• Hebben jullie wel eens leuke dromen gehad? Dump je dromen in dit topic!
    Onthouden jullie je dromen vaak? Vertel er iets over!
    Wat vindt je eigenlijk van dromen? Geef je mening!

    Kortom: dit is het topic in het thema van dromen.
    En een goede nacht gewenst! (;


    Let's go outside and all join hands, but until then you'll never understand…

    Bij mij zijn het alleen maar dramatische liefdes verhalen, whahhaa.


    Someone you haven’t even met yet is wondering what it’d be like to know someone like you.

    Ik heb altijd zeer veel dromen gehad, elk levendig van stuk (geen uitgezonderd). Op gegeven moment kom je op een leeftijd dat je veel nachtmerries krijgt, welke leeftijd dat precies bij mij was weet ik helaas niet meer. Maar in die periode had ik dus én levendige dromen én keiveel nachtmerries, niet heel prettig! Toen hoorde ik ooit iemand zeggen dat je dromen kon sturen, en dat heb ik mijzelf dus aangeleerd.

    Nu heb ik standaard lucide dromen (dromen die je kan sturen) die super levendig zijn! Geregeld zwem ik in de zee en kan ik ademen, of vlieg ik door de lucht met gigantische vleugels. Soms ben ik een dier, of een vampier, of een aardstuurder, waar ik dan ook maar zin in heb! De laatste geef ik mijn onbewuste meer ruimte in mijn dromen waardoor ze minder goed te sturen zijn, maar het helpt mij wel in het verwerken van dingen (daar zijn eenmaal je dromen en onbewuste voor).

    Haha, schrijf ik toch weer langer dan de bedoeling is...! ;')

    Het is geweldig om die dromen te lezen =D

    Ik kon vroeger bepalen wat ik droomde, dat was echt heel raar XD
    En ik heb twee keer in een droom gevraagd of het geen droom was, en beide keren was het antwoord "nee". Hoe kon het dan dat ik uiteindelijk toch wakker werd? Het waren beide keren wel vervelende dromen, dus wel beter dat het geen werkelijkheid was.


    Let's go outside and all join hands, but until then you'll never understand…

    TheWalkingFret schreef:
    Ik heb altijd zeer veel dromen gehad, elk levendig van stuk (geen uitgezonderd). Op gegeven moment kom je op een leeftijd dat je veel nachtmerries krijgt, welke leeftijd dat precies bij mij was weet ik helaas niet meer. Maar in die periode had ik dus én levendige dromen én keiveel nachtmerries, niet heel prettig! Toen hoorde ik ooit iemand zeggen dat je dromen kon sturen, en dat heb ik mijzelf dus aangeleerd.

    Nu heb ik standaard lucide dromen (dromen die je kan sturen) die super levendig zijn! Geregeld zwem ik in de zee en kan ik ademen, of vlieg ik door de lucht met gigantische vleugels. Soms ben ik een dier, of een vampier, of een aardstuurder, waar ik dan ook maar zin in heb! De laatste geef ik mijn onbewuste meer ruimte in mijn dromen waardoor ze minder goed te sturen zijn, maar het helpt mij wel in het verwerken van dingen (daar zijn eenmaal je dromen en onbewuste voor).

    Haha, schrijf ik toch weer langer dan de bedoeling is...! ;')


    Je mag zo lang schrijven als je wilt, wat mijn betreft (;

    Maar dat klinkt wel interessant! Ikzelf heb om een of andere reden al heel lang niet meer last van nachtmerries, en ik vind het juist leuk dat ik niet zelf kan bepalen wat er gebeurt, eigenlijk :p Ik laat me liever verrassen. Maar als je veel last hebt van nachtmerries begrijp ik het wel.

    Ik had lange tijd geleden gedroomd dat ik werd vermoord door de lava, toen riep ik keihard "NEEEEEEEEEEE!!!!" waardoor mijn moeder wakker werd en mij moest wekken. XD


    Let's go outside and all join hands, but until then you'll never understand…

    Lucide dromen, het vergt zoveel energie (doordat je tussen de remslaap en het wakker zijn inzit. Als je verder wegzakt heb je geen controle meer en als je wakker word ben je het ook kwijt, de controle)maar je krijgt er wel wat voor terug. Gelukkig! :3

    [ bericht aangepast op 12 nov 2014 - 22:20 ]


    Egal was kommt, es wird gut, sowieso. Immer geht 'ne neue Tür auf, irgendwo.

    Ik droomde onlangs dat ik in mijn tuin liep met mijn zus en ze ontvoerd werd, waarop ik helemaal gek werd. Punt is dat ik geen zus heb. :'D

    Diezelfde nacht had ik nog een andere droom waarin m'n peter voorkwam, maar die is al vier jaar dood. Dat was best wel raar.


    How lucky I am to have something that makes saying goodbye so hard.

    Mijn dromen zijn vaak echt martelend. 's Nachts droom ik waar ik overdag heel bang voor ben, zoals een slecht cijfers of andere gebeurtenissen. Na de dood van mijn oma heb ik twee weken lang gedroomd dat ze overleed, waarna ik wakker werd en dacht: 'ach, het is maar een droom' om dan daarna weer te beseffen dat dat niet zo was.


    Travel far enough, you'll meet yourself

    Ik kan me de laatste tijd mijn dromen ook heel erg goed herinneren.
    Helaas is dat niet altijd een voordeel want ik heb steeds dezelfde nachtmerrie.
    Een onbekende man loopt mijn huis in een schiet mijn zusje dood
    en steeds weer kan ik er niks aan doen.


    I like my choices. I hope she likes hers.

    Vage vormen en kleuren. :'D Ik herinner me vrijwel nooit wat specifieks. Als ik dat wel doe, heeft het ook altijd direct te maken met hoe ik me voel en wat er om me heen gebeurt.


    "She was fury, she was wrath, she was vengeance."

    De laatste tijd heb ik elke nacht alleen maar dezelfde nachtmerrie.


    If we hug a little tighter, our hearts will be a little closer

    Het is echt vervelend dat er zo veel mensen erge nachtmerries hebben.. ):
    Ik had ook lange tijd geleden een nachtmerrie die telkens terugkeerde, en die heb ik óf met fantasie óf met lucide dromen opgelost...
    Het liep er telkens op uit dat ik mijn moeder riep, die niet reageerde. Ik riep harder, nog steeds geen reactie en geërgerde ik, Uiteindelijk besluit ik haar te zoeken en doe mijn kamerdeur open, waarbij ik mijn moeder denk te zien met haar rug naar mij toe gekeerd. Ik roep nog eens: "Maaamm!!!" de persoon draait zich om en het blijkt een heel eng gastje te zijn met een gekleurd, raar bloesje-ding aan (zoals Foppe in het HP deel 2computerspel), een rechthoekachtig boos gezicht en een rechthoekige bril, die me heel kwaadaardig, boos en eng toekijkt en een soort bromgeluid maakt.


    Let's go outside and all join hands, but until then you'll never understand…

    De laatste droom die ik me kan herinneren was dat ik met wat vrienden naar de kroning van de nieuwe Noorse koning was... Dat bleek Willem-Alexander te zijn, maar dat maakte niet uit en daarna was er een groot feest.


    I am an idiot, I move.

    ik droom een hele boel rare dingen... maar meestal is t wel grappig


    My thoughts are stars I cannot fathom into constellatio

    Ik heb de laatste tijd alleen maar nachtmerries... :/ Niet heel erg leuk om te delen dus.


    It took me four years to paint like Raphael, but a lifetime to paint like a child - Pablo Picasso

    Ik had laatst weer een nachtmerrie die ik als kind altijd had.

    Ik droomde dat ik bij een heel groot, oud huis naar binnen ging. Je kon via een boom op de zolder komen, waar het dak half van open lag. En samen met een vriend ging ik daar dan naar binnen. Ik moest over smalle balken kruipen en naar beneden klimmen, tussen allemaal spinnen door. (Brr) Uiteindelijk stopte ik dan in de woonkamer, waar ik op een lange ligbank ging zitten om mijn schoenen uit te trekken. Juist op dat moment wordt ik dan overspoelt door een golf van ratten. Ze vallen me allemaal aan en ik ren gillend naar de ingang.

    En als ik dan eindelijk veilig buiten sta, besef ik dat mijn schoenen nog binnen staan en ik terug moet om ze te halen. :')


    It's never gonna happen, Guys.