• || The Selection ||


          Voor 35 meisjes uit Illéa is de selectie dé kans op een beter leven. Zo kunnen ze ontsnappen aan een armoedig kaste-leven en opgenomen worden in een wereld vol glamour. De selectie biedt de mogelijkheid om in het paleis te wonen en te strijden om het hart van de kroonprins. Maar de strijd om de kroon is niet gemakkelijk. Desondanks er strenge regels gehandhaafd worden, halen sommige meisjes alles uit de kast en zijn tot veel dingen in staat. Hoever zal jij gaan?

    De winnaar
          De winnaar is de selectie-deelneemster die uiteindelijk het hart veroverd van de kroonprins. Zij zal dan huwen met hem. Deelnemers vallen af omdat ze zelf geen zin/tijd meer hebben, omdat ze een regel hebben overtreden van de selectie. Dit kan omdat iemand anders haar er heeft ingeluisd. Of omdat de kroonprins je naar huis stuurt. Dit zal enkel gebeuren na te lange inactiviteit.
          Probeer je vooral niet te focussen om te winnen en verliefd te zijn. Het is veel spannender als er variatie is. Bijvoorbeeld iemand dat een geheime relatie heeft met een paleiswacht, iemand dat lesbisch is, iemand dat verplicht is van thuis uit en totaal niet verliefd is op de prins, etc.

    Paleiswachten
          Paleiswachten hebben als rol om het paleis te bewaken. Ze werken in beurtrollen zodat ze zeker overal de wacht moeten houden. Paleiswachten kunnen onverwacht naar het front gestuurd worden in oorlogsgebieden, dat is het gevaarlijke aan het vak. Want in het kasteel zijn ze praktisch veilig. De meeste jongens zijn vrijwillig soldaat geworden, maar vaak hebben degene uit de lagere kasten enkel het doel om hogerop te komen en zo een goed, succesvol leven te kunnen leiden. Weg uit de armoede.
          Paleiswachten mogen geen relatie hebben met selectie-deelnemers, dit wordt gezien als verraad tegenover het koningshuis. Wie deze regels overtreedt, zal een zware straf toegediend krijgen en gedegradeerd worden tot kaste Acht samen met het meisje in kwestie.

    Extra informatie
          Illéa telt 35 provincies. Over heel het land mogen meisjes tussen zestien en negentien zich inschrijven voor de trekking. Uit elke provincie zal er dan één meisje gekozen worden. De gekozen meisjes worden dan per helikopter opgehaald. Niet alleen kunnen ze strijden om de kroon, de familie's thuis krijgen maandelijks een som geld cadeau van het koningshuis. Vanaf wanneer de meisjes eruit gegooid worden, stopt de betaling.
          Elke vrijdag is er een nieuwsuitzending over de huidige situatie in het paleis. Deze wordt uitgezonden over heel Illéa. Hier wordt de stand van zaken verteld, roddels, wie 'aan kop ligt'. De meisjes zijn verplicht te gaan, maar hoeven niet per se iets te vertellen.
          Voor de meisjes is er een Vrouwenkamer voorzien, dit bevindt zich op de tweede verdieping, waar ook de slaapvertrekken zijn. De meisjes zijn elke zaterdag verplicht hun dag daar door te brengen, voor de rest van de week zijn ze vrij het te kiezen. De Vrouwenkamer is een plek voor de dames om tot rust te komen, ze kunnen daar met elkaar praten, televisie kijken, muziek spelen, etc. Net zoals de slaapvertrekken heeft de Vrouwenkamer een balkon. In de Vrouwenkamer mogen, zoals de naam al zegt, geen mannen binnen. Enkel met toestemming van één van de aanwezige meisje, is dit toegelaten.
          Selectiemeisjes worden aangesproken met Lady + naam. Onderling hoeven ze elkaar zo niet aan te spreken.
    Paleiswachten worden aangesproken met Officier + achternaam!. Ook hier hoeven ze elkaar onderling niet aan te spreken.
          Ieder meisje krijgt drie dienstmeisjes aangewezen, deze zullen haar kleren maken, opmaken, verzorgen, etc.
          De tuin is omgeven door muren, maar groot genoeg om het geen verstikkend gevoel te geven. Het is altijd toegelaten de tuin te betreden. In de tuin staat een grote fontein, verschillende appelbomen en rozenstruiken. Verder is er ook een kiosk, een meertje met vissen en een grote dikke eik.

    [Gebaseerd op The Selection-Trilogy || Kiera Cass]



    Kastensysteem                                                                                                                                                                                    Regels binnenin de selectie


    || Deelnemende meisjes mogen geen relatie
    hebben met iemand anders dan de kroonprins. Dit wordt
    beschouwd als verraad en daar staan zware straffen op.


    || Deelnemende meisjes mogen onderling niet vechten,
    verbale discussies zijn wel toegestaan.


    || Deelnemende meisjes mogen het paleis niet
    verlaten zonder toestemming
    van de kroonprins of koning.


    || Deelnemende meisjes mogen geen drugs
    en/of overmatig alcohol gebruiken.


    || Deelnemende meisjes mogen geen
    wapens bezitten.


    || Deelnemende meisjes zijn verplicht
    zich aan de etiketten te houden.


    || Deelnemende meisjes beschikken elk
    over drie dienstmeisjes die zij met
    zorg moeten behandelen.

    Eén:
    Dit is de koninklijke familie.
    Twee:
    Bekende personen zoals zangers/zangeressen, , acteurs/actrices, modellen, politici, paleiswachten, officieren, etc. Maar ook mensen van adellijke afkomst
    Drie:
    Denkers: leraren, filosofen, uitvinders, architecten, psychologen, schrijvers, muziekproducers, artsen, etc. Ieder meisje dat uit de selectie verwijderd wordt, wordt een Drie, tenzij het een Twee was (dan blijft de kaste) of al een Drie was, dan keert zij terug.
    Vier:
    Zakenmensen: juweliers, makelaars, verzekeringsmakelaars, chef-koks, bouw managers, eigenaars van onroerend goed / het bedrijfsleven, en de boeren.

    Vanaf hier zijn de meeste mensen arm of beschikken over zeer weinig geld. Ze komen niet tot weinig aan werk.

    Vijf:
    Kunstenaars en artiesten: toneelspelers, klassieke musici, straatmuziekkanten, dansers, fotografen en circusartiesten.
    Zes:
    Werknemers: secretaresses, obers / serveersters, huishoudsters, naaisters, winkelbediende, koks en chauffeurs.
    Zeven:
    Handarbeiders: hoveniers, bouwvakkers, boerderij werknemers, goot / zwembad schoonmakers, en "afval verzamelaars, sloot gravers, verhuizers."
    Acht:
    "Onaanraakbaren": geestelijk / lichamelijk onwel mensen, verslaafden, weglopers, illegalen, en de daklozen. Zij hebben geen geld en mogen ook niet deelnemen aan de Selectie. Iedereen die de koninklijke familie om het even hoe, verraadt, zal gedegradeerd worden tot Acht.


    Je kaste wordt bepaald door in welke familie je geboren wordt, van kaste wisselen is mogelijk door huwelijken. Meisjes zullen naar de kaste verhuisd worden van hun man. Voor meisjes is trouwen onder je kaste een 'schande' voor de familie en wordt zelden tot nooit gedaan.
    [De kasten zullen met een randomizer bepaald worden door mij.]







    Faceclaims
    || Uptown | Xavier Samuel
    || Uptown | Bette Davis

    || Yetti | Amanda Seyfried
    || Tartle | Miranda Kerr
    || Philia | Scarlett Johansson
    || JudithSuzann | Barbara Palvin
    || Nereid | Effy Stonem
    || Crucifix | Phoebe Tonkin
    || Sirimiri | Maia Mitchell
    || Melville | Dakota Fanning
    || Lypophrenia | Holland Roden
    || Saith | Kaya Scodelario
    || Fairytalest | Kate Menson
    || MrsMessi | Anna Sophia Robb

    || Simiri | Ian Somerhalder
    || Philia | Chris Evans
    || Dumbledore | Leonardo DiCaprio
    || Dionysia | x
    || Wolfstar | x


    Invullijstje: [Min. 900 woorden]
    || Selectie deelnemers ||
    || Naam
    || Leeftijd [16j-19j]
    || Kaste [Door mij bepaald met Random.org]
    || Uiterlijk [Faceclaim]
    || Innerlijk
    || Dienstmeisjes [3]
    || Relaties [Concurrentie, vriendschappen, etc.]
    || Geschiedenis
    || Extra


    || Paleiswachten ||
    || Naam
    || Leeftijd [Vanaf 19j]
    || Kaste [Vermeld oude kaste]
    || Uiterlijk [Faceclaim]
    || Innerlijk
    || Relaties
    || Geschiedenis
    || Extra


    Rollen: [Max. 12 en max. 6] [Mannelijke rol vrij]
    || Uptown | Sky Illéa | Eén || Qing
    || Uptown | Elloise Everage | Twee || Qing

    || Yetti | Alison Lily Chase | Vijf || Leonie
    || Tartle| Aedalyn Sophia Wallace | Twee || Yu
    || Philia | Delilah Kingston | Zes || Savannah
    || JudithSuzann | Brianna Taylor Campbell | Vier || x
    || Nereid | Rayne Alvarado | Zeven || Cheryl
    || Crucifix | Evalie Coven Magdalene| Drie || Marie
    || Sirimiri | Lina Waters | Zes || Femke
    || Melville | Isabelle Marie Williams | Vijf || Nesi
    || Lypophrenia | Alexandra Valdez | Vier || Marjolein
    || Saith | Annalise Alisha Annablle Linton | Twee || Jente
    || Fairytalest | Quadira Azikiwe | Drie || Maxime
    || MrsMessie | Elena Meredith Grey | Drie || Stephanie

    || Sirimiri | Matthew Foley | Twee || Femke
    || Philia | Baltazar Merrit | Twee || Savannah
    || -Dumbledore | Joshua Emmanuel Montgomery | Twee || Sanne
    || x | x | Twee || x
    || Dionysia | Ryan Elijah Apostolakis |Twee || Amber
    || -Wolfstar | Eliot Killian Reeze | Twee || Lisa




    || Rollentopic 1
    || Speeltopic 1
    || Praattopic 1, 2


    || Minimaal 250 woorden per post.
    Maximaal één personage per persoon per geslacht ||
    || Reservatie vervalt na drie dagen, uitstel met goede reden
    Geen Mary Stu's of Mary Sue's ||
    || Enkel ik maak nieuwe topics aan
    Verzorg je taal ||
    || OOC doe je tussen haakjes
    Ik-pov en tegenwoordige tijd ||
    || Kasten met hoofdletters
    Bestuur enkel jouw eigen personage ||

    [ bericht aangepast op 16 april 2015 - 10:45 ]


    i can swear, i can joke – i say what's on my mind if i drink if I smoke – i keep up with the guys

    Yetti schreef:
    (...)

    Dude, laat mij jou faceclaim stelen


    Nee.


    -

    Saith schreef:
    (...)

    Nee.


    :c


    take me back to the basics and the simple life

    Dotan schreef:
    (...)

    Dat is wel een goed idee, al als dat gespeeld is door iemand dan heeft die persoon nogal een 'kleine' rol, ben ik bang.
    Is het ook goed als je zelf dan zo'n personage creëert tijdens de RPG? Of hebben jullie liever echt nog een aparte rol?

    Ik zou heel graag met nog een rol als paleiswacht spelen eerlijk gezegd. En dan het liefst eentje die ik mag aanmaken. Op die manier is het voor anderen makkelijker ook op dat personage af te gaan (als je zelf tijdens de RPG een personage verzint zeg maar, weet de rest neit hoe hij is en kunnen ze daar moeilijk mee praten zonder hem misschien te vervormen naar hoe zij hem willen). En zo kunnen mensen op de wachtrij misschien ook nog meedoen ;3


    “To live will be an awfully big adventure.”

    Gloria is klaar. Laatste post op pagina vier.


    16 - 09 - '17

    Sirimiri schreef:
    (...)
    Ik zou heel graag met nog een rol als paleiswacht spelen eerlijk gezegd. En dan het liefst eentje die ik mag aanmaken. Op die manier is het voor anderen makkelijker ook op dat personage af te gaan (als je zelf tijdens de RPG een personage verzint zeg maar, weet de rest neit hoe hij is en kunnen ze daar moeilijk mee praten zonder hem misschien te vervormen naar hoe zij hem willen). En zo kunnen mensen op de wachtrij misschien ook nog meedoen ;3


    Oké, dat lijkt me dan wel handig. (: We zullen rond de zes wachten nemen? Anders wordt het te vol.
    Dan drop ik hier nog wat informatie over de wachten. (: Zijn er nog die een mannelijke rol willen spelen?


    i can swear, i can joke – i say what's on my mind if i drink if I smoke – i keep up with the guys

    Dotan schreef:
    (...)

    Oké, dat lijkt me dan wel handig. (: We zullen rond de zes wachten nemen? Anders wordt het te vol.
    Dan drop ik hier nog wat informatie over de wachten. (: Zijn er nog die een mannelijke rol willen spelen?

    Yeeeeeeey!!! Dankje!!! (hoera)


    “To live will be an awfully big adventure.”

    Sirimiri schreef:
    (...)
    Yeeeeeeey!!! Dankje!!! (hoera)


    Inderdaad maakt het alles dan nog spannender, misschien worden er dan meisjes, buiten de regels om ^^, verliefd op een wacht. *wbw*
    Ik zal vanavond informatie droppen — na het leren.

    Momenteel zijn er dan nog drie plekken voor paleiswacht. Als er iemand van een meisje eventueel wil wisselen, mag dat nog. (:

    @Sylvie: Bedankt voor het melden c: ik lees ze straks even door als ik af ben met dit vak.

    [ bericht aangepast op 30 maart 2015 - 18:55 ]


    i can swear, i can joke – i say what's on my mind if i drink if I smoke – i keep up with the guys

    Het lijkt mij ook wel leuk om een paleiswacht te spelen :3.


    We've lived in the shadows for far too long.

    Ik faceclaim Ian Somerhalder (voorlopig toch, ik kijk nog even rond ^^)


    “To live will be an awfully big adventure.”





    — Naam —
    Matthew 'Matt' Foley

    — Leeftijd —
    27 jaar

    — Kaste —
    2, aangezien hij paleiswacht is. Oorspronkelijk kwam hij uit 5, daar heeft hij een enorme passie en talent voor muziek opgedaan. Vooral de piano kan hij als de beste bespelen. Later werd zijn familie gedegradeerd tot 7. (Zie geschiedenis)

    — Uiterlijk —
    [FC: Ian Somerhalder]
    Matt heeft iets wat ze een donkere uitstraling noemen. De manier waarop hij kijkt, hoe hij loopt, wat hij zegt,... Vaak vinden mensen hem nogal geheimzinnig. Sommigen voelen zich er ongemakkelijk door, maar vaak heeft hij door deze badboy-uitstraling heel wat succes bij de meisjes.
    Bijdragend aan zijn donkere uiterlijk zijn zijn zwarte haren. Meestal neemt hij de moeite om deze eens door te kammen maar als het niet te erg is, haalt hij gewoon zijn hand door zijn haren. Zo gaat het ook met zijn gezichtsbeharing. Normaal gezien scheert hij zich dagelijks, omdat hij dat moet van zijn bovenstaanden. Wanneer hij er echter geen zin in heeft, durft hij het wel eens overslaan.
    Zijn ogen zijn een mengeling tussen grijs en licht-blauw. Meestal zou je ze grijs noemen, maar als de zon er recht in schijnt, besef je pas echt dat er meer blauw in zit dan je ooit is opgevallen. Ook een best opvallend kenmerk is zijn hoekige gezicht. Deze hoekige kaaklijn draagt bij aan zijn mannelijke uiterlijk.
    Zijn grootste troef blijft misschien zijn mond. Vaak trekt hij hem in een schuine glimlach, die gewoon onweerstaanbaar is bij een groot deel van de vrouwelijke bevolking.
    Matt is met zijn 1m84 best groot. Hij is niet de meest gespierde jongen in de paleiswacht, maar komt nog steeds sterk over. Je zal je absoluut veilig voelen bij hem. Tenzij je de vijand bent natuurlijk...

    — Innerlijk —
    Ondanks zijn wat woeste uiterlijk is Matt een zeer lieve jongen. Hij probeert iedereen bevriend te houden en doet dit door vaak neutraal te blijven in discussies. Roddelen over anderen doet hij niet snel en geheimen zijn veilig bij hem. Hij zal nog eerder sterven dan iets te verklappen. Mede daarom is hij zo goed als paleiswacht. Hij neemt zijn taak zeer serieus en kan zich nog maanden op de kop zitten als hij een keertje iets verkeerd doet.
    Matt heeft een sterk verantwoordelijkheidsgevoel en weinig angst. Iets wat al geresulteerd heeft in heel wat littekens. Vaak werpt hij zich voor anderen in de hoop hen te redden. Gelukkig voor hem is hij goed in de strijd. Zijn wonden zouden je anders kunnen laten denken, maar eigenlijk is het een wonder dat zijn roekeloosheid hem nog niet heeft vermoord.
    Buiten zijn verantwoordelijkheidsgevoel om kan hij soms nog echt de jonge jongen zijn. Hij plaagt zijn collega's graag en kan zijn hoogerstaanden soms tot op het randje uitdagen. Je zou hem kunnen vergelijken met een puppy. Trouw, maar speels.
    Matt zal zich altijd eerbiedig gedragen tegenover meisjes. Hij heeft een duidelijk beeld van goed en slecht, waaronder valt dat vrouwen beschermd moeten worden. Zelfs als hij de koning iemand zou zien slaan, zou hij waarschijnlijk onbewust willen reageren. Hij is dapper, maar onbezonnen. Zijn daden kunnen hem ooit nog tegen zich keren, hoe goed hij ze ook bedoeld.
    Tot slot is hij best naïef. Hij beseft niet goed dat hij soms flirterig kan overkomen of weet niet dat dat kwaad kan. Ook zal hij het niet snel door hebben als een vrouw interesse in hem toont of niet. Hij kan best snel gemanipuleerd worden, maar wordt dan heel kwaad als hij dat beseft. Wanneer Matt woedend is, kom je liever niet in de buurt, want dan gaat hij in battle-modus.

    — Relaties —
    Bevriend:
    Fairytalest | Quadira Azikiwe | Drie [Midnightsnacks]

    — Geschiedenis —
    Als het enige kind in huis heeft hij absoluut genoeg aandacht gehad. Matt's ouders waren de hele tijd aanwezig om hem nieuwe dingen te leren of er gewoon voor hem te zijn. Hij mocht al snel mee met hen op optredens.
    Dat hij enig kind is, is echter niet de keuze van zijn ouders. Tijdens de geboorte is er bij zijn moeder heel wat misgelopen en er bleek geen andere mogelijkheid meer te zijn dan haar baarmoeder eruit te halen, omdat die zo erg beschadigd was. Matt heeft het verhaal gehoord en voelt zich er ergens wel schuldig over, aangezien het leven hard is en meerdere kinderen meer opbrengst betekenen. Bovendien had zijn moeder het er duidelijk af en toe moeilijk mee dat ze geen kleintje meer zou kunnen opvoeden.
    Wat Matt nooit over zijn ouders heeft geweten, is dat ze een rol speelden bij de rebellen. Iets wat later wel aan het licht kwam. Zijn ouders en hij daarbij werden meteen gedegradeerd tot een 7. Enkel het feit dat ze niet zo belangrijk waren bij de rebellen zorgde ervoor dat ze niet werden verstoten tot achten. Matt heeft het zijn vader echter nooit kunnen vergeven. Het leven werd hard als 7, zeker nadat ze het anders gewend waren en zodra Matt de kans had, ging hij vrijwillig het leger in. Hij bleek er aanleg voor te hebben en na zijn loyaliteit meerdere keren bewezen te hebben -door onder andere de koning te beschermen toen die op bezoek was in vijandig gebied- kreeg hij de kans om paleiswacht te worden. Die greep hij met beide handen.
    Zodra hij even vrij is om naar huis te gaan, gaat hij op bezoek bij zijn ouders. Daar geeft hij echter gewoon een deel van zijn geld om hen te helpen en vertrekt dan meteen weer. De nacht brengt hij dan vaak door bij Camille. Zij is altijd al gek op hem geweest. Dit beseft Matt echter niet. Hij denkt dat ze hem gewoon laat overnachten, omdat ze al heel lang vrienden zijn.

    — Extra —
    Matt heeft een zwak voor zoetigheid.

    [ bericht aangepast op 7 april 2015 - 15:46 ]


    “To live will be an awfully big adventure.”

    Imma faceclaim Amanda Seyfried ^^


    take me back to the basics and the simple life

    Gaan de kastes voor de paleiswachten ook met een randomnizer bepaald worden eigenlijk?


    “To live will be an awfully big adventure.”

    Sirimiri schreef:
    Gaan de kastes voor de paleiswachten ook met een randomnizer bepaald worden eigenlijk?


    Paleiswachten staat bij Kaste 2 ^^


    I don't want you to die, I want you to suffer.

    Crucifix schreef:
    (...)

    Paleiswachten staat bij Kaste 2 ^^

    Ja, maar ze komen oorspronkelijk uit een andere kaste. Als ze paleiswacht zijn geworden, dan verhogen ze inderdaad van kaste. ;3
    Als ik het juist heb, kan iedereen opgeroepen voor dienstplicht. Enkel worden er vaak in hogere kasten sommen betaald om hun zonen daarvan vrij te krijgen. Daarom zal het grootste deel van de paleiswachten niet meteen uit kaste 2 of 3 komen lijkt me. Voor de lagere kasten (vooral vanaf 5) is het een grote vooruitgang om paleiswacht te worden. Ze hebben een vast en aanzienlijk loon en hebben genoeg te eten.




    Oh ja, om op die vraag (die eerder in het topic was gesteld) te antwoorden: Ik heb de 3 boeken gelezen!

    [ bericht aangepast op 30 maart 2015 - 20:02 ]


    “To live will be an awfully big adventure.”

    Voor paleiswachten mag je kiezen. (: Aangezien dat nu geen belang heeft op de huidige situatiE.

    Nog even ter informatie:
    Selectiemeisjes worden aangesproken met Lady + naam. Onderling hoeven ze zo niet aan te spreken.
    Paleiswachten worden aangesproken met Officier + achternaam!. Ook hier hoeven ze elkaar onderling niet aan te spreken. Als je paleiswachten beter kent, is voornaam ook wel toegelaten. Het is meer iets 'uit beleefdheid', dus 'openbaar' wordt het meer gebruikt.

    Dit komt nog wel in de beginpost.

    [ bericht aangepast op 30 maart 2015 - 20:02 ]


    i can swear, i can joke – i say what's on my mind if i drink if I smoke – i keep up with the guys