• • Schrijfwedstrijd Esmee & Noek •

    Met toestemming van Yoda.


    Een schrijfwedstrijd als ieder ander, maar met opdrachten met een kleine twist. Wij zoeken vijftien enthousiaste deelnemers voor een wedstrijd van zes rondes. Iedere ronde zal een week duren, mocht het nodig zijn en heb je een goede reden, dan kan je bij ons een uitstel van maximaal achtenveertig uur krijgen. Ben je te laat en heb je niet om uitstel gevraagd, of ben je zelfs na je uitstel te laat, dan trekken wij met iedere dag een punt af, langer dan drie dagen te laat en je krijgt geen punten voor de desbetreffende opdracht. Wij doen niet aan afvalrondes, maar aan het eind van de wedstrijd zullen je punten opgeteld worden en zal zo de winnaar bekend worden.

    Prijzen.
    Helaas, wij hebben geen prijzen als credits, je wint alle eer en een klein prijsje.
    1. De eer, reclame in twee verhalen (van ons beiden één) en een SA over een onderwerp naar keuze.
    2. Reclame in twee verhalen (van ons beiden één) en een korte imagine over een onderwerp naar keuze.
    3. Reclame in twee verhalen (van ons beiden één).

    Aanmerkingen.
    • Denk na voor je -je opgeeft.
    • Naamsveranderingen doorgeven.
    • Ook hier gelden de huisregels van Quizlet. Plagiaat is strikt verboden.
    • Problemen? PB ons even of zet een berichtje in het topic.
    • Meer informatie over de eerste opdracht komt als we minstens tien deelnemers hebben.


    Deelnemers.
    1. Kramer 7,7
    2. PicadillyCircus
    3. Kreynta 8,8
    4. Shiki 7,6
    5. ComingToTheTree 6,5
    6. Sprinkles
    7. Frances
    8. Larents
    9. Pythagoras 7,4
    10.Rawhide
    11.Firnen 9,2
    12.aimwolf
    13.Beetleblade


    Opdrachten.
    Lever deze in via een privébericht naar Halenski of Undique.
    Je opdracht komt dan in de story, hier komt ook de uitslag.
    Uitstel moet minstens vierentwintig uur van tevoren aangevraagd worden aan één van ons beiden.
    Let op: De thema's van deze opdrachten zeggen niet dat dit de opdracht zal vullen.
    De thema's zeggen dus wel enigszins in welke richting de opdrachten gaan,
    maar bijvoorbeeld de vierde opdracht bestaat niet uit het schrijven van fanfiction.
    Deze thema's zijn eigenlijk waar de meeste mensen hun verhalen op baseren,
    maar wij gaan dit dus net wat anders doen.

    Opdracht één. • Dromen.
    Jouw ochtendnevel
    Verhalen gebaseerd op dromen zie je overal, soms krijg je bizarre, soms emotionele verhalen,
    maar allemaal hebben ze wat speciaals.
    Wij gaan het anders doen, baseer een verhaal op de eerste gedachte die in je opkomt als je wakker word.
    Vertel hier ook bij om welke gedachte dit gaat.

    Bij deze opdracht heb je twee keuze's, één, schrijf een column en twee, schrijf een kort verhaal. Voor deze beiden keuzes geld een andere minimale lengte. Op deze manier kan je -jezelf een beetje identificeren en kunnen wij kennis maken met jouw schrijfstijl.
    • Inleverdeadline: 10 december 2014 23:59.
    • Minimaal aantal woorden:
    Column: 500.
    Kort verhaal: 1000 woorden.
    • Omdat dit een identiteits-opdracht is er geen echt maximum aantal woorden, hou het wel bij een kort verhaal, meer dan 2500 woorden word echt teveel.
    • Taal: Nederlands.

    Opdracht twee. • Muziek.
    Kunst.
    Je ziet vaak dat schrijvers hun verhalen baseren op muziek. Hier doen we het iets anders. Bij deze opdracht is het de bedoeling dat je een verhaal of een liedje schrijft gebaseerd op een kunstwerk in de vorm van een schilderij of beeld. Wij zullen een aantal kunstwerken zoeken, hier kunnen jullie dan uit kiezen. Vergeet niet van tevoren door te geven welk kunstwerk je kiest, want elk kunstwerk mag maar één keer gekozen worden. Je kunt dus beter zo snel mogelijk kiezen, dan heb je de meeste keus.
    Zoals hierboven eigenlijk al genoemd staat, heb je ook bij deze opdracht twee keuzes: Of je schrijft een kort verhaal, of je schrijft een liedje.

    • Inleverdeadline: 9 januari 2015, 23:59.
    • Minimaal aantal woorden:
    Liedje: Hiervoor is geen minimaal aantal woorden, maar het moet wel echt een liedje zijn bestaande uit een refrein, meerdere coupletten en een brug.
    Kort verhaal: 1000 woorden.
    • Het maximum aantal woorden is 2000.
    • Taal: Als je voor een kort verhaal kiest, Nederlands, maar als je voor een liedje kiest mag Engels natuurlijk ook.

    De kunstwerken:



    Opdracht drie. • Nieuws.
    Opdracht vier. • Fanfiction.
    Opdracht vijf. • Boeken.
    Opdracht zes. • Eigen thema.

    [ bericht aangepast op 8 jan 2015 - 19:50 ]


    "Family don’t end in blood”

    Sprinkles schreef:
    Dus er is geen maximum aantal woorden? Alleen minimum?


    Nee, dit is meer een identiteitsopdracht, als jij graag uitgebreid schrijft moet je dat vooral doen. Maar een te lang stuk kan langdradig worden, dus let hier op, het moet wel een kort verhaal blijven, niet dat wij ineens met 5000 woorden zitten. 2500 is toch echt het maximum, ik zal dit er even bij zetten.


    Reality's overrated.

    ik doe mee!


    “Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe.” ~ Albert Einstein

    Durm is nu Kramer!


    Danmarks Dynamite.

    Hey,
    Ik wil graag uitstel vragen. Ik weet nog niet zeker of ik het nodig heb, maar ik heb het momenteel ontzettend druk met school. Ik heb gelukkig wel een verkort rooster nu, maar voor de zekerheid... Anders ben ik straks te laat en dan krijg ik minder punten!

    Xx


    You can only love someone... If you first love yourself.

    ik wil ook graag wat uitstel, ik zie namelijk dat ik een vrij grote opdracht heb deze week...


    Mhm?

    Ik zou ook graag vast uitstel vragen, ik ben er nog niet aan toe gekomen en ik denk ook niet dat dat de komende dagen gaat lukken


    "You can't cancel Quidditch!" - Oliver Wood

    Mag ik uitstel? Ik heb het erg druk met school


    -

    Jullie krijgen allemaal uitstel. Het is enkel niet de bedoeling dat dit iedere keer gaat gebeuren, gezien de meesten geen echt duidelijke reden hebben, iedereen heeft het wel eens druk met school maar iedere keer om uitstel vragen moet niet voorkomen.
    Jullie hebben de tijd tot 12 december 23:59.


    Reality's overrated.

    Tethys schreef:
    Jullie krijgen allemaal uitstel. Het is enkel niet de bedoeling dat dit iedere keer gaat gebeuren, gezien de meesten geen echt duidelijke reden hebben, iedereen heeft het wel eens druk met school maar iedere keer om uitstel vragen moet niet voorkomen.
    Jullie hebben de tijd tot 12 december 23:59.


    Ik heb voorstellingen waar ik in speel op woensdag, donderdag, vrijdag en zaterdag en ook nog gewoon proefwerken :(


    -

    Zou ik ook uitstel mogen? Ik moet morgen oppassen op mijn drie jongere zusjes en overmorgen heb ik school en werk.


    Dear Molly. Watching over Fred like you have been watching over Harry all these years. Love, Lily.

    Verityy schreef:
    (...)

    Ik heb voorstellingen waar ik in speel op woensdag, donderdag, vrijdag en zaterdag en ook nog gewoon proefwerken :(

    OMG! Wat toevallig: Ik speel ook in een voorstelling! Ik maak serieus geen grapje. Ik speel op donderdag, vrijdag, zaterdag en zondag! Superleuk, maar ik verkloot wel een beetje mijn schoolwerk...


    You can only love someone... If you first love yourself.

    Tethys schreef:
    Jullie krijgen allemaal uitstel. Het is enkel niet de bedoeling dat dit iedere keer gaat gebeuren, gezien de meesten geen echt duidelijke reden hebben, iedereen heeft het wel eens druk met school maar iedere keer om uitstel vragen moet niet voorkomen.
    Jullie hebben de tijd tot 12 december 23:59.


    Sorry, was het helemaal vergeten. Voor twaalf december is het binnen.

    [ bericht aangepast op 8 dec 2014 - 22:22 ]


    Everything is illuminated by the light of our past.

    Hey,
    Ik had mog even een vraagje: Als je voor een verhaal hebt gekozen - wat ik dus heb - moet je dan persé schrijven over de eerste gedachte die jij hebt als je wakker wordt of mag je ook een hoofdpersonage kiezen en schrijven over de eerste gedachte die hij/zij heeft als hij/zij opstaat?
    (Deze opdracht is voor mij bizar moeilijk, aangezien ik de eerste 1 à 2 uur van de dag te moe ben om na te denken! Ik doe dan alles een beetje op de automatische piloot...)

    Xx

    [ bericht aangepast op 9 dec 2014 - 16:22 ]


    You can only love someone... If you first love yourself.

    Moet je de opdracht naar jullie allebei sturen of maar naar één van jullie? (:


    Don't make people into heroes, John. Heroes don't exist, and if they did, I wouldn't be one of them.

    @Pythagoras: Jouw eerste gedachte. Weet je deze echt niet meer dan neem je de eerste gedachte die je kan herinneren.
    @Gisborne: Eén van ons beiden is genoeg, wij zorgen wel dat het bij de ander kom. Misschien is het handig naar mij te sturen, gezien Esmée het even druk heeft. Ik stuur hem dan naar haar en dan kijken we beiden na volgens bepaalde regels.


    Reality's overrated.