Drown schreef:
Djiez, al die reactie's met "je moet jezelf niet snijden", "dit klinkt niet goed". Ik moet er bijna van lachen. Laat dat kind doen wat ze wilt, ze komt er heus wel achter wat goed en fout is. Ik zeg niet dat snijden goed is en wat experimenteren er mee goed is, maar zo slecht is het niet. En als dit al niet helemaal goed klinkt dan heb ik volgens mij zware psychische problemen.
Wat naar voor je! Ga misschien eens iets leuks doen met je vrienden, naar de film bijvoorbeeld. Hun zullen dat wel waarderen, en jij uiteindelijk vast ook wel :').
Ze zal inderdaad wel weten dat het snijden fout is. Maar als niemand er zich iets van aantrekt, trekt de persoon het zelf ook minder aan terwijl het snijden wel ernstig is. Wat als ze eens de verkeerde ader snijdt? Of er gaan littekens komen die nooit meer verdwijnen.
Zoals anderen het al hebben gezegd, zoek een bezigheid dat je afleidt van het snijden en gooi dat gerief weg. : ) Misschien kan een psycholoog je helpen? Een oude vriendin vertelde me dat ze wel eens naar de psycholoog ging, en dan haar verhaal deed. En ookal zei de psycholoog soms niks, ze voelde zich al stukken beter dat er iemand was waar ze haar verhaal aan kwijt kon. En die oude vriendin van me zag er anders altijd oké uit, niet ongelukkig voor zover ik weet. Maar misschien dat een psycholoog dus wel kan zien wat er met je aan de hand is. Veel sterkte!
Ik wil een tuin vol egels