• Sorry als dit gevoelig ligt


    Jens Hanssen zal nooit ouder worden dan 21. Hij is 17, en een halfjaar geleden kreeg hij de diagnose kanker - en wel een hersentumor. Een zeer agressieve vorm waarbij behandelen niets uithaalt. Gelukkig heeft hij een zorgzame broer en een lieve vriend met wie hij zijn kostbare tijd zoveel mogelijk doorbrengt. Hoewel hij weet dat de Kroatische Risa Stankic (zijn vriend dus) dingen doet die het daglicht niet kunnen verdragen, denkt hij dat het hem niet zal treffen. Tot hij wordt aangevallen waarvan een dwarslaesie het gevolg is. Zijn aanvallers blijken geen onbekenden voor Risa, en langzaam maar zeker ontvouwt zich een strijd die Jens nauwelijks lijkt te kunnen winnen...


    Zoals jullie al kunnen lezen gaat dit verhaal over een jongen die al niet lang meer heeft, en daarbij ook nog eens kostbare maanden verliest aan revalidatie na die bewuste aanval. Jens moet zien te overleven, maar mist hiervoor de kennis en ervaring, en moet dit bijna met zijn leven bekopen. Hoewel ik precies weet waar het over moet gaan, vind ik het soms moeilijk om pijnlijke momenten op papier te zetten. Misschien komt dat door gebrek aan kennis, dus aan jullie de vraag:

    Hebben jullie tips om beter over kanker & een handicap te kunnen schrijven? Goede sites, tv-programma's, misschien zelfs ervaringsdeskundigen? Alle tips zijn welkom!

    Even ter informatie: ik lees al heel veel misdaadboeken, maar die helpen me niet goed genoeg verder.

    [ bericht aangepast op 8 dec 2014 - 19:22 ]

    Mijn moeder heeft kanker gehad, leukemie wel is waar. Vriendin van m'n moeder heeft hersentumor. Als je vragen hebt kan ik je misschien wel helpen


    If a writer falls in love with you, you can never die

    Aii heftig... Nou ja iig heel fijn dat je ervoor openstaat. Ik vraag me af wat nou het ergste is aan de ziekte... De onzekerheid of je overleeft of niet, of mss de 'zwaarte' van de behandelingen? Ik heb echt geen idee want ik heb niemand in de familie die dit heeft gehad gelukkig maar eigenlijk