• Nu ik wat met make-up doe (lees regelmatig masacara en lipstick op mijn gezicht smeer), leek het mij ook wel leuk om aan de gang te gaan met oogschaduw. Nu heb ik al wel oogschaduw, maar nog geen kwasten om het aan te brengen.

    Nu heb ik al wel rondgeneusd op het internet, maar er zijn zoveel keuze's en ik wil kwasten die ook geschikt zijn voor beginners. Want in mijn ogen ben ik nog een beginner en ik hoef nog geen moeilijke ooglooks te maken van mezelf (grotere kans op mislukking). Daarnaast heb ik ook gehoord dat je kwasten ook voor iets anders kan gebruiken, dus bijvoorbeeld een kwast die is gemaakt om je oogschaduw mee te blenden ook kan gebruiken om je oogschaduw aan te brengen.

    Het mogen wat mij betreft zowel losse kwasten als kwasten zijn die als setje worden verkocht. Maar omdat ik net begin wil ik er zo rond de €30 voor neer tellen.

    Dus wie gebruikt er oogschaduwkwasten en heeft een aanrader?


    Physics is awesome

    Ik heb zelf maar twee kwasten omdat ik niet heel vaak oogschaduw gebruik (alleen dagelijks witte oogschaduw en witte highlighter). Ik heb beide kwasten van Kruidvat eigen merk (een smalle en een brede) die vind ik persoonlijk erg prettig. Prijs daarvan ligt tussen de 4/7 euro. c:


    The truth is out there.

    Essence heeft nu leuke, goede en goedkope kwasten. Geloof rond de 3/4 euro :3

    Ik heb kwasten van de Action, Hema en van Essence. Die van de Action zijn een beetje prut (maar dan heb je wel een hele set voor twee euro), maar die van Hema en Essence werken prima (:


    I am an idiot, I move.

    Ik gebruik die bij mijn Naked palet zitten hahaha. Dat zijn best wel duurzame kwasten, en zijn erg goed om te blenden en dergelijke. Maar je betaalt er jammer genoeg dan ook wel heel wat voor ...

    NYX heeft ook wel een hele serie goede borstels! En ze zijn ook nog eens erg betaalbaar c:


    soul made of stardust and chaos.

    Morty schreef:
    Ik heb zelf maar twee kwasten omdat ik niet heel vaak oogschaduw gebruik (alleen dagelijks witte oogschaduw en witte highlighter). Ik heb beide kwasten van Kruidvat eigen merk (een smalle en een brede) die vind ik persoonlijk erg prettig. Prijs daarvan ligt tussen de 4/7 euro. c:


    Dan ga ik nog eens rondkijken bij Kruidvat.

    Even uit nieuwsgierigheid: Waar breng je de witte oogschaduw dan aan?


    Physics is awesome

    MacGyver schreef:
    (...)

    Dan ga ik nog eens rondkijken bij Kruidvat.

    Even uit nieuwsgierigheid: Waar breng je de witte oogschaduw dan aan?


    De witte oogschaduw is heel licht dus die breng ik aan over het hele ooglid en onder mijn wenkbrauw (blend het ook een beetje in het gebied daartussen) de highlighter breng ik ook onder mijn wenbrauw aan maar alleen bij het 'hoogste' punt, en aan helemaal aan de binnenkant van mijn oog in het puntje (bij mijn neus). Geeft voor mij een iets wakkerdere aanblik en staat wat frisser, is tevens een goede basis voor oogschaduw met kleur. c:


    The truth is out there.

    Forthwith schreef:
    Essence heeft nu leuke, goede en goedkope kwasten. Geloof rond de 3/4 euro :3


    Net een review daarvan gezien, volgens die persoon was een ervan best wel geschikt en de rest niet. Dus ik denk dat ik dan het beste degene kan kopen die zij wel goed vond.


    Physics is awesome

    Die van Hema en Essence zijn erg goed voor de prijs
    als je wat meer te besteden hebt is Real Techniques een aanrader, te koop bij etos geloof ik, hebben ook hele fijne setjes


    --

    Waddles schreef:
    Ik heb kwasten van de Action, Hema en van Essence. Die van de Action zijn een beetje prut (maar dan heb je wel een hele set voor twee euro), maar die van Hema en Essence werken prima (:


    Welke heb jij dan van de Hema?


    Physics is awesome

    iwatobi schreef:
    Ik gebruik die bij mijn Naked palet zitten hahaha. Dat zijn best wel duurzame kwasten, en zijn erg goed om te blenden en dergelijke. Maar je betaalt er jammer genoeg dan ook wel heel wat voor ...

    NYX heeft ook wel een hele serie goede borstels! En ze zijn ook nog eens erg betaalbaar c:


    Ik dacht altijd dat bij alle paletten zo'n sponsapplicator zat, weer wat geleerd.

    Kan je die ook in een winkel kopen of kan ze alleen online bestellen?


    Physics is awesome

    DNCE schreef:
    Die van Hema en Essence zijn erg goed voor de prijs
    als je wat meer te besteden hebt is Real Techniques een aanrader, te koop bij etos geloof ik, hebben ook hele fijne setjes


    Volgens mij heb ik laatst een setje gezien bij Etos, hoewel die volgens mij ook bestond uit kwasten voor de rest van het gezicht.

    Moet misschien eens kijken bij een wat grotere Etos.


    Physics is awesome

    Morty schreef:
    (...)

    De witte oogschaduw is heel licht dus die breng ik aan over het hele ooglid en onder mijn wenkbrauw (blend het ook een beetje in het gebied daartussen) de highlighter breng ik ook onder mijn wenbrauw aan maar alleen bij het 'hoogste' punt, en aan helemaal aan de binnenkant van mijn oog in het puntje (bij mijn neus). Geeft voor mij een iets wakkerdere aanblik en staat wat frisser, is tevens een goede basis voor oogschaduw met kleur. c:


    Ik begrijp het. Ik ben gewend dat mensen kleur gebruiken.


    Physics is awesome

    Ik gebruik al jaren die van de Hema en vindt ze super fijn! Ze gaan best lang mee en niet duur


    L.S.H.I.F.O.M.D.W.I.D.H.O. Laughing so hard I fell off my dinosaur, wait, I don't have one

    MacGyver schreef:
    (...)

    Volgens mij heb ik laatst een setje gezien bij Etos, hoewel die volgens mij ook bestond uit kwasten voor de rest van het gezicht.

    Moet misschien eens kijken bij een wat grotere Etos.


    Bij mij is de paarse set voor ogen en de gele voor gezicht, volgens mij zijn dat ook de standaard kleuren maakt het vinden misschien wat makkelijker c:


    --

    Ik gebruik zelf kwasten van Zoeva en Real Techniques.

    Wat ik eerst heb gedaan is kwasten van de Hema gebruiken. En als je oogschaduw op doet, raadvik je aan om ook oogschaduwbasis te gebruiken. Als ik dat in combinatie met een oogschaduwpalet van Zoeva gebruik, blijft het eennvolle werkdag zitten.^^

    Als je meer info over kwasten wilt, moet je even op youtube of op de blogs van Vera Camilla, Beautylab of Cynthia.nl kijken. Daar staan wel filmpjes/artikelen op over hoe je ze moet gebruiken. En mocht je er dan niet uitkomen, kun je altijd bij mij aankloppen.(:


    Wie durft te verdwalen, zal nieuwe wegen vinden!