrachten. Wie zullen zich aansluiten bij de helden? En wie bij de schurken? En zullen ze onder de koepel vandaan ontsnappen, of zijn ze gedoemd te sterven aan een voedseltekort?



    MANNEN VOL
    Personages:
    - Naam/Geslacht || Superheld waarvan hij/zij de krachten heeft || Rol in het dorp || Pagina in het rollentopic • Eigenaar personage

    - Amilia Grachelle Rosefield || Danny Phantom || Dochter burgermeester || 1.6 • Starlord
    - Austin Fawn Grody || Angel || Boerin || 1.11 • SiriuslyBlack
    - Zyanya Adeline Marchôt || Mystique || Bibliothecaresse || 1.1 • Wolfstar
    - Emmeline Jones || Wonder Woman || Scholier || 1.4 • Hephaestus
    - Madeline ‘Quinn‘ Crawford || Mastermind || Bezoeker || 1.13 • WillNotLearn
    [R] - Penelope Nanny Lefroy ||Zatanna || Serveerster || 1.8 • Odahviing
    - Diana Cassandra Gaither || Spiderman || Guidance counselor || 1.8 • Dionysia
    - Jules Estevana Keegan || Emma Frost || Docente || 1.6 • Dumbledore

    - Cayden Emory Hunter || Wolverine || Politieman || 1.2 • SiriuslyBlack
    [R] - Aaron Dashiell River || Hulk || Postbode || 1.1 • Wolfstar
    [R] - Jedediah Alexander Seewald || Firestorm || arts in opleiding en pizza bakker || 1.4 • Odahviing
    - Jace Clifford || Human Torch || Reparateur || 1.4 • Rhaella
    - Christopher Wade Speirs || Rogue || Bakker || 1.6 • Guarnere
    - Nathan ''Nate'' Aedan Raphael Whitfield || Iceman || Ober || 1.6 • Fortis
    - Ezekiel Jacob Jones || Professor X || Scholier || 1.9 • RAB
    - Ismael Tobias James || Bucky/The Winter Soldier || Babyzitter en medewerker dierenasiel || 1.4 • ClintonFrancisB
    - Gabriël Samuel Jones || Static || Scholier en bakker || 1.9 • Psychopaths
    - Taylor Atlas Keegan || Quicksilver || Ober || 1.7 • Pleiade
    - Eduardo Axello Castillo || Gambit || Inval docent en Dealer (gokken) || 1.11 • Fairytalest
    - Nicholas Victor Ward || Wolfsbane || Brandweer || 1.10 • Pleiade

    Faceclaims:
    Clémence Poésy
    Kiko Mizuhara
    Keira Knightley
    Ruby Rose
    Scarlett Johansson
    David Gandy
    Taron Egerton
    Grant Gustin
    Sebastian Stan
    Nick Bateman
    Cody Christian

    Invullen:
    Naam:
    Bijnaam:
    Leeftijd:
    Innerlijk(uitgebreid, goede en slechte eigenschappen):
    Uiterlijk(beschrijving + foto):
    Geschiedenis:
    Werk/rol in het dorp:
    Superheld/schurk en bijbehorende krachten*:
    Extra:

    *Bij sommige helden of schurken verschilt het per strip/serie/film welke krachten hij/zij heeft. Daarom is het (om misverstanden te voorkomen) belangrijk dat je hier even alle krachten neerzet die hij/zij vanaf het begin "beheerst" en misschien welke hij/zij later in de RPG nog kan leren. Dit ligt dan vast en hier kunnen je tegenspelers zich dus aan houden. Dit geeft natuurlijk niet de ruimte om er spontaan krachten bij het verzinnen. Het moet wel in minimaal 1 film/serie/strip ook zo zijn.


    Regels:
    #Er geldt een minimum van 150 woorden*
    #Mary Sue’s/Gary Stu’s zijn ten strengste verboden
    #Naamveranderingen doorgeven
    #Houd het realistisch
    #Het is verboden personages van anderen te besturen
    #Je mag nooit iemand zonder toestemming vermoorden
    #Gebruik ABN
    #Vermeld boven je post altijd minimaal de naam van je personage
    #Probeer mannen en vrouwen een beetje gelijk te houden.
    #Je reservering komt te vervallen na 3 dagen, tenzij je contact houdt met mij
    #Probeer minimaal 1 keer in de week te reageren en anders mij wel op de hoogte te houden van je afwezigheid
    #16+ is toegestaan, maar houd het netjes
    #Alleen ik maak nieuwe topics aan, tenzij ik er iemand voor aanwijs ivbm drukte
    #OOC tussen haakjes () {} []
    #Geen OOC ruzies, IC mag wel, dus vat dat niet persoonlijk op
    #Originaliteit wordt zeer op prijs gesteld

    *Wanneer je weet lange tijd even niet te kunnen reageren, is het toegestaan een korte post te schrijven, waardoor je tegenspeler niet meer vast zit aan jouw personage. Dit is echter de enige juiste reden om een korte post te schrijven.


    Extra informatie:
    De koepel

    deze elektrische koepel is niet zichtbaar, maar wanneer je ertegenaan loopt krijg je wel een flinke schok. Hoe sterker je verzet is tegen de koepel, hoe groter de schok. Hij is er speciaal voor gemaakt om iedereen binnen te houden en de krachten die je personage aan het begin van de RPG beschikt zijn sowieso niet sterk genoeg om uit de koepel te komen. Dit kan later in de RPG misschien evalueren, maar dit zal liggen aan hoe we met ze alle het verhaal laten verlopen.

    Het dorp

    Het is een redelijk dorpje met een school, kerk, twee supermarkten, slager, groenteboer, bakker, bibliotheek, allerlei winkeltjes, een aantal barren en restaurantjes, politiebureau, een kleine ziekenpost voor noodgevallen, een plaatselijke brandweer en een muziekschool. (Mis je nog iets, zeg het dan). In dit soort dorpen is niet heel veel veranderd wat betreft technologie, behalve dat alle energie groene energie is, auto's allemaal op waterstof rijden en apparaten ook wel wat simpele ontwikkelingen hebben doorgemaakt.

    Superhelden kennis

    Superhelden zijn voor de meeste mensen tegenwoordig onbekend. De krachten en afkomst dus ook. Aangezien het internet niet werkt, zijn alleen de oude boeken, stripboeken, schijfjes genaamd DVD's, kranten, tv-gidsen, etc. bronnen waarvandaan je kan halen van wie je de krachten hebt en mogelijk hoe je ze kan leren beheersen. Deze zijn natuurlijk te vinden in de bibliotheek. Boekenwormen die hier vaker hun tijd doorbrengen, kunnen natuurlijk al wel dingen over de superhelden weten, maar de kennis is niet alledaags! Denk dus goed na of je personage dit soort informatie zou opzoeken in zijn voorgaande jaren.


    Kleine opmerking van mijn kant: Ik heb liever een kleine actieve groep dan een grote groep waar de helft er spontaan mee ophoudt. Daarnaast wil ik jullie verzoeken goed na te denken over je rol en eerst andermans rollen te lezen, zodat je niet allemaal hetzelfde hebt of hele onlogische niet realistische combinaties krijgt (zoals dat bijna alle personages rood haar hebben of zo). Kijk dan ook vooral even in het prachtige topic van Nikki voor tips voor het maken van een rol: Klik.


    Have Fun!


    [ bericht aangepast op 1 mei 2015 - 17:47 ]


    Happy Birthday my Potter!

    Markey > Dionysia.


    " icarus had loved the sun, and so daedalus lost his. "

    Lensherr >> Luz


    "At least I am much stronger than when I was unaware of my own weakness."

    Gaat het iedereen lukken om voor dinsdag zijn rol af te krijgen?


    Happy Birthday my Potter!

    Lily_Evans schreef:
    Gaat het iedereen lukken om voor dinsdag zijn rol af te krijgen?

    Waarschijnlijk wel (:


    My fake plants died, because I did not pretend to water them.

    Moet ik in mijn rol vermelden wanneer de openingsdagen zijn van de bakkerij, om verwarring te voorkomen?


    "At least I am much stronger than when I was unaware of my own weakness."

    Luz schreef:
    Moet ik in mijn rol vermelden wanneer de openingsdagen zijn van de bakkerij, om verwarring te voorkomen?


    Als je de bakkerij op die tijden wil laten openen en sluiten ondanks dat ze in deze situatie zitten mag het van mij, maar persoonlijk denk ik dat het niet héél erg van belang is.


    Happy Birthday my Potter!

    Lily_Evans schreef:
    (...)

    Als je de bakkerij op die tijden wil laten openen en sluiten ondanks dat ze in deze situatie zitten mag het van mij, maar persoonlijk denk ik dat het niet héél erg van belang is.


    Aha. Ik kijk wel wat ik doe.


    "At least I am much stronger than when I was unaware of my own weakness."

    Chris (Pagina 6) is af, ik hoop dat hij goed is.

    [ bericht aangepast op 12 april 2015 - 21:17 ]


    "At least I am much stronger than when I was unaware of my own weakness."

    Lily_Evans schreef:
    Gaat het iedereen lukken om voor dinsdag zijn rol af te krijgen?


    Ja hoor


    In a dream I was a werewolf, my soul was filled with crystal light!

    DeIevingne, ik zou je graag nog even willen verzoeken naar je rol te kijken. Als je karakter echt zo is, zou ze waarschijnlijk al uit huis zijn geplaatst, omdat haar tante haar klaarblijkelijk niet kan handelen en zou ze in de problemen zitten met jeugdzorg en bureau halt, etc. Je kan niet zomaar als veertien jarige iedereen bedreigen om te krijgen wat je wilt c;


    Happy Birthday my Potter!

    Lily_Evans schreef:
    DeIevingne, ik zou je graag nog even willen verzoeken naar je rol te kijken. Als je karakter echt zo is, zou ze waarschijnlijk al uit huis zijn geplaatst, omdat haar tante haar klaarblijkelijk niet kan handelen en zou ze in de problemen zitten met jeugdzorg en bureau halt, etc. Je kan niet zomaar als veertien jarige iedereen bedreigen om te krijgen wat je wilt c;

    Wauw, nu ik er over nadenk ik dat allemaal inderdaad best wel onrealistisch. Oeps xd. Ik ga haar morgen even aanpassen zodat het allemaal wel een beetje klopt.


    “A queen will always turn pain into power.”

    DeIevingne schreef:
    (...)
    Wauw, nu ik er over nadenk ik dat allemaal inderdaad best wel onrealistisch. Oeps xd. Ik ga haar morgen even aanpassen zodat het allemaal wel een beetje klopt.


    Haha, oké. Top ^^


    Happy Birthday my Potter!

    Lypophrenia, Unicorntjeee, Pleiade, maken jullie jullie rollen ook vandaag af?


    Happy Birthday my Potter!

    SiriuslyBlack schreef:
    (...)

    Een woord: :9~ Yum :Y)


    Hehe, ikr (;

    Starlord schreef:
    Lypophrenia, Unicorntjeee, Pleiade, maken jullie jullie rollen ook vandaag af?


    Zeker! Ik zat dit weekend in Engeland en ben dit blijkbaar vergeten te melden, maar ik ga eerst even snel alle rollen lezen en dan Taylor afwerken.


    kindness is never a burden.

    Taylor is klaar. Zijn innerlijk is een warboel, omdat ik een perfect plaatje van hem in mijn hoofd heb, maar het niet kan opschrijven.


    kindness is never a burden.