• Ik heb moeite met spelling.ik heb geen dislectie maar ik heb er wel moeite mee.ik merk wel dat het beter gaat maar elke keer als ik op app of quizlet kom is het " heb je typaids ofzo" of "let op je gramatica" en dan van tienduizend persoonen die allemaal reageren op een bericht. Op de app word het wel als grap bedoeld.dat is duidelijk.maar soms kan ik er echt niet tegen.ook vinden mensen dat ik geen engels meer moet typen.en jullie vragen je op dit punt mischien af wsat jullie hiermee moeten.nou niets.jullie mogen julie mening hieronder plaatsen maar het doel wad eigenlijk gewoon mijn ei kwijt raken.....wow dat klinkt vreemd.

    Ik ben wel dyslectisch en ik snap dat spelling moeilijk is. Met hoofdletter en/of komma gebruik heb ik meestal geen moeite. Het werkt misschien als je nadat je een bericht hebt getypt je zin nog even doorleest en kijkt of alles er logisch uit ziet. Veel schrijven kan ook helpen om je spelling te verbeteren (:


    -

    Verityy schreef:
    Ik ben wel dyslectisch en ik snap dat spelling moeilijk is. Met hoofdletter en/of komma gebruik heb ik meestal geen moeite. Het werkt misschien als je nadat je een bericht hebt getypt je zin nog even doorleest en kijkt of alles er logisch uit ziet. Veel schrijven kan ook helpen om je spelling te verbeteren (:
    En lezen ook! ^^


    Someone you haven’t even met yet is wondering what it’d be like to know someone like you.

    Ik ben het wel met Square en Mulleroni eens. Bijna iedereen herkent de periode van slechte spelling en grammatica bij zichzelf terug, en niemand vindt het leuk om op een vervelende, bijna venijnige manier te worden afgekraakt door andere mensen. Opbouwende kritiek is op zich niet verkeerd, maar iemand aanvallen vanwege zijn of haar "struikelblok" is gewoonweg oneerlijk. Dat komt naar mijn mening op hetzelfde neer als iemand bekritiseren vanwege zijn of haar kleding, haar, etc.

    Maar in ieder geval, ik vind het wel dapper van je dat je dit topic opende. En met een beetje hulp en oefening, komt het zeker goed met dat "struikelblok". (:

    [ bericht aangepast op 1 dec 2014 - 20:15 ]


    "Her heart was a secret garden, and the walls were very high."

    To be honest: af en toe heb ik ook zulke uitspraken gemaakt, wat ik eerder als grap bedoel dan daadwerkelijk keiharde kritiek. Wanneer ik iemand probeer te helpen daarmee zal ik hier wel rekening mee houden en het zo handig mogelijk proberen te zeggen. De laatste tijd ga ik echter dit soort topics eerder uit de weg, omdat ik wel weet dat het anders nogal lullig is. Ik kan namelijk wel begrijpen dat het niet fijn is om dit telkens aan te horen, zeker wanneer het op een botte manier aangekondigd is. Zulke dingen hoor je gewoon op je eigen tempo te leren.
    Nu wil ik wel direct erbij vermelden dat Square een punt heeft, alleen vind ik het bijzonder vreemd dat het nu opeens rot is voor de persoon die zulke dingen aan moet horen. Ja, ik ben het er without a doubt mee eens dat het flauw is om het op zo'n wijze op te merken en ja, ik erger me er eveneens zo ook wel eens aan. Er zullen echter zeker personen bij zijn die hier (om het even kort door de bocht te zeggen) onoprecht over zijn en vertellen dat ze zich hieraan ergeren, terwijl ze zelf eraan mee doen. En, voordat ik allemaal haatreacties krijg, het is niet aanvallend bedoeld, het valt me alleen op.


    Quiet the mind, and the soul will speak.

    Gardenzio schreef:
    To be honest: af en toe heb ik ook zulke uitspraken gemaakt, wat ik eerder als grap bedoel dan daadwerkelijk keiharde kritiek. Wanneer ik iemand probeer te helpen daarmee zal ik hier wel rekening mee houden en het zo handig mogelijk proberen te zeggen. De laatste tijd ga ik echter dit soort topics eerder uit de weg, omdat ik wel weet dat het anders nogal lullig is. Ik kan namelijk wel begrijpen dat het niet fijn is om dit telkens aan te horen, zeker wanneer het op een botte manier aangekondigd is. Zulke dingen hoor je gewoon op je eigen tempo te leren.
    Nu wil ik wel direct erbij vermelden dat Square een punt heeft, alleen vind ik het bijzonder vreemd dat het nu opeens rot is voor de persoon die zulke dingen aan moet horen. Ja, ik ben het er without a doubt mee eens dat het flauw is om het op zo'n wijze op te merken en ja, ik erger me er eveneens zo ook wel eens aan. Er zullen echter zeker personen bij zijn die hier (om het even kort door de bocht te zeggen) onoprecht over zijn en vertellen dat ze zich hieraan ergeren, terwijl ze zelf eraan mee doen. En, voordat ik allemaal haatreacties krijg, het is niet aanvallend bedoeld, het valt me alleen op.


    Dat is mogelijk, ja. :'D Maar in ieder geval hebben ze er nu over nagedacht, dus misschien zullen ze de volgende keer dat iemand spelfouten maakt wat beter stilstaan bij of het wel echt nodig is daar (nog) iets van te zeggen en hoe dat op die persoon over zal komen. Dat is alleen maar positief.


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    Aangezien ik mijn mening nooit voor me kan houden; ja, ik erger me dood aan je spelfouten. Ik ben alleen gek op de Nederlandse spelling sinds ik een klein meisje was en op dit moment studeer ik ook Nederlands, dus het is logisch dat ik me erger.
    De beste tips zijn al gegeven, dus lees en schrijf zoveel je kunt.


    "Well, well. Look who we've got here!"

    Square schreef:
    (...)
    Dat is mogelijk, ja. :'D Maar in ieder geval hebben ze er nu over nagedacht, dus misschien zullen ze de volgende keer dat iemand spelfouten maakt wat beter stilstaan bij of het wel echt nodig is daar (nog) iets van te zeggen en hoe dat op die persoon over zal komen. Dat is alleen maar positief.

    Het lijkt mij dat de mensen dit zelf ook wel in kunnen denken, zonder dat iemand hen dat voorkauwt. Nu zeg ik niet dat jij dat doet, om misverstanden te voorkomen, maar dat is gewoon gezond verstand.
    Er zijn redelijk wat mensen hier die het met je eens zijn, wat betekent dat ze zelf eveneens er weet van hebben. Het ligt aan hun of ze ermee stoppen of niet.

    [ bericht aangepast op 2 dec 2014 - 16:26 ]


    Quiet the mind, and the soul will speak.

    Barnabas schreef:
    Aangezien ik mijn mening nooit voor me kan houden; ja, ik erger me dood aan je spelfouten. Ik ben alleen gek op de Nederlandse spelling sinds ik een klein meisje was en op dit moment studeer ik ook Nederlands, dus het is logisch dat ik me erger.
    De beste tips zijn al gegeven, dus lees en schrijf zoveel je kunt.


    Dit eigenlijk.


    But I still have this faith in the truth of my dreams.

    Mensjes julie zijn allemaal geweldig en sorry voor de droge reacties van gister.....of was dat eergister...in ieder geval ik ben een persppn die epaalde boeken niet weg kan leggen en de bieb bijna als heaven ziet.ik zal proberen mijn ideeën voortaan echt uit te werken en er vervolgens een beta reader naar laten kijken.dan zijn er aldrie punten afgestreept.ik ben van planzo veel mogeljjk tip te gebruiken. Thanks voor al de tips xxme

    Nog een tip: het helpt ook als je op je spelling let bij alles wat je schrijft en niet alleen in je verhalen. Dan ga je het namelijk veel sneller automatisch doen. ^^
    Door hier bijvoorbeeld in je posts hoofdletters te gebruiken en spaties achter je punten te zetten, ga je al heel snel vooruit. (:


    Every villain is a hero in his own mind.