Zuid-Frankrijk is in de ban van een groep mensen die verkleed als clown meerdere misdrijven plegen. In Montpellier werd afgelopen nacht een 35-jarige man dertig keer geslagen met een ijzeren staaf.
De aanval van afgelopen nacht staat niet op zichzelf. In andere dorpen in dezelfde regio werden drie automobilisten aangevallen door clowns. Vrijdagavond sloeg een als clown geschminkte man al een auto tot schroot. Hij werd gisteren opgepakt en verklaarde dat het om een hype ging op de sociale media.
In Agde arresteerde de politie gisteravond veertien gewapende jongeren die als clown verkleed waren. Ze hadden pistolen, messen en baseballbats bij zich.
Het fenomeen dook eerder al op in het noorden van Frankrijk. Een 19-jarige man werd er afgelopen week veroordeeld tot een voorwaardelijke celstraf van zes maanden, omdat hij voorbijgangers terroriseerde als clown.
Ook in de Verenigde Staten en het Verenigd Koninkrijk zijn er bij de politie meldingen binnengekomen van 'clowns' die bepaalde gebieden terroriseren.
Bron: AD
Zelf heb ik op YouTube al eerder een clip gezien van een soort Braziliaanse prank kanaal dat ze een "killer clown." Prank des waarmee meerdere delen er nog iemand bij kwam verkleed als clown. Zelfs op dat YouTube kanaal kan je zien dat er mensen van angst zelf ook gewoon in het water springen en bezittingen zelf beschadigt worden alleen neemt het prank kanaal geen schuld op hun. Zelf denk ik dat die video de inspiratie is geweest maar hierbij gaan ze gewoon echt mensen verwonden. In de video's gebruikte ze props.
Edit: Hier is de facebook link van het prank kanaal waar ik het over had. Alleen in de video zie je hou de prank fout afloopt en de man in het water springt met al zijn persoonlijke bezittingen.
[ bericht aangepast op 29 okt 2014 - 10:55 ]