• Zuid-Frankrijk is in de ban van een groep mensen die verkleed als clown meerdere misdrijven plegen. In Montpellier werd afgelopen nacht een 35-jarige man dertig keer geslagen met een ijzeren staaf.

    De aanval van afgelopen nacht staat niet op zichzelf. In andere dorpen in dezelfde regio werden drie automobilisten aangevallen door clowns. Vrijdagavond sloeg een als clown geschminkte man al een auto tot schroot. Hij werd gisteren opgepakt en verklaarde dat het om een hype ging op de sociale media.

    In Agde arresteerde de politie gisteravond veertien gewapende jongeren die als clown verkleed waren. Ze hadden pistolen, messen en baseballbats bij zich.

    Het fenomeen dook eerder al op in het noorden van Frankrijk. Een 19-jarige man werd er afgelopen week veroordeeld tot een voorwaardelijke celstraf van zes maanden, omdat hij voorbijgangers terroriseerde als clown.

    Ook in de Verenigde Staten en het Verenigd Koninkrijk zijn er bij de politie meldingen binnengekomen van 'clowns' die bepaalde gebieden terroriseren.



    Bron: AD



    Zelf heb ik op YouTube al eerder een clip gezien van een soort Braziliaanse prank kanaal dat ze een "killer clown." Prank des waarmee meerdere delen er nog iemand bij kwam verkleed als clown. Zelfs op dat YouTube kanaal kan je zien dat er mensen van angst zelf ook gewoon in het water springen en bezittingen zelf beschadigt worden alleen neemt het prank kanaal geen schuld op hun. Zelf denk ik dat die video de inspiratie is geweest maar hierbij gaan ze gewoon echt mensen verwonden. In de video's gebruikte ze props.



    Edit: Hier is de facebook link van het prank kanaal waar ik het over had. Alleen in de video zie je hou de prank fout afloopt en de man in het water springt met al zijn persoonlijke bezittingen.

    [ bericht aangepast op 29 okt 2014 - 10:55 ]

    Pantomime schreef:
    Ah! Wat erg!
    Eén: voor die mensen die dit overkomt, uiteraard. En twéé: Zo krijgen Clowns ook wel een slecht imago! Ik hóud van Clowns, waarom moeten er toch altijd Clowns worden gebruikt voor 'enge' dingen? Logisch dat iedereen bang word voor deze.. mensen! :s

    Echt erg dit, ik hoop dat ze die Clowns snel oppakken, zodat niemand meer gewond raakt of zich doodschrikt! Ga dan lekker verkleed als een angstaanjagend monster ofzo x].


    Dat snap ik maar als het gaat om het "prank" kanaal laat de politie ze zo gaan. Dit geld niet voor de Franse clowns.

    Blijkbaar zijn er ook al verkleedde clowns in België opgepakt, in Luik en Brussel zijn er gezien. Eng...
    Bron


    16 - 09 - '17

    Ik was al bang voor clowns, nu dus nog meer. Mij zie je niet naar Frankrijk gaan dus. Toedels :'D


    Egal was kommt, es wird gut, sowieso. Immer geht 'ne neue Tür auf, irgendwo.

    Eng zeg, hoorde het gister al van een vriendin - zieke, gestoorde mensen.


    Everything is illuminated by the light of our past.

    Over die prank, is de gouden regel : Als je verkleed gaat, raak je niemand, of zijn bezittingen aan.

    JeffreyWoods schreef:
    Over die prank, is de gouden regel : Als je verkleed gaat, raak je niemand, of zijn bezittingen aan.
    Klopt maar in een andere film gooiden ze water of olie denk ik over auto's en de politie laat ze toch gaan

    Achlys schreef:
    Twisty


    This city looks so pretty. Do you wanna burn it with me?

    Trouwens: Clown met bijl in Nieuwegein (NL). Ik woon daar. ._. Het was trouwens wel voor een of ander filmpje – maar ik zou me alsnog rot schrikken.

    [ bericht aangepast op 29 okt 2014 - 19:04 ]


    This city looks so pretty. Do you wanna burn it with me?

    WinnieThePooh schreef:
    (...) Klopt maar in een andere film gooiden ze water of olie denk ik over auto's en de politie laat ze toch gaan


    dat is gewoon belachelijk

    Darlings schreef:
    Trouwens: Clown met bijl in Nieuwegein (NL). Ik woon daar. ._. Het was trouwens wel voor een of ander filmpje – maar ik zou me alsnog rot schrikken.
    Hadden ze het niet op het nieuws kunnen zetten ofzo. Ik vind dit zo belachelijk laat dan melden dat er filmopnames worden gemaakt.

    Ik wacht echt op 't moment dat zo'n prank helemaal verkeerd gaat.
    Dat het slachtoffer van de prank een gun of mes trekt en byebye


    I live for the applause, you will die for it.

    Sterben schreef:
    Ik wacht echt op 't moment dat zo'n prank helemaal verkeerd gaat.
    Dat het slachtoffer van de prank een gun of mes trekt en byebye
    Er zijn al speculaties geweest dat de "killer clown" in L.A. waarschijnlijk een gun meeneemt.

    Scandal schreef:
    Dit loopt echt uit de hand zo te zien.
    Doet me wel een beetje denken aan het Belgische programma Crimi Clowns, maar ook aan American Horror Story seizoen 4 (dat recent begonnen is). Daar zit ook een creepy clown in.

    Spoileralert, +16- gevoelig


    De foto van hem zag ik vond ik m niet eng, alleen nu door die video like no *runs away*