• Hi,

    Goed, om maar met de deur in huis te vallen:
    Eind maart is er bij ons op school een avond met allemaal optredens enzo. Als je wil, kan je je opgeven om mee te doen. Iedereen mag meedoen.
    En ik zou dat dus wel willen, heel graag zelfs, want ik speel piano en heb door een blessure bijna een jaar niet echt goed kunnen spelen, tot een week geleden ongeveer had ik er nog steeds wel eens moeite mee om mijn vingers goed te kunnen bewegen, maar dat wordt nu steeds minder. En juist daarom wil ik graag een keer optreden. (Ik kan niet echt uitleggen waarom, haha, maar ik wil gewoon graag écht oefenen voor iets en eindelijk eens voor mensen spelen).

    Nou heb ik een klein probleempje:

    Ik zou het heel graag doen met zang erbij, maar ik kan zelf dus echt niet zingen. 2 mensen zeggen van wel, maar ik ben het dus niet met hen eens, en al hadden ze gelijk, ik zou het nooit durven. Er is maar één vriendin van me waar ik nog een beetje voor durf te zingen, maar verder...
    Maar goed, ik ken dus 2 meiden die heel goed kunnen zingen.
    1 daarvan zit al in een band en doet een soort speciale vorm van atheneum, dus nog extra vakken erbij enzo. Dus die heeft het hartstikke druk, en heel waarschijnlijk treedt ze die avond al op met haar band.
    De andere is een vriendin van me. Ik was/ben verliefd op haar en dat weet ze, ze heeft er geen problemen mee. Het was een tijdje ietwat ongemakkelijk tussen ons, maar dat is inmiddels over.
    En die vriendin, A. noem ik haar maar even, kan echt heel mooi zingen. Ik durf alleen dus niet echt te vragen of ze met me wil optreden...
    Waarom niet? Geen idee, eerlijk niet. Ik snap mezelf ook niet.

    Wat denken jullie: moet ik het gewoon aan haar vragen? Serieus, ik begrijp ook echt niet waarom ik het niet durf te vragen...


    ''I'm not apologizing for loving you.'' ~KellyHoranXx

    Als ik dit zo lees is het gewoon een kwestie van hupsakee en vragen maar. Gewoon even diep ademhalen en dan doen. Misschien dat je gewoon zenuwachtig wordt van het feit dat je haar eigenlijk leuk vindt en je niet weer terug wilt naar de ongemakkelijke fase? Anyways, ik zou je gewoon over die angsten heen zetten en het vragen. Dat je je realiseert dat je er "bang" van wordt is al heel goed, je moet je er alleen niet door laten weerhouden c;


    Happy Birthday my Potter!

    Ik zou jezelf even een flinke duw in de rug geven en het haar vragen. Ik kan me best indenken dat je het niet durft, vooral omdat jullie een ongemakkelijke gebeurtenis achter de rug hebben. Aan de andere kant vindt ze het misschien hartstikke leuk als je haar zou vragen om samen met je op te treden. Het is ook geen vreemde vraag of iets dergelijks, dus in principe heb je weinig te verliezen, toch? (:


    "Her heart was a secret garden, and the walls were very high."

    Als je het echt heel graag wilt, en je het gevoel hebt dat het nu echt moet, waarom vraag je het dan niet? :3 nee heb je, ja kun je krijgen :Y)

    Waarschijnlijk ligt het allemaal wat moeilijker dan dat ik nu beschrijf, zo van "gewoon doen", maar heel veel succes!

    Wij hebben op school ook een muziekavond ding, is ergens binnenkort, weet niet waar (volgens mij ergens in april ofzo) en het lijkt mij ontzettend gaaf om mee te doen, maar ik kan echt niet zingen :')



    Veel succes met vragen, en hopelijk lukt het en ga je het gewoon doen! :)


    so if you care to find me, look to the western sky, as someone told me lately: everyone deserves a chance to fly

    Tigresse schreef:
    Ik zou jezelf even een flinke duw in de rug geven en het haar vragen. Ik kan me best indenken dat je het niet durft, vooral omdat jullie een ongemakkelijke gebeurtenis achter de rug hebben. Aan de andere kant vindt ze het misschien hartstikke leuk als je haar zou vragen om samen met je op te treden. Het is ook geen vreemde vraag of iets dergelijks, dus in principe heb je weinig te verliezen, toch? (:


    wat was dit ookalweer

    Hi,

    Bedankt voor het advies.
    Ik heb het haar niet meer gevraagd. Toen ik het met een paar vriendinnen over die avond had, liet ik terloops vallen dat ik best mee zou willen doen, maar een andere vriendin van me zei dus dat ik dat maar beter niet kon doen, omdat de mensen die eraan meededen echt heel goed waren enzo.
    Fijn. Weg zelfvertrouwen.
    Dus dat ga ik denk ik maar niet meer doen.


    ''I'm not apologizing for loving you.'' ~KellyHoranXx

    KellyHoranXx schreef:
    Hi,

    Bedankt voor het advies.
    Ik heb het haar niet meer gevraagd. Toen ik het met een paar vriendinnen over die avond had, liet ik terloops vallen dat ik best mee zou willen doen, maar een andere vriendin van me zei dus dat ik dat maar beter niet kon doen, omdat de mensen die eraan meededen echt heel goed waren enzo.
    Fijn. Weg zelfvertrouwen.
    Dus dat ga ik denk ik maar niet meer doen.


    Mijn tip van de dag: Laat je nooit leiden door "vriendinnen". Ik heb dat ook gedaan en ben daardoor veel te laat begonnen met wat ik eigenlijk wil. Gelukkig nog wel op tijd om aan de juiste studie te beginnen, maar echt. Je bepaald zelf wat je wel of niet wil en kan en durft. Wat zij zeggen en vinden kan zelfs gewoon gebaseerd zijn op jaloezie. Dikwijls is dat ook zo.


    Happy Birthday my Potter!

    Hoi,

    Nogmaals bedankt voor het advies! Ik heb het haar gevraagd en ze zei ja, we moeten alleen nog bedenken welk lied we gaan doen.
    Dus, nou ja, bedankt!


    ''I'm not apologizing for loving you.'' ~KellyHoranXx