• Beste,

    Wat vind jij nou een film die je minstens 1 keer moet bekijken?
    Wat vinden jullie de meest mooie, ontroerende, verdrietige, emotievolle of grappige films?

    Groetjes,

    Schindler's list is een hele mooie film, maar echt een film die je moet zien.. niet per se

    [ bericht aangepast op 2 feb 2015 - 14:28 ]


    "Some day you will be old enough to start reading fairy tales again.” - C.S. Lewis

    Schindlers list inderdaad, maar dat is echt wel een must-see, vooral omdat het gebaseerd is op een waargebeurd verhaal.
    Verder vind ik A Little Princess en Graffiti Bridge echt films die je moet zien, maar ze zijn al heel oud en die laatste kent toch bijna niemand, haha.


    Your make-up is terrible

    Hm, ik weet het eigenlijk niet. Er zijn films die ik helemaal geweldig vind, maar ik weet dat andere mensen dat niet zouden vinden en ik vind eigenlijk ook niet dat iedereen ze per se moet kijken. Het enige wat ik op dit moment kan bedenken, is niet eens een film, maar een aflevering van een televisieserie - The Trouble With Tribbles van Star Trek TOS. Het komt erop neer dat de Enterprise - het ruimteschip - onder een plaag van enorm schattige pluizige wezentjes lijdt. Dat is letterlijk het hele plot. Geloof me, je mist iets in je leven als je dat nooit hebt gezien. (krul)


    [ bericht aangepast op 2 feb 2015 - 14:38 ]


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    Intouchables is awesome.


    “Libraries were full of ideas—perhaps the most dangerous and powerful of all weapons.” - Throne of Glass

    -Pan's Labyrinth
    -Lord of the Rings trilogie


    I solemly swear that I am up to no good

    Schindler's List, ik kon het zelf niet in een rit kijken, omdat het best heftig is.
    I am Sam, over een verstandelijk gehandicapte vader die zijn dochter dreigt kwijt te raken.


    #dealwithit (cool) NecklessOfHope --> Trohman

    The Green Mile.
    Enige film die me ooit aan het janken heeft gekregen


    If a writer falls in love with you, you can never die

    Forrest Gump, ik vond het zelf een hele mooie en inspirerende film. Daarnaast is het voor de filmanalytici interessant hoe het fotorealisme erin naar voren komt. Ik heb hem dan ook gekeken als voorbereiding op een tentamen ^^
    The Green Mile, ik vond dit echt een ontzettend mooie en ontroerende film én ook weer best leerzaam.
    Titanic, dit vind ik echt zo'n typische film die je gewoon gezien moet hebben.
    En ik vind eigenlijk ook dat iedereen minimaal één van de HP films gezien moet hebben in zijn hele leven, al dan niet meerdere :')


    Happy Birthday my Potter!

    Daglicht (thriller). Voor een Nederlandse film is 'ie erg goed!
    Het verhaal zit ontzettend goed in elkaar en het is erg goed geacteerd.


    26 - 02 - '16

    Intouchables, Titanic en Harry Potter.


    "Her heart was a secret garden, and the walls were very high."

    divergent
    life of pi


    Change is for weirdos ~ Niall Horan

    Oh en 'Die Welle' komt net ineens in me op! Een film die ik jaren geleden heb gezien (en gauw weer eens moet zien!) en die echt indruk heeft gemaakt. Absoluut een aanrader!


    “Libraries were full of ideas—perhaps the most dangerous and powerful of all weapons.” - Throne of Glass

    Hachi.


    “She was another broken doll dreaming of a boy with glue.” - Atticus

    Boyhood - Fantastische film over een jongen die opgroeit en die is gefilmd vanaf zijn vijfde tot zijn negentiende ongeveer.

    The Breakfast Club - Film over vijf jongeren die een zaterdag op school moeten doorbrengen, als strafwerk. Beschrijft duidelijk een 'groepjessysteem' op middelbare scholen en hoe iedereen uiteindelijk toch verdomd veel op elkaar lijkt.


    Zij zingen, nijgen naar elkaar en kussen, geenszins om liefde, maar om de sublieme momenten en het sentiment daartussen.

    Mijn favoriete film altijd blijft "Dirty Dancing", hoeveel fijne jeugd herinneringen aan deze film heb. Shawshank redemption vind ik ook heel erg mooi.


    Alleen maar tranen van geluk