• • Schrijfwedstrijd Esmee & Noek •

    Met toestemming van Yoda.


    Een schrijfwedstrijd als ieder ander, maar met opdrachten met een kleine twist. Wij zoeken vijftien enthousiaste deelnemers voor een wedstrijd van zes rondes. Iedere ronde zal een week duren, mocht het nodig zijn en heb je een goede reden, dan kan je bij ons een uitstel van maximaal achtenveertig uur krijgen. Ben je te laat en heb je niet om uitstel gevraagd, of ben je zelfs na je uitstel te laat, dan trekken wij met iedere dag een punt af, langer dan drie dagen te laat en je krijgt geen punten voor de desbetreffende opdracht. Wij doen niet aan afvalrondes, maar aan het eind van de wedstrijd zullen je punten opgeteld worden en zal zo de winnaar bekend worden.

    Prijzen.
    Helaas, wij hebben geen prijzen als credits, je wint alle eer en een klein prijsje.
    1. De eer, reclame in twee verhalen (van ons beiden één) en een SA over een onderwerp naar keuze.
    2. Reclame in twee verhalen (van ons beiden één) en een korte imagine over een onderwerp naar keuze.
    3. Reclame in twee verhalen (van ons beiden één).

    Aanmerkingen.
    • Denk na voor je -je opgeeft.
    • Naamsveranderingen doorgeven.
    • Ook hier gelden de huisregels van Quizlet. Plagiaat is strikt verboden.
    • Problemen? PB ons even of zet een berichtje in het topic.
    • Meer informatie over de eerste opdracht komt als we minstens tien deelnemers hebben.


    Deelnemers.
    1. Kramer 7,7
    2. PicadillyCircus
    3. Kreynta 8,8
    4. Shiki 7,6
    5. ComingToTheTree 6,5
    6. Sprinkles
    7. Frances
    8. Larents
    9. Pythagoras 7,4
    10.Rawhide
    11.Firnen 9,2
    12.aimwolf
    13.Beetleblade


    Opdrachten.
    Lever deze in via een privébericht naar Halenski of Undique.
    Je opdracht komt dan in de story, hier komt ook de uitslag.
    Uitstel moet minstens vierentwintig uur van tevoren aangevraagd worden aan één van ons beiden.
    Let op: De thema's van deze opdrachten zeggen niet dat dit de opdracht zal vullen.
    De thema's zeggen dus wel enigszins in welke richting de opdrachten gaan,
    maar bijvoorbeeld de vierde opdracht bestaat niet uit het schrijven van fanfiction.
    Deze thema's zijn eigenlijk waar de meeste mensen hun verhalen op baseren,
    maar wij gaan dit dus net wat anders doen.

    Opdracht één. • Dromen.
    Jouw ochtendnevel
    Verhalen gebaseerd op dromen zie je overal, soms krijg je bizarre, soms emotionele verhalen,
    maar allemaal hebben ze wat speciaals.
    Wij gaan het anders doen, baseer een verhaal op de eerste gedachte die in je opkomt als je wakker word.
    Vertel hier ook bij om welke gedachte dit gaat.

    Bij deze opdracht heb je twee keuze's, één, schrijf een column en twee, schrijf een kort verhaal. Voor deze beiden keuzes geld een andere minimale lengte. Op deze manier kan je -jezelf een beetje identificeren en kunnen wij kennis maken met jouw schrijfstijl.
    • Inleverdeadline: 10 december 2014 23:59.
    • Minimaal aantal woorden:
    Column: 500.
    Kort verhaal: 1000 woorden.
    • Omdat dit een identiteits-opdracht is er geen echt maximum aantal woorden, hou het wel bij een kort verhaal, meer dan 2500 woorden word echt teveel.
    • Taal: Nederlands.

    Opdracht twee. • Muziek.
    Kunst.
    Je ziet vaak dat schrijvers hun verhalen baseren op muziek. Hier doen we het iets anders. Bij deze opdracht is het de bedoeling dat je een verhaal of een liedje schrijft gebaseerd op een kunstwerk in de vorm van een schilderij of beeld. Wij zullen een aantal kunstwerken zoeken, hier kunnen jullie dan uit kiezen. Vergeet niet van tevoren door te geven welk kunstwerk je kiest, want elk kunstwerk mag maar één keer gekozen worden. Je kunt dus beter zo snel mogelijk kiezen, dan heb je de meeste keus.
    Zoals hierboven eigenlijk al genoemd staat, heb je ook bij deze opdracht twee keuzes: Of je schrijft een kort verhaal, of je schrijft een liedje.

    • Inleverdeadline: 9 januari 2015, 23:59.
    • Minimaal aantal woorden:
    Liedje: Hiervoor is geen minimaal aantal woorden, maar het moet wel echt een liedje zijn bestaande uit een refrein, meerdere coupletten en een brug.
    Kort verhaal: 1000 woorden.
    • Het maximum aantal woorden is 2000.
    • Taal: Als je voor een kort verhaal kiest, Nederlands, maar als je voor een liedje kiest mag Engels natuurlijk ook.

    De kunstwerken:



    Opdracht drie. • Nieuws.
    Opdracht vier. • Fanfiction.
    Opdracht vijf. • Boeken.
    Opdracht zes. • Eigen thema.

    [ bericht aangepast op 8 jan 2015 - 19:50 ]


    "Family don’t end in blood”

    Wanneer moeten de mensen met uitstel het uiterlijk inleveren?


    "You can't cancel Quidditch!" - Oliver Wood

    Één dag later, dus ipv vanavond morgenavond.


    "Family don’t end in blood”

    Halenski schreef:
    Één dag later, dus ipv vanavond morgenavond.

    Huh? Maar er staat 48 uur in het begintopic... Dat is toch 2 dagen later dan?


    Don't make people into heroes, John. Heroes don't exist, and if they did, I wouldn't be one of them.

    Jullie krijgen 48 uur, morgenavond 23:59.


    Reality's overrated.

    Verdorie! Alweer te laat, verkeerd in mijn agenda gezet. Ik zweer je dat het vandaag was dat je moest inleveren.

    Helaas (':


    It's never gonna happen, Guys.

    Firnen schreef:
    (...)
    Huh? Maar er staat 48 uur in het begintopic... Dat is toch 2 dagen later dan?


    In het topic staat máximaal 48 uur. Maar Noek en ik hebben voor deze keer besloten om, zoals Noek net al zei, jullie toch 48 uur te geven.


    "Family don’t end in blood”

    Halenski schreef:
    (...)

    In het topic staat máximaal 48 uur. Maar Noek en ik hebben voor deze keer besloten om, zoals Noek net al zei, jullie toch 48 uur te geven.

    Ontzettend bedankt! <3


    Don't make people into heroes, John. Heroes don't exist, and if they did, I wouldn't be one of them.

    De opdrachten staan in het verhaal en de beoordelingen zijn bijna af, excuses voor de lange wachttijd. Ik heb nog een vraag, ik heb drie opdrachten ontvangen, klopt dit? Zijn er meerderen die hun opdracht hebben gestuurd en is er iets mis gegaan? Of heb je deze alleen aan Halenski gestuurd?


    Reality's overrated.

    Vociferor schreef:
    De opdrachten staan in het verhaal en de beoordelingen zijn bijna af, excuses voor de lange wachttijd. Ik heb nog een vraag, ik heb drie opdrachten ontvangen, klopt dit? Zijn er meerderen die hun opdracht hebben gestuurd en is er iets mis gegaan? Of heb je deze alleen aan Halenski gestuurd?

    Het kan dat ik hem alleen naar Halenski heb gestuurd... In ieder geval heb ik hem gestuurd en volgens mij maar één keer.

    [ bericht aangepast op 3 feb 2015 - 20:25 ]


    You can only love someone... If you first love yourself.

    Oh laat maar die van mij staat al in de story.


    You can only love someone... If you first love yourself.

    Howedes is Giroud.


    Danmarks Dynamite.

    Firnen --> LadyMorgana


    Don't make people into heroes, John. Heroes don't exist, and if they did, I wouldn't be one of them.

    Wanneer komt de nieuwe opdracht? Die kan in principe al wel beginnen, toch? Aangezien er toch niemand afvalt maakt het niet echt uit of de beoordelingen van de vorige opdracht al online staan, toch?
    En de wedstrijd mag maar 4 maanden maximaal duren, en hij is al 2 en een halve maand bezig terwijl we nog maar bij de 2e opdracht zijn... Misschien dat er wat dat betreft iets meer vaart achter moet? c:


    Don't make people into heroes, John. Heroes don't exist, and if they did, I wouldn't be one of them.

    Ik zet hier een slotje op, want hier is al langer dan drie weken niet meer op gereageerd.


    Deep inside, I've never felt alive