Awe schreef:
(...) Hmm, dan raad ik je aan om je docent te vragen wat je niet snapt + goed op te letten bij de vakken die je niet snapt + thuis meer tijd besteden aan de vakken niet snapt, gezien ik dat ook doe met de vakken waar ik moeite mee heb.
Dat zou ook goed kunnen, ja. Mijn broer zit nu in de vierde, en vorig jaar had hij zijn profielkeuze ook gemaakt, echter ging hij toen een paar vakken lichtelijk verwaarlozen.
Yeah well, ik probeer ook wel echt op te letten. Echt waar. Ik doe m'n best. Maar Frans en Latijn zijn gewoon kutvakken. En daarbij helpen de leraren daar ook niet echt aan mee. Onze fransleraar is namelijk altijd boos, zet ons standaard uit elkaar. En dan gaat hij zo heen en weer lopen voor de klas, steekt ie een vinger in de lucht en zegt ie bijv. 'En nu komt er eeen grap' en dat sort dingen. Mijn latijn lerares mag mij sas niet echt heel erg, maar volgend jaar heb ik ook grieks van dr but idc. Want dat is Grieks en Grieks is leuk. Wiksunde let ik wel echt op, maar wiskunde B is gewoon hartstikke moeilijk en het is bijna alleen maar B. Terwijl -o.a. ik- er ook genoeg mensen zijn die wis. A kiezen, maar daar wordt nauwelijks tijd aan besteed. Geschiedenis vind ik ook echt wel leuk, en opzich niet eens zo moeilijk. Ik had alleen niet goed geleerd voor de ET, en dus een laag cijfer daarvoor, omdat het wel een vak ik waar ik echt voor moet leren. Aardrijkskunde heb ik al sinds het begin van de 1e problemen mee, ik ben er nooit echt goed in geweest, en snap lang niet alles. Toch heb ik het volgend jaar, maar dan kan ik me er meer op richten, omdat ik dan een stuk minder vakken heb. Economie hebben we ook niet bepaald een stimulerende leraar of methode. Het is nu een stagiair van ergens in de vijftig en onze normale eraar is niet te verstaan.
take me back to the basics and the simple life