• Mijn blik ving de rand van het dak, waar mijn fijne schoenen voor ik het wist op terecht kwamen. Geconcentreerd zette ik de ene voor de andere, balancerend op een imaginair strak koord in een imaginair circus. Ik kon de denkbeeldige toeschouwers onder me horen juichen. Nog vijf meter, nog vier.. Nog steeds keek ik naar mijn leren schoenen, die van de ene straatsteen naar de andere reisden. Ik was er bijna, voor me kon ik mijn moeder een hoog gilletje horen slaken, maar ik keek niet op. Een goede acrobate is te aller tijde met haar aandacht bij het koord. Dus bleef ik strak naar mijn voeten kijken, de voetstappen van mijn moeder kwamen dichterbij, zodra duidelijk werd dat ik er niet af wilde stappen, werd ik bij mijn middel gegrepen om me bij de rand weg te rukken. Dit was de druppel voor mijn moeder.

    Mijn hele leven al was ik een teruggetrokken, zwijgzaam meisje. Daarom duurde het jaren voor mijn ouders merkten dat ik mentaal niet helemaal in orde was. Dwangsneuroses en sociale fobieën, zeiden de dokters, maar zij wisten het ook niet zeker. Enkele tot geen testen wees er op, maar een aantal symptomen had ik wel. Zowel mijn psychologen als mijn ouders kregen geen hoogte van mijn ziekte.




    Wij zoeken een enthousiaste co-writer die voldoende tijd heeft om met ons mee te werken. Als je geïnteresserd bent, laat dan een korte voorstelling van jezelf achter in de reacties, samen met een voorbeeld van iets wat je geschreven hebt.


    I'm living a charmed life. ~ Rainbow Rowell

    Ik zou zelf wel mee willen schrijven, alleen is de harde schijf van mijn laptop stuk. Dus ik kan er niet zoveel mee doen maar ik zou graag een melding willen hebben als het verhaal van start gaat!

    Ik zou wel mee willen helpen.
    Ik heb redelijk wat tijd om te schrijven en
    ik kan mij makkelijk aanpassen aan de schrijfstijl van iemand.
    Als je meer over mij wilt weten mag je dat altijd vragen.

    Stukje van een verhaal van mij (het is niet zo'n speciaal stukje):

    Ik stap mijn bed uit en spring meteen op de weegschaal. Zodra ik de getallen zie verschijnen veranderd mijn humeur van neutraal naar verdrietig, boos en teleurgesteld tegelijk. Vorige week was ik zo blij geweest toen ik eindelijk twee kilo kwijt was maar nu ben ik gewoon weer drie kilo aangekomen! Het is niet eerlijk! Waarom moet ik dan ook weer zo dik zijn? Ik stap van de weegschaal af en pak het dichtstbijzijnde voorwerp. Al snel vliegt het door mijn kamer heen en komt het met een harde klap neer op de grond. Ik laat het liggen en plof terug op mijn bed. Waarom is het leven zo moeilijk!?


    Smiling but we're close tot tears, even after all those years

    Oh – dat lijkt me echt een geweldig verhaal en ik zou graag mee schrijven! Ik heb altijd wel tijd om wat te schrijven; in ieder geval één keer in de twee dagen. (Misschien is het goed om te weten dat ik zelf een dwangneurose heb waar ik nu voor word geholpen.)

    Haar hand trilde lichtjes, niet van de spanning maar van de adrenaline die door haar aderen stroomde. Ze streek de lucifer af en keek verwonderd naar de vlam die ontstond. Haar mondhoeken krulden omhoog en veranderden langzaam in een grijns, die een lange tijd op haar gezicht bleef zitten. Het vuur verlichtte haar ijsblauwe ogen, waarvan niemand ooit iets af kon lezen. Haar ogen schitterden en de emotie die door haar lichaam raasde was erin te herkennen, haat. Het meisje nam haar plan nog één keer door in haar hoofd, net zoals je dat doet bij een proefwerk. Je plant het van tevoren, daarna begin je met leren en dan kan je het uitvoeren, maar pas tijdens het uitvoeren weet je of het goed gaat of niet. Je kan nog wel zo goed geleerd hebben, je moet altijd rekening houden met het onverwachte. Het meisje pakte haar mobiel erbij en keek naar de tijd. Een zucht verliet haar gescheurde lippen en doordat het zo koud was ontstond er een ademwolkje dat neersloeg op het schermpje van haar mobiel, om daarna weer in water te veranderen. Ongeduldig veegde ze met haar mouw het water weg. De lucifer was inmiddels in de sneeuw gevallen en het beetje warmte dat hij had geboden was meegestorven. Na een tijdje beende het meisje naar een enorm gebouw toe, waaruit vrolijke geluiden te horen waren. Haar grijns werd alsmaar groter naarmate ze haar einddoel naderde. Dit was haar allerlaatste stap, haar proefwerk. Al snel vond het meisje de benzine sporen die ze al eerder had achtergelaten. Ze stopte en haalde haar lucifers tevoorschijn. Strijken, gooien, nieuwe lucifer pakken, herhalen. Enorme vlammen rezen op en verspreidden zich razendsnel door het gebouw terwijl het meisje nog steeds veilig buiten stond. De vrolijke geluiden veranderden langzaam in gegil, gevult met doodsangst.
    Elizabeth Carter heeft zojuist een tien gehaald voor haar proefwerk.

    Heb je al iemand? Ik zou heeeeeel graag willen haha :)