• De stelling van deze week luidt:
    Er moet een internettaks komen om kranten te helpen

    (dit is niet mijn mening, ik plaats alleen de stelling)

    [ topic verplaatst door een moderator ]


    Deep inside, I've never felt alive

    Ik snap niet helemaal wat een internettaks is (en Google kan me niet echt verder helpen).


    Let's go outside and all join hands, but until then you'll never understand…

    Pugno schreef:
    Ik snap niet helemaal wat een internettaks is (en Google kan me niet echt verder helpen).

    Dit inderdaad. Maar het lijkt me dat je extra betaalt voor nieuwssites op internet?

    Dan ben ik het wel eens. Wie dat niet wil kijkt maar het nieuws op tv, dat is ongeveer gratis.

    Bij elke stelling die zo vaag is moet ik denken aan de stelling uitleg suggestie die iemand vorig jaar had gedaan. Dat was zeker handig geweest.

    [ bericht aangepast op 22 maart 2015 - 11:31 ]

    Inderdaad, ik vind internettaks een beetje vaag. Dat klinkt alsof je voor alle websites zou moeten betalen en dat is typisch het soort plan waar ik ontzettend tegen ben. Betalen voor nieuwswebsites zou ik nog kunnen begrijpen, maar bij veel grote kranten is dat al zo. Zolang het niet zo erg wordt dat er geen enkele manier meer is om gratis aan nieuws te komen, mogen ze wat mij betreft wel geld vragen, zeker voor lange/betere artikelen.


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    Square schreef:
    Inderdaad, ik vind internettaks een beetje vaag. Dat klinkt alsof je voor alle websites zou moeten betalen en dat is typisch het soort plan waar ik ontzettend tegen ben. Betalen voor nieuwswebsites zou ik nog kunnen begrijpen, maar bij veel grote kranten is dat al zo. Zolang het niet zo erg wordt dat er geen enkele manier meer is om gratis aan nieuws te komen, mogen ze wat mij betreft wel geld vragen, zeker voor lange/betere artikelen.


    We will not be quiet, Stonewall was a riot!

    Niet mee eens, je betaalt immers voor het drukken van de krant, niet voor het nieuws.
    Ik vind dat al het nieuws gratis moet zijn op internet, je betaalt immers al voor je internet en eventueel zelf als je het zou willen afdrukken. Niets is vervelender dan zo'n half nieuwsbericht kunnen lezen en voor de rest moeten betalen (met gegevens/informatie of geld).


    Tijd staat stil, leven gaat verder, alles is anders, iemand houdt van anders, ik ben iemand.

    Niet eens, je kan even goed naar het nieuws op tv kijken. Dat is ook gratis.


    What would Emma do?

    Ik weet niet precies wat internettaks inhoud, maar ik vindt wel dat het nieuws op het internet gratis moet zijn. Anders krijg je simpelweg een systeem waarin enkel de rijkste mensen het zich kunnen veroorloven wat er zich op de wereld speelt, en dat lijkt me iets waar iedereen wat vanaf zou moeten weten.
    Dit is wel iet wat overdreven, maar het is wel de richting waar het naartoe zou gaan op die manier.


    She was always looking for more..

    Allemantheia schreef:
    (...)
    Dit inderdaad. Maar het lijkt me dat je extra betaalt voor nieuwssites op internet?

    Dan ben ik het wel eens. Wie dat niet wil kijkt maar het nieuws op tv, dat is ongeveer gratis.

    Bij elke stelling die zo vaag is moet ik denken aan de stelling uitleg suggestie die iemand vorig jaar had gedaan. Dat was zeker handig geweest.


    Dat vind ik nogal lullig. Ik kijk het nieuws vaak op tv, maar omdat ik slechthorend ben, kan ik het lang niet altijd goed volgen en zoek ik het op op internet zodat ik tenminste weet waar het over gaat.


    Your make-up is terrible

    1iemand schreef:
    Niet mee eens, je betaalt immers voor het drukken van de krant, niet voor het nieuws.
    Ik vind dat al het nieuws gratis moet zijn op internet, je betaalt immers al voor je internet en eventueel zelf als je het zou willen afdrukken. Niets is vervelender dan zo'n half nieuwsbericht kunnen lezen en voor de rest moeten betalen (met gegevens/informatie of geld).


    Euh, en het loon van de vaste journalisten, fotografen, interviewers,...?(krul)


    We will not be quiet, Stonewall was a riot!

    Pratchett schreef:
    (...)

    Dat vind ik nogal lullig. Ik kijk het nieuws vaak op tv, maar omdat ik slechthorend ben, kan ik het lang niet altijd goed volgen en zoek ik het op op internet zodat ik tenminste weet waar het over gaat.

    Ik bedoel dit niet aanvallend, maar is het andersom, met blinden/slechtzienden niet hetzelfde probleem? Alleen dan met lezen op internet/in de krant.

    Dat neemt niet weg dat kranten op internet wel een klein bedrag voor hun diensten mogen vragen, in mijn ogen.

    Xya schreef:
    Ik weet niet precies wat internettaks inhoud, maar ik vindt wel dat het nieuws op het internet gratis moet zijn. Anders krijg je simpelweg een systeem waarin enkel de rijkste mensen het zich kunnen veroorloven wat er zich op de wereld speelt, en dat lijkt me iets waar iedereen wat vanaf zou moeten weten.
    Dit is wel iet wat overdreven, maar het is wel de richting waar het naartoe zou gaan op die manier.


    take me back to the basics and the simple life

    1iemand schreef:
    Niet mee eens, je betaalt immers voor het drukken van de krant, niet voor het nieuws.
    Ik vind dat al het nieuws gratis moet zijn op internet, je betaalt immers al voor je internet en eventueel zelf als je het zou willen afdrukken. Niets is vervelender dan zo'n half nieuwsbericht kunnen lezen en voor de rest moeten betalen (met gegevens/informatie of geld).


    The happiest people don't have the best of everything, they just make the best of everything.

    1iemand schreef:
    Niet mee eens, je betaalt immers voor het drukken van de krant, niet voor het nieuws.
    Ik vind dat al het nieuws gratis moet zijn op internet, je betaalt immers al voor je internet en eventueel zelf als je het zou willen afdrukken. Niets is vervelender dan zo'n half nieuwsbericht kunnen lezen en voor de rest moeten betalen (met gegevens/informatie of geld).


    "I'm in the mood for chaos." - Cheryl Blossom [Weggooiwashand --> Katalante]

    Xya schreef:
    Ik weet niet precies wat internettaks inhoud, maar ik vindt wel dat het nieuws op het internet gratis moet zijn. Anders krijg je simpelweg een systeem waarin enkel de rijkste mensen het zich kunnen veroorloven wat er zich op de wereld speelt, en dat lijkt me iets waar iedereen wat vanaf zou moeten weten.
    Dit is wel iet wat overdreven, maar het is wel de richting waar het naartoe zou gaan op die manier.


    Life is a beautiful struggle

    Debbaut schreef:
    (...)

    Euh, en het loon van de vaste journalisten, fotografen, interviewers,...?(krul)


    Het loon van het personeel kan betaalt worden door de kranten die gedrukt worden of andere populaire voorwerpen (denk aan knuffels of verzameldingetjes). Of door de inkomsten van reclame. Er zijn al enkele kranten die dat nu al op deze manier doen. (http://www.gva.be, http://www.hln.be, http://www.dewereldmorgen.be ...)


    Tijd staat stil, leven gaat verder, alles is anders, iemand houdt van anders, ik ben iemand.