Wallace schreef:
(...)
Ik denk dat diegene dit ook probeert te zeggen/duidelijk te maken. Anders zou ze niet zeggen 'Als hun leefomgeving zo goed is nagebootst, zouden ze terug kunnen. Dus blijkbaar is t niet goed nagebootst.' Of snap ik het nu verkeerd?
De leefomgeving is vaak heel erg goed nagemaakt. Maar dat wilt toch niet zeggen dat ze zomaar in het wild kunnen worden gezet? Hoe moeten ze zich leren verdedigen? Dat heeft er niks mee te maken hoe goed hun leefomgeving is.:'D
Ik zal anders een voorbeeld geven met de menselijke diersoort.
Het is uiteraard wel wat groot voorgesteld.
Stel: Je leeft in een gigantisch paleis met alles erop en eraan. Je hebt dus echt alles. De perfecte leefomgeving, niet?
Er is helaas één nadeel, je hebt niet geleerd om enige vorm van voedsel te telen/vangen en er is niemand anders in de buurt die je daar mee kan helpen. Daarbij is er een ander persoon aanwezig, die zichzelf heeft aangeleerd om mensenvlees te eten. Oei! Een vijand, maar je hebt geen wapens en je bent ook veel zwakker.
Hoe ga je overleven? En vergeet niet dat je echt in een droomomgeving zit.
Hetzelfde probleem zouden dieren uit de zoo ook hebben. In de zoo leven ze meestal in een goede omgeving. Want geef toe, in de gemiddelde Nederlandse en Belgische zoo is het enige probleem de oppervlakte(waar ze naar mijn mening echt iets aan mogen doen). Maar ze weten niet hoe ze zelf aan eten kunnen geraken, laat staan dat ze weten hoe ze kunnen ontsnappen aan een roofdier.
[ bericht aangepast op 17 dec 2014 - 14:39 ]
We will not be quiet, Stonewall was a riot!