• Hoi allemaal! Ik heb morgen mijn eerste autorijles en ik ben enorm zenuwachtig, niet normaal haha. Ik weet letterlijk NIETS. Had iemand dezelfde ervaring en hoe ging jouw eerste rijles? Tips?

    (Y)

    Super veel succes. (flower) Ik heb nog nooit rijles gehad maar kan dat ook nog niet doen dus dat is logisch, ik had alleen wel laatst in de auto van een vriend gereden en was bijna de sloot in gereden. Het is dus niet zo makkelijk als het lijkt hahaha.


    Everything is illuminated by the light of our past.

    Succes! ^^

    Het is geen enkel probleem dat je nog geen kennis hebt over het rijden. Dat zal je rij instructeur je allemaal vertellen.
    Ik moest mijn 1e rijles direct al schakelen en kijken etc. Maar schijnbaar verschilt dat per rijschool. Het valt in ieder geval reuze mee. Have fun! (:


    • It is often the biggest smile, that is hiding the saddest heart. •

    Succes!


    16 - 09 - '17

    Succes! Ik was ook mega zenuwachtig de eerste keer, maar het valt allemaal best mee. Iedereen zit een keer voor de allereerste keer achter het stuur en je rij-instructeur heeft daar zeker begrip voor en zal je rustig alles uitleggen. Ik moest zelf meteen schakelen, maar hoefde bijvoorbeeld nog niet op het verkeer om me heen te letten, maar dat verschilt echt per rijschool hoe ze dat aanpakken. En geef het vooral aan als je iets eng vindt, dat vindt je rijleraar heus niet raar^^
    En onthoud, je rijleraar heeft zelf ook pedalen dus er kan niets misgaan c:


    "You can't cancel Quidditch!" - Oliver Wood

    Sadventure schreef:
    Super veel succes. (flower) Ik heb nog nooit rijles gehad maar kan dat ook nog niet doen dus dat is logisch, ik had alleen wel laatst in de auto van een vriend gereden en was bijna de sloot in gereden. Het is dus niet zo makkelijk als het lijkt hahaha.


    Hetzelfde, hehehe.


    wat was dit ookalweer

    Ik ben ook bezig met mijn rijbewijs, maar ik krijg 'les' van mijn papa. Persoonlijk vind ik dat aangenamer (: De eerste keer was wel spannend, ik was bang dat ik me van pedalen ging vergissen! Ik weet niet hoe het persoonlijk is om via een rijschool te leren, maar een aantal vrienden van me vinden het wel oké. Je leert het vrij snel en daarna is het gewoon ervaring opdoen zodat je niet meer over alles moet nadenken.


    Mhm?

    Somnephilia schreef:
    Ik ben ook bezig met mijn rijbewijs, maar ik krijg 'les' van mijn papa. Persoonlijk vind ik dat aangenamer (: De eerste keer was wel spannend, ik was bang dat ik me van pedalen ging vergissen! Ik weet niet hoe het persoonlijk is om via een rijschool te leren, maar een aantal vrienden van me vinden het wel oké. Je leert het vrij snel en daarna is het gewoon ervaring opdoen zodat je niet meer over alles moet nadenken.


    Is dat iets Belgisch?

    Aan OP: er is een topic voor rijlessers waar je al je vragen kwijt kunt. Maak je geen zorgen om je eerste les, je instructeur zal je niks laten doen waar je niet klaar voor bent :]. Zelf schakelde ik nog niet de eerste les en reed ik alleen wat rondjes op het industrieterrein.


    i put the fun in funeral