Fifty Shades of Grey is a 2015 American erotic romantic drama film directed by Sam Taylor-Johnson with a screenplay by Kelly Marcel. Based on E. L. James' bestselling novel of the same name, the film stars Dakota Johnson as Anastasia Steele, a college graduate who begins a sadomasochistic relationship with young business magnate Christian Grey (Jamie Dornan).
Fifty Shades of Grey: of je nou wilt of niet, je wéét wat het is.
Door verscheidene televisieprogramma's wordt de film beschreven als "feministische erotica", en duizenden vrouwen (en mannen) staan in de rij om de film te bekijken. Vrouwen/meisjes roepen uit dat ze hun eigen Mr. Grey willen, omdat hij oh zo romantisch is.
Toen ik hoorde dat de boekenserie verfilmd werd (ik had de boeken niet gelezen) besloot ik dat het wel grappig zou zijn om hier met vriendinnen naartoe te gaan, en ik heb dat plan letterlijk gehad tot een week geleden.
Vanuit verschillende hoeken duikt het steeds vaker op: 50SOG gaat helemaal niet over een BDSM relatie, maar over een enorm foute relatie. Het is geen SM, het is mishandeling en Mr. Grey is geen charmante man met een gevoel voor romantiek, maar een manipulatieve stalker. 50SOG fans daarentegen verdedigen hun favoriete boekenserie - iets dat logisch is, natuurlijk.
Dit topic heb ik niet aangemaakt om jullie te vertellen hoe fout de film wel niet is en dat je er toch écht niet naartoe moet, maar meer om jullie te vragen wat jullie nou van de film vinden, of jullie van plan zijn te gaan en zo ja/nee, wat jullie beweegredenen daarvoor zijn.
Voor een (gedetailleerde) lijst genoemd "Fifty Abusive Moments in 50SOG", klik hier. Maar dan alleen als je er werkelijk in geïnteresseerd bent. En again, ik probeer niemand te vertellen wat hij/zij moet doen, ik vraag me gewoon af hoe jullie tegen de film aankijken.
I had a few, got drunk on you and now I'm wasted