• || The Selection ||


          Voor 35 meisjes uit Illéa is de selectie dé kans op een beter leven. Zo kunnen ze ontsnappen aan een armoedig kaste-leven en opgenomen worden in een wereld vol glamour. De selectie biedt de mogelijkheid om in het paleis te wonen en te strijden om het hart van de kroonprins. Maar de strijd om de kroon is niet gemakkelijk. Desondanks er strenge regels gehandhaafd worden, halen sommige meisjes alles uit de kast en zijn tot veel dingen in staat. Hoever zal jij gaan?

    De winnaar
          De winnaar is de selectie-deelneemster die uiteindelijk het hart veroverd van de kroonprins. Zij zal dan huwen met hem. Deelnemers vallen af omdat ze zelf geen zin/tijd meer hebben, omdat ze een regel hebben overtreden van de selectie. Dit kan omdat iemand anders haar er heeft ingeluisd. Of omdat de kroonprins je naar huis stuurt. Dit zal enkel gebeuren na te lange inactiviteit.
          Probeer je vooral niet te focussen om te winnen en verliefd te zijn. Het is veel spannender als er variatie is. Bijvoorbeeld iemand dat een geheime relatie heeft met een paleiswacht, iemand dat lesbisch is, iemand dat verplicht is van thuis uit en totaal niet verliefd is op de prins, etc.

    Paleiswachten
          Paleiswachten hebben als rol om het paleis te bewaken. Ze werken in beurtrollen zodat ze zeker overal de wacht moeten houden. Paleiswachten kunnen onverwacht naar het front gestuurd worden in oorlogsgebieden, dat is het gevaarlijke aan het vak. Want in het kasteel zijn ze praktisch veilig. De meeste jongens zijn vrijwillig soldaat geworden, maar vaak hebben degene uit de lagere kasten enkel het doel om hogerop te komen en zo een goed, succesvol leven te kunnen leiden. Weg uit de armoede.
          Paleiswachten mogen geen relatie hebben met selectie-deelnemers, dit wordt gezien als verraad tegenover het koningshuis. Wie deze regels overtreedt, zal een zware straf toegediend krijgen en gedegradeerd worden tot kaste Acht samen met het meisje in kwestie.

    Extra informatie
          Illéa telt 35 provincies. Over heel het land mogen meisjes tussen zestien en negentien zich inschrijven voor de trekking. Uit elke provincie zal er dan één meisje gekozen worden. De gekozen meisjes worden dan per helikopter opgehaald. Niet alleen kunnen ze strijden om de kroon, de familie's thuis krijgen maandelijks een som geld cadeau van het koningshuis. Vanaf wanneer de meisjes eruit gegooid worden, stopt de betaling.
          Elke vrijdag is er een nieuwsuitzending over de huidige situatie in het paleis. Deze wordt uitgezonden over heel Illéa. Hier wordt de stand van zaken verteld, roddels, wie 'aan kop ligt'. De meisjes zijn verplicht te gaan, maar hoeven niet per se iets te vertellen.
          Voor de meisjes is er een Vrouwenkamer voorzien, dit bevindt zich op de tweede verdieping, waar ook de slaapvertrekken zijn. De meisjes zijn elke zaterdag verplicht hun dag daar door te brengen, voor de rest van de week zijn ze vrij het te kiezen. De Vrouwenkamer is een plek voor de dames om tot rust te komen, ze kunnen daar met elkaar praten, televisie kijken, muziek spelen, etc. Net zoals de slaapvertrekken heeft de Vrouwenkamer een balkon. In de Vrouwenkamer mogen, zoals de naam al zegt, geen mannen binnen. Enkel met toestemming van één van de aanwezige meisje, is dit toegelaten.
          Selectiemeisjes worden aangesproken met Lady + naam. Onderling hoeven ze elkaar zo niet aan te spreken.
    Paleiswachten worden aangesproken met Officier + achternaam!. Ook hier hoeven ze elkaar onderling niet aan te spreken.
          Ieder meisje krijgt drie dienstmeisjes aangewezen, deze zullen haar kleren maken, opmaken, verzorgen, etc.
          De tuin is omgeven door muren, maar groot genoeg om het geen verstikkend gevoel te geven. Het is altijd toegelaten de tuin te betreden. In de tuin staat een grote fontein, verschillende appelbomen en rozenstruiken. Verder is er ook een kiosk, een meertje met vissen en een grote dikke eik.

    [Gebaseerd op The Selection-Trilogy || Kiera Cass]



    Kastensysteem                                                                                                                                                                                    Regels binnenin de selectie


    || Deelnemende meisjes mogen geen relatie
    hebben met iemand anders dan de kroonprins. Dit wordt
    beschouwd als verraad en daar staan zware straffen op.


    || Deelnemende meisjes mogen onderling niet vechten,
    verbale discussies zijn wel toegestaan.


    || Deelnemende meisjes mogen het paleis niet
    verlaten zonder toestemming
    van de kroonprins of koning.


    || Deelnemende meisjes mogen geen drugs
    en/of overmatig alcohol gebruiken.


    || Deelnemende meisjes mogen geen
    wapens bezitten.


    || Deelnemende meisjes zijn verplicht
    zich aan de etiketten te houden.


    || Deelnemende meisjes beschikken elk
    over drie dienstmeisjes die zij met
    zorg moeten behandelen.

    Eén:
    Dit is de koninklijke familie.
    Twee:
    Bekende personen zoals zangers/zangeressen, , acteurs/actrices, modellen, politici, paleiswachten, officieren, etc. Maar ook mensen van adellijke afkomst
    Drie:
    Denkers: leraren, filosofen, uitvinders, architecten, psychologen, schrijvers, muziekproducers, artsen, etc. Ieder meisje dat uit de selectie verwijderd wordt, wordt een Drie, tenzij het een Twee was (dan blijft de kaste) of al een Drie was, dan keert zij terug.
    Vier:
    Zakenmensen: juweliers, makelaars, verzekeringsmakelaars, chef-koks, bouw managers, eigenaars van onroerend goed / het bedrijfsleven, en de boeren.

    Vanaf hier zijn de meeste mensen arm of beschikken over zeer weinig geld. Ze komen niet tot weinig aan werk.

    Vijf:
    Kunstenaars en artiesten: toneelspelers, klassieke musici, straatmuziekkanten, dansers, fotografen en circusartiesten.
    Zes:
    Werknemers: secretaresses, obers / serveersters, huishoudsters, naaisters, winkelbediende, koks en chauffeurs.
    Zeven:
    Handarbeiders: hoveniers, bouwvakkers, boerderij werknemers, goot / zwembad schoonmakers, en "afval verzamelaars, sloot gravers, verhuizers."
    Acht:
    "Onaanraakbaren": geestelijk / lichamelijk onwel mensen, verslaafden, weglopers, illegalen, en de daklozen. Zij hebben geen geld en mogen ook niet deelnemen aan de Selectie. Iedereen die de koninklijke familie om het even hoe, verraadt, zal gedegradeerd worden tot Acht.


    Je kaste wordt bepaald door in welke familie je geboren wordt, van kaste wisselen is mogelijk door huwelijken. Meisjes zullen naar de kaste verhuisd worden van hun man. Voor meisjes is trouwen onder je kaste een 'schande' voor de familie en wordt zelden tot nooit gedaan.
    [De kasten zullen met een randomizer bepaald worden door mij.]







    Faceclaims
    || Uptown | Xavier Samuel
    || Uptown | Bette Davis

    || Yetti | Amanda Seyfried
    || Tartle | Miranda Kerr
    || Philia | Scarlett Johansson
    || JudithSuzann | Barbara Palvin
    || Nereid | Effy Stonem
    || Crucifix | Phoebe Tonkin
    || Sirimiri | Maia Mitchell
    || Melville | Dakota Fanning
    || Lypophrenia | Holland Roden
    || Saith | Kaya Scodelario
    || Fairytalest | Kate Menson
    || MrsMessi | Anna Sophia Robb

    || Simiri | Ian Somerhalder
    || Philia | Chris Evans
    || Dumbledore | Leonardo DiCaprio
    || Dionysia | x
    || Wolfstar | x


    Invullijstje: [Min. 900 woorden]
    || Selectie deelnemers ||
    || Naam
    || Leeftijd [16j-19j]
    || Kaste [Door mij bepaald met Random.org]
    || Uiterlijk [Faceclaim]
    || Innerlijk
    || Dienstmeisjes [3]
    || Relaties [Concurrentie, vriendschappen, etc.]
    || Geschiedenis
    || Extra


    || Paleiswachten ||
    || Naam
    || Leeftijd [Vanaf 19j]
    || Kaste [Vermeld oude kaste]
    || Uiterlijk [Faceclaim]
    || Innerlijk
    || Relaties
    || Geschiedenis
    || Extra


    Rollen: [Max. 12 en max. 6] [Mannelijke rol vrij]
    || Uptown | Sky Illéa | Eén || Qing
    || Uptown | Elloise Everage | Twee || Qing

    || Yetti | Alison Lily Chase | Vijf || Leonie
    || Tartle| Aedalyn Sophia Wallace | Twee || Yu
    || Philia | Delilah Kingston | Zes || Savannah
    || JudithSuzann | Brianna Taylor Campbell | Vier || x
    || Nereid | Rayne Alvarado | Zeven || Cheryl
    || Crucifix | Evalie Coven Magdalene| Drie || Marie
    || Sirimiri | Lina Waters | Zes || Femke
    || Melville | Isabelle Marie Williams | Vijf || Nesi
    || Lypophrenia | Alexandra Valdez | Vier || Marjolein
    || Saith | Annalise Alisha Annablle Linton | Twee || Jente
    || Fairytalest | Quadira Azikiwe | Drie || Maxime
    || MrsMessie | Elena Meredith Grey | Drie || Stephanie

    || Sirimiri | Matthew Foley | Twee || Femke
    || Philia | Baltazar Merrit | Twee || Savannah
    || -Dumbledore | Joshua Emmanuel Montgomery | Twee || Sanne
    || x | x | Twee || x
    || Dionysia | Ryan Elijah Apostolakis |Twee || Amber
    || -Wolfstar | Eliot Killian Reeze | Twee || Lisa




    || Rollentopic 1
    || Speeltopic 1
    || Praattopic 1, 2


    || Minimaal 250 woorden per post.
    Maximaal één personage per persoon per geslacht ||
    || Reservatie vervalt na drie dagen, uitstel met goede reden
    Geen Mary Stu's of Mary Sue's ||
    || Enkel ik maak nieuwe topics aan
    Verzorg je taal ||
    || OOC doe je tussen haakjes
    Ik-pov en tegenwoordige tijd ||
    || Kasten met hoofdletters
    Bestuur enkel jouw eigen personage ||

    [ bericht aangepast op 16 april 2015 - 10:45 ]


    i can swear, i can joke – i say what's on my mind if i drink if I smoke – i keep up with the guys

    Uptown schreef:
    (...)

    Oke. Terug vol. :'D

    Probeert iedereen tegen zondag zijn rol af te werken?


    ^
    Ik geloof dat ik een meisje had gekregen?
    (Of had Sugasu een jongen? Ik stond iig wel op de wachtlijst voor een meisje)

    Philia schreef:
    (...)

    Daarbij is het best wel een Mary Sue als je het mij vraagt :X No offense.

    Plus, zoals ik al zei, ik heb gepost wat ik had, ik ben nog langggg niet klaar haha

    Lypophrenia schreef:
    (...)

    Aan het begin van de RPG kennen de meisjes elkaar nog niet (:


    Trueeee, maar iedereen spreekt nu toch ook al op voorhand relaties af? Dat bddoelde ik er namelijk mee haha

    [ bericht aangepast op 3 april 2015 - 16:28 ]


    Everyone wants a magical solution to their problem, and everyone refuses to believe in magic. - Jefferson (ouat)

    Ik zou graag mijn faceclaim willen ruilen naar Kaya Scodelario ^^


    -

    Fairytalest schreef:
    (...)

    ^
    Ik geloof dat ik een meisje had gekregen?
    (Of had Sugasu een jongen? Ik stond iig wel op de wachtlijst voor een meisje)


    Plus, zoals ik al zei, ik heb gepost wat ik had, ik ben nog langggg niet klaar haha


    Sugasu had een jongen, en omdat je haar rol graag wilde, dacht ik dat je een paleiswacht wilde. Sorry, maar er kan echt geen meisje meer bij, plus je mag je kaste niet kiezen, ik wil voor iedereen eerlijk spelen.


    i can swear, i can joke – i say what's on my mind if i drink if I smoke – i keep up with the guys


    ANNALISE ALISHA ANNABELLE LINTON


    "People fear what they do not understand"








    • Naam •
          Annalise Alisha Annabelle Linton

    Annalise • Genadig • Engels
    Alisha • Waarheid • Grieks
    Annabelle • Stijl en schoonheid • Frans



    "My attitude is based on how you treat me"


    • Leeftijd •
          Annalise is op het moment zeventien jaren oud. Ze is geboren op 21 december, de eerste dag van de winter en tevens ook de donkerste dag van het jaar. De winter is tevens ook Annalise's favoriete seizoen. Ze houdt van de sneeuw en de sfeer die het met zich meebrengt.


    "Non me possidetis, et regere totam mei poteris numquam"


    • Kaste•
          Annalise komt uit Kaste twee. De Kaste van de bekende personen en adel. Annalise is zelf van de adellijke afkomst. Annalise heeft haar hele leven al genoeg geld en eten gehad. Ze realiseert zich ook niet goed hoe de mensen uit de andere Kaste's het hebben.


    "I'll always choose you"


    • Uiterlijk•
          Annalise is een mooi meisje en dat weet ze zelf ook. Ze heeft donkerbruine haren die tot iets over haar schouders vallen. Ze heeft een bleke huid maar niet zo bleek dat het opvalt en in de zomer wordt haar huid ook snel bruin. Annalise heeft grote felblauwe ogen waaruit altijd meer emotie te halen is dan haar woorden. Een volle laag wimpers omhullen haar ogen waardoor ze nog groter lijken. Haar wimpers en haar wenkbrauwen zijn nog donkerder dan haar haar en zelfs bijna zwart te noemen. Annalise's wenkbrauwen lopen in een soepele boog boven haar ogen en passen goed bij de rest van haar gezicht. Annalise heeft een kleine smalle wipneus waar, evenals op haar wangen, allemaal kleine sproetjes op te tellen zijn. Met haar één meter zevenenzestig is Annalise niet de allerlangste maar steekt ze toch nog wel een stuk uit boven de kleinsten. Annalise is erg slank gebouwd en heeft een soepel lichaam waarmee ze veel lichamelijke activiteiten uit kan voeren. Annalise is een persoon wat eigenlijk bijna nooit make-up draagt. Ze vindt dat je je eigen natuurlijkheid niet moet bederven met lagen troep. Annalise's kledingstijl is zeer divers. Het ligt aan haar stemming wat ze aandoet. Als ze niet lekker in haar vel zit zal je haar dagenlang alleen in niet meer dan een joggingsbroek en trui zien rondlopen maar wanneer ze vrolijk is kan ze met de meest originele outfits op straat komen.


    "I'm in love with cities I've never been to and people I've never met"


    • Innerlijk•
          Annalise is een meisje wat stevig in haar schoenen staat, dat doet ze al haar hele leven. Ze kan goed voor zichzelf opkomen en laat dingen zeker niet over zich heen lopen. Annalise is niet bang om te zeggen wat ze denkt en kan soms iets te ver door draven in haar mening waardoor ze de mening van anderen achterstelt. Annalise heeft haar hele leven al stevig in haar schoenen gestaan. Ze wist op jonge leeftijd al goed te laten horen wat ze wilde en kon het ook duidelijk laten merken met een hoop gezeur als ze het ergens niet mee eens was. Annalise wordt door sommige mensen arrogant genoemd en dat is soms ook wel terecht. Ze kan zichzelf op sommige momenten beter vinden dan anderen en zal ook zeker geen aandacht besteden aan mensen die ze minderwaardig vindt. Dit is ook een eigenschap van Annalise waardoor veel mensen op haar af knappen. Annalise laat deze kant echter totaal niet zien aan de mensen waarom ze geeft waardoor het soms ook apart voor die mensen is wanneer iemand Annalise arrogant noemt. Annalise is zeker een meisje wat altijd zal doorzetten. Het woord opgeven zal niet in haar woordenboek staan. Wanneer Annalise eenmaal een doel voor ogen heeft zal ze er alles aan doen om dat doel ook werkelijk te bereiken. Annalise is zo haar hele leven al ingesteld. Hoewel je het misschien niet zou verwachten kan Annalise ook heel aardig zijn, als ze daar zin in heeft tenminste. Ze zal tegen de mensen van wie ze houdt bijna altijd aardig zijn en dat is geen gemaakte aardigheid. Annalise is aardig tegen je, of helemaal niet. Ze ziet alles heel zwart-wit en zo ziet ze mensen ook. Ze deelt alles in in twee groepen, mensen die ze mag en mensen die ze niet mag. De meesten mensen vallen in de tweede groep waardoor ze dus vaak als niet aardig wordt beschreven. Maar wanneer je haar beter leert kennen merk je dat ze echt een schat is. Annalise is een persoon dat van gezelschap houdt, ook al laat ze dat niet altijd merken. Annalise zal zich niet altijd sociaal opstellen tegenover mensen maar toch blij zijn dat ze in haar omgeving zijn. Annalise kan mensen ook goed inschatten waardoor ze vaak gelijk ziet wat voor mensen het zijn. Annalise is niet het persoon dat erg nadenkt voordat ze iets doet. Eigenlijk denkt ze helemaal niet na en maakt ze hele impulsieve beslissingen waardoor ze soms in vreemde, gênante en zelfs gevaarlijke situaties terecht komt. Annalise weet zich echter altijd uit deze situaties te redden. Annalise is ook een persoon wat niet nadenkt voordat ze iets zegt. Ze zegt wat ze denkt, hoe pijnlijk dat soms ook kan zijn voor anderen. Annalise is zeker een intelligent persoon te noemen. Ze heeft een bovengemiddeld IQ en heeft het altijd goed op school gedaan. Maar ook in het echte leven is Annalise intelligent. Ze begrijpt de meeste dingen die in het dagelijkse leven gebeuren en kan ook goed verbanden leggen. Wanneer Annalise spreekt zal haar taalgebruik ook boven gemiddeld zijn. Annalise is een zeer creatief persoon. Ze kan goed overweg met kwasten, potloden en stiften en ze kan met gemak prachtige tekeningen op papier zetten. Maar Annalise is ook creatief in het dagelijkse leven. Ze kan creatief denken en oplossingen bedenken voor bijpassende problemen. Annalise is een persoon wat altijd in staat is om anderen te helpen. Hoewel ze sommige mensen niet mag. Ze zal altijd haar best doen om andere mensen te helpen als dat binnen haar bereik ligt. Annalise stelt zichzelf hier echter niet door achter. Ze blijft nog steeds voor zichzelf opkomen en zal iemand niet helpen als zij zichzelf daardoor onderdoet. Annalise is zeer muzikaal ingesteld. Al vanaf jonge leeftijd vond ze het heerlijk om haarzelf helemaal te verliezen in muziek. Ze kan heel goed gitaar en piano spelen maar is ook met andere instrumenten wijs. Annalise heeft naast de kwaliteit om instrumenten te kunnen bespelen ook nog eens een gouden stem. Ze kan prachtig zingen en in de combinatie met haar gitaar of keyboard kan ze prachtige liedjes laten horen. Annalise is erg fanatiek. Ze zal altijd moeten winnen en daarmee kan ze ook totaal niet tegen haar verlies. Als ze ergens in verliest, hoe onbelangrijk het ook kan zijn, zal ze extreem chagrijnig worden. Annalise zal dus zich dus ook altijd honderd procent inzetten als het om iets competitief gaat. Annalise is erg leergierig. Ze zal altijd benieuwd blijven naar de werking en oorzaak van dingen en is daarbij ook extreem nieuwsgierig. Soms kan Annalise daarin irritant zijn omdat ze gewoon te veel wilt weten.


    "And I think I'm gonna love you for a long long time"


    • Dienstmeisjes•
          Cassia • Cassia is een vrolijke, spontane meid die Annalise altijd vrolijk weet te maken. Ze is met haar zeventien jaar even oud als Annalise is en de jongste van de drie. Cassia kan soms een beetje roekeloos en slordig zijn maar dat is iets wat haar karakter ook weer maakt. • Foto •
          Juliet • Juliet is de rustigste van het stel. Ze zal niet snel iemand zijn wat veel praat maar wanneer je serieuze gesprekken met haar hebt gaat er echt een nieuwe kant van haar open en merk je wat voor persoon ze is. Juliet is een persoon wat zich heel erg kan focussen op iets en dat dan ook bijna perfect doet, make-up is haar specialiteit. • Foto •
          Lexie • Lexie is van de drie de oudste, degene met de meeste ervaring en degene die het meest op Annalise zelf lijkt waardoor ze af en toe in de knoop kunnen liggen. Lexie is een meisje wat heel erg goed in plannen en organiseren is en dat dan ook uitstekend doet. Verder heeft ze erg veel verstand van mode waardoor ze ervoor zorgt dat Annalise er altijd prachtig uitziet. • Foto •


    "A certain darkness is needed to see the stars"


    • Relaties•
          Alison Lily Chase • De eerste keer dat Annalise en Alison elkaar ontmoeten klikt het eigenlijk al gelijk tussen de twee. De verschillen die er tussen de twee meisjes zijn valt niet op in hun vriendschap. Annalise heeft het gevoel dat ze bij Alison echt kan zijn wie ze is en dat maakt dat ze haar vertrouwt.


    "I'm selfish. I want you to myself, I can't help it"


    • Geschiedenis•
          Annalise had een fijne jeugd. Ze is de jongste van drie broers en twee zussen en is daardoor ook flink in de watten gelegd toen ze klein was. Haar ouders hadden altijd genoeg geld om eten op tafel te zetten en hebben hun dochters en zonen goed opgevoed. Annalise heeft wel van een strenge opvoeding genoten maar dat heeft haar alleen gemaakt tot hoe ze nu is. Op school was Annalise altijd omringd door vrienden en erg populair.


    "I think she caught between who she is and who she wants to be"


    • Extra•


    "I'm actually a very nice person, until you piss me off"

    [ bericht aangepast op 7 april 2015 - 20:03 ]


    -

    Uptown schreef:
    (...)

    Sugasu had een jongen, en omdat je haar rol graag wilde, dacht ik dat je een paleiswacht wilde. Sorry, maar er kan echt geen meisje meer bij, plus je mag je kaste niet kiezen, ik wil voor iedereen eerlijk spelen.


    Aaaaah sorry sorry sorry, ik dacht echt dat ze een meisje had

    My bad, zou ik dan weer op de wachtlijst mogen?


    Everyone wants a magical solution to their problem, and everyone refuses to believe in magic. - Jefferson (ouat)

    Fairytalest schreef:
    (...)

    Aaaaah sorry sorry sorry, ik dacht echt dat ze een meisje had

    My bad, zou ik dan weer op de wachtlijst mogen?


    Oké. (:


    i can swear, i can joke – i say what's on my mind if i drink if I smoke – i keep up with the guys

    Wanneer beginnen We ongeveer? Want ik kan de komende dagen niet al te veel Online komen om dat in de gaten te houden... :/


    We've lived in the shadows for far too long.

    Philia schreef:
    Wanneer beginnen We ongeveer? Want ik kan de komende dagen niet al te veel Online komen om dat in de gaten te houden... :/


    Als alle rollen klaar zijn, in de loop van de week waarschijnlijk. Want nu met Pasen heb ik het ook heel druk.
    Ik zal jullie ook wel allemaal een standaard bericht sturen met de link, dan zijn jullie op de hoogte.


    i can swear, i can joke – i say what's on my mind if i drink if I smoke – i keep up with the guys

    RAYNE ALVARADO

    They say that time heals all wounds, but I think that is just a fairytale

    Naam
    Rayne Alvarado

    Leeftijd
    Achttien.
    Ze is geboren op 22 april

    Kaste
    Zeven
    Rayne heeft wat je noemt "groene vingers" en werkt daardoor voornamelijk in de tuinen. Doordat ze erg goed is in haar werk, werkt ze eigenlijk alleen voor mensen uit kaste Twee en Drie. Soms wordt ze ook gevraagd om bloempakketten samen te stellen voor een groot feest.


    I'd rather wear flowers in my hair, than diamonds around my neck


    Uiterlijk
          Rayne heeft een charismatisch uiterlijk. Dit komt grotendeels door haar warrige, blonde lokken, brede glimlach en chocoladekleurige ogen waar vaak een fonkeling in te vinden is. Ze heeft volle lippen en rechtstaande tanden, al zijn die naar haar mening een tikkeltje te groot. Op haar rechtstaand neus zitten enkele lichte sproetjes, maar die zijn enkel te zien wanneer je dichtbij genoeg staat. De wimpers die haar ogen omlijsten zijn lang en zwart, iets waar ze blij mee is gezien ze absoluut geen geld heeft om make-up te kopen en er daardoor ook niet mee om kan gaan.
          Haar lichtblonde lokken vallen tot haar borsten. Ze is instaat om hier van alles en nog wat mee te doen doordat ze vaak ingewikkelde vlechtwerken in haar zusjes haar maakt. Bij zichzelf heeft ze het echter liever los hangen of in een warrige knot, hoe ze haar lokken meestal heeft tijdens het werken. Haar wenkbrauwen zijn enkele tinten donkerder dan haar haar.
          Ze heeft een lengte van 1.65 meter en heeft een slank gebouwd lichaam, echter is ze nogal aan de tengere kant doordat eten er nooit in overvloed is geweest. Haar voorgevel komt hierdoor niet veel verder dan een cup B. Door haar tengere figuur verwachten mensen vaak niet dat er kracht in kan schuilen, waar ze zich behoorlijk in vergissen. Rayne is een stuk sterker dan ze eruit ziet. Dit komt doordat haar broer haar vroeger meerdere vechttrucjes en technieken geleerd heeft en temperamentvol dat ze is, zijn de gevechten die ze heeft gehad niet te tellen op twee handen. Doordat ze redelijk vaak in gevechten beland, heeft ze hier en daar een litteken. Voor de rest is haar huid is zongebruind doordat in principe altijd buiten werkt.
          Echt een kledingstijl heeft ze niet, doordat ze haar kleding nooit echt voor het kiezen heeft gehad. Allerlei poespas bij kleding vindt ze dan ook maar overdreven, waardoor ze al snel een hekel heeft aan jurken. Sieraden zijn hierdoor ook niks voor haar. Het enige sieraad dat ze bezit is een kleine ketting die ze ooit van haar ex-vriend gekregen heeft.
          Ze heeft een ietswat hese stem.


    She's got lions in her heart, a fire in her soul


    Innerlijk
          Rayne wordt vaak gezien als pittige tante. Ze heeft nogal een grote mond en laat haar mening duidelijk weten, waardoor ze nog wel eens gezien wordt als brutaal, wat ze ook zeker wel is. Sommige zullen denken dat ze zo doet om aandacht te trekken, echter maakt het haar geen hol uit of iedereen naar d'r kijkt of niet. Als mensen zo over haar denken, dat deert haar niet. Ze vindt het eerder hun probleem dan haar eigen probleem. Wat hier aan bijdraagt, is haar sarcastische houden en het gegeven dat ze behoorlijk eerlijk is, behalve op de momenten dat het haar beter uitkomt om te liegen. Ze heeft er zelf dan ook een ontzettende hekel aan wanneer mensen tegen haar liegen. Als je een eerlijke mening wilt over of een kledingstuk je leuk staat, dan is het slim om naar Rayne te gaan. Het deert haar over het algemeen niet veel of ze er iemand mee kwetst of pijn doet, ze vindt dat beter dan tegen iemands gezicht staan liegen.
          Ze is ook een nogal een ongeduldig persoon. Ze houdt absoluut niet van wachten en laat hierdoor anderen ook niet graag wachten. Ze zal dan ook altijd haar uiterste best doen om ergens op tijd te komen of om iets op tijd af te hebben. Wanneer dit niet lukt zal ze honderdmaal haar excuses aanbieden. Zelf wachten op iemand wanneer diegene nog op tijd kan komen vindt ze niet erg, echter raakt ze al geïrriteerd wanneer iemand enkele minuten te laat is.
          Temperamentvol is ook zeker een eigenschap die bij haar past, wat ook te zien is aan haar korte lontje en koppigheid. Ze is daarnaast stormachtig en gepassioneerd. Van iemand houden doet ze met heel haar hart, alleen betekent dit ook dat ze mensen kan haten met heel haar hart. Mensen echt oprecht haten doet ze niet heel snel, maar je raakt wel gemakkelijk op haar slechte kant. Ze is niet erg vergevingsgezind en wanneer je het bij haar verpest, verpest je het vaak voorgoed.
          Rayne is daarnaast niet erg materialistisch ingesteld, wat komt doordat ze vroeger nooit veel gehad heeft. Hierdoor ze al blij wordt van de kleinste dingetjes. Zo kan ze al blij worden van het schijnen van de zon of een wolkeloze sterrenhemel. Ze vindt het dan ook verachtelijk om te zien dat mensen van enkele hogere kasten zogenaamd zoveel nodig hebben. Een grote fan van de hogere kasten is ze niet, al komt dat ook grotendeels door enkele dingen die ze meegemaakt heeft. Als ze een keuze had, dan zou ze nooit van haar leven mee doen aan The Selection, echter beseft ze maar al te goed dat haar familie het geld echt nodig heeft, al helemaal nu haar oudste broer het huis uit is.


    Just because I'm smiling, doesn't mean I don't want to hit you in the face


    Dienstmeisjes
    • Lucille - de serieuzere van het stel
    • Ana - de giebelkont en kletskous
    • Claire - iets wat nerveus meisje

    Relaties

    Geschiedenis
    • Felix - vader - 43
    • Eliza - moeder - 40
    • Charlie - broer - 21
    • Carmen - zusje 13
    • Lenora - zusje -10
    • Haley - zusje - †
    Rayne heeft niet de meest gelukkige jeugd gehad. Ze komt uit een groot gezin, maar tot vier jaar geleden had het gezin nog een lid meer. Haar jongste zusje was slechts zes toen ze ziek werd. Er waren zeker medicijnen voor nodig om haar beter te maken, maar ondanks dat de oudsten van het gezin zich kapot werkten en ze wat geld van vrienden toegestopt kregen, konden ze niet snel genoeg het geld bij elkaar krijgen. Pas op het laatste moment bood een gezin van kaste Drie hen aan dat we wel geld konden lenen, maar toen was het al te laat.
          Haar grote steun en toeverlaat in die tijd was Owen, een zestienjarige jongen uit kaste Zes die bij enkele van dezelfde gezinnen werkte als Rayne. Ze waren al erg goede vrienden, maar uiteindelijk bloeide er een relatie op tussen de twee. Die relatie kwam tot een einde toen Owen getrokken werkt bij de draft. Echter kwam hij niet in het paleis terecht, maar in het oorlogsgebied, waar hij na enkele maanden overleed. Rayne was toen zeventien en is er nog kapot van. Ze heeft regelmatig nachtmerries over de dood van haar zusje en haar vriendje, maar ze wilt er met niemand over praten.

    Extra
    • De familie van Rayne's moeder kwam oorspronkelijk uit een Frans sprekend gedeelte van Noord-Amerika - toen dat nog bestond - en de familie van haar vader uit een Spaans sprekend gebied. Haar beide ouders vinden de originele spreektaal van hun familie belangrijk, waardoor Rayne zowel Engels als Frans en Spaans kan lezen, schrijven en spreken.
    • Rayne fotografeert graag. De fotocamera die ze bezit is wel een erg ouderwets model, maar ze is er dolblij mee en supervoorzichtig. Ze heeft hem eens gekregen van een oude vrouw uit kaste Twee, toen ze haar dochter uit de brand hielp toen last minute de bloemen voor haar bruiloft. Het is het soort camera waarbij de foto's nog ontwikkelt moeten worden, iets wat behoorlijk prijzig is voor haar, maar ze heeft een deal weten te maken met de eigenaar van die winkel, dat ze af en toe in zijn tuin werkt en in ruil daarvoor mag ze haar foto's gratis ontwikkelen.

    • Naast fotograferen surft ze graag in haar vrije tijd
    It's hard to keep faith sometimes

    [ bericht aangepast op 10 april 2015 - 23:11 ]


    To the stars who listen — and the dreams that are answered

    Ik FC Miranda Kerr (:


    I just caught the wave in your eyes

    Gelieve alle rollen vandaag, maximum tot morgen af te werken!


    i can swear, i can joke – i say what's on my mind if i drink if I smoke – i keep up with the guys

    Ik heb Seth’s naam veranderd naar Ryan Elijah Apostolakis en ik weet trouwens ook niet of zijn geschiedenis goed is aangezien ik geen idee hebt hoe je in aanmerking komt om paleiswacht te worden :'). Zijn innerlijk vul ik vanavond nog verder bij.


    " icarus had loved the sun, and so daedalus lost his. "

    Uptown schreef:
    Gelieve alle rollen vandaag, maximum tot morgen af te werken!


    Ik zal proberen om Alison vanavond af te maken, maar er is een kans dat ik met een groepje vrienden naar de kermis ga, dus dan heb ik nietnheel veel tijd. Morgen zal ik echt mijn best doen, maar dan heb ik atletiekwedstrijd die de hele dag duurt, dus kan ik Alison morgenavond wss pas afronden. Haar innerlijk is in iedergeval wel af, en dat is vaak een hobbel waar ik even overheen moet ^^


    take me back to the basics and the simple life

    Aedalyn is af! Haar naam is een beetje anders. Ik heb haar afgemaakt op mijn telefoon dus ws staan er wel wat foutjes in... Ik hoop dat het een beetje klopt, ik ben echt de hele verhaallijn kwijt hehe :').

    1455 woorden btw (:

    [ bericht aangepast op 5 april 2015 - 16:32 ]


    I just caught the wave in your eyes

    Evalie is klaar! Haar geschiedenis wordt eventueel nog uitgebreid en ik heb haar achternaam naar Clinton veranderd btw. [pg. 4]


    I don't want you to die, I want you to suffer.