• HI :3
    Ik wil al heel lang meerdere tatoeages, maar aangezien ik weet dat ik ze toch niet mag, ben ik er maar nooit over begonnen bij mijn moeder. Nu had ik het er over vandaag met een vriend die zelf tatoeages zet en heb ik besloten het toch even voor te leggen bij mijn moeder.
    Nou, die schoot enorm hard in de lag en begon eerst als geintje, dat ik er eentje zou krijgen als ik mijn kamer lang genoeg opgeruimd hou. Omdat we die afspreek ook hebben gemaakt, omdat ik een ratje wil en dat is 2 jaar geleden en ik heb nog altijd geen rat, dus dat zegt genoeg.
    Dus ik riep meteen dat ze met een beter streven moest komen en toen kwam ze met. 'Als je 10 kilo afvalt, mag jij een tatoeage.'
    Nu ben ik nooit tevreden met mijn lichaam en heb ik moeite met als ik afval, het er ook af te houden. Daarbij ben ik een emo eter en zit ik totaal niet lekker in mijn vel, waardoor ik dus ga eten, maar eigenlijk vind ik dit een heel goed streven. -Daarbij vond ze. 'Maar ik heb een 10 gehaald voor mijn Engels luister examen. dus daarvoor als beloning.' niet genoeg.
    maar het zorgt ervoor dat ik en me weer enorm ga in zetten om af te vallen en ik krijg een beloning.
    Het enige waar ik echt tegenop zit, is dat ik dus op de weegschaal moet staan morgen en ik denk dat als ik zie hoeveel ik weeg, ik waarschijnlijk instort. Het is niet dat ik heel dik ben en iedereen zegt ook dat het niet nodig is, behalve ikzelf. Aangezien ik heel onzeker ben en ik 3 weken in Frankrijk met 35 graden, met een lange broek heb rondgelopen, omdat ik me niet prettig voel in een korte broek.

    Nu weet ik dat 10 kilo veel is en ik kreeg al meteen weer in mijn hoofd dat ik meteen zou stoppen met eten, maar me moeder heeft even duidelijk gemaakt dat als ze ziet dat ik mezelf uithonger, ze me vermoord. Dus ik moet even een goed dieet vinden. Wat nogal een probleem bij mij is, omdat ik maar heel weinig lust.
    Dus iemand ervaring met een goed dieet?

    Ik wil trouwens als tatoeage ''You can make it to the sunrise.'' Het is een stukje lyrics uit het liedje Sunrise van Our last night en betekend voor mij heel erg, dat je door moet blijven gaan en vooruit moet kijken. Wat voor mij heel veel betekenis heeft omdat ik niet zo'n goed verleden heb gehad.

    Dus, iemand anders nog een goed streven en dus Dieet tips?

    En even voor de duidelijkheid. Ja ik weet dat ik 19 ben en ik zonder toestemming een tatoeage mag zetten. Maar ik heb altijd nog respect voor mijn moeder en ben geen puber meer die denkt dat het stoer is om alles achter de rug van der moeder te doen.

    En ik wil niets meer over mijn moeder horen. Ze is de belangrijkste persoon in mijn leven en doet dit alleen om mij te motiveren. Dus hou jullie mening alsjeblieft voor je. Jullie kennen haar niet en ik hoef niet van andere te horen hoe hun over mijn moeder denken. dankjewel.

    [ bericht aangepast op 30 okt 2014 - 21:39 ]


    ''yOu aLreaDy kNoW wHaT'S uP''

    Deilia schreef:
    (...)

    Dat vind ik nou zo respectloos. Volgens mij ken je haar niet persoon, TateLangdon vroeg om advies om makkelijk af te vallen en je komt met dingen als fastfood vermijden?


    Beginnen over fastfood is altijd nog respectvoller dat het hebben over mijn moeder. Mijn moeder betekend alles voor me en heeft het beste met me voor. Het enige wat ze wil is dat ik met beter voel in mijn lichaam en ze geeft me alleen maar motivatie om dat dus te bereiken, omdat ze weet dat ik het zelf wel. Je kent haar niet en weet verder niets over wat er hier verder speelt, dus praat niet over mijn moeder wil je.

    [ bericht aangepast op 27 okt 2014 - 21:28 ]


    ''yOu aLreaDy kNoW wHaT'S uP''

    Deilia schreef:
    (...)

    Dat vind ik nou zo respectloos. Volgens mij ken je haar niet persoon, TateLangdon vroeg om advies om makkelijk af te vallen en je komt met dingen als fastfood vermijden?


    Waar slaat dat nou weer op? Bijna ieder persoon eet wel eens fastfood, hoor.
    En jouw opmerking had helemaal niks met haar vraag te maken, terwijl Phantasior haar gewoon een normaal, respectvol antwoord geeft.


    "I have written you down. Now you will live forever, and all the world will read you."

    TateLangdon schreef:
    (...)

    Beginnen over fastfood is altijd nog respectvoller dat het hebben over mijn moeder. Mijn moeder betekend alles voor me en heeft het beste met me voor. Het enige wat ze wil is dat ik met beter voel in mijn lichaam en ze geeft me alleen maar motivatie om dat dus te bereiken, omdat ze weet dat ik het zelf wel. Je kent haar niet en weet verder niets over wat er hier verder speelt, dus hou je mening over mijn moeder voor je wil je.


    Ik geloof best dat je moeder alles voor je betekend maar mijn mening blijft nog steeds dat ik het een vrij aparte manier van het aankaarten vind. Dat is de manier waarop jij haar portretteert, dan vraag ik me af waarom je überhaupt het hele verhaal verteld.


    'Plays wasted words, proves to be warn, that he not busy being born is busy dying.'

    Wiarda schreef:
    De eerste (en moeilijkste) stap lijkt mij om het emotie-eten aan te pakken. Lastig, ik weet het, want ik ben ook een enorme emotievreter, maar afvallen is niet makkelijk en zeker als je ook zelfbeeldproblemen hebt, kan het nog best lastig gaan worden om te accepteren dat het soms lekker gaat en soms helemaal niet. Stel de weegschaal doet die week niet wat je wil, kan je zomaar weer terugvallen op eten en in een dipje van twee dagen alle moeite van de afgelopen week er weer bij eten. Ga dingen opschrijven in een schriftje, of maak een flinke wandeling als je je kut voelt. Of, als het echt niet lekker loopt, ga een film kijken met een flinke pot thee. Heel, heel erg lastig, maar wel iets wat als eerste aangepakt moet worden als je op gezonde wijze (zowel voor je lichaam als voor je zelfbeeld/eigenwaarde) wil afvallen.

    Wel leuk al die uiteenlopende 'dieet'tips, maar ik geloof toch dat het bovenstaande nu effectiever is.


    "I shut my eyes in order to see.'

    Deilia schreef:
    (...)

    Ik geloof best dat je moeder alles voor je betekend maar mijn mening blijft nog steeds dat ik het een vrij aparte manier van het aankaarten vind. Dat is de manier waarop jij haar portretteert, dan vraag ik me af waarom je überhaupt het hele verhaal verteld.

    Hoe ik haar Portretteer. Ik heb geen vuil woord over haar gezegd. Dit is hoe het gegaan is. Het enige wat ze heeft gedaan is me motiveren om af te vallen. Ik weet niet wat het maakt dat jij denkt dat, dat fout is.


    ''yOu aLreaDy kNoW wHaT'S uP''

    Tarth schreef:
    Als ik jou was zou ik eens googlen op de term 'Paleo', dit is niet zo zeer een dieet, maar meer een soort van 'levenswijze'. mijn moeder is hierdoor 15 kilo afgevallen binnen 2 1/2 maand, en het verhelpt ook nog eens een heleboel medische kwaaltjes!

    Het is wel een erg grote stap om te nemen. Er worden nogal wat producten vermeden en tekorten liggen hierbij ook op de loer.


    "I shut my eyes in order to see.'

    Anomaly schreef:
    (...)
    Het is wel een erg grote stap om te nemen. Er worden nogal wat producten vermeden en tekorten liggen hierbij ook op de loer.


    Ik heb de eerste twee maanden ook actief meegedaan met mijn moeder en de meeste producten vermeden, en naar mijn ervaring viel het best mee, ik miste bijvoorbeeld geen brood bij het ontbijt of pasta tijdens het avondeten, wel vond ik het moeilijk om niet te snoepen. Ook krijg je snel zichtbaar resultaat, wat ook weer motiveert (-: Het is alleen wel zaak dat je genoeg blijft eten en goed naar je lichaam luistert, anders heb je inderdaad snel last van tekorten in je lichaam.


    "I have written you down. Now you will live forever, and all the world will read you."

    Tarth schreef:
    (...)

    Ik heb de eerste twee maanden ook actief meegedaan met mijn moeder en de meeste producten vermeden, en naar mijn ervaring viel het best mee, ik miste bijvoorbeeld geen brood bij het ontbijt of pasta tijdens het avondeten, wel vond ik het moeilijk om niet te snoepen. Ook krijg je snel zichtbaar resultaat, wat ook weer motiveert (-: Het is alleen wel zaak dat je genoeg blijft eten en goed naar je lichaam luistert, anders heb je inderdaad snel last van tekorten in je lichaam.

    Fijn dat het jullie zo goed bevalt. Persoonlijk ben ik niet zo voor het Paleo dieet, maar dat daargelaten. Het kan nogal een drastische verandering zijn.


    "I shut my eyes in order to see.'

    Anomaly schreef:
    (...)
    Fijn dat het jullie zo goed bevalt. Persoonlijk ben ik niet zo voor het Paleo dieet, maar dat daargelaten. Het kan nogal een drastische verandering zijn.


    Ik ben er een maand of drie geleden mee gestopt hoor. Ik vind snoepen veels te lekker en afvallen hoef ik toch niet :Y)


    "I have written you down. Now you will live forever, and all the world will read you."

    Kleinere porties doen ook wonderen, maar idd, eerst dat emotie-eten.


    "She was fury, she was wrath, she was vengeance."

    Deilia schreef:
    (...)

    Ik geloof best dat je moeder alles voor je betekend maar mijn mening blijft nog steeds dat ik het een vrij aparte manier van het aankaarten vind. Dat is de manier waarop jij haar portretteert, dan vraag ik me af waarom je überhaupt het hele verhaal verteld.


    Maak niet uit hoe of wat. Dit topic gaat ten eerste niet over haar moeder en ik vind het niet kunnen dat jij even je mening denkt te uiten over een moeder die je niet kent. Zeg dan niks.


    "Ignite, my love. Ignite."

    Majikku schreef:
    Uhm, je bent 19. Je hebt helemaal zelf het recht om te kiezen of je aan tatoeage neemt of niet. Je moeder heeft hier niets meer op in te brengen.
    Dus als je het echt wilt, en heel zeker weet, zou ik gewoon lekker die tatoeage nemen.

    Precies, wat ik dacht.
    Het is daarbij je eigen lichaam, dus je moeder heeft op dit punt niet veel te zeggen. Het is je eigen leven, je eigen lichaam en je bent 19; je eigen keuze. Doe wat jij wilt. ;]


    Don't walk. Run, you sheep, run.

    Buddy schreef:
    (...)

    Maak niet uit hoe of wat. Dit topic gaat ten eerste niet over haar moeder en ik vind het niet kunnen dat jij even je mening denkt te uiten over een moeder die je niet kent. Zeg dan niks.

    Dit inderdaad. Dit is een discussie die je over en weer kunt voeren tot je een ons weegt (pun intended :D) terwijl haar beweegredenen gewoon al duidelijk zijn en ze zich daar goed mee voelt.
    ON: Eigenlijk is het veelal gezond verstand gebruiken en gezonde keuzes maken op basis van je bestaande voedingspatroon.
    In mijn geval: suikerrijke frisdrank schrappen (zo nu en dan neem ik light cola maar niet vaak), om de paar uur een beetje eten zodat je niet te grote intervallen tussen eetmomenten, waarop je een zalige bunkerhonger opwerkt. Dus je hebt iets van zes kleine maaltijden in plaats van drie 'grote'. De kracht zit hem echt in de hoeveelheden, zorg ervoor dat die niet te groot worden. Als je zes maaltijden ter grootte van je diner hebt doe je wat fout :D. Ikzelf leef vaak op het equivalent van ontbijtgranen, twee boterhammen en een ander tussendoortje zoals fruit, mais of kikkererwten ofzo en diner dat alles is dat ik voorgeschoteld krijg. Je kan ook ongeveer kijken naar het aantal calorieen dat je wil binnen halen en dat invoeren in mijn voedingscentrum. Als je 1600 calorieen op een dag wil halen en je er amper 1000 haalt, dan kun je ingrijpen en hier en daar wat toevoegen. Dat had ik een paar keer, realiseer je je dat je gewoon te weinig eet :'D. En inderdaad, dat snacken tot een minimum beperken.
    Wat bij mij werkt zijn psychologische trucjes. Ik zeg mezelf bijvoorbeeld: nee je mag vanavond een chocolaatje, dus nu niet gaan vreten. Of: in het weekend mag je weer een toetje.
    Niet dat dat altijd helpt (vandaag heb ik na een stressvolle dag een koek gehaald al ben ik niet eens een stresseter :'D) maar het is wel een richtlijn die de balans geeft tussen lijnen en ontspannen.
    Er zijn mensen die een bepaalde voedingsgroep schrappen of alle koolhydraten. Dit raadt mijn dietist niet aan. Mensen hebben nu eenmaal een divers voedingspatroon. Wanneer je dit doet en je later weer terugvalt op je oude voedingspatroon, kun je een probleem hebben.


    No growth of the heart is ever a waste

    Khamul schreef:
    Groene thee drinken is dan beter, of brandnetel thee in combinatie met water, want dat heeft wel een zuiverende werking voor zover ik heb gehoord.


    Ik sluit mij aan bij thee. Thee is ook relatief goedkoop. Ga voor lekkere, goede theeën van Zonnatura (lekker biologisch en heel veel smaakjes voor o.a. weerstand, ontspanning rn ideaal gewicht), Pickwick (kies dan vooral Herbal's) en Rituals (duur, maar een lust voor je smaakpapillen). Maak afvallen lekker en leuk, anders is er geen zak aan. Ga je veel thee drinken, drink dan op z'n minst lekkere en bevorderende theeën.
    Let op: in thee zit cafeïne, dus 's avonds voor het slapen raad ik je aan om geen thee te drinken, behalve slaapthee. Ik weet dat Zonnatura en Pickwick er een in hun lijn hebben. Ik werk in een supermarkt en als ik thee moet vullen, zie ik altijd best wat slaapthee-varianten. Zonnatura heeft trouwens ook "ontbijt-melange". Ik drink die vaak 's ochtends en het is heerlijk bij het ontbijt! c:

    Succes met afvallen en hopelijk lukt het! c:

    [ bericht aangepast op 28 okt 2014 - 6:50 ]


    "A weed is simply a flower that somebody has decided is in the wrong place." Sister Monica Joan, Call the Midwife

    Ikzelf merkte een poos geleden dat ik ineens veel aankwam. Toen ben ik alleen maar water thee en melk gaan drinken en geen koekjes of snoep. Daarbij ga ik nu buikspiertraining doen.


    Change is for weirdos ~ Niall Horan