• Familie dawnknight moordmysterie




    Het is hartje winter, en de familie Dawnknight heeft zich in het grote familie landhuis gevestigd voor een week vol kerstwensen en vreugdevolle beloften rond de haard om warm te blijven, want het weer buiten is zeker geen pretje om door te reizen; sneeuw stormt over het land heen en maakt het zelfs gevaarlijk om openlijk de weg op te gaan.

    De eerste dagen gaan geweldig, maar al snel slaat de gemoedelijke sfeer om wanneer er een lugubere ontdekking word gedaan.
    Want na het grote avondmaal op kerstavond, waarop ieder diens wensen voor het nieuwe jaar jegens zichzelf en jegens anderen uitgesproken had, word lord Dawnknight dood aangetroffen in zijn studeer kamer. Er is na nader inspectie duidelijk geen sprake van een natuurlijke dood en zelfmoord is ook al snel afgeschreven.
    Wie heeft het gedaan? En vooral waarom? Iedereen leek van de man te houden.
    Als aanwezigen in het landhuis gaan jullie op onderzoek uit, maar één van jullie is de schuldige.
    Kunnen jullie het mysterie oplossen? Of wint de moordenaar het?



    Ik heb eens op een ander forum meegedaan aan een moordmyserie RPG en ik dacht, 'Hé, het leek me leuk om dat hier ook eens te proberen.' Al heb ik geen idee of dit al eens gedaan is.

    Je kan familie zijn; Lord of Lady, de oom, de neef, de tante, nicht, dochter, zoon maar ook iemand in het huishouden zoals; de butler, schoonmaakster, kokkin, etc.
    Het verhaal speelt zich af rond het einde van de 19e eeuw; 1899
    en het speelt zich af in een gemeente in de buurt van London. Er bestonden dus al wel telefoons en elektriciteit, maar het is allemaal veel simpeler / ouderwets (duh).
    Meer informatie over die tijd, bijv. de kleding en het huis komt nog, ik wil eerst kijken hoeveel mensen er nog weer in geïnteresseerd zijn om mee te doen.

    Leeftijden en verbanden

    Aangezien er in het vorige topic er op een gegeven moment redelijk veel ongeloofwaardige leeftijd verhoudingen opdoken doe ik het nu maar even zo.

    Kleinkinderen; moeten tussen de 5 en 16 jaar zijn en er mogen geen kleinkinderen aangemaakt worden zonder een link met een volwassene, anders hebben we opeens allemaal kleinkinderen die bij geen volwassene hoort.

    Volwassene; De minimale leeftijd bij volwassenen is 29, maar dan kan ze dus geen dochter van 16 hebben, tenzij ze dus op hele jonge leeftijd is verkracht... maximum leeftijd is 45 voor de kinderen, want dan zou Richard 20 zijn geweest, dus dat kan nog wel.

    De leeftijd van de mensen in dienst van het landhuis; Dit maakt eigenlijk niet uit, je kan een schoonmaakster / bediende zijn van 18, een kok/kokkin van 34 of een butler van 82, dit mag je zelf weten, maar houd het wel realistisch.


    ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~×××××××××~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

    De Lord :


    Naam: Richard Edison Dawnknight
    Leeftijd : Hij is 65 jaar, jarig op 04 Februari, dus met nog twee maanden was hij 66 geweest.
    Uiterlijk : FC : Sean Connery.
    Innerlijk : Richard kon heen strict zijn jegens zijn familie. Het was een trotse man die zeker koppig in het leven stond, maar hij hield ook van zijn familie en zou niemand een kwaad hart toedragen, al gaat dit soms een beetje tegenstrijdig met zijn wens naar strictheid, discipline en aanzien.
    Hij had vele hobby's; als hij al niet rondreisde als particuliere archeöloog en paleontoloog, daarnaast was hij verfijnt en gediplomeerd bioloog en was hij ook geïnteresseerd in Cryptozoölogie. In zijn studeerkamer kun je dan ook veel boeken, opgezette dieren, kasten vol met potjes met mysterieuze inhouden als poedertjes en vloeistoffen vinden.
    Ondanks dat zijn uit de hand gelopen hobby veel geld in beslag nam was hij aanzienlijk rijk en deelde dit af en toe in kleine mate met de familie, hij was niet geheel gierig, maar hij wou hen ook niet te veel verwennen dat zij zelf niets meer gingen doen om zo van zijn geld te kunnen tappen.


    De Moord :
    Iemand vind Richard in zijn studeerkamer, het lijkt eerst alsof hij gewoon in slaap is gevallen in zijn grote armstoel, maar als je langer keek zou je zien dat de stoel helemaal doordrenkt is met bloed, het witte shirt dat hij aan had was ook helemaal donkerrood gekleurd.
    Bij nog nader inspectie werd duidelijk dat er een woord op zijn borst was gekrast, een woord wat niet te lezen viel, misschien een andere taal? Een raadsel?
    Tevens zijn er meerdere steken aangetroffen in de schouderbladen van Richard.
    Richard kennende was hij zelfs op die leeftijd nog fit en behendig, dus hij is niet onderuit gegaan zonder een gevecht, maar iets zorgde ervoor dat hij niet goed de kans kreeg om echt terug te vechten.
    Misschien was de moordenaar al in de kamer, misschien bewoog de persoon wel zo zachtjes dat hij het niet opmerkte.

    Meer komt nog... x)



    Invullijstje.
    Wanneer alle motivaties voor moord binnen zijn kies ik de moordenaar uit wie ik een berichtje stuur over diens status.

    Naam :
    Leeftijd :
    Stand in de familie (Indien van toepassing) : (Vrouw, Broer/Zus, Neef /Nicht, Kleinkind, etc.)
    Relatie met de overledene : (Hoe was de verhouding tussen hen, konden ze goed opschieten, deelden ze dezelfde hobbies, praatte ze veel? Etc.
    Motivatie voor moord : Stuur mij dit in een privébericht toe, ZET HET NIET BIJ DE ROL DIE JE INLEVERT. Hierin beschrijf je waarom jou personage Richard zou vermoorden en hoe die dat gedaan zou hebben, was het voor geld, persoonlijke redenen, etc.?
    Uiterlijk :
    Innerlijk :
    Bijzonderheden / Extra :

    De rollen : X = Motivatie moord binnen.

    Vrouwen :
    #X{1,1} Zara-Loïs Bell × Schoonmaakster × Griffiths
    #X{1,3} Odette Mabelle Dawnknight × Dochter DreamerN
    # {1,5} Christina Ella Bardot × Schoonmaakster × AlphaFox
    #X{1,3} Yun Yuan/Dawnknight × Geadopteerde kleindochter Mad_Hatter
    #{1,3} Mary Diana DiMario × Nicht × TheHorcrux
    #X{1,3} Adaeze × Dienstmeid × Mad_Hatter
    #X{1,5} Catherina Maria Dawnknight-Locksley × Vrouw v.d. overledene × Fairytalest
    #X{1,7} Aveline Carver × Keukenmeid × Gustin
    #X{1,7} Rosalie Henriëtta Dawnknight × Tweelingzus × Rosea

    Mannen :
    #X{1,1} Mason James × Kok × Assassin
    #X{1,1} Charles Wingsteins × Butler/koetsier × Debbaut
    #X{1,2} Andrew Richard Dawnknight × Kleinzoon × OutlawQueen
    #X{1,2} James Richie Matthews × Butler × Cenation
    #{1,3} Edmund 'Ed' Buford Jones × Achterneef × Tarth
    #{1,9} Jeremy Jackson Dawnknight × TheHorcrux
    #X{1,7} William Antonio DiMario × Oom × OutlawQueen
    #{Gereserveerd voor Khamul




    Regels
    ~ Regels ~

    ~ Ieder mag 2 personages max.
    ~ Reserveringen blijven 5 dagen staan.
    ~ Minimaal 250 woorden per post.
    ~ Niet iemand anders personage besturen.
    ~ Niet iemand opzettelijk ernstig verwonden/ vermoorden zonder het te overleggen met de andere speler.
    ~ 16+ Toegestaan.
    ~ Geen Mary-Sue of Marty-Stu personages (;
    ~ OOC tussen ( ) { } [ ]
    ~ De rest is nogal vanzelfsprekend (;

    [ bericht aangepast op 11 nov 2014 - 23:01 ]


    Credendo Vides

    OutlawQueen schreef:
    (...)

    (lol)
    Hij heet Jared S. Gilmore



    En stiekem steel ik deze foto want ik vind niks beters Cx


    Little do you know







    Genoeg foto's


    Spoiler alert: you will save yourself

    Wtf, ik vind echt niks waar hij alleen opstaat en hij een beetje jonger lijkt :']


    Little do you know


    Naam:
    Jeremy Jackson Dawnknight
    Leeftijd:
    Tien jaar, hij is jarig op de vijftiende van November.
    Stand in de familie:
    Mason is de kleinzoon van de Lord.
    Relatie met de overledene:
    Mason ging niet veel om met zijn opa, ze kwamen vrij weinig langs omdat de man altijd druk bezig was met zijn werk. Hierdoor heeft de jongen niet echt een band opgebouwt met zijn opa.
    Uiterlijk:
    [FC: Jared Gilmore]
    Innerlijk:
    Mason is een speelse, vrolijke jongen die vaak door het huis rent. Hij is een beetje aan de drukke kant en kan dus ook moeilijk stil zitten. Tijdens eten of belangrijke gelegenheden houdt hij het dus ook moeilijk uit aangezien er dan van hem verwacht word dat hij netjes stil zit. Hij respecteerd zijn moeder heel erg waardoor hij ook goed naar haar luisterd, als zij zegt dat hij stil moet zitten of stil moet zijn dan doet hij ook echt zijn best dit te doen.
    Mason praat ook veel, hij is een flapuit. Alles wat in hem op komt word gezegt waardoor hij soms van het éne onderwerp naar een compleet ander onderwerp gaat in gesprekken. Dit is echter vooral bij mensen die hij niet kent en mensen die hem zenuwachtig maken. Bij zijn broer en moeder is dit meestal niet het geval, daarbij krijgt hij genoeg kansen om te praten waardoor hij veel minder tegelijk zegt.
    Mason kan zicht op serieuze momenten redelijk aan passen, als iedereen in de ruimte serieus en stil is heeft dit een effect op Mason dat hij dit ook word. Echter kan hij nog steeds niet helemaal zijn mond houden maar door het gedrag van de anderen wel meer dan gewoonlijk.
    Mason vind het geweldig om buiten te zijn, in de bossen of in de tuin. Hij houdt van de natuur, omdat het zoveel rust geeft aan zijn drukke geest. Zelf kan hij er soms slecht tegen dat hij zo druk in zijn hoofd is, maar hij heeft er mee leren leven. Af en toe heeft hij nog wel eens dat hij gek word van de drukte en alle gedachtes in zijn hoofd dat hij plots begint te schreeuwen en zijn handen op zijn oren legt omdat hij er helemaal gek van word, dit gebeurt niet vaak.
    Bijzonderheden/Extra:


    Mason is het jongere broertje van Andrew.


    Inspiratie cx

    [ bericht aangepast op 5 nov 2014 - 16:12 ]


    Little do you know

    Gally schreef:
    Is er nog behoefte om een kleinzoon (s) of een echtgenoot.


    I caught a golden trout! But the real treusure? Friendship - ACNH

    Ik heb echt zoo veel zin om te beginnen :)


    Spoiler alert: you will save yourself

    Gally schreef:
    (...)


    Mijn vrouwlijke personage s al getrouwd en Mason heeft al een ouder cx
    Dus ik heb eerlijk gezegd niet echt iemand nodig..
    Misschien dat je gewoon nog een zoon van de lord kan aan maken?

    [ bericht aangepast op 26 okt 2014 - 21:21 ]


    Little do you know

    Wat moet ik van mijn personage maken? Iemand suggesties/wensen?


    26 - 02 - '16

    Soothsayer schreef:
    Wat moet ik van mijn personage maken? Iemand suggesties/wensen?


    Nog iemand die er ook werkt misschien?


    To the stars who listen — and the dreams that are answered

    Glader schreef:
    (...)

    Nog iemand die er ook werkt misschien?


    Da's wel een goeie, want er zijn inmiddels aardig wat familieleden. ;3

    Misschien maak ik er een stalmeester van. Maar dat beroep spreekt me niet echt aan, dus ja, ik ga wel even kijken of ik wat anders kan vinden.


    26 - 02 - '16

    Soothsayer schreef:
    (...)

    Da's wel een goeie, want er zijn inmiddels aardig wat familieleden. ;3

    Misschien maak ik er een stalmeester van. Maar dat beroep spreekt me niet echt aan, dus ja, ik ga wel even kijken of ik wat anders kan vinden.


    Als je intresse hebt kun je een soort van reizende bediende voor Edmund maken? (-:


    "I have written you down. Now you will live forever, and all the world will read you."

    Soothsayer schreef:
    (...)

    Da's wel een goeie, want er zijn inmiddels aardig wat familieleden. ;3

    Misschien maak ik er een stalmeester van. Maar dat beroep spreekt me niet echt aan, dus ja, ik ga wel even kijken of ik wat anders kan vinden.


    Bediende of misschien een soort helpertje van een van de mannen.
    Ik zal nog even kijken of ik iets kan verzinnen


    To the stars who listen — and the dreams that are answered

    Ik zal er nog eens een nachtje over slapen ^^


    26 - 02 - '16

    Soothsayer > Khamul


    26 - 02 - '16

    Het spijt me dat ik de laatste paar dagen niet actief was, maar er is op dit moment iets in mijn leven waardoor mijn hoofd even helemaal nergens naar stond.
    Heb namelijk te horen gekregen dat stage zich zorgen maakt om mij en of ik daar was pas, dus ik heb nog een maand om me daar te bewijzen, daarnaast kwam in dat gesprek ook naar voren vanuit school dat zij zich ook zorgen maken of die opleiding wel bij me past... Dus misschien gaan ze me in mijn examenjaar nog van de opleiding zetten... overplaatsen naar een beroepskeuzetraject.
    En dit was mijn laatste jaar studie financiering.


    Maar ik zal alles weer updaten en alles weer even nalezen als ik tijd heb.

    [ bericht aangepast op 28 okt 2014 - 14:39 ]


    Credendo Vides