• Ik ga dit jaar 5 en 6 VWO in 1 jaar doen, gaat lekker zwaar worden dus. Vandaar dat ik eerst besloten had om mijn PWS van de HAVO gewoon opnieuw te gebruiken en wat uit te breiden naar VWO-niveau. Maar ik vind dat eigenlijk saai, dus kreeg ik vanmiddag opeens een ideee. 8D Ik zat eraan te denken om misschien als profielwerkstuk mijn eigen dichtbundel in elkaar te gaan zetten en (eventueel) uit te geven. Aangezien ik heel veel gedichten schrijf, haha. Denken jullie dat zoiets mag, en dat dat een goed idee is? ;o Want ik moet al in september met dat pws gaan beginnen, en dus snel iets bedenken haha. (cat)


    Destiny is what you're supposed to do. Fate is what kicks you in the ass to make you do it.

    Ik snap het niet en weet het dus niet.
    Toch, als je het doet, veel succes.


    There's faith and there's sleep - we need to pick one - please

    Bij Nederlands mag je toch volgens mij iets van literatuur doen? Maar ik weet niet of gedichten dan ook mag, moet je dan navragen bij je leraren.


    Take risks and conquer your fears.

    Starkisch schreef:
    Ik snap het niet en weet het dus niet.
    Toch, als je het doet, veel succes.


    moet jij geen pws maken op school dan? ;p


    Destiny is what you're supposed to do. Fate is what kicks you in the ass to make you do it.

    Dat heb ik ook gevraagd. Bij mij mocht het helaas niet. ;(
    Ik hoop dat jouw school daar iets vrijer in is!


    ~ Nobody is perfect untill you fall in love with them~

    Wat is dan je doel van je profielwerkstuk? Je zet een gedichtenbundel in elkaar en geeft 'm uit? Ik denk dat als je alleen dat doet, het niet genoeg is. Je moet namelijk een goede onderzoeksvraag hebben, ergens achter willen komen door informatie op te zoeken of bijv enquêtes te houden of zelf experimenteren etc zodat je uiteindelijk tot een conclusie kan komen en al je gegevens in het verslag kan zetten en bij de presentatie kan je er dan de belangrijkste hoofdlijnen uithalen.
    Ik zou dus nog even wat erbij bedenken ipv alleen de bundel uit te geven, want je moet wel heel wat pagina's vullen bij zo'n werkstuk en dat lukt alleen daarmee denk ik niet.

    Pfoeh wat lijk ik een zeur zeg, sorry, maar ik heb even m'n dagje niet =(

    [ bericht aangepast op 13 aug 2012 - 22:34 ]


    “Love is a contradiction.”

    Marble schreef:
    (...)

    moet jij geen pws maken op school dan? ;p

    Ik ben Belg en wij hebben niets in de aard van een profielwerkstuk. Denk ik.
    Wat is dat?


    There's faith and there's sleep - we need to pick one - please

    Starkisch schreef:
    (...)
    Ik ben Belg en wij hebben niets in de aard van een profielwerkstuk. Denk ik.
    Wat is dat?


    Uhm tja.. Gewoon zoals een normaal werkstuk, alleen steek je er heel veel tijd in (die van mij was zo'n 35 kantjes) en telt het mee voor je examen. ^^


    Destiny is what you're supposed to do. Fate is what kicks you in the ass to make you do it.

    Marble schreef:
    (...)

    Uhm tja.. Gewoon zoals een normaal werkstuk, alleen steek je er heel veel tijd in (die van mij was zo'n 35 kantjes) en telt het mee voor je examen. ^^

    Hmm... Werkstuk...
    Is dat dan voor één bepaalt vak, voor meerdere of alle? Is dat elk jaar of bepaalde jaren?


    There's faith and there's sleep - we need to pick one - please

    Starkisch schreef:
    (...)
    Hmm... Werkstuk...
    Is dat dan voor één bepaalt vak, voor meerdere of alle? Is dat elk jaar of bepaalde jaren?


    Ja, je moet het aan één of twee vakken die je hebt koppelen, je mag zelf weten welke. Maar het is godzijdank alleen in het examenjaar. xd


    Destiny is what you're supposed to do. Fate is what kicks you in the ass to make you do it.

    Het zou kunnen, je kunt de vakken Nederlands gebruiken en maatschappijwetenschappen (als je die laatste hebt ofc). Misschien dat je kunt onderzoeken wat de eisen endergelijke zijn voordat je het uit wilt geven en wat voor dichtbundels het meeste gekocht worden. Je kunt er van alles mee (: anders gewoon even vragen aan je leraren.


    Life is hard, just break it with your head <3

    Gelukkig hebben we hier PWS enzo soort dingen niet. Thank God. Ik zou volgens mij gewoon flippen.
    OT: Veel succes met je PWS en ik hoop dat het mag van de leraren! (:


    Il vaut mieux vivre avec des remords qu'avec des regrets.

    Als ik jou was zou ik het niet doen. Dat betekend dat heel (heel heel) diep op het onderwerp gedichten moet ingaan. Pagina's vol schrijven klinkt heel simpel, maar het is moeilijker dan het lijkt. Als je erg van literatuur geschiedenis houdt moet je het doen. Anders wordt het, ondanks dat dichten je hobby is, toch een kut onderwerp is.

    Ik weet trouwens niet welk profiel je hebt maar, als je economie hebt kunt je natuurlijk hebben over het uitgeven van een boek.


    'Plays wasted words, proves to be warn, that he not busy being born is busy dying.'

    Marble schreef:
    (...)

    Ja, je moet het aan één of twee vakken die je hebt koppelen, je mag zelf weten welke. Maar het is godzijdank alleen in het examenjaar. xd

    En mag je zelf je onderwerp kiezen? Of je hebt keuze uit verschillende onderpen?

    Nope, wij hebben zo'n dingen niet. Dat komt wss het dichtst in de buurt bij ons eindwerk en semenarie...


    There's faith and there's sleep - we need to pick one - please

    K*t PWS.. Ik heb een onderwerp een paar deelvragen.. Geen gesprek gehad..
    Waar is dat stomme ding eigenlijk in hemelsnaam voor. Ik zie het nut er niet van in.. Het is alleen maar tijdstelend..


    "If you're gonna say that you've always been secretly gay for me, everyone always just kind of assumed it."

    CrissColfer schreef:
    K*t PWS.. Ik heb een onderwerp een paar deelvragen.. Geen gesprek gehad..
    Waar is dat stomme ding eigenlijk in hemelsnaam voor. Ik zie het nut er niet van in.. Het is alleen maar tijdstelend..


    Klopt. Ze doen net alsof je er dik veel van leert (ik citeer: in het profielwerkstuk combineer je alle vaardigheden die je de afgelopen jaren geleerd hebt) maar dat slaat echt nergens op ;s


    Destiny is what you're supposed to do. Fate is what kicks you in the ass to make you do it.