• Hooi, binnenkort word ik 21 jaar en aangezien dat net zo'n leeftijd is als 18, vroeg ik mij af wat er voor mij veranderd? Op de site van de Nederlandse rijksoverheid heb ik niets kunnen vinden hierover. Ook vroeg ik mij af of en hoe ik belasting moet betalen? En waarover? Ik heb een vakantiebaan, maar daar wordt dan al belasting van afgetrokken, en verder krijg ik van de regering geld voor mijn studiefinanciering, dus het zou vreemd zijn moest ik daar geld van terug geven.
    Dus, hoe zit het met belasting voor mij als ik 21 word?


    You could be great, you know, it’s all here in your head, and Slytherin will help you on the way to greatness, no doubt

    Dat zou ik zelf ook graag willen weten.

    Ik geloof dat er qua belasting pas na 23 iets veranderd, aangezien je dan ook volwassen loon krijgt zeg maar. Maar pin me daar niet op vast

    [ bericht aangepast op 28 juni 2016 - 10:33 ]


    tya

    Volgens mij hebben je ouders tot je 21e een onderhoudsplicht wat betreft de kosten van levensonderhoud en studie. Verder heb ik geen flauw idee wat er verandert, afgezien van dat deze onderhoudsplicht dus ophoudt. :')


    "Die Erinnerung ist das einzige Paradies, aus dem wir nicht vertrieben werden können."

    Ik geloof dat tot je 21ste je schulden op je ouders verhaald kunnen worden (dat valt volgens mij ook onder het onderhoudsplicht zoals hierboven al genoemd werd). Vanaf je 21ste kan dat dus niet meer (tenzij bijzondere omstandigheden uiteraard).


    When time and life shook hands and said goodbye.

    Ik weet alleen dat je ouders een financieel onderhoudsplicht hebben tot je 21ste. Dat komt dus te vervallen. Voor de rest weet ik het eigenlijk ook niet :')


    Seasons will change, but I shall remain

    In België verandert er niets, zolang je nog studeert, dan krijgen je ouders nog kindergeld en hoef je geen belastingen betalen. Dat hoeft pas vanaf je tot de beroepsbevolking behoort en dus bent afgestudeerd. Als er op de leeftijd van 21 iets verandert, dan is dat omdat velen op hun 21ste afstuderen. Studeer je echter nog niet af, hoef je je daarover nog geen zorgen te maken. Tenzij het in Nederland anders zit.

    [ bericht aangepast op 28 juni 2016 - 12:03 ]


    Don't tell me the sky is the limit when there are footprints on the moon.

    Je betaalt volgens mij sowieso geen belasting als je geen inkomen hebt en goddank hoef je geen belasting te betalen over je stufi =D
    Voor mij veranderde er eigenlijk helemaal niets ten op zichte van twintig.


    I am an idiot, I move.

    Je betaald geen belasting over je stufie (:
    Verder weet ik het zelf niet zo goed want heb geen vast werk, alleen een stage maar bij mijn vrienden wordt belasting gewoon automatisch van hun loon afgetrokken.


    Maflodder -> Rozenthee / "Would you like an adventure now, or shall we have tea first?"

    Fisher schreef:
    Je betaalt volgens mij sowieso geen belasting als je geen inkomen hebt en goddank hoef je geen belasting te betalen over je stufi =D
    Voor mij veranderde er eigenlijk helemaal niets ten op zichte van twintig.


    Oef, oké, gelukkig. (: Dus ik moet pas kijken wanneer ik een vaste baan krijg?


    You could be great, you know, it’s all here in your head, and Slytherin will help you on the way to greatness, no doubt

    Ik ben 21 en heb niet het idee dat er iets is veranderd.


    Aan niets denken is ook denken.

    Patholoog schreef:
    (...)

    Oef, oké, gelukkig. (: Dus ik moet pas kijken wanneer ik een vaste baan krijg?

    Volgens mij wel (:
    En je krijgt vanzelf een brief/mail van de belastingdienst als je toch aangifte moet doen.


    I am an idiot, I move.

    Fisher schreef:
    (...)
    Volgens mij wel (:
    En je krijgt vanzelf een brief/mail van de belastingdienst als je toch aangifte moet doen.


    Ik kan niet wachten. *sarcasme* ;p


    You could be great, you know, it’s all here in your head, and Slytherin will help you on the way to greatness, no doubt

    Ik ook niet. Heb zo veel zin in belasting betalen ;p


    I am an idiot, I move.

    Als je begint met belastingaangifte, moet je dat vanaf dan elk jaar doen. Ik weet niet of je ouders een belastingadviseur hebben, maar laat diegene even naar je inkomen kijken en zeggen of het het waard is om aangifte te doen. Je bent het namelijk nog niet verplicht als je onder een bepaald bedrag verdient, dat heeft verder niks met leeftijd te maken.


    Your make-up is terrible