• (niet zeker of dit hier hoort)

    Ik ben dus vandaag naar de orthodontist geweest en die heeft gezegd dat mocht ik het willen ik een beugel kan krijgen. Hoe en wat is nog niet duidelijk, dat gaat hij de volgende afspraak allemaal berekenen. Wat hij al wel kon zeggen was dat als ik het wil, ik sowieso 3 jaar aan een beugel vastzit. Ik twijfel hierdoor zo erg. Er moeten ook kiezen getrokken worden om ruimte te maken, (wat best pittig kan gaan zijn in verband met vorige zenuwbehandelingen en 2 nep tanden), en een slotjesbeugel is ook zeker. Nu ben ik 16,5 en om nog 3 jaar met een beugel rond te gaan lopen zie ik eigenlijk niet echt zitten. Maar een mooi recht gebit is wel iets om over na te denken.
    Mijn gebit is niet schots en scheef, de bovenkant valt van voren nog mee, maar hoe verder naar achteren, hoe erger. Onder is het van voor al te zien.

    Nu vroeg ik me af, wat zouden jullie doen?


    "I hope one day you're as happy as you're pretending to be"

    Ik heb een beugel moeten nemen voor mijn kaakoperatie. Dus ik had niet echt een keuze. Maar ik kan niet voor jou kiezen.
    Je moet zelf de afweging maken of je een beugel wil of niet. Wel kan ik je zeggen dat als je het nu niet doet om een of andere reden, dat je daar later dan spijt van kunt gaan krijgen. Bovendien is het nu nog veel goedkoper met de verzekeringen enzo. Je moet het zelf bekijken of je een goed gebit wilt of dat je jezelf hier nog de rest van je leven mee ziet rondlopen.


    You could be great, you know, it’s all here in your head, and Slytherin will help you on the way to greatness, no doubt

    Hmm, als je jonger was geweest had ik direct gezegd, doen! Maar ik snap het punt dat dat nu wel iets anders ligt. Als je glimlach er niet belabberd uit ziet met scheve tanden en ze verwachten dat dat ook niet scheef gaat staan, dan zou ik het persoonlijk niet doen. Hoeveel leuke mensen kijken er nu achter in je mond of je tanden wel mooi recht staat?
    Maja, dit is mijn mening :) Succes met kiezen (Y)


    ~My Mind Is Free~

    Ik zou het doen, want later krijg je de kans niet meer. Mijn gebit is inmiddels uitgegroeid en bij mij kan het mogelijk - als het al lukt - alleen met een kaakoperatie verholpen worden en ik neem aan dat je daar al helemaal niet op zit te wachten...

    Mijn tanden staan ook niet heel scheef - althans niet het deel dat je ziet - (behalve dat ik wel een flinke overbite heb) maar het probleem zit hem vooral in het schoonhouden van je gebit, want dat is bij mij haast onmogelijk.

    [ bericht aangepast op 1 dec 2014 - 16:51 ]


    Every villain is a hero in his own mind.

    Was het niet eerder mogelijk geweest om een beugel te nemen? Niet dat je daar nu iets aan hebt, maar ik vind het raar dat die ortho dat al niet eerder naar voren heeft gebracht.

    Anyway, beugels zijn kut, maar je hebt er wel de rest van je leven profijt van. Ik zou het doen.


    "She was fury, she was wrath, she was vengeance."

    Elladan schreef:
    Ik zou het doen, want later krijg je de kans niet meer. Mijn gebit is inmiddels uitgegroeid en bij mij kan het mogelijk - als het al lukt - alleen met een kaakoperatie verholpen worden en ik neem aan dat je daar al helemaal niet op zit te wachten...

    Mijn tanden staan ook niet heel scheef - althans niet het deel dat je ziet - (behalve dat ik wel een flinke overbite heb) maar het probleem zit hem vooral in het schoonhouden van je gebit, want dat is bij mij haast onmogelijk.



    Op een kaakoperatie zit ik inderdaad niet te wachten nee, haha.
    Bij mij zie je je het ook niet direct als ik lach/praat etc, maar het schoonhouden is bij mij inderdaad ook een dingetje.


    "I hope one day you're as happy as you're pretending to be"

    Dunk schreef:
    Was het niet eerder mogelijk geweest om een beugel te nemen? Niet dat je daar nu iets aan hebt, maar ik vind het raar dat die ortho dat al niet eerder naar voren heeft gebracht.

    Anyway, beugels zijn kut, maar je hebt er wel de rest van je leven profijt van. Ik zou het doen.


    Ik ben al twee keer eerder naar een orthodontist geweest, maar die heeft me gewoon weggestuurd omdat het niet noodzakelijk is, maar een persoonlijke keuze. Helaas, had het ook graag eerder gehad.


    "I hope one day you're as happy as you're pretending to be"

    Toevallig heb ik mijn beugel er vandaag uit laten halen


    Beugels zijn echt vreselijk, maar als je niet tevreden met je gebit, zou ik het aanraden om er wel één nemen ^^.


    Seasons will change, but I shall remain

    Ik heb tot nu toe vaker gescholden op mijn beugel dan dat ik er blij mee was, maar ik denk dat het eindresultaat het meer dan waard zal zijn (mijn tanden stonden ook wel echt lelijk trouwens, ook duidelijk zichtbaar als ik glimlachte).
    Jouw verhaal is alleen wel iets anders, aangezien je al 16 bent en dan die beugel nog drie jaar moet en zo, dus dan snap ik dat er nog net iets meer twijfels zijn. Ik zou het als ik jou was ook echt niet weten. Misschien moet je bij jezelf de voor- en nadelen afwegen? Ik bedoel, je krijgt een mooi gebit en je zult je tanden beter schoon kunnen maken, maar je zal hem dan ook drie jaar moeten en er moeten kiezen worden getrokken. Is dat het voor jou waard?

    Bij mij heeft dat echt niks geholpen.


    But I still have this faith in the truth of my dreams.

    Je kan het beter nu doen, zeker omdat dat vaak goedkoper is omdat je nog geen 18 bent. Je hebt er later ook profijt van, want als je tanden verkeerd wegslijten, zit je weer aan wortelbehandelingen en zo.
    Ik heb zelf ook een beugel gekregen toen ik 16.5 was en heb hem drie jaar gehad, dus ik ben er ook pas begin dit jaar vanaf. Toen ik hem nam, was het nog niet bekend dat ik een kaakoperatie moest, maar dat is er ook nog tussendoor gekomen. Uiteindelijk heb ik ook niet heel veel last gehad van de beugel. Ik had alleen af en toe wat vaker moeten langsgaan, omdat er draadjes niet goed zaten en dat deed pijn S:

    Ik denk dat er uiteindelijk meer voordelen zijn voor als je hem nu neemt, want het enige dat misschien vervelend is, is dat je op je 19e misschien nog een beugel hebt, maar ik denk dat je daar wel overheen komt :'P Je kunt je altijd laten informeren over wat kiezen trekken voor jou betekent en of het niet loont om neptanden / vullingen eruit te halen. Dat heb ik ook laten doen.


    Zaldrizes buzdari iksos daor. Maester > Zaldrizes

    Ik zou het zeker doen. Ik twijfelde ook erg voordat ik een beugel nam. Maar ik ben nu echt heel erg blij met mijn tanden. Je gaat er later waarschijnlijk spijt van hebben als je het niet doet.


    -

    Ik heb nu al 2 jaar een beugel -ben nu 17- en heb er geen seconde spijt van. Mijn probleem was dat mijn tanden te dicht op elkaar stonden -teveel tanden in een te kleine ruimte- en moest daarvoor vier kiezen laten trekken, en vervolgens dus een slotjesbeugel.
    Ik zou het doen als ik jou was. Het is echt een klotegedoe met de beugel en alles netjes schoonhouden etc. maar het bespaart je een hoop gedoe later!


    If a writer falls in love with you, you can never die

    Bedankt voor jullie reactie's!
    Ik wacht de tweede afspraak nog eventjes af, maar ik denk dat hem 'm toch maar word!


    "I hope one day you're as happy as you're pretending to be"

    Anarian schreef:
    Bedankt voor jullie reactie's!
    Ik wacht de tweede afspraak nog eventjes af, maar ik denk dat hem 'm toch maar word!


    Ik ga niet liegen. Een slotjes beugel is heel vervelend. Maar je hebt er uiteindelijk wel heel veel plezier aan.
    Succes ermee.


    You could be great, you know, it’s all here in your head, and Slytherin will help you on the way to greatness, no doubt

    Spotgaai schreef:
    Ik heb nu al 2 jaar een beugel -ben nu 17- en heb er geen seconde spijt van. Mijn probleem was dat mijn tanden te dicht op elkaar stonden -teveel tanden in een te kleine ruimte- en moest daarvoor vier kiezen laten trekken, en vervolgens dus een slotjesbeugel.
    Ik zou het doen als ik jou was. Het is echt een klotegedoe met de beugel en alles netjes schoonhouden etc. maar het bespaart je een hoop gedoe later!


    Is dat laten trekken erg pijnlijk? En zie je eerst dan ook van die 'gaten' zitten? of valt dat reuze mee haha


    "I hope one day you're as happy as you're pretending to be"