• De stelling van deze week luidt:
    Men zou eerst aan het eigen volk moeten denken alvorens geld uit te geven aan arme landen.

    (dit is niet mijn mening, ik plaats alleen de stelling)

    [ topic verplaatst door een moderator ]


    Forget the risk and take the fall...If it's what you want, it's worth it all.

    Dat vind ik niet. Nederland heeft het heel goed vergeleken met andere landen en we denken al genoeg aan onszelf. Nu vind ik dat we wel eens geld mogen uitgeven aan armere landen. Maar er moet natuurlijk wel geld voor ons overblijven.

    Ja, duh. Breng eerst maar wat geld naar Groningen.

    Eens. Ik vind dat je anderen pas moet helpen als je het zelf allemaal goed voor elkaar hebt.
    Anders schiet het ook niet heel erg op.


    "I'm in the mood for chaos." - Cheryl Blossom [Weggooiwashand --> Katalante]

    Zo werkt het niet. De euro is als een kaartenhuis - neem armere landen zoals Griekenland weg en de munt is in heel Europa, dus ook bij ons, niets meer waard. Het zou niet veel zin hebben om hen niet te steunen. Trouwens, de Europese unie is een zeer belangrijk samenwerkingsverband, neem de Europese unie weg en al die kleine landjes hebben niets meer te zeggen in de wereldpolitiek. En ''het eigen volk'' is een denkbeeldig eigen volk. Dat is niet iets wat bestaat, dus waarom opsluiten in nationalisme die aan de basis ligt van heel wat conflict? Daarmee los je niets op. Samenwerking is van uiterst belang.
    Wat ontwikkelingslanden betreft - dat vind ik vanuit puur humanitair standpunt ook niet kunnen om niets over te hevelen naar hen. Wij hebben ze immers lang arm gehouden.

    [ bericht aangepast op 15 feb 2015 - 10:38 ]


    Don't tell me the sky is the limit when there are footprints on the moon.

    Mortrydd schreef:
    Eens. Ik vind dat je anderen pas moet helpen als je het zelf allemaal goed voor elkaar hebt.
    Anders schiet het ook niet heel erg op.


    Queer zijn is gewoon alles

    Mortrydd schreef:
    Eens. Ik vind dat je anderen pas moet helpen als je het zelf allemaal goed voor elkaar hebt.
    Anders schiet het ook niet heel erg op.


    Dan is het maar goed dat we het hier goed voor elkaar hebben :Y)


    quidquid excusatio prandium pro

    SolidSnake schreef:
    (...)

    Dan is het maar goed dat we het hier goed voor elkaar hebben :Y)


    Het sarcasme druipt ervan af.:'D


    Queer zijn is gewoon alles

    Debbaut schreef:
    (...)

    Het sarcasme druipt ervan af.:'D


    We hebben het hier hartstikke goed. Dat geklaag om niets maar altijd.

    Ik ben het niet oneens met de stelling, omdat het niet meer dan logisch is om eerst aan jezelf te denken, het zou problematisch zijn als we dat niet deden. Gelukkig voor ons is Nederland een heel welvarend land dat echt wel wat centjes kwijt kan om volken die in armoede leven een handje te helpen. Armoede is geen eten, school en medische hulp kunnen betalen, niet het niet kunnen veroorloven van een vakantie deze zomer.


    i put the fun in funeral

    Overkill schreef:
    (...)

    We hebben het hier hartstikke goed. Dat geklaag om niets maar altijd.

    Ik ben het niet oneens met de stelling, omdat het niet meer dan logisch is om eerst aan jezelf te denken, het zou problematisch zijn als we dat niet deden. Gelukkig voor ons is Nederland een heel welvarend land dat echt wel wat centjes kwijt kan om volken die in armoede leven een handje te helpen. Armoede is geen eten, school en medische hulp kunnen betalen, niet het niet kunnen veroorloven van een vakantie deze zomer.


    Uhu, jup. Hier mee eens. Maar toch is de armoede in België nog redelijk hoog, maarliefst 1/10 van de schoolgaandekinderen moet opgroeien (en ev verder leven, visueuze cirkel) in armoede. 1/10 heeft niet dagelijks een warme maaktijd, moet 's ochtends zonder ontbijt naar school. 1/10 is best veel. Er is zo veel armoede op de wereld, het is echt onmogelijk om iedereen tevreden te stellen.
    Daarbij is het wel goed dat het geld een beetje verdeeld blijft over verschillende landen, al is het helemaal niet eerlijk verdeeld. Niet dat ik voorstaander ben van het communisme, het geld blijft gewoon allemaal een beetje plakken bij de allerrijksten.
    Daarbij heb je voetballers, sterren, of gewoon enorm rijken die ve geld hebben, het zou al een begin zijn als die het geld beter verdelen. Het geld moet ergens vandaan komen, het blijft nu zowat cirkelen tussen de armen.


    i can swear, i can joke – i say what's on my mind if i drink if I smoke – i keep up with the guys

    Overkill schreef:
    (...)

    We hebben het hier hartstikke goed. Dat geklaag om niets maar altijd.

    Ik ben het niet oneens met de stelling, omdat het niet meer dan logisch is om eerst aan jezelf te denken, het zou problematisch zijn als we dat niet deden. Gelukkig voor ons is Nederland een heel welvarend land dat echt wel wat centjes kwijt kan om volken die in armoede leven een handje te helpen. Armoede is geen eten, school en medische hulp kunnen betalen, niet het niet kunnen veroorloven van een vakantie deze zomer.


    Ohh, ik zeg ook niet dat we het hier niet goed hebben, maar finacieel hebben we niet alles op orde hoor. Anderd zouden er niet zo'n zware besparingen worden doorgevoerd.
    Maar ben het op zich wel met je eens hoor, we komen hier niets te kort.(:


    Queer zijn is gewoon alles

    Debbaut schreef:
    (...)

    Ohh, ik zeg ook niet dat we het hier niet goed hebben, maar finacieel hebben we niet alles op orde hoor. Anderd zouden er niet zo'n zware besparingen worden doorgevoerd.
    Maar ben het op zich wel met je eens hoor, we komen hier niets te kort.(:


    Oh ja. Besparingen.. (cat)


    i can swear, i can joke – i say what's on my mind if i drink if I smoke – i keep up with the guys

    Ik zou het niet erg vinden als ze iets meer geld in Nederland zouden houden, nee. :'D We gaan nu lekker de kant van Amerika op en je kan mij niet vertellen dat dat een goed idee is. .


    Your make-up is terrible

    Oh, bah. Ja joh, laat andere mensen maar creperen omdat alles hier nog niet perfect is. Wanneer we dat wel bereikt hebben is me enorm onduidelijk, maar whatever, het is niet alsof er in andere landen letterlijk mensen doodgaan van de honger. (cat)


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    Square schreef:
    Oh, bah. Ja joh, laat andere mensen maar creperen omdat alles hier nog niet perfect is. Wanneer we dat wel bereikt hebben is me enorm onduidelijk, maar whatever, het is niet alsof er in andere landen letterlijk mensen doodgaan van de honger. (cat)


    Maar het gaat hier toch niet alleen over NL/BE? Ik bedoel, je kunt toch moeilijk verlangen van landen als Griekenland of Oekraïne dat ze gaan geven aan die arme landen?
    Dat wij wel geven is meer dan normaal, ikzelf geef ook zo veel mogelijk aan goede doelen.


    Queer zijn is gewoon alles

    Ik vind dat we arme landen meer kans moeten geven om zich te ontwikkelen.