• || The Selection ||


          Voor 35 meisjes uit Illéa is de selectie dé kans op een beter leven. Zo kunnen ze ontsnappen aan een armoedig kaste-leven en opgenomen worden in een wereld vol glamour. De selectie biedt de mogelijkheid om in het paleis te wonen en te strijden om het hart van de kroonprins. Maar de strijd om de kroon is niet gemakkelijk. Desondanks er strenge regels gehandhaafd worden, halen sommige meisjes alles uit de kast en zijn tot veel dingen in staat. Hoever zal jij gaan?

    De winnaar
          De winnaar is de selectie-deelneemster die uiteindelijk het hart veroverd van de kroonprins. Zij zal dan huwen met hem. Deelnemers vallen af omdat ze zelf geen zin/tijd meer hebben, omdat ze een regel hebben overtreden van de selectie. Dit kan omdat iemand anders haar er heeft ingeluisd. Of omdat de kroonprins je naar huis stuurt. Dit zal enkel gebeuren na te lange inactiviteit.
          Probeer je vooral niet te focussen om te winnen en verliefd te zijn. Het is veel spannender als er variatie is. Bijvoorbeeld iemand dat een geheime relatie heeft met een paleiswacht, iemand dat lesbisch is, iemand dat verplicht is van thuis uit en totaal niet verliefd is op de prins, etc.

    Paleiswachten
          Paleiswachten hebben als rol om het paleis te bewaken. Ze werken in beurtrollen zodat ze zeker overal de wacht moeten houden. Paleiswachten kunnen onverwacht naar het front gestuurd worden in oorlogsgebieden, dat is het gevaarlijke aan het vak. Want in het kasteel zijn ze praktisch veilig. De meeste jongens zijn vrijwillig soldaat geworden, maar vaak hebben degene uit de lagere kasten enkel het doel om hogerop te komen en zo een goed, succesvol leven te kunnen leiden. Weg uit de armoede.
          Paleiswachten mogen geen relatie hebben met selectie-deelnemers, dit wordt gezien als verraad tegenover het koningshuis. Wie deze regels overtreedt, zal een zware straf toegediend krijgen en gedegradeerd worden tot kaste Acht samen met het meisje in kwestie.

    Extra informatie
          Illéa telt 35 provincies. Over heel het land mogen meisjes tussen zestien en negentien zich inschrijven voor de trekking. Uit elke provincie zal er dan één meisje gekozen worden. De gekozen meisjes worden dan per helikopter opgehaald. Niet alleen kunnen ze strijden om de kroon, de familie's thuis krijgen maandelijks een som geld cadeau van het koningshuis. Vanaf wanneer de meisjes eruit gegooid worden, stopt de betaling.
          Elke vrijdag is er een nieuwsuitzending over de huidige situatie in het paleis. Deze wordt uitgezonden over heel Illéa. Hier wordt de stand van zaken verteld, roddels, wie 'aan kop ligt'. De meisjes zijn verplicht te gaan, maar hoeven niet per se iets te vertellen.
          Voor de meisjes is er een Vrouwenkamer voorzien, dit bevindt zich op de tweede verdieping, waar ook de slaapvertrekken zijn. De meisjes zijn elke zaterdag verplicht hun dag daar door te brengen, voor de rest van de week zijn ze vrij het te kiezen. De Vrouwenkamer is een plek voor de dames om tot rust te komen, ze kunnen daar met elkaar praten, televisie kijken, muziek spelen, etc. Net zoals de slaapvertrekken heeft de Vrouwenkamer een balkon. In de Vrouwenkamer mogen, zoals de naam al zegt, geen mannen binnen. Enkel met toestemming van één van de aanwezige meisje, is dit toegelaten.
          Selectiemeisjes worden aangesproken met Lady + naam. Onderling hoeven ze elkaar zo niet aan te spreken.
    Paleiswachten worden aangesproken met Officier + achternaam!. Ook hier hoeven ze elkaar onderling niet aan te spreken.
          Ieder meisje krijgt drie dienstmeisjes aangewezen, deze zullen haar kleren maken, opmaken, verzorgen, etc.
          De tuin is omgeven door muren, maar groot genoeg om het geen verstikkend gevoel te geven. Het is altijd toegelaten de tuin te betreden. In de tuin staat een grote fontein, verschillende appelbomen en rozenstruiken. Verder is er ook een kiosk, een meertje met vissen en een grote dikke eik.

    [Gebaseerd op The Selection-Trilogy || Kiera Cass]



    Kastensysteem                                                                                                                                                                                    Regels binnenin de selectie


    || Deelnemende meisjes mogen geen relatie
    hebben met iemand anders dan de kroonprins. Dit wordt
    beschouwd als verraad en daar staan zware straffen op.


    || Deelnemende meisjes mogen onderling niet vechten,
    verbale discussies zijn wel toegestaan.


    || Deelnemende meisjes mogen het paleis niet
    verlaten zonder toestemming
    van de kroonprins of koning.


    || Deelnemende meisjes mogen geen drugs
    en/of overmatig alcohol gebruiken.


    || Deelnemende meisjes mogen geen
    wapens bezitten.


    || Deelnemende meisjes zijn verplicht
    zich aan de etiketten te houden.


    || Deelnemende meisjes beschikken elk
    over drie dienstmeisjes die zij met
    zorg moeten behandelen.

    Eén:
    Dit is de koninklijke familie.
    Twee:
    Bekende personen zoals zangers/zangeressen, , acteurs/actrices, modellen, politici, paleiswachten, officieren, etc. Maar ook mensen van adellijke afkomst
    Drie:
    Denkers: leraren, filosofen, uitvinders, architecten, psychologen, schrijvers, muziekproducers, artsen, etc. Ieder meisje dat uit de selectie verwijderd wordt, wordt een Drie, tenzij het een Twee was (dan blijft de kaste) of al een Drie was, dan keert zij terug.
    Vier:
    Zakenmensen: juweliers, makelaars, verzekeringsmakelaars, chef-koks, bouw managers, eigenaars van onroerend goed / het bedrijfsleven, en de boeren.

    Vanaf hier zijn de meeste mensen arm of beschikken over zeer weinig geld. Ze komen niet tot weinig aan werk.

    Vijf:
    Kunstenaars en artiesten: toneelspelers, klassieke musici, straatmuziekkanten, dansers, fotografen en circusartiesten.
    Zes:
    Werknemers: secretaresses, obers / serveersters, huishoudsters, naaisters, winkelbediende, koks en chauffeurs.
    Zeven:
    Handarbeiders: hoveniers, bouwvakkers, boerderij werknemers, goot / zwembad schoonmakers, en "afval verzamelaars, sloot gravers, verhuizers."
    Acht:
    "Onaanraakbaren": geestelijk / lichamelijk onwel mensen, verslaafden, weglopers, illegalen, en de daklozen. Zij hebben geen geld en mogen ook niet deelnemen aan de Selectie. Iedereen die de koninklijke familie om het even hoe, verraadt, zal gedegradeerd worden tot Acht.


    Je kaste wordt bepaald door in welke familie je geboren wordt, van kaste wisselen is mogelijk door huwelijken. Meisjes zullen naar de kaste verhuisd worden van hun man. Voor meisjes is trouwen onder je kaste een 'schande' voor de familie en wordt zelden tot nooit gedaan.
    [De kasten zullen met een randomizer bepaald worden door mij.]







    Faceclaims
    || Uptown | Xavier Samuel
    || Uptown | Bette Davis

    || Yetti | Amanda Seyfried
    || Tartle | Miranda Kerr
    || Philia | Scarlett Johansson
    || JudithSuzann | Barbara Palvin
    || Nereid | Effy Stonem
    || Crucifix | Phoebe Tonkin
    || Sirimiri | Maia Mitchell
    || Melville | Dakota Fanning
    || Lypophrenia | Holland Roden
    || Saith | Kaya Scodelario
    || Fairytalest | Kate Menson
    || MrsMessi | Anna Sophia Robb

    || Simiri | Ian Somerhalder
    || Philia | Chris Evans
    || Dumbledore | Leonardo DiCaprio
    || Dionysia | x
    || Wolfstar | x


    Invullijstje: [Min. 900 woorden]
    || Selectie deelnemers ||
    || Naam
    || Leeftijd [16j-19j]
    || Kaste [Door mij bepaald met Random.org]
    || Uiterlijk [Faceclaim]
    || Innerlijk
    || Dienstmeisjes [3]
    || Relaties [Concurrentie, vriendschappen, etc.]
    || Geschiedenis
    || Extra


    || Paleiswachten ||
    || Naam
    || Leeftijd [Vanaf 19j]
    || Kaste [Vermeld oude kaste]
    || Uiterlijk [Faceclaim]
    || Innerlijk
    || Relaties
    || Geschiedenis
    || Extra


    Rollen: [Max. 12 en max. 6] [Mannelijke rol vrij]
    || Uptown | Sky Illéa | Eén || Qing
    || Uptown | Elloise Everage | Twee || Qing

    || Yetti | Alison Lily Chase | Vijf || Leonie
    || Tartle| Aedalyn Sophia Wallace | Twee || Yu
    || Philia | Delilah Kingston | Zes || Savannah
    || JudithSuzann | Brianna Taylor Campbell | Vier || x
    || Nereid | Rayne Alvarado | Zeven || Cheryl
    || Crucifix | Evalie Coven Magdalene| Drie || Marie
    || Sirimiri | Lina Waters | Zes || Femke
    || Melville | Isabelle Marie Williams | Vijf || Nesi
    || Lypophrenia | Alexandra Valdez | Vier || Marjolein
    || Saith | Annalise Alisha Annablle Linton | Twee || Jente
    || Fairytalest | Quadira Azikiwe | Drie || Maxime
    || MrsMessie | Elena Meredith Grey | Drie || Stephanie

    || Sirimiri | Matthew Foley | Twee || Femke
    || Philia | Baltazar Merrit | Twee || Savannah
    || -Dumbledore | Joshua Emmanuel Montgomery | Twee || Sanne
    || x | x | Twee || x
    || Dionysia | Ryan Elijah Apostolakis |Twee || Amber
    || -Wolfstar | Eliot Killian Reeze | Twee || Lisa




    || Rollentopic 1
    || Speeltopic 1
    || Praattopic 1, 2


    || Minimaal 250 woorden per post.
    Maximaal één personage per persoon per geslacht ||
    || Reservatie vervalt na drie dagen, uitstel met goede reden
    Geen Mary Stu's of Mary Sue's ||
    || Enkel ik maak nieuwe topics aan
    Verzorg je taal ||
    || OOC doe je tussen haakjes
    Ik-pov en tegenwoordige tijd ||
    || Kasten met hoofdletters
    Bestuur enkel jouw eigen personage ||

    [ bericht aangepast op 16 april 2015 - 10:45 ]


    i can swear, i can joke – i say what's on my mind if i drink if I smoke – i keep up with the guys


    || Naam


    Brianna Taylor Campbell
    || Leeftijd [16j-19j]
    18 jaar, ze is geboren op een mooie lentedag. Namelijk 18 april.
    || Kaste [Door mij bepaald met Random.org]
    Brianna komt uit Kaste Vier. Dit bestaat uit de zakenmensen. Zijzelf is hier natuurlijk te jong voor, maar haar ouders runnen een redelijk groot bedrijf. Haar ouders runnen een grote juwelier. Het is een bedrijf dat goed loopt, ze verdienen er veel mee. Haar ouders zorgen ervoor dat iedereen het goed heeft in het bedrijf, dus ook de werknemers. Deze instelling zit in de hele familie, iedereen geeft om anderen, ook als ze in de Kasten onder jouw zitten.
    || Uiterlijk [Faceclaim]
    [F.C. Barbara Palvin]
    Brianna is een mooie meid. Ze heeft een uiterlijk dat niet meteen heel erg zou opvallen, maar als je haar eenmaal ziet staan zal het je niet ontgaan dat ze absoluut niet lelijk is. Met haar 1.75 is ze iets boven de gemiddelde lengte, ze is niet absurd lang maar dus ook niet erg klein. Brianna heeft mooie vrouwelijke vormen, ze heeft niet te veel rondingen maar ook niet te weinig. In de meeste opzichten is haar uiterlijk dus vrij neutraal en gemiddeld, maar er zijn een paar dingen aan haar uiterlijk die niemand zouden ontgaan. Bijvoorbeeld haar ogen, haar ogen zijn felblauw en vallen erg op tegen haar lichte huid en lichtbruine haren. Ook haar neus en mond weten op te vallen in haar gezicht, haar neus is redelijk klein terwijl haar lippen juist vrij dik zijn, deze steken dus erg van elkaar af.
    || Innerlijk
    Brianna is vooral een lieve meid, ze staat voor iedereen klaar, het maakt haar ook niet uit uit welke Kaste iemand komt, ze vind het belangrijk dat iedereen gelijk wordt behandeld. Ze is absoluut geen fan van het Kaste-systeem maar probeert het zoveel mogelijk te verbergen. Brianna vindt het moeilijk om haar eigen mening duidelijk te maken, de mening heeft ze wel maar ze is bang dat als ze er wat van zegt mensen haar niet meer op dezelfde manier zullen behandelen. Veel mensen vinden haar soms iets te lief, wat er voor zorgt dat ze sneller afstand van haar nemen, omdat ze misschien meer behoefte hebben aan iemand die wat meer pit toont, hoeveel Brianna dit ook probeert, het lukt haar gewoon niet, ze voelt zich al snel schuldig.


    Ook is Brianna erg gevoelig, ze is erg makkelijk te kwetsen. Meestal is het niet eens de bedoeling om haar te kwetsen, of is het alleen bedoeld als grapje. Met haar gevoeligheid gaat onzekerheid gepaard, hierdoor komt ze meestal ook onzeker over, sommigen kunnen hier erg ongemakkelijk mee zijn terwijl anderen juist proberen haar meer zekerheid te geven en haar meer op haar gemak te laten voelen.
    Ze is voor haar leeftijd zeer volwassen in haar gedrag. Waar veel mensen nog volop willen feesten is zij liever alleen op haar kamer om na te denken over alles wat er is gebeurd. Ze is niet erg van de feestjes maar gaat steeds vaker mee om niet saai over te komen. Ook gaat ze mee omdat ze verandering in haar leven wou, en door naar feestjes te gaan is dat misschien mogelijk.
    Brianna is erg goed opgevoed, haar ouders hebben haar streng maar rechtvaardig opgevoed. Hierdoor toont Brianna respect aan iedereen, ook volgt ze de regels als deze naar haar mening kloppen. Er zijn maar een paar regels die ze overtreedt, alleen zal ze aan niemand laten merken dat ze de regels niet opvolgt.
    Wel heeft Brianna goed gevoel voor humor, ze kan lachen om allerlei verschillende dingen en heeft dan ook echt de lol van haar leven. Door het plezier dat zij heeft weet ze anderen ook weer op te vrolijken.
    Als laatste is Brianna erg slecht in het uiten van haar gevoelens, ze vindt het erg moeilijk om aan te geven aan mensen als ze te ver gaan. Ze is bang daarmee mensen te kwetsen, en dat is absoluut niet wat ze wil. Hierdoor kropt ze haar gevoelens op en wordt het haar soms even teveel. Ze kan dan opeens in tranen uitbarsten omdat ze gewoon te vol zit met allerlei emoties, meestal weet ze dan niet uit te leggen waarom ze moet huilen of boos wordt.
    || Dienstmeisjes [3]
    Net zoals alle andere meiden heeft ook Brianna drie dienstmeisjes. Brianna behandeld ze zoals ze iedereen zou behandelen, met veel respect dus. Ze probeert de drie duidelijk te maken dat zij ook voor hun klaar zal staan als ze het een keer nodig zouden hebben, aangezien ze ongeveer dezelfde leeftijd hebben gaat het contact tussen Brianna en haar dienstmeisjes erg goed. Ze begrijpen elkaar.
    Anna is de drukste van de drie. Ze is erg zorgzaam en zorgt ervoor dat Brianna zich altijd op haar gemak voelt. Ze kan regelmatig in gekke buien zijn en daar de anderen ook mee intrekken. Dit zorgt ervoor dat het eigenlijk altijd gezellig is.
    Julia is zeker de stilste. Ze staat altijd klaar voor iedereen en helpt waar ze kan. Ze is zeker niet te beroerd om andere dingen te doen dan die eigenlijk voor haar bedoeld zijn, als het nodig zou zijn zou ze zo bijspringen om te helpen met schoonmaken. Brianna bewonder Julia enorm, ze is zo’n mooi mens, van binnen en van buiten.
    Beau is de neutraalste, ze valt niet erg op tussen de andere twee. Ze doet haar werk goed maar praat bijna niet met de andere meiden.
    || Relaties [Concurrentie, vriendschappen, etc.]
    Wie wil?
    || Geschiedenis
    Brianna komt uit een gelukkig gezin. Hoewel het gezin bij de “rijkeren” behoorde heeft ze zich nooit gevoelt. Ze vond het altijd al belangrijk om iedereen erbij te betrekken, zo zit bijna haar hele familie in elkaar. Brianna heeft 3 broers, Josh, Bryan en Jeremy. Waarvan Josh en Jeremy een tweeling. Al haar broers zijn een stuk ouder dan zijzelf. Bryan is met zijn 27 jaar het oudste van de 4, daarna volgen Josh en Jeremy met 25 jaar. Hoewel Brianna een stuk jonger is heeft ze altijd goed contact gehad met haar broers. Ze hielpen haar altijd en zorgden ervoor dat ze niet gekwetst zou worden. Brianna heeft dus een gelukkige jeugd gehad, ze is goed opgevoed en beleefd bijna elke dag hetzelfde. Dit is ook de reden dat ze zich heeft opgegeven. Nu ze wat ouder is, is ze toe aan vernieuwing en verandering, en waar zal de zat beter vinden dan in een kasteel?
    || Extra
    -

    [ bericht aangepast op 30 maart 2015 - 12:30 ]


    Good people are like candles, they burn themselves up to give others light

    Brianna is goed, hoor. (:

    Jullie hoeven mij echt niet om 'goedkeuring' te vragen. :'D Het is jouw rol en ik heb daar, vind ik, niets tegenin te brengen. Het is wel gemakkelijk even te melden als ze af is. Dan heb ik een overview van wie al klaar is en niet.


    i can swear, i can joke – i say what's on my mind if i drink if I smoke – i keep up with the guys

    Dotan schreef:
    Brianna is goed, hoor. (:

    Jullie hoeven mij echt niet om 'goedkeuring' te vragen. :'D Het is jouw rol en ik heb daar, vind ik, niets tegenin te brengen. Het is wel gemakkelijk even te melden als ze af is. Dan heb ik een overview van wie al klaar is en niet.


    Ik denk dat dat is gekomen doordat mensen Mary Sue's en Gary Stu's aan gingen maken. :') Anyway: ik ga zo naar het winkelcentrum en dan ga ik waarschijnlijk dit boek kopen. ^^ Mijn rol komt dan vanavond.

    [ bericht aangepast op 30 maart 2015 - 12:40 ]


    " icarus had loved the sun, and so daedalus lost his. "

    Markey schreef:
    (...)

    Ik denk dat dat is gekomen doordat mensen Mary Sue's en Gary Stu's aan gingen maken. :') Anyway: ik ga zo naar het winkelcentrum en dan ga ik waarschijnlijk dit boek kopen. ^^ Mijn rol kom dan vanavond.



    Ik ben net aan deel twee begonnen ^^. Boek 1 Is echt geweldig!


    We've lived in the shadows for far too long.

    Markey schreef:
    (...)

    Ik denk dat dat is gekomen doordat mensen Mary Sue's en Gary Stu's aan gingen maken. :') Anyway: ik ga zo naar het winkelcentrum en dan ga ik waarschijnlijk dit boek kopen. ^^ Mijn rol kom dan vanavond.


    Oh zo, op die manier. :'D Dat gebeurt nu niet meer, denk ik. Anders zeg ik het wel (;
    Ik raad je de serie echt wel aan. (: ik heb ze allemaal gelezen.

    Even ter nieuwsgierigheid, wie heeft ze nog allemaal gelezen? (:


    i can swear, i can joke – i say what's on my mind if i drink if I smoke – i keep up with the guys

    Dotan schreef:
    (...)

    Oh zo, op die manier. :'D Dat gebeurt nu niet meer, denk ik. Anders zeg ik het wel (;
    Ik raad je de serie echt wel aan. (: ik heb ze allemaal gelezen.

    Even ter nieuwsgierigheid, wie heeft ze nog allemaal gelezen? (:


    Mee! Ik kan niet wachten tot The Heir


    take me back to the basics and the simple life

    Heb 'm gekocht! Ben benieuwd.


    " icarus had loved the sun, and so daedalus lost his. "

    Dotan schreef:
    (...)

    Oh zo, op die manier. :'D Dat gebeurt nu niet meer, denk ik. Anders zeg ik het wel (;
    Ik raad je de serie echt wel aan. (: ik heb ze allemaal gelezen.

    Even ter nieuwsgierigheid, wie heeft ze nog allemaal gelezen? (:


    Ik heb de novellas nog niet gelezen maar de 'gewone' trilogy wel^^


    be gay do crimes


    Rhine Avery Clinton
    •••


    Leeftijd
    Negentien, ze is geboren op de tweede dag van september.
    Kaste
    Rhine komt uit kaste 5.

    Uiterlijk
    ...
    Innerlijk
    Het is een ontzettend vervelend iets voor iemand uit kaste 5, maar Rhine heeft erg last van podiumvrees. Dit is niet altijd al zo geweest, toen ze wat jonger was danste ze de sterren van de hemel. Sinds twee jaar niet meer ( zie geschiedenis voor verdere uitleg ) Dit betekent dat ze niet graag in de spotlight staat, waardoor ze al snel word gezien als het timide meisje. Van bijvoorbeeld de Reports word Rhine echt zo zenuwachtig dat ze er misselijk van wordt, al ongeveer drie dagen van te voren.
    Rhine is iemand die van nature best wel rustig is. Ze zal niet degene zijn die continu op de voorgrond wilt staan, liever houdt ze zich wat meer gedeisd in de groep. Dit slaat natuurlijk ook terug op haar podiumangst. Toch is ze niet bang voor sociaal contact of iets in die richting, ze heeft graag een select groepje om haar heen waarmee ze het goed kan vinden. Alhoewel ze zeker niet degene is die de eerste stappen zet, kan Rhine toch een hele goede vriendin zijn. In een groep is Rhine meer een volger dan een leider, in een discussie is zij absoluut niet degene die haar oordeel loopt te schreeuwen. Liever begeeft ze zich een beetje op de achtergrond. Als iemand direct haar mening vraagt, zal ze die geven, maar voorzichtig.

    Geschiedenis

    Dienstmeisjes
    Relaties
    Extra

    [ bericht aangepast op 7 april 2015 - 18:58 ]


    but do you feel held by him? — does he feel like home to you? ( Anatomy » Midsommar )

    Elena is af, ze zal wel niet helemaal oke zijn, maar zeg het gerust, dan pas ik haar morgen aan ^_^


    Faith is everything.

    Ik faceclaim Rosie Tupper ^^


    -

    Saith schreef:
    Ik faceclaim Rosie Tupper ^^


    ...


    take me back to the basics and the simple life

    Yetti schreef:
    (...)

    ...


    Dude, jij wilt mijn faceclaim stelen dus dan claim ik hem wel hoor :')


    -

    Saith schreef:
    (...)

    Dude, jij wilt mijn faceclaim stelen dus dan claim ik hem wel hoor :')


    Dude, laat mij jou faceclaim stelen


    take me back to the basics and the simple life

    Voor mij is het prima, je personage zal doorheen de RPG nog wel vorm aannemen. (:

    @Megan: Oh my, ik houd van die naam van je personage! <3 :') *fangirling The Chemical Garden*


    i can swear, i can joke – i say what's on my mind if i drink if I smoke – i keep up with the guys