Killian Ryu Yagami
*** Vuur ***
Ow, ik werd traag? Dacht hij echt dat ik alles in 1 keer uit de kast ging halen voor ik wist wat er voor me stond? Nog altijd even dom als vroeger. Weer maar eens onderschatte iemand me enkel en alleen omdat ze dachten dat ik altijd deed voor ik dacht. Ik wist prima dat dat de perfecte dekmantel voor me was en buitte dat ook telkens weet uit. Tot de ondergang van vele.
Even kijk ik hem aan als ik de deur uit vlieg. Mooi,perfect waar ik wilde zijn. Moest ik me ook niet meer druk maken dat Dale kon gaan zeuren dat ik de plek in brand stak. "Vader is dood? Dat verbaasd me nogal. En je weet dat zelf moeder me verachtte doordat ik geen krachten had! Het was medelijden vertelde ze me woor ze me de regen in schopte, zodat ik voor altijd aan mijn lot over gelaten zou worden!"
"Arme jongen toch. Helemaal alleen." Het sarcasme droop er gewoon vanaf terwijl ik terug recht stond. Ik was gelukkig zo slim geweest m'n hand te zetten om te voorkomen dat ik plat op de grond zou gaan. Dat plezier gunde ik hem gewoon niet. "Wat wil je nu dat ik doe? Een potje gaan janken om dat je een mislukkeling bent?"
"Aan mijn lot overgelaten. Dat is wat iedereen dacht. Maar ik heb iemand ontmoet. Iemand die me geleerd heeft te vechten. Iemand die wel als een broer voor me was!" Hij leek zijn beheersing een beetje te verliezen. "Terwijl jij je in de onderwereld van deze maatschappij bevond en de familienaam bijna ten schande maakte, heb ik het nodige gezien. Ja ik weet dat je je in elke situatie je vrij betaald of geslagen hebt. Connecties hé."
"Als je dat weet, waarom ben je dan zo dom om me uit te dagen Aedan? Je zou moeten weten waar dit voor je gaat eindigen en dit keer ga ik niet terughouden zoals vroeger." Het was gedaan met halfzachte behandelingen. Ik voel de wind om me heen toenemen en wist dat de rekensom in m'n hoofd geklopt had. Hij had nieuwe trucjes geleerd, maar voor mij maakte het niet uit. Een tel sloot ik m'n ogen en haalde diep adem voor ik ze weer opende en op Aedan richtte. De anderen in de buurt konden me totaal niets schelen, ze bleven maar uit de buurt als ze het wilden overleven.
De lucht om me heen leek opeens gevuld met een hitte die nergens vandaan leek te komen, maar in feite kwam ze van mij af. Het deed me helemaal niets, maar dat gold niet voor anderen. Aedan was niet de enige die met wervelstormen kon werken en het koste me niet bijster veel moeite om de vlammen in geen tijd rond me heen te laten cirkelen. "Laten we dit eens opnieuw gaan proberen..."
Selena Ysabeau McCoy
*** Water ***
Ik was een tijdje aan het praten met een aantal familieleden en kennissen uit de andere families. Sommigen zak ik zelden en het was leuk om eens te kunnen bijpraten en ervaringen uit t wisselen, zeker als ze een zelfde manier van denken hadden als ik. Het was niet omdat ik familiehoofd was, dat ik niet meer luisterde naar wat er speelde onder de rest van de familie, evenmin als dat ik geen ervaringen zou willen delen met mensen van andere families. Integendeel, ik kon er enkel maar uit leren eigenlijk.
Zwijgend keek ik even op. Vanop de gang had ik rumour gehoord en zo te horen had het zich verplaatst naar buiten. Beleefd excuseerde ik me bij m'n gesprekspartners, voor ik de kamer uit liep en ging kijken wat er aan de hand was. Deze bijeenkomst was misschien niet mijn idee, maar als er wat gebeurde, wilde ik in ieder geval er zeker van zijn dat het niemand van mijn familie was die herrie trapte en als dat het geval was en zelf als het van andere families was, kon ik hun hoofden op z'n minst bijstaan in het oplossen ervan.
Het moment dat ik de deur uit liep, merkte ik meteen wat er aan de hand was. Blijkbaar had een van de heethoofden van Yagami het aan de stok gekregen met van de Winters. Of toch daar leek het op het eerste gezicht op, gezien de gelijkenissen tussen de twee behoorlijk opvallend waren. Zou een van hen misschien een verstotene kunnen zijn met nieuwe krachten? Het moest haast wel. Als die twee kemphanen zo door deden, dan zouden er gegarandeerd brokken gaan vallen.
De wind trok nu al aan m'n haar en bij de ander kwamen de vlammen ook al opzetten, dus dit was menens. Aan de andere kant had ik eigenlijk wel te doen met de gastheer, die ze duidelijk niet op z'n eentje zou kunnen stoppen. Even gleed m'n blik naar de fontein die aan de andere kant van de kemphanen stond. Ze waren dan misschien geen leden van mijn familie, maar het moest nu maar even zo. Het speet me ten zeerste van de fontein, maar het water had ik even nodig.
Zonder er twee keer bij na te denken begon ik m'n kracht te concentreren op het water dat ongestoord verder naar buiten kwam. Moeilijk was het niet, toch niet voor iemand met een beheersing als de mijne. Ik wist dat dit net zo goed kon opgelost worden met bloedsturen, maar dat was eigenlijk iets dat ik zelden tot nooit deed. Ik wist niet of het vechtende duo het echt door had dat ze langzaam door water werden omsingeld, vast dat ze het te druk hadden met elkaar.
Met m'n haar dat langs m'n gezicht blaasde, leek ik niet bepaald het brave prinsesje van de McCoy's zoals m'n vader me altijd noemde. En al helemaal niet meer wanneer ik het water rond de vechtersbazen in geen tijd tot ijs omzette, de twee vakkundig inkapselend zodat ze geen kant op konden. Vast dat ze het niet leuk zouden gaan vinden, maar het zou me worst wezen. Met een verbeten blik op m'n gezich liep ik naar voor zodra het een beetje veilig was en ik zeker wist dat ze de grootste moeite zouden hebben om nog hun element te sturen.
"Jullie zouden je moeten schamen...." Ik hield m'n handen omhoog, klaar om bij het minste teken van opstand het ijs vaster te maken en ze nog minder ruimte te geven in hun tijdelijke gevangenis. M'n ogen gleden naar de wagen die net toe gekomen was en de jongeman die net uitgestapt was. "Zeke, jij hebt hem onder je vleugel genomen. Doe er wat aan zou ik zeggen." Kalm hield ik m'n blik op de wagen, als ik he tjuist gehoord had, dan was ik in ieder geval niet de enige meer die de twee uit elkaar kon houden. Hopelijk lukte het met zijn hulp om deze ruzie, voor nu, van de baan te schuiven, want dit was alles behalve goeie reclame.
[ bericht aangepast op 26 jan 2015 - 23:44 ]
"Nothing is True. Everything is Permitted"