• Hallo iedereen!
    Hierbij organiseren Krory en ik een fotowedstrijd.
    Het thema zal 'Jezelf' zijn, alle zes opdrachten zullen in verband liggen
    met jou of jouw smaak, passie, stijl, etc.
    Denk dus goed na of je echt wil meedoen, want ik verwacht dat iedere deelnemer zich voor 101% inzet.
    Lees daarom de regels en de gang van zaken goed door voordat je besluit mee te doen!


    De story
    Toestemming
    Deelnemen
    [] Vind jij het leuk om foto’s te maken, of ben je er echt mee bezig?
    Wordt dan één van de vijftien deelnemers.
    Iedereen mag meedoen! Let wel op, als je van jezelf weet dat je het druk zult hebben of hebt, neem dan niet deel aan de wedstrijd. Het zou jammer zijn dat je de wedstrijd niet zou kunnen afmaken.

    [] Ik zoek overigens geen andere juryleden!
    Regels
    [] Allereerst natuurlijk de huisregels van Q, wie deze overtreedt, wordt meteen uit de wedstrijd gezet.
    [] Naamsverandering doorgeven in het topic is verplicht! Dit voor een goed overzicht te hebben en om het topic up-to-date te houden.
    [] Inleveren via een persoonlijk bericht, met een link van de foto, die eventueel in een story geplaatst kan worden.
    [] Pleeg geen plagiaat, foto's die al eerder zijn gemaakt zijn niet toegestaan. Het is de bedoeling dat je een foto neemt die speciaal voor deze wedstrijd is gemaakt. Als ik ontdek dat je een oude foto gebruikt of plagiaat pleegt, wordt je zonder pardon uit de wedstrijd gezet!
    [] Respecteer een ander zijn werk!
    [] Je moet absoluut niet in het bezit te zijn van een spiegelreflexcamera met gigantische lenzen. Probeer wel voor een camera te zorgen die degelijke en scherpe foto's kan nemen.
    [] Houd je aan de opdracht. Als er gevraagd wordt niet te bewerken of filters te gebruiken, doe dit dan níét!
    [] Stuur de originele foto ook altijd als je filters/bewerkingen hebt toegepast!
    Inleveren
    [] Je levert in via een persoonlijk bericht. - naar beide juryleden - Met een directe, aanklikbare link naar jouw foto. Het is verplicht, bij elke ronde, jouw foto te verantwoorden. Waarom heb je die foto gekozen? Welke betekenis heeft de foto voor jou?
    []Voor iedere opdracht krijg je tien dagen, je moet minstens een dag voor de deadline [23:59] uitstel aanvragen.
    Je kan maximum drie dagen uitstel krijgen, er kan altijd onderhandeld worden in geval van nood: ziekenhuis, tentamens, etc.
    [] De uitslag zal vier á vijf dagen na de deadline volgen, dan start ook de volgende ronde.
    Puntensysteem
    []Er zal in deze wedstrijd niemand afvallen, ik werk met een puntensysteem. Per dag dat je dan ook te laat inlevert, heb je een aftrek van één punt. Bij de elfde dag te laat ingeleverd lig ke eruit.
    [] Je kan ook een joker gebruiken, deze is aan te vragen vóór de oorspronkelijke deadline, dus om uitstel vragen en dan je joker inzetten is niet toegelaten!
    Als je op het einde van de wedstrijd je joker nog niet gebruikt hebt, dan zal je deze níét mogen gebruiken om je laagste cijfer te laten vallen! Denk dus goed na wanneer je jouw joker gebruikt!
    Prijs
    [] Eerste plaats: 15 credits
    [] Tweede plaats: 10 credits
    [] Derde plaats: 5 credits
    [] De troostprijs: een promotie op mijn profiel gedurende 1 maand van een creatie naar keuze.
    Let op: als je halverwege afhaakt krijg je géén troostprijs.
    Puntentelling
    -/25: Originaliteit en creativiteit, hoe 'out of the box' denk jij? Hoe pak jij het aan? Wat onderscheid jou van de anderen?
    -/20: Camerastandpunt, vanwaar is jou foto genomen? Is dit een unieke plaats?
    -/15: Kwaliteit, hoe scherp is je foto? Is het beeld bewogen? Is er nog een vinger te zien? Is je foto overbelicht/onderbelicht?
    -/15: De foto, is deze foto goed gelukt? Juiste lichtinval, schaduw, etc.
    -/15: Connectie met de opdracht, hoe goed heb jij de opdracht begrepen? Heb je gedaan wat er gevraagd werd?
    -/10: Bijschrift, komt jouw bijschrift overeen met de foto? Staan er spellingfouten, interpunctiefouten in?

    Om je uiteindelijke eindscore te bekomen, deel je jou score door 10.
    Schema
    Wij hanteren een schema voor de wedstrijd. Elke deadline, uitsteldeadline en het online komen van de opdracht staat vast. Dit onder andere voor onze planning, maar ook voor jullie planning.

    Opdracht I
    Start: 25 oktober
    Deadline: 4 november
    Deadline uitstel aanvragen: 3 november
    Deadline uitstel: 8 november
    Uitslag: 13 november

    Opdracht II
    Start: 14 november
    Deadline: 23 november
    Deadline uitstel aanvragen: 22 november
    Deadline uitstel: 27 november
    Uitslag: 2 december

    Opdracht III
    Start: 3 december
    Deadline: 11 december
    Deadline uitstel aanvragen: 10 december
    Deadline uitstel: 15 december
    Uitslag: 20 december

    Opdracht IV
    Start: 21 december
    Deadline: 30 december
    Deadline uitstel aanvragen: 29 december
    Deadline uitstel: 4 januari
    Uitslag: 9 januari

    Opdracht V
    Start: 10 januari
    Deadline: 19 januari
    Deadline uitstel aanvragen: 18 januari
    Deadline uitstel: 23 januari
    Uitslag: 28 januari

    Opdracht VI
    Start: 29 januari
    Deadline: 7 februari
    Deadline uitstel aanvragen: 6 februari
    Deadline uitstel: 11 februari
    Uitslag: 15 februari

    Einduitslag:
    16 of 17 februari
    Ex-deelnemers
    [] Shield | Uitgeschreven
    [] xHoranx | Uitgeschreven
    [] Majikku | Uitgeschreven
    [] LOVETAG | Uitgeschreven
    [] Groot | Uitgeschreven
    [] Autumnafi | Uitgeschreven
    [] Buddy | Uitgeschreven
    [] Griffiths | Uitgeschreven
    [] Sketches | Te laat ingeleverd
    - Opdracht I Ingeleverd 4,60
    [] Flowering | Uitgeschreven
    - Opdracht I Ingeleverd 7,93
    - Opdracht II Ingeleverd 8,80
    TheHorcrux | Uitgschreven
    - Opdracht I Ingeleverd 9,05
    - Opdracht II Ingeleverd 9,03
    - Opdracht III Ingeleverd 9,20
    - Opdracht IV Ingeleverd4,05

    Deelnemers: [volzet]
    narcissus [Anthroopos]
    - Opdracht I Ingeleverd 9,53
    - Opdracht II Ingeleverd 9,05
    - Opdracht III Ingeleverd 9,23
    - Opdracht IV Ingeleverd 9,85
    - Opdracht V Ingeleverd
    - Opdracht VI
    I
    I
    I
    I
    I
    I
    I
    DreamerN
    - Opdracht I Ingeleverd 9,30
    - Opdracht II Ingeleverd 8,80
    - Opdracht III Ingeleverd 9,55
    - Opdracht IV Ingeleverd 8,30
    - Opdracht V Ingeleverd
    - Opdracht VI
    I
    I
    I
    I
    I
    I
    I
    Avarosa [Freljords]
    - Opdracht I Ingeleverd 8,03
    - Opdracht II Ingeleverd 9,73
    - Opdracht III Joker
    - Opdracht IV Ingeleverd 9,80
    - Opdracht V Ingeleverd
    - Opdracht VI

    Kardashians [Mohn]
    - Opdracht I Ingeleverd 8,40
    - Opdracht II Ingeleverd 8,10
    - Opdracht III Ingeleverd 9,75
    - Opdracht IV Joker
    - Opdracht V Uitstel
    - Opdracht VI
    I
    I
    I
    I
    I
    I
    I
    Jingim [Polo] [Ibex] [Scorch] [Burkhardt]
    - Opdracht I Ingeleverd 9,73
    - Opdracht II Ingeleverd 9,85
    - Opdracht III Joker
    - Opdracht IV Ingeleverd 8,93
    - Opdracht V Ingeleverd
    - Opdracht VI
    I
    I
    I
    I
    I
    I
    I
    xBooBear
    - Opdracht I Ingeleverd 7,48
    - Opdracht II Ingeleverd 8,25
    - Opdracht III Ingeleverd 9,40
    - Opdracht IV Joker
    - Opdracht V Ingeleverd
    - Opdracht VI

    Opdracht I
    Me, myself and I
    Deze opdracht draait helemaal om jou!
    Ik wil dat je jezelf presenteert en wel met maar één foto. Hoe je dit aanpakt, daar ben je volledig vrij in. Het is níét de bedoeling dat je zomaar een foto van jezelf neemt, maak een foto die de betekenis van jezelf uitlegt, hoe jij jezelf ziet! Maak er iets speciaals van! - Het is van zelfsprekend dat je zelf kiest wat je wel en niet toont -
    Filters en bewerkingen zijn in deze ronde niet toegelaten.

    Deadline: 4 november
    Deadline uitstel: 8 november
    Uitslag: 13 november

    Veel succes
    Opdracht II
    Books are my life

    Boeken zijn míjn passie, mijn alles.
    Wat is jóúw passie? Probeer dit zo origineel mogelijk voor te stellen. Je mag meerdere dingen presenteren in één foto. Meerdere aparte foto's vermengen [collages maken] mag niet!
    Filters zijn deze ronde toegelaten, niet verplicht!
    Let op: veel filters maken foto's onscherper!
    N. B.: Vergeet de originele foto niet mee in te sturen!

    Deadline: 23 november
    Deadline uitstel: 27 november
    Uitslag: 2 december

    Veel succes
    Opdracht III

    You can count on me, like one, two, three

    Wat is dat eigenlijk, vertrouwen?
    Wikipedia.
    Vertrouwen is iets abstracts, je kan het niet aanraken, zien of ruiken. Iets zonder échte definitie, vertrouwen omvat heel erg veel: het is dan ook een zeer belangrijk deel van vriendschap.
    Definieër 'vertrouwen' hoe jij het ziet in een foto.
    Deze keer is er een restrictie: zwart-wit filter of sepia filter is verplicht!

    Deadline: 11 december
    Deadline uitstel: 15 december
    Uitslag: 20 december

    Veel succes
    Opdracht IV

    My future will be...

    We zijn al over de helft van de wedstrijd. Deze opdracht zal gaan over jouw toekomst. Hoe zie jij jezelf over vijftien jaar? Of hoe wil jij er uitzien?
    Vertel er ook goed bij waarom precies.
    Tips:
    - Je mag jezelf verkleden
    - Je mag anderen gebruiken om jou voor te stellen

    Restrictie: Je foto moet een vierkant formaat hebben. Denk hierbij aan afmetingen zoals 300x300, 500x500 of 700x700.

    Deadline: 30 december
    Deadline uitstel: 4 januari
    Uitslag: 9 januari

    Veel succes
    Opdracht V

    Turn your scars into stars


    Deze opdracht zal de gevoeligste opdracht zijn, we willen dan nogmaals benadrukken dat je zelf mag kiezen in hoeverre je ons iets wil tonen/vertellen.
    Als kind heeft iedereen wel een angst gehad; de duisternis, de grote boze wolf, kapitein Haak en ga zo maar door. De bedoeling van deze opdracht is om één van je angsten uit je kindertijd uit te beelden.
    Restrictie: de foto moet een horizontale verhouding van 5:3 hebben zoals 1000x600 of 500x300
    Bewerkingen zijn niet toegestaan, bijsnijden wel. Filters zijn verboden, enkel een sepia is toegestaan, dit is niet verplicht.

    Deadline: 19 januari
    Deadline uitstel: 23 januari
    Uitslag: 28 januari

    Veel succes
    Opdracht VI

    Deadline: ...
    Deadline uitstel: ...
    Uitslag: ...

    De story. Abo nemen is niet verplicht, maar kom later niet af dat je iets gemist hebt.
    Vragen mogen altijd gesteld worden naar beiden via een persoonlijk bericht, gastenboek of in het topic!
    We hopen er een leuke wedstrijd van te maken.

    Veel succes
    Krory & Offside

    [ bericht aangepast op 27 jan 2015 - 19:07 ]

    [ bericht aangepast door een moderator op 23 nov 2014 - 18:49 ]


    i can swear, i can joke – i say what's on my mind if i drink if I smoke – i keep up with the guys

    Ik ga gewoon voor de uitstel gaan en er volgend weekend voor kijken.


    Mirror, mirror on the wall, will there be glory if I fall?

    Okay.
    Uitstel voor allebei is in orde.

    Mijn beoordelingen zijn af. Nogmaals mijn excuses voor de vertraging. Het persoonlijk/huishoudelijk probleem is nog niet helemaal van de baan. Ik doe mijn best om zo min mogelijk deze wedstrijd daardoor te laten beïnvloeden.
    Ze komen er zo dadelijk aan.


    i can swear, i can joke – i say what's on my mind if i drink if I smoke – i keep up with the guys

    Maak niet uit hoor. Die beoordeling moet van mij ook niet zo uitgebreid zijn als dat je werk te zwaar maakt. To the point was goed en slecht is, is voor mij meer dan voldoende als dat je tijd zo reduceren.


    Mirror, mirror on the wall, will there be glory if I fall?

    De beoordelingen staan online. Net zoals de tussenstand.
    Je mag mij altijd een berichtje sturen als je over iets niet eens bent of een verduidelijking wenst.


    i can swear, i can joke – i say what's on my mind if i drink if I smoke – i keep up with the guys

    Ik vind het eigenlijk wel jammer dat het bijschrift zo streng wordt gequoteerd omdat schrijffouten niet echt een meerwaarde bieden aan de inhoud van de tekst in mijn ogen. Nu ik kan er ergens nog inkomen, maar zorg dan ook dat er geen schrijffouten in de opdracht staan/de quotering, iets wat hier wel het geval is, want nu komt het allemaal een beetje dubbel over naar mijn mening. Voor wat hoort wat, niet waar. ; )

    [ bericht aangepast op 16 nov 2014 - 17:55 ]


    Mirror, mirror on the wall, will there be glory if I fall?

    Ik snap helemaal wat er bedoeld word met het bijschrift deel, maar wat ik niet zo goed snap is, zoals Avarosa ook zo'n beetje noemt, waarom er streng gerekend word over het bijschrift. Ook al staat het bij de opdracht: het is immers een fotowedstrijd en geen schrijf/grammatica wedstrijd.
    Maar dat is mijn mening en ben overigens wel blij met mijn cijfer!

    Edit; DreamerN is inderdaad derde i.p.v. vierde, wat fout staat in het tussenstand hoofdstuk

    [ bericht aangepast op 16 nov 2014 - 18:49 ]


    ' Nyctophilia '

    Het is inderdaad geen spellingwedstrijd, maar je begrijpt ook dat kandidaten die zich inspannen en moeite doen met het herlezen van hun bijschrift, wat minder fouten oplevert, niet hetzelfde resultaat krijgen als kanditaten die een keertje minder nalezen.
    Onthoud ook dat het beschrift maar op 1/10 van het hele resultaat slaat. En een fout is dus -0,05. Wat op zich helemaal niet veel is...

    Maar als jullie het wensen zal ik minder streng verbeteren.
    - Ik had niet gemerkt dat Kanda er niet zo op lette. Mijn excuses -


    i can swear, i can joke – i say what's on my mind if i drink if I smoke – i keep up with the guys

    Het is idd geen schrijfwedstrijd en ik begrijp ook wel dat het niet zo heel erg leuk is dat wij ook nog op grammatica en spelling kijken, maar bekijk het eens van de andere kant. Je kunt er toch alleen maar beter van worden als wij kleine foutjes eruit halen? En zoals Wichita ook al zei, is het maar een klein deel van het gehele cijfer.

    Ik bekijk het inderdaad niet zo op spelling en grammatica hoewel dat eigenlijk nog niet eens bewust was, haal alleen de "ergere" fouten eruit, hoewel dat ook alweer erg subjectief is. Het lijkt me dat je daar alleen maar van kunt leren.


    Don't fashion me into a maiden that needs saving from a dragon. I am the dragon, and I will eat you whole.

    Begrijp me niet verkeerd, dat begrijp ik zeer zeker en ik heb er ook geen problemen mee dat je zoiets doet, maar ik had het er even moeilijk mee dat ik -0,5 kreeg omdat ik niks ipv niets schreef, terwijl er in mijn quotering en in de opdracht continu jou zonder w staat als het bezittelijk is. Dat is gewoon wat tegenstrijdig. Verder heb ik er ook geen problemen mee. Ik vond het gewoon een beetje streng over komen. Maar nu staan we op dezelfde lijn en heb ik de regels nog eens overlezen dus ik hoef er ook niet meer over te neuten.


    Mirror, mirror on the wall, will there be glory if I fall?

    Ik schrok er eigenlijk een beetje van, gewoon omdat ik het niet verwacht had maar je hebt wel gelijk, je kunt er alleen maar beter van worden. En ja, ik had ook eerst nog even goed door moeten lezen want vlak voor ik de beoordeling zag - zag ik dat er inderdaad een aparte zin tussen stond haha.

    Van mij hoef je echt niet minder streng er op te letten, maar als je dan toch bezig bent, wil je mij alsjeblieft uitleggen hoe het met een d en/of een t op het eind is na een woord als vind of word hihi. (krul)

    [ bericht aangepast op 16 nov 2014 - 20:14 ]


    ' Nyctophilia '

    Het is compleet begrijpelijk, en we zullen ook proberen dat het aantal fouten in de beoordelingen en opdrachten tot het minimum beperkt wordt.

    Fijn dat we nu op één lijn zitten :3


    Don't fashion me into a maiden that needs saving from a dragon. I am the dragon, and I will eat you whole.

    Mohn schreef:
    Ik schrok er eigenlijk een beetje van, gewoon omdat ik het niet verwacht had maar je hebt wel gelijk, je kunt er alleen maar beter van worden. En ja, ik had ook eerst nog even goed door moeten lezen want vlak voor ik de beoordeling zag - zag ik dat er inderdaad een aparte zin tussen stond haha.

    Van mij hoef je echt niet minder streng er op te letten, maar als je dan toch bezig bent, wil je mij alsjeblieft uitleggen hoe het met een d en/of een t op het eind is na een woord als vind of word hihi. (krul)


    Tja, werkwoorden. Werkwoorden zijn enorm lastig, als je het mij vraagt. Veelal pak ik deze site, als ik de vervoeging van een werkwoord wil nakijken, als ik het niet zeker weet.

    Nou ja, vervoegen is over het algemeen als volgt, hier even aan de hand van vinden:
    Ik vind - je pakt de stam van het woord. In dit geval is het vind.
    Jij vindt - volgens mij hoort "jij" bij het clubje van "hij, zij en het", waardoor het stam+t wordt.
    Hij/zij/het vindt - Stam+t
    Wij vinden - gewoon het gehele werkwoord
    Jullie vinden - hele werkwoord, want meervoud
    Zij vinden - hele werkwoord, want weer meervoud.
    U vindt - U wordt op dezelfde manier vervoegt als "jij"

    In de verleden tijd heb je nooit -dt. Als je daar erachter moet komen of het een d of t is, heb ik het ezelsbruggetje 't kofschip geleerd. Als je de stam hebt, en het eindigt op één van die medeklinkers daarin, dan heb je -te en -ten erachter.
    iemand corrigeer me als ik fout zit


    Don't fashion me into a maiden that needs saving from a dragon. I am the dragon, and I will eat you whole.

    Is er nu ook geen nieuwe regel dat de m ook in dat rijtje zal horen? Ik heb daar iets van gehoord, maar of het legit is, weet ik niet.


    Mirror, mirror on the wall, will there be glory if I fall?

    Avarosa schreef:
    Is er nu ook geen nieuwe regel dat de m ook in dat rijtje zal horen? Ik heb daar iets van gehoord, maar of het legit is, weet ik niet.


    Ik heb echt geen flauw idee. Ik kwam er laatst ook pas achter dat "wou" ondertussen ook al geaccepteerd wordt in schrijftaal, dus het zou best kunnen dat ze dat doorgevoerd hebben, hoewel ik het wel fucked up vind klinken. Maar dat het ik ook bij "wou"...
    Daarom zeg ik ook, corrigeer me als ik fout zit :3


    Don't fashion me into a maiden that needs saving from a dragon. I am the dragon, and I will eat you whole.

    Ik ben ook geen taal expert. :'D


    Mirror, mirror on the wall, will there be glory if I fall?