• (niet zeker of dit hier hoort)

    Ik ben dus vandaag naar de orthodontist geweest en die heeft gezegd dat mocht ik het willen ik een beugel kan krijgen. Hoe en wat is nog niet duidelijk, dat gaat hij de volgende afspraak allemaal berekenen. Wat hij al wel kon zeggen was dat als ik het wil, ik sowieso 3 jaar aan een beugel vastzit. Ik twijfel hierdoor zo erg. Er moeten ook kiezen getrokken worden om ruimte te maken, (wat best pittig kan gaan zijn in verband met vorige zenuwbehandelingen en 2 nep tanden), en een slotjesbeugel is ook zeker. Nu ben ik 16,5 en om nog 3 jaar met een beugel rond te gaan lopen zie ik eigenlijk niet echt zitten. Maar een mooi recht gebit is wel iets om over na te denken.
    Mijn gebit is niet schots en scheef, de bovenkant valt van voren nog mee, maar hoe verder naar achteren, hoe erger. Onder is het van voor al te zien.

    Nu vroeg ik me af, wat zouden jullie doen?


    "I hope one day you're as happy as you're pretending to be"

    Prancer schreef:
    Bij mij heeft dat echt niks geholpen.


    "Her heart was a secret garden, and the walls were very high."

    Anarian schreef:
    (...)

    Is dat laten trekken erg pijnlijk? En zie je eerst dan ook van die 'gaten' zitten? of valt dat reuze mee haha


    Laten trekken deed bij mij niet pijn, maar de pijn kwam een paar uur later aangezien mijn tandarts verdovingen van dik vijf uur geeft.

    En inderdaad zoals de meesten hierboven zeggen, het is niet fijn maar het is wel heel handig.


    Dear Molly. Watching over Fred like you have been watching over Harry all these years. Love, Lily.

    Ik ben 21 en heb nu een jaar een slotjesbeugel. Daarbij moest ik ook mijn hoektanden getrokken hebben en heb ik ook geen verstandskiezen meer.
    En over twee jaar krijg ik een kaak operatie.

    Liever een mooi gebit dan geen beugel. :3


    “She was another broken doll dreaming of a boy with glue.” - Atticus

    Trekken valt mee, je krijgt een verdoving that's it. Qua beugel ik heb drie jaar blokjes gehad. Toen ging hij eruit en vorig jaar april was er 1 tand wat gedraaid doordat het spalkje daar niet bij kon. Een drie maanden beugel gehad die er al weer uit is. Je bent nog geen 18 het ios nog goedkoper en je zult een mooi gebit krijgen. Denk niet aan wat er gebeuren moet uiteindelijk wen je aan de beugel. Ik ben zelf ook erg blij, ik mis boven twee tanden maar dat zie je helemaal niet.


    Change is for weirdos ~ Niall Horan

    Ik zou het doen, haha. Ik ben zo'n 5 jaar bezig geweest en ik heb totaal geen spijt want ik heb er een mooi resultaat voor terug gekregen. :')
    En qua leeftijd maakt het niet uit, de moeder van een vriendin van mij heeft ook een beugel gehad voor een jaartje. :Y)

    Ik moet eigenlijk wel bekennen dat ik na zeven jaar beugel er nu dus eigenlijk weer een moet. Terwijl ik er nu zes jaar vanaf ben. Bij mij heeft het niet geholpen dus ik zou wel navragen hoe groot de kans is dat ze uiteindelijk terug gaan staan in de huidige stand.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Anarian schreef:
    (...)

    Is dat laten trekken erg pijnlijk? En zie je eerst dan ook van die 'gaten' zitten? of valt dat reuze mee haha


    Ik kreeg natuurlijk een verdoving, maar die vond ik eerlijk is eerlijk het pijnlijkst :') Moest in twee sessies, eerst twee aan de linkerkant eruit, dan twee aan de rechterkant eruit en ik vond die prik wel pijn doen maar daar merk je na een minuut niets meer van. Ik had ook gewoon een kuttiming, vlak voor m'n verjaardag
    En ja, die gaten zie je een klein beetje zitten. Maar dat kan ook liggen aan de plke waar ze getrokken worden. Het ziet er niet raar uit ofzo. Beter dan de blauwe "blokjes" die ik op een gegeven moment op m'n tanden kreeg omdat ik steeds per ongeluk m'n slotjes eraf beet :')


    If a writer falls in love with you, you can never die

    Ik krijg een beugel in Januari. Maar als ik jou was, zou ik het maar gewoon doen. Denk aan iets leuks als de kiezen moeten worden getrokken. Je krijgt waarschijnlijk een verdoving, maar daar voel je niet veel van. En denk eraan: dat gebit gaat je hele leven lang mee, dus ik had het wel gedaan. ^^