• Hallo iedereen!
    Hierbij organiseren Krory en ik een fotowedstrijd.
    Het thema zal 'Jezelf' zijn, alle zes opdrachten zullen in verband liggen
    met jou of jouw smaak, passie, stijl, etc.
    Denk dus goed na of je echt wil meedoen, want ik verwacht dat iedere deelnemer zich voor 101% inzet.
    Lees daarom de regels en de gang van zaken goed door voordat je besluit mee te doen!


    De story
    Toestemming
    Deelnemen
    [] Vind jij het leuk om foto’s te maken, of ben je er echt mee bezig?
    Wordt dan één van de vijftien deelnemers.
    Iedereen mag meedoen! Let wel op, als je van jezelf weet dat je het druk zult hebben of hebt, neem dan niet deel aan de wedstrijd. Het zou jammer zijn dat je de wedstrijd niet zou kunnen afmaken.

    [] Ik zoek overigens geen andere juryleden!
    Regels
    [] Allereerst natuurlijk de huisregels van Q, wie deze overtreedt, wordt meteen uit de wedstrijd gezet.
    [] Naamsverandering doorgeven in het topic is verplicht! Dit voor een goed overzicht te hebben en om het topic up-to-date te houden.
    [] Inleveren via een persoonlijk bericht, met een link van de foto, die eventueel in een story geplaatst kan worden.
    [] Pleeg geen plagiaat, foto's die al eerder zijn gemaakt zijn niet toegestaan. Het is de bedoeling dat je een foto neemt die speciaal voor deze wedstrijd is gemaakt. Als ik ontdek dat je een oude foto gebruikt of plagiaat pleegt, wordt je zonder pardon uit de wedstrijd gezet!
    [] Respecteer een ander zijn werk!
    [] Je moet absoluut niet in het bezit te zijn van een spiegelreflexcamera met gigantische lenzen. Probeer wel voor een camera te zorgen die degelijke en scherpe foto's kan nemen.
    [] Houd je aan de opdracht. Als er gevraagd wordt niet te bewerken of filters te gebruiken, doe dit dan níét!
    [] Stuur de originele foto ook altijd als je filters/bewerkingen hebt toegepast!
    Inleveren
    [] Je levert in via een persoonlijk bericht. - naar beide juryleden - Met een directe, aanklikbare link naar jouw foto. Het is verplicht, bij elke ronde, jouw foto te verantwoorden. Waarom heb je die foto gekozen? Welke betekenis heeft de foto voor jou?
    []Voor iedere opdracht krijg je tien dagen, je moet minstens een dag voor de deadline [23:59] uitstel aanvragen.
    Je kan maximum drie dagen uitstel krijgen, er kan altijd onderhandeld worden in geval van nood: ziekenhuis, tentamens, etc.
    [] De uitslag zal vier á vijf dagen na de deadline volgen, dan start ook de volgende ronde.
    Puntensysteem
    []Er zal in deze wedstrijd niemand afvallen, ik werk met een puntensysteem. Per dag dat je dan ook te laat inlevert, heb je een aftrek van één punt. Bij de elfde dag te laat ingeleverd lig ke eruit.
    [] Je kan ook een joker gebruiken, deze is aan te vragen vóór de oorspronkelijke deadline, dus om uitstel vragen en dan je joker inzetten is niet toegelaten!
    Als je op het einde van de wedstrijd je joker nog niet gebruikt hebt, dan zal je deze níét mogen gebruiken om je laagste cijfer te laten vallen! Denk dus goed na wanneer je jouw joker gebruikt!
    Prijs
    [] Eerste plaats: 15 credits
    [] Tweede plaats: 10 credits
    [] Derde plaats: 5 credits
    [] De troostprijs: een promotie op mijn profiel gedurende 1 maand van een creatie naar keuze.
    Let op: als je halverwege afhaakt krijg je géén troostprijs.
    Puntentelling
    -/25: Originaliteit en creativiteit, hoe 'out of the box' denk jij? Hoe pak jij het aan? Wat onderscheid jou van de anderen?
    -/20: Camerastandpunt, vanwaar is jou foto genomen? Is dit een unieke plaats?
    -/15: Kwaliteit, hoe scherp is je foto? Is het beeld bewogen? Is er nog een vinger te zien? Is je foto overbelicht/onderbelicht?
    -/15: De foto, is deze foto goed gelukt? Juiste lichtinval, schaduw, etc.
    -/15: Connectie met de opdracht, hoe goed heb jij de opdracht begrepen? Heb je gedaan wat er gevraagd werd?
    -/10: Bijschrift, komt jouw bijschrift overeen met de foto? Staan er spellingfouten, interpunctiefouten in?

    Om je uiteindelijke eindscore te bekomen, deel je jou score door 10.
    Schema
    Wij hanteren een schema voor de wedstrijd. Elke deadline, uitsteldeadline en het online komen van de opdracht staat vast. Dit onder andere voor onze planning, maar ook voor jullie planning.

    Opdracht I
    Start: 25 oktober
    Deadline: 4 november
    Deadline uitstel aanvragen: 3 november
    Deadline uitstel: 8 november
    Uitslag: 13 november

    Opdracht II
    Start: 14 november
    Deadline: 23 november
    Deadline uitstel aanvragen: 22 november
    Deadline uitstel: 27 november
    Uitslag: 2 december

    Opdracht III
    Start: 3 december
    Deadline: 11 december
    Deadline uitstel aanvragen: 10 december
    Deadline uitstel: 15 december
    Uitslag: 20 december

    Opdracht IV
    Start: 21 december
    Deadline: 30 december
    Deadline uitstel aanvragen: 29 december
    Deadline uitstel: 4 januari
    Uitslag: 9 januari

    Opdracht V
    Start: 10 januari
    Deadline: 19 januari
    Deadline uitstel aanvragen: 18 januari
    Deadline uitstel: 23 januari
    Uitslag: 28 januari

    Opdracht VI
    Start: 29 januari
    Deadline: 7 februari
    Deadline uitstel aanvragen: 6 februari
    Deadline uitstel: 11 februari
    Uitslag: 15 februari

    Einduitslag:
    16 of 17 februari
    Ex-deelnemers
    [] Shield | Uitgeschreven
    [] xHoranx | Uitgeschreven
    [] Majikku | Uitgeschreven
    [] LOVETAG | Uitgeschreven
    [] Groot | Uitgeschreven
    [] Autumnafi | Uitgeschreven
    [] Buddy | Uitgeschreven
    [] Griffiths | Uitgeschreven
    [] Sketches | Te laat ingeleverd
    - Opdracht I Ingeleverd 4,60
    [] Flowering | Uitgeschreven
    - Opdracht I Ingeleverd 7,93
    - Opdracht II Ingeleverd 8,80
    TheHorcrux | Uitgschreven
    - Opdracht I Ingeleverd 9,05
    - Opdracht II Ingeleverd 9,03
    - Opdracht III Ingeleverd 9,20
    - Opdracht IV Ingeleverd4,05

    Deelnemers: [volzet]
    narcissus [Anthroopos]
    - Opdracht I Ingeleverd 9,53
    - Opdracht II Ingeleverd 9,05
    - Opdracht III Ingeleverd 9,23
    - Opdracht IV Ingeleverd 9,85
    - Opdracht V Ingeleverd
    - Opdracht VI
    I
    I
    I
    I
    I
    I
    I
    DreamerN
    - Opdracht I Ingeleverd 9,30
    - Opdracht II Ingeleverd 8,80
    - Opdracht III Ingeleverd 9,55
    - Opdracht IV Ingeleverd 8,30
    - Opdracht V Ingeleverd
    - Opdracht VI
    I
    I
    I
    I
    I
    I
    I
    Avarosa [Freljords]
    - Opdracht I Ingeleverd 8,03
    - Opdracht II Ingeleverd 9,73
    - Opdracht III Joker
    - Opdracht IV Ingeleverd 9,80
    - Opdracht V Ingeleverd
    - Opdracht VI

    Kardashians [Mohn]
    - Opdracht I Ingeleverd 8,40
    - Opdracht II Ingeleverd 8,10
    - Opdracht III Ingeleverd 9,75
    - Opdracht IV Joker
    - Opdracht V Uitstel
    - Opdracht VI
    I
    I
    I
    I
    I
    I
    I
    Jingim [Polo] [Ibex] [Scorch] [Burkhardt]
    - Opdracht I Ingeleverd 9,73
    - Opdracht II Ingeleverd 9,85
    - Opdracht III Joker
    - Opdracht IV Ingeleverd 8,93
    - Opdracht V Ingeleverd
    - Opdracht VI
    I
    I
    I
    I
    I
    I
    I
    xBooBear
    - Opdracht I Ingeleverd 7,48
    - Opdracht II Ingeleverd 8,25
    - Opdracht III Ingeleverd 9,40
    - Opdracht IV Joker
    - Opdracht V Ingeleverd
    - Opdracht VI

    Opdracht I
    Me, myself and I
    Deze opdracht draait helemaal om jou!
    Ik wil dat je jezelf presenteert en wel met maar één foto. Hoe je dit aanpakt, daar ben je volledig vrij in. Het is níét de bedoeling dat je zomaar een foto van jezelf neemt, maak een foto die de betekenis van jezelf uitlegt, hoe jij jezelf ziet! Maak er iets speciaals van! - Het is van zelfsprekend dat je zelf kiest wat je wel en niet toont -
    Filters en bewerkingen zijn in deze ronde niet toegelaten.

    Deadline: 4 november
    Deadline uitstel: 8 november
    Uitslag: 13 november

    Veel succes
    Opdracht II
    Books are my life

    Boeken zijn míjn passie, mijn alles.
    Wat is jóúw passie? Probeer dit zo origineel mogelijk voor te stellen. Je mag meerdere dingen presenteren in één foto. Meerdere aparte foto's vermengen [collages maken] mag niet!
    Filters zijn deze ronde toegelaten, niet verplicht!
    Let op: veel filters maken foto's onscherper!
    N. B.: Vergeet de originele foto niet mee in te sturen!

    Deadline: 23 november
    Deadline uitstel: 27 november
    Uitslag: 2 december

    Veel succes
    Opdracht III

    You can count on me, like one, two, three

    Wat is dat eigenlijk, vertrouwen?
    Wikipedia.
    Vertrouwen is iets abstracts, je kan het niet aanraken, zien of ruiken. Iets zonder échte definitie, vertrouwen omvat heel erg veel: het is dan ook een zeer belangrijk deel van vriendschap.
    Definieër 'vertrouwen' hoe jij het ziet in een foto.
    Deze keer is er een restrictie: zwart-wit filter of sepia filter is verplicht!

    Deadline: 11 december
    Deadline uitstel: 15 december
    Uitslag: 20 december

    Veel succes
    Opdracht IV

    My future will be...

    We zijn al over de helft van de wedstrijd. Deze opdracht zal gaan over jouw toekomst. Hoe zie jij jezelf over vijftien jaar? Of hoe wil jij er uitzien?
    Vertel er ook goed bij waarom precies.
    Tips:
    - Je mag jezelf verkleden
    - Je mag anderen gebruiken om jou voor te stellen

    Restrictie: Je foto moet een vierkant formaat hebben. Denk hierbij aan afmetingen zoals 300x300, 500x500 of 700x700.

    Deadline: 30 december
    Deadline uitstel: 4 januari
    Uitslag: 9 januari

    Veel succes
    Opdracht V

    Turn your scars into stars


    Deze opdracht zal de gevoeligste opdracht zijn, we willen dan nogmaals benadrukken dat je zelf mag kiezen in hoeverre je ons iets wil tonen/vertellen.
    Als kind heeft iedereen wel een angst gehad; de duisternis, de grote boze wolf, kapitein Haak en ga zo maar door. De bedoeling van deze opdracht is om één van je angsten uit je kindertijd uit te beelden.
    Restrictie: de foto moet een horizontale verhouding van 5:3 hebben zoals 1000x600 of 500x300
    Bewerkingen zijn niet toegestaan, bijsnijden wel. Filters zijn verboden, enkel een sepia is toegestaan, dit is niet verplicht.

    Deadline: 19 januari
    Deadline uitstel: 23 januari
    Uitslag: 28 januari

    Veel succes
    Opdracht VI

    Deadline: ...
    Deadline uitstel: ...
    Uitslag: ...

    De story. Abo nemen is niet verplicht, maar kom later niet af dat je iets gemist hebt.
    Vragen mogen altijd gesteld worden naar beiden via een persoonlijk bericht, gastenboek of in het topic!
    We hopen er een leuke wedstrijd van te maken.

    Veel succes
    Krory & Offside

    [ bericht aangepast op 27 jan 2015 - 19:07 ]

    [ bericht aangepast door een moderator op 23 nov 2014 - 18:49 ]


    i can swear, i can joke – i say what's on my mind if i drink if I smoke – i keep up with the guys

    Jullie staan erbij!

    Nog een plaats!


    i can swear, i can joke – i say what's on my mind if i drink if I smoke – i keep up with the guys

    Het is Majikku niet Makjikku ^-^


    Egal was kommt, es wird gut, sowieso. Immer geht 'ne neue Tür auf, irgendwo.

    Kan ik nog meedoen? ^^


    May the odds be ever in your favour...

    Autumnafi schreef:
    Kan ik nog meedoen? ^^


    Jup en bij deze is de inschrijving gesloten!

    @Majikku: Mijn excuses. Bij deze is het aangepast.


    i can swear, i can joke – i say what's on my mind if i drink if I smoke – i keep up with the guys

    -> Titel op verzoek aangepast. (:


    "Her heart was a secret garden, and the walls were very high."

    Wichita schreef:
    (...)

    Neen. Er staat duidelijk één foto.
    Verschillende foto's bij elkaar plaatsen en daar een foto van trekken mag dus ook niet.
    Je wordt beoordeeld op je foto, niet op alle kleine fotootjes apart.


    Het zouden dan ook geen foto's worden, meer plaatjes en prullaria bij elkaar.


    Credendo Vides

    DreamerN schreef:
    (...)

    Het zouden dan ook geen foto's worden, meer plaatjes en prullaria bij elkaar.


    Ik neem aan dat je zoiets bedoeld? Want dat mag wel c:

    Dit zou ik eerder vermijden. - dit is duidelijk gemengd met de pc, maar neem nu even aan dat je dit zelf handmatig gecombineerd hebt -

    [ bericht aangepast op 24 okt 2014 - 19:00 ]


    i can swear, i can joke – i say what's on my mind if i drink if I smoke – i keep up with the guys

    Wichita schreef:
    (...)

    Ik neem aan dat je zoiets bedoeld? Want dat mag wel c:

    Dit zou ik eerder vermijden. - dit is duidelijk gemengd met de pc, maar neem nu even aan dat je dit zelf handmatig gecombineerd hebt -


    Ik was idd iets van plan in de trant van de eerste, maar dan in een vorm :3 Die tweede sowieso niet.


    Credendo Vides

    Bij deze wilde ik graag jullie vragen om eraan te denken om alle correspondentie via gb en pb naar ons beiden te sturen. Ik zou het zeer appreciëren. Hierbij gaat het om de opdrachten, vragen en mededelingen.

    Daarbij zou ik het zeer waarderen als de opdrachten ingeleverd zouden worden met een onderwerp zoals bijv. "Fotowedstrijd Opdracht 1 Linnaeus".

    Ik zal proberen om een week vóór de deadline herinneringen te sturen.


    Don't fashion me into a maiden that needs saving from a dragon. I am the dragon, and I will eat you whole.

    Linnaeus schreef:
    Bij deze wilde ik graag jullie vragen om eraan te denken om alle correspondentie via gb en pb naar ons beiden te sturen. Ik zou het zeer appreciëren. Hierbij gaat het om de opdrachten, vragen en mededelingen.

    Daarbij zou ik het zeer waarderen als de opdrachten ingeleverd zouden worden met een onderwerp zoals bijv. "Fotowedstrijd Opdracht 1 Linnaeus".

    Ik zal proberen om een week vóór de deadline herinneringen te sturen.


    Dus als ik een vraag heb moet ik die via Gb aan jullie beiden stellen..?


    Little do you know

    TheHorcrux schreef:
    (...)

    Dus als ik een vraag heb moet ik die via Gb aan jullie beiden stellen..?


    Je kunt in het topic vragen, of idd via gb aan ons beiden of via pb. Ik persoonlijk zet dan altijd erin dat ik het naar beiden gestuurd heb. Heeft voor jullie ook een voordeel...vergroot je kansen op een snel antwoord ;3
    "Moet" is trouwens een beetje overdreven. Ik zou het waarderen. Als je het vergeet, is het niet zo erg. Er is altijd nog correspondentie tussen Wichita en mij.

    [ bericht aangepast op 24 okt 2014 - 21:33 ]


    Don't fashion me into a maiden that needs saving from a dragon. I am the dragon, and I will eat you whole.

    Linnaeus schreef:
    (...)

    Je kunt in het topic vragen, of idd via gb aan ons beiden of via pb. Ik persoonlijk zet dan altijd erin dat ik het naar beiden gestuurd heb. Heeft voor jullie ook een voordeel...vergroot je kansen op een snel antwoord ;3
    "Moet" is trouwens een beetje overdreven. Ik zou het waarderen. Als je het vergeet, is het niet zo erg. Er is altijd nog correspondentie tussen Wichita en mij.


    Okey,
    Dan stuur ik mijn vraag wel even via gb cx


    Little do you know

    Is het echt de bedoeling dat je zelf de foto maakt? Want ik heb al een heel idee in mijn hoofd, maar dat is onuitvoerbaar als selfie. Het is dan dat ik de hele compositie, kleding, belichting zelf kies, maar iemand anders drukt op het knopje, om het zo te zeggen. Mag dat?


    Deep inside, I've never felt alive

    Scorch schreef:
    Is het echt de bedoeling dat je zelf de foto maakt? Want ik heb al een heel idee in mijn hoofd, maar dat is onuitvoerbaar als selfie. Het is dan dat ik de hele compositie, kleding, belichting zelf kies, maar iemand anders drukt op het knopje, om het zo te zeggen. Mag dat?


    Ik heb Wichita er een bericht over gestuurd. Je hoort het zo snel mogelijk van ons.


    Don't fashion me into a maiden that needs saving from a dragon. I am the dragon, and I will eat you whole.

    Zou ik uitstel mogen?
    Ik weet dat het redelijk vroeg is om dat te vragen maar ik kan mijn idee op zijn vroegste vrijdag uitvoeren en als het dan mislukt moet ik iets nieuws gaan bedenken en doen. (En dan zit ik nu ook nog eens midden in mijn toetsweek, waardoor ik de komende dagen weinig tijd heb om op internet te gaan en ik anders waarschijnlijk vergeet uitstel te vragen)


    The purpose of a writer is to keep civilization from destroying itself.