• Ik ben overtuigd. Bedankt voor de reacties! Ik moet mij gewoon wat minder zorgen maken en het gewoon zo laten. Prima zo.

    [ bericht aangepast op 31 jan 2015 - 20:07 ]

    Waarom moet dat anoniem? ;x

    Anyway, dat is iets wat je met je ouders moet bespreken.


    Your make-up is terrible

    Michonne schreef:
    Waarom moet dat anoniem? ;x

    Anyway, dat is iets wat je met je ouders moet bespreken.

    Heb je het over mijn username? (;

    Ik bespreek het heus wel met mijn moeder, maar ik weet niet wat ik daarmee verder moet opschieten. Ik denk dat het handig kan zijn om van een aantal andere mensen meningen te krijgen om er zelf misschien een beter zicht op te krijgen.

    Ooit naar andere jongens gekeken? Zowat 2/3 van de tienerjongens heeft een gameverslaving. Als je moeder wilt dat hij iets anders doet moet ze ook de iPad afpakken. Anders heeft het vrij weinig zin.


    Dear Molly. Watching over Fred like you have been watching over Harry all these years. Love, Lily.

    MadCry schreef:
    Ooit naar andere jongens gekeken? Zowat 2/3 van de tienerjongens heeft een gameverslaving. Als je moeder wilt dat hij iets anders doet moet ze ook de iPad afpakken. Anders heeft het vrij weinig zin.


    Het kan zijn dat het erger is dan dat ze beschrijft, een wat ergere gameverslaving kan wat al gezegd werd best wel wat gevolgen hebben.

    Op zich klinkt het niet alsof hij het gamen voor alles plaatst aangezien hij nog gewoon netjes zijn huiswerk maakt, ook vind ik dat hij nog en prima zelfbeeld van zichzelf heeft.
    Ik denk niet dat hij persé een gameverslaving heeft, misschien kun je een keer gaan zwemmen of iets anders buiten huis? Als hij dat leuk vindt is het een prima afleiding van gamen.


    Everything is illuminated by the light of our past.

    Dat schouderophalen vind ik niet persee een leugen, het kan best zijn dat hij zo opging in het spel dat hij vergeten was waarom hij het op de iPad deed in laats van op de computer. Daarbij liegt ieder mens, zolang het niet overdreven of obsessief-liegen word noem ik dit niet een probleem, daarbij heeft het waarschijnlijk ook niets met zijn gamen te maken.

    Ik zou er vooral naar kijken of jij er zelf veel alst van hebt, zo niet dan zou ik je broer met rust laten. Het is niet vreemd dat jongens veel gamen en zolang hij er werkelijk niet onder leid (of in ieder geval zijn studie niet) dan denk ik niet dat je echt iets hebt om je zorgen over te maken. Laat dit nog maar even aan je moeder over.


    The happiest people don't have the best of everything, they just make the best of everything.

    Nou ja je broer moet het zelf willen en zo te horen heeft hij er weinig problemen mee. Gewoon laten overwaaien is mijn advies, ik ben zelf namelijk ook aardig computer/game verslaafd. Ik heb negen dagen geleden (ik heb het voor je opgezocht) op cod4 een zombie server gevonden en ik heb (ook opgezocht) in die negen dagen 34 uur gespeeld, vandaag komen daar z o nog 3 uur bij dus dan zit ik op 37.=') Dat is dan zo'n 4 uur per dag en geloof me als er geen Australian open (tennis) op tv was en ik volgende week geen pta week had dan kon je daar makkelijk nog zo'n 20 uur bij optellen. Anyways over een tijdje zal dat wel weer minder zijn maar ik ben alle verschillende mappen e.d nog aan het ontdekken. Ik heb vroeger dagen gehad dat ik van in de ochtend zeven uur tot in de avond negen uur zat te gamen, dat doe ik nu sowieso al niet meer. Conclusie: laat je broer lekker, gaat vanzelf wel weer over (al kan het lang duren).


    You were born original, don't die as a copy.

    Ik heb ook een gameverslaving en ik vind er verder niks ergs aan

    Woodie schreef:
    Ik heb ook een gameverslaving en ik vind er verder niks ergs aan


    Mijn broertje en ik ook, dus ik snap het probleem zozeer niet ;x
    Zolang de verslaving maar niet te erg wordt en het dus niet ten koste van school gaat, is het toch ook geen probleem? :W

    Ik zou het ook irritant vinden als mensen er continu over zouden beginnen of zo. Maar ja, daar is iedereens mening anders over ^^


    26 - 02 - '16

    Eh, ik ken genoeg mensen die gamen maar al te vaak leuk vinden, maar kun je dat dan ook direct een verslaving noemen? Hm. Ik zie er alleen niet echt iets heel ergs aan. Het begint pas te komen, denk ik, als zijn werk/school/sociale contacten eronder lijden, maar ook zichzelf (zijn lichaam, etc). Dat soort dingen y'know.


    Don't walk. Run, you sheep, run.

    PietjeAnoniem schreef:
    Ik ben overtuigd. Bedankt voor de reacties! Ik moet mij gewoon wat minder zorgen maken en het gewoon zo laten. Prima zo.

    Caffeine schreef:
    Eh, ik ken genoeg mensen die gamen maar al te vaak leuk vinden, maar kun je dat dan ook direct een verslaving noemen? Hm. Ik zie er alleen niet echt iets heel ergs aan. Het begint pas te komen, denk ik, als zijn werk/school/sociale contacten eronder lijden, maar ook zichzelf (zijn lichaam, etc). Dat soort dingen y'know.

    dit idd.
    niks mis met gamen zolang er niks onder lijdt.
    ik game zo'n 12 uur per dag, als ik niets anders te doen heb.
    en daarnaast is gamen vaak ook ontspanning.

    DIAMANTE schreef:
    (...)
    dit idd.
    niks mis met gamen zolang er niks onder lijdt.
    ik game zo'n 12 uur per dag, als ik niets anders te doen heb.
    en daarnaast is gamen vaak ook ontspanning.


    Wow O.o Ik kon vroeger ook lang doorgaan met gamen maar 12 uur? Denk dat mijn record 8 uur fso is. Tegenwoordig is dat wat moeilijker te halen voor me D:


    quidquid excusatio prandium pro

    SolidSnake schreef:
    (...)

    Wow O.o Ik kon vroeger ook lang doorgaan met gamen maar 12 uur? Denk dat mijn record 8 uur fso is. Tegenwoordig is dat wat moeilijker te halen voor me D:

    hehe, ik ben een doorgewinterde gamer. Vooral als ik een spel echt leuk vind.
    plus ik wil de nieuwe pewdiepie worden. iig ook gameplay doen op youtube.
    maar als ik tussendoor iets moet doen, dan kan ik zo stoppen.

    DIAMANTE schreef:
    (...)
    hehe, ik ben een doorgewinterde gamer. Vooral als ik een spel echt leuk vind.
    plus ik wil de nieuwe pewdiepie worden. iig ook gameplay doen op youtube.
    maar als ik tussendoor iets moet doen, dan kan ik zo stoppen.



    Geen pewdiepie pls, die gozer is laaaaame

    Ik kan dat ook maar ik heb er geen tijd meer voor :C


    quidquid excusatio prandium pro

    SolidSnake schreef:
    (...)


    Geen pewdiepie pls, die gozer is laaaaame

    Ik kan dat ook maar ik heb er geen tijd meer voor :C


    Daar ben ik het niet geheel mee eens, maar ja, geweldig vind ik hem ook niet echt. Ik vind Sp4zie wel hilarisch, maar die speelt enkel League of Legends. Helaas zit er nu zo'n irritant meisje bij hem in het team die de hele tijd stom loopt te giechelen in zijn streams en daardoor ben ik op hem ook uitgekeken :/


    26 - 02 - '16