Tja, ik was dus aan het scrollen op Facebook, zie ik dit:
Alex, inpakker bij Target, wereldberoemd door foto op Twitter
Afgelopen zondag was Alex nog een doodnormale jongen uit Amerika, met een bijbaan in een supermarkt en net als zoveel van zijn leeftijdsgenoten een Twitter-account met een handjevol volgers. Zondagavond heeft hij ineens 250.000 volgers. Vandaag zijn dat er 503.000, waaronder ook zanger Justin Bieber en presentatrice Ellen Degeneres.
Boodschappen inpakken
Wat we inmiddels weten over #AlexfromTarget is in feite niet meer dan de hashtag prijsgeeft, namelijk dat hij een jongen genaamd Alex is, die werkt bij Target als boodschappeninpakker. Hij noemt zichzelf op Twitter DGM_Alex noemt en is te volgen via @acl163. Inmiddels heeft hij dus 503.000 volgers.
Zelfs de populaire talkshowhost Ellen Degeneres heeft hem een berichtje gestuurd en zanger Justin Bieber volgt de supermarkt-medewerker ook. Alex laat zijn duizenden volgers weten zich gevleid te voelen en het vermakelijk te vinden ineens beroemd te zijn.
Retweets door boybandfans
Een analyse van tweets over Alex van het eerste uur tonen dat met name meisjes die groot fan zijn van tienerbands als One Direction en 5 Seconds of Summer, laten weten Alex knap te vinden, dat meldt Washington Post. Zogenaamde fandom-accounts, accounts in beheer van een fan die andere fans op de hoogte houdt van elke beweging van hun tieneridolen, met duizenden volgers, zorgden voor een extra boost.
De macht van deze fandoms reikt ver op Twitter. De vele volgers sporen elkaar met regelmaat aan om bijvoorbeeld de nieuwste video van hun favoriete band viraal te laten gaan. Volgens de Washington Post ging een kwart van de trending tropics de afgelopen maand over boybands of boyband-gerelateerde onderwerpen.
Bron
Waat? Iemand maakt een foto van een random persoon en nu is hij dus een soort van beroemd;') Dat lijkt me wel heel onverwacht komen als je die jongen zou zijn.
And don't forget, Elvendork! It's unisex!