Fixit_FelixJr schreef:
^ Wauw heel stoer (: jij bent vast trots op jezelf met t zwartrijden!
Gewoon betalen, t is niet gratis. Ja ze maken er dik winst op, maar t kost niet voor niets geld (: En als je niet contant hebt, pin dan, of koop een kaartje online. Zo moeilijk is t allemaal niet :') Treinreizen is geen hogere wiskunde of zo
Ohoohh! Moraalridder alert!
ON: Ik ben 1 keer mijn ov vergeten en heb uit ellende een kaart met de volle pond betaald over een traject waarbij je moet overstappen. Het eerste deel word je nooit gecontroleerd, het tweede deel wel. Dus ik mezelf vervloeken en uitschelden
. Op de terugweg heb ik een student gevraagd of ik mee kon reizen op zijn kaart (dat mag alleen als je er zelf een hebt, maar als ik word gepakt doe ik of mijn neus bloedt). Dus heb een kaart voor die helft van het traject gehaald. Het tweede deel terug reisde ik zwart. Dat traject reis ik wel vaker zwart omdat ze daar echt zowat nooit controleren.
Nu moet ik zeggen dat ik me daar niet echt rot over voel. Yep, ik voel me er inderdaad best stoer over om zo nu en dan de staat terug te pakken die je aan andere kanten ook leeg plukt. Hoewel dat natuurlijk ook een terugwerkende kracht heeft. Mensen gaan voor de snelle bevrediging...
No growth of the heart is ever a waste