• Eindbedrag Serious Request is € 12.380.438


    De eindstand van de 3FM-actie Serious Request 2014 is ruim 12,38 miljoen euro. Daarmee is eindstand van de inzamelingsactie van 2013 overtroffen.

    3FM-dj's Gerard Ekdom, Coen Swijnenberg en Domien Verschuuren verlieten woensdagavond rond 21:00 uur het Glazen Huis voor Serious Request in Haarlem, waar zij vier dagen doorbrachten zonder te eten.  

    Daarmee komt de vierdaagse inzamelactie van 3FM ten einde. Omstreeks 21.30 uur werd in Haarlem de eindstand bekend gemaakt. 

    De drie Glazen Huis-dj's werden een week geleden door minister Lilianne Ploumen van Ontwikkelingssamenwerking opgesloten in de doorzichtige studio op de Grote Markt in Haarlem voor de jaarlijkse actie Serious Request.

    Sinds donderdagavond maakten ze non-stop radio om geld in te zamelen voor het Rode Kruis.

    Slotfeest

    In Haarlem barstte omsreeks 16:00 uur het slotfeest los. Rond het Glazen Huis op het Houtplein verzamelden zich in de loop van de avond zo'n 12.000 mensen om de finale bij te wonen, zei een woordvoerster van de gemeente.

    Op de Grote Markt, waar het Glazen Huis staat, zijn zo'n 3.500 mensen aanwezig. Volgens de gemeente Haarlem is her er "gemoedelijk vol".

    Op het slotfeest zijn onder meer optredens van Jett Rebel, Chef Special, Dotan, Kensington, Jacqueline Govaert, Mr. Probz en Afrojack.

    12 miljoen

    Tijdens een laatste tussenstand werd bekend dat ruim 8,6 miljoen euro was opgehaald, zo meldde een woordvoerster.

    De organisatie hoopte net als vorig jaar uiteindelijk boven de 12 miljoen euro uit te komen. Aan het begin van de avond leek maar dat nog lastig te gaan worden. ''We hebben nog een heel eind te gaan'', zei de woordvoerster bezorgd.

    Vorig jaar stond de teller ook rond de 8,6 miljoen euro aan het begin van de laatste avond. ''Maar toen hadden we een wonderbaarlijke laatste avond. Er werd toen nog geweldig veel geld opgehaald.''

    De organisatie hoopte ook ditmaal op een flinke eindspurt naar een hoog bedrag, al is ''een record nooit het uitgangspunt''. ''We zijn blij met elke euro voor deze stille ramp.''

    Bron: nu.nl
    ==================================



    Music For Life verzamelt € 2.727.405 voor 807 goede doelen!


    De Warmste Week van de jaarlijkse Music For Life-actie van Studio Brussel heeft 2,7 miljoen euro opgebracht. Dat meldt de VRT. Het gaat echter om een voorlopig bedrag, omdat sommige acties momenteel nog lopen.

    In totaal werden er 2.040 acties georganiseerd waarvan de opbrengst naar 870 verschillende goede doelen ging. Dat zijn bijna 200 acties meer dan vorig jaar.

    Presentatoren Vincent Byloo, Sam De Bruyn en Linde Merckpoel draaiden bijna een week lang verzoekplaatjes vanuit een buitenstudio in De Schorre, daarin gesteund door het vaak talrijk opgekomen publiek. Het terrein bereikte zelfs tweemaal de maximumcapaciteit en moest dan door de politie worden afgesloten. Een van de hoogtepunten vond dinsdagavond plaats toen vele honderden aanwezigen in koor "Mia" van Gorki (de groep van de onlangs overleden Luc De Vos) zongen.

    De presentatoren kregen 's nachts assistentie van MFL-veteranen als Tomas De Soete en Peter Van de Veire en er kwamen de hele week door ook artiesten over de vloer die een liveset kwam spelen. In de speciaal opgezette concerttent The Flame kwamen dan weer onder meer dEUS, Netsky en Kaiser Chiefs langs.

    Bron: hln.be
    ========================
    Wauw, dat zijn allebei zeer mooie bedragen! Ik word echt altijd blij van deze acties en steun ze ook altijd.

    Prettig kerstfeest!
    Jarne

    [ bericht aangepast op 24 dec 2014 - 22:02 ]


    We will not be quiet, Stonewall was a riot!

    Overkill schreef:
    (...)

    Ik vind eigenlijk niet dat je dat vergelijken kan met de toestand van die meisjes in ontwikkelingslanden.


    Ik ben het met jou eens op het punt dat Nederland eigenlijk geen armoede kent en dat onze situatie geenszins te vergelijken is met ontwikkelingslanden, maar ik weet niet echt wat ik van dat onderzoek moet vinden. De Verenigde Staten zijn rijker dan wij blijkbaar, maar daar leven miljoenen mensen onder of op de een dollar-per-dag-te- spenderen-grens. De rijkheid van dat land komt voornamelijk omdat die bedragen gecompenseerd worden door de allerrijksten op deze aarde, de multimiljardairs die ook daar leven. Zijn de Verenigde Staten dan echt veel rijker dan wij? Als je naar de gewone burgers kijkt niet en zie je dat er sprake is van veel armoede. Daarom vind ik dit onderzoek niet correct om de armoede weer te geven.


    Zij zingen, nijgen naar elkaar en kussen, geenszins om liefde, maar om de sublieme momenten en het sentiment daartussen.

    Assassin schreef:
    Heel mooi, maar ik snap het niet, aangezien de armoede in onze eigen landen enkel groter geworden is dit jaar. D:


    Don't walk. Run, you sheep, run.

    Niphredil schreef:
    (...)

    Ik ben het met jou eens op het punt dat Nederland eigenlijk geen armoede kent en dat onze situatie geenszins te vergelijken is met ontwikkelingslanden, maar ik weet niet echt wat ik van dat onderzoek moet vinden. De Verenigde Staten zijn rijker dan wij blijkbaar, maar daar leven miljoenen mensen onder of op de een dollar-per-dag-te- spenderen-grens. De rijkheid van dat land komt voornamelijk omdat die bedragen gecompenseerd worden door de allerrijksten op deze aarde, de multimiljardairs die ook daar leven. Zijn de Verenigde Staten dan echt veel rijker dan wij? Als je naar de gewone burgers kijkt niet en zie je dat er sprake is van veel armoede. Daarom vind ik dit onderzoek niet correct om de armoede weer te geven.


    Ik denk dat je daar gelijk in hebt, dat was mij ook al opgevallen. Misschien niet het meest waardevolle onderzoek, al is het inkomensverschil in Nederland wel een stuk lager dan in de VS, dus zou je kunnen zeggen dat het voor ons land nog wel betrouwbaar is. Het ging me er echter inderdaad om dat wij het hier toch wel erg goed hebben in het algemeen. Daarnaast is het volkomen je eigen keuze om te doneren, dus ik snap niet waarom we ons druk zouden moeten maken om de zogenaamde armoede in eigen land. Als je het geld niet missen kan, dan hou je het toch lekker zelf?


    i put the fun in funeral

    Overkill schreef:
    (...)

    Ik denk dat je daar gelijk in hebt, dat was mij ook al opgevallen. Misschien niet het meest waardevolle onderzoek, al is het inkomensverschil in Nederland wel een stuk lager dan in de VS, dus zou je kunnen zeggen dat het voor ons land nog wel betrouwbaar is. Het ging me er echter inderdaad om dat wij het hier toch wel erg goed hebben in het algemeen. Daarnaast is het volkomen je eigen keuze om te doneren, dus ik snap niet waarom we ons druk zouden moeten maken om de zogenaamde armoede in eigen land. Als je het geld niet missen kan, dan hou je het toch lekker zelf?


    Ja, daar ben ik het helemaal mee eens verder!


    Zij zingen, nijgen naar elkaar en kussen, geenszins om liefde, maar om de sublieme momenten en het sentiment daartussen.

    Ik vind het altijd mooi dat er massaal op wordt gereageerd, maar ik zou zo graag willen dat dit het hele jaar door zou gebeuren i.p.v. dat wij als "arm" Nederland zo'n 100.000.000 of 200.000.00 (of zo) miljoen aan vuurwerk de lucht in knalt.


    "A weed is simply a flower that somebody has decided is in the wrong place." Sister Monica Joan, Call the Midwife

    Volterra schreef:
    Ik vind het altijd mooi dat er massaal op wordt gereageerd, maar ik zou zo graag willen dat dit het hele jaar door zou gebeuren i.p.v. dat wij als "arm" Nederland zo'n 100.000.000 of 200.000.00 (of zo) miljoen aan vuurwerk de lucht in knalt.


    True that, haha.


    i put the fun in funeral