Heey lieve Q-genootjes!
In 2012 moest ik een profielwerkstuk schrijven; zonder mocht ik mijn VWO-diploma niet halen. Ik wilde toen graag iets met schrijven doen en uiteindelijk heb ik ervoor gekozen om mijn PWS te doen over het schrijven van een goed boek. Ik heb me beperkt tot chicklits, maar ben erachter gekomen dat alles wat ik ontdekt heb, eigenlijk ook toepasselijk is op andere verhalen.
Voor mijn werkstuk heb ik acht Nederlandse chicklitschrijfsters geïnterviewd (via de mail en met één van hen heb ik anderhalf uur geskyped) en dat in combinatie met de 'theoretische' research (het lezen van boeken over schrijven) leidde tot een 8 op mijn eindresultaat. Mijn docente vertelde mij dat het een goed en sterk verhaal was en daarom heb ik besloten om mijn resultaten niet langer voor mezelf te houden, maar met jullie te delen.
Ik ben nu op zoek naar een leuke titel. Als ik ergens slecht in ben, dan is dat titels, dus ik kan jullie hulp goed gebruiken! Ook zoek ik een cover, omdat ik dat toch wel heel leuk vind. Ik heb eigenlijk geen eisen voor de cover; leef je uit!
Groetjesss
Marjanne.
If you want the rainbow, you gotta put up with the rain