Mijn username hoeft er niet op
De Titel wel:
De hongerspelen, maar dan anders.
Samenvating:
Het is een hongerspelen verhaal die zich 200 jaar na de opstand afspeeld.
Na de opstand waren de districten onafhankelijk, maar het Capitool startte een oorlog.
District 11 t/m 13 vormden The independents en vochten terug.
Het Capitool is bang dat andere mensen uit de districten weer de macht grijpen.
En daarom is de hongerspelen wreeder geworden, om de districten in bedwang te houden.
The independents trainde vanaf toen hun kinderen en tieners om te vechten in de spelen. De anti-beroeps.
De beroeps trainden nog steeds en elke hongerspelen is een strijdt om het Capitool.
Terwijl de overige districten ook trainden, maar nooit opvielen.
Het verhaal word verteld uit Danique een dertienjarig meisje uit district 7.
Ze word door vredesbewakers met moeite meegestuurd en is de vrouwelijke tribuut in de 175ste hongerspelen.
Haar mede tributen zijn de 19 jarige Amber die verliefd is op de 17 jarige Juno (stelletje) en de hulpeloze Laurens van 14, die ondanks zijn leeftijd zwak en hulpeloos is door zijn angst en magere lichaam.
Bij de trainingen valt Danique ontzettend op, omdat ze een gevecht wint met een mutant, daardoor krijgt ze meteen bondgenootschappen erbij: Sue (14) en Milou (13). De beroeps zijn alleen maar kwaad op haar, omdat ze voor de Anti-Beroeps kiest.
Op het laatst word ze gevraagd ofwel gedwongen om aan hun kant te staan. Danique weigert en rent bij het bloedbad weg, er volgt alleen een beroeps haar: Diamond.
Diamond blijkt uiteindelijk niet bij de beroeps te horen en heeft haar vertrouwen gewonnen. Of niet? Diamond blijkt vast te zitten in zijn eigen gedachtes en ideeën.
Eventuele plaatjes
Als achtergrond zou ik een naaldbos willen, omdat dat het landschap is van de Arena.
Sfeer
Spannend, beetje mystrieus, ongemakkelijk.
Horizontaal of verticaal
Het liefst verticaal, maar als het beter uitkomt horizontaal.
Extra
Het hoofd van Danique moet naar voren komen, verder laat ik het helemaal aan jou over!
En als de cover klaar waarschuw je me even?
[ bericht aangepast op 2 maart 2015 - 21:50 ]
I'm living in dreamworld, where I make my stories and a dream.