• Familie dawnknight moordmysterie




    Het is hartje winter, en de familie Dawnknight heeft zich in het grote familie landhuis gevestigd voor een week vol kerstwensen en vreugdevolle beloften rond de haard om warm te blijven, want het weer buiten is zeker geen pretje om door te reizen; sneeuw stormt over het land heen en maakt het zelfs gevaarlijk om openlijk de weg op te gaan.

    De eerste dagen gaan geweldig, maar al snel slaat de gemoedelijke sfeer om wanneer er een lugubere ontdekking word gedaan.
    Want na het grote avondmaal op kerstavond, waarop ieder diens wensen voor het nieuwe jaar jegens zichzelf en jegens anderen uitgesproken had, word lord Dawnknight dood aangetroffen in zijn studeer kamer. Er is na nader inspectie duidelijk geen sprake van een natuurlijke dood en zelfmoord is ook al snel afgeschreven.
    Wie heeft het gedaan? En vooral waarom? Iedereen leek van de man te houden.
    Als aanwezigen in het landhuis gaan jullie op onderzoek uit, maar één van jullie is de schuldige.
    Kunnen jullie het mysterie oplossen? Of wint de moordenaar het?



    Ik heb eens op een ander forum meegedaan aan een moordmyserie RPG en ik dacht, 'Hé, het leek me leuk om dat hier ook eens te proberen.' Al heb ik geen idee of dit al eens gedaan is.

    Je kan familie zijn; Lord of Lady, de oom, de neef, de tante, nicht, dochter, zoon maar ook iemand in het huishouden zoals; de butler, schoonmaakster, kokkin, etc.
    Het verhaal speelt zich af rond het einde van de 19e eeuw; 1899
    en het speelt zich af in een gemeente in de buurt van London. Er bestonden dus al wel telefoons en elektriciteit, maar het is allemaal veel simpeler / ouderwets (duh).
    Meer informatie over die tijd, bijv. de kleding en het huis komt nog, ik wil eerst kijken hoeveel mensen er nog weer in geïnteresseerd zijn om mee te doen.

    Leeftijden en verbanden

    Aangezien er in het vorige topic er op een gegeven moment redelijk veel ongeloofwaardige leeftijd verhoudingen opdoken doe ik het nu maar even zo.

    Kleinkinderen; moeten tussen de 5 en 16 jaar zijn en er mogen geen kleinkinderen aangemaakt worden zonder een link met een volwassene, anders hebben we opeens allemaal kleinkinderen die bij geen volwassene hoort.

    Volwassene; De minimale leeftijd bij volwassenen is 29, maar dan kan ze dus geen dochter van 16 hebben, tenzij ze dus op hele jonge leeftijd is verkracht... maximum leeftijd is 45 voor de kinderen, want dan zou Richard 20 zijn geweest, dus dat kan nog wel.

    De leeftijd van de mensen in dienst van het landhuis; Dit maakt eigenlijk niet uit, je kan een schoonmaakster / bediende zijn van 18, een kok/kokkin van 34 of een butler van 82, dit mag je zelf weten, maar houd het wel realistisch.


    ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~×××××××××~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

    De Lord :


    Naam: Richard Edison Dawnknight
    Leeftijd : Hij is 65 jaar, jarig op 04 Februari, dus met nog twee maanden was hij 66 geweest.
    Uiterlijk : FC : Sean Connery.
    Innerlijk : Richard kon heen strict zijn jegens zijn familie. Het was een trotse man die zeker koppig in het leven stond, maar hij hield ook van zijn familie en zou niemand een kwaad hart toedragen, al gaat dit soms een beetje tegenstrijdig met zijn wens naar strictheid, discipline en aanzien.
    Hij had vele hobby's; als hij al niet rondreisde als particuliere archeöloog en paleontoloog, daarnaast was hij verfijnt en gediplomeerd bioloog en was hij ook geïnteresseerd in Cryptozoölogie. In zijn studeerkamer kun je dan ook veel boeken, opgezette dieren, kasten vol met potjes met mysterieuze inhouden als poedertjes en vloeistoffen vinden.
    Ondanks dat zijn uit de hand gelopen hobby veel geld in beslag nam was hij aanzienlijk rijk en deelde dit af en toe in kleine mate met de familie, hij was niet geheel gierig, maar hij wou hen ook niet te veel verwennen dat zij zelf niets meer gingen doen om zo van zijn geld te kunnen tappen.


    De Moord :
    Iemand vind Richard in zijn studeerkamer, het lijkt eerst alsof hij gewoon in slaap is gevallen in zijn grote armstoel, maar als je langer keek zou je zien dat de stoel helemaal doordrenkt is met bloed, het witte shirt dat hij aan had was ook helemaal donkerrood gekleurd.
    Bij nog nader inspectie werd duidelijk dat er een woord op zijn borst was gekrast, een woord wat niet te lezen viel, misschien een andere taal? Een raadsel?
    Tevens zijn er meerdere steken aangetroffen in de schouderbladen van Richard.
    Richard kennende was hij zelfs op die leeftijd nog fit en behendig, dus hij is niet onderuit gegaan zonder een gevecht, maar iets zorgde ervoor dat hij niet goed de kans kreeg om echt terug te vechten.
    Misschien was de moordenaar al in de kamer, misschien bewoog de persoon wel zo zachtjes dat hij het niet opmerkte.

    Meer komt nog... x)



    Invullijstje.
    Wanneer alle motivaties voor moord binnen zijn kies ik de moordenaar uit wie ik een berichtje stuur over diens status.

    Naam :
    Leeftijd :
    Stand in de familie (Indien van toepassing) : (Vrouw, Broer/Zus, Neef /Nicht, Kleinkind, etc.)
    Relatie met de overledene : (Hoe was de verhouding tussen hen, konden ze goed opschieten, deelden ze dezelfde hobbies, praatte ze veel? Etc.
    Motivatie voor moord : Stuur mij dit in een privébericht toe, ZET HET NIET BIJ DE ROL DIE JE INLEVERT. Hierin beschrijf je waarom jou personage Richard zou vermoorden en hoe die dat gedaan zou hebben, was het voor geld, persoonlijke redenen, etc.?
    Uiterlijk :
    Innerlijk :
    Bijzonderheden / Extra :

    De rollen : X = Motivatie moord binnen.

    Vrouwen :
    #X{1,1} Zara-Loïs Bell × Schoonmaakster × Griffiths
    #X{1,3} Odette Mabelle Dawnknight × Dochter DreamerN
    # {1,5} Christina Ella Bardot × Schoonmaakster × AlphaFox
    #X{1,3} Yun Yuan/Dawnknight × Geadopteerde kleindochter Mad_Hatter
    #{1,3} Mary Diana DiMario × Nicht × TheHorcrux
    #X{1,3} Adaeze × Dienstmeid × Mad_Hatter
    #X{1,5} Catherina Maria Dawnknight-Locksley × Vrouw v.d. overledene × Fairytalest
    #X{1,7} Aveline Carver × Keukenmeid × Gustin
    #X{1,7} Rosalie Henriëtta Dawnknight × Tweelingzus × Rosea

    Mannen :
    #X{1,1} Mason James × Kok × Assassin
    #X{1,1} Charles Wingsteins × Butler/koetsier × Debbaut
    #X{1,2} Andrew Richard Dawnknight × Kleinzoon × OutlawQueen
    #X{1,2} James Richie Matthews × Butler × Cenation
    #{1,3} Edmund 'Ed' Buford Jones × Achterneef × Tarth
    #{1,9} Jeremy Jackson Dawnknight × TheHorcrux
    #X{1,7} William Antonio DiMario × Oom × OutlawQueen
    #{Gereserveerd voor Khamul




    Regels
    ~ Regels ~

    ~ Ieder mag 2 personages max.
    ~ Reserveringen blijven 5 dagen staan.
    ~ Minimaal 250 woorden per post.
    ~ Niet iemand anders personage besturen.
    ~ Niet iemand opzettelijk ernstig verwonden/ vermoorden zonder het te overleggen met de andere speler.
    ~ 16+ Toegestaan.
    ~ Geen Mary-Sue of Marty-Stu personages (;
    ~ OOC tussen ( ) { } [ ]
    ~ De rest is nogal vanzelfsprekend (;

    [ bericht aangepast op 11 nov 2014 - 23:01 ]


    Credendo Vides

    OH dit lijkt me zo leuk, maar ik weet niet of ik heel vaak zal kunnen reageren. Is dat een probleem? Zo niet, reserveer ik graag een schoonmaakster (:

    Ik doe weer mee! Ik post zo even mijn personage. Moet ik zijn motivatie nog eens sturen of niet?


    Your make-up is terrible

    Nvm.

    [ bericht aangepast op 19 okt 2014 - 18:31 ]


    The monsters running wild inside of me. I'm faded

    Naam:
          Mason James
          Als afkorting noemen vrienden hem vaak Mac of Mace. Aan Sonny heeft hij een enorme hekel en wilt ook liever niet zo genoemd worden.
    Leeftijd:
          30
    Relatie met de overledene:
          De relatie tussen Mason en meneer Dawnknight was puur zakelijk. Hij werkt er nu vier jaar en had enkel contact met hem als het menu samengesteld moest worden, of er iets anders was dat met werk te maken had.
          Hij werd wel redelijk vaak berispt door meneer Dawnknight om dingen die hij verkeerd deed. Dit lag niet in het gebied van koken, omdat hij daar toch echt behoorlijk goed in is, maar op andere gebieden.
    Uiterlijk:
          Mason is van een nogal gemiddelde lengte met zijn 1,77. Hiermee is hij zeker ook niet de langste, maar gelukkig is hij niet zo vreselijk ijdel over zijn uiterlijk. Toch wilt hij er wel een beetje goed uitzien en omdat hij redelijk veel eet vanwege zijn beroep (daarbij kan hij behoorlijk goed bunkeren) komt hij ook snel aan. Hierdoor sport hij wel redelijk veel en is hij goed in vorm. Je kan het zien aan zijn brede schouders, maar dat is ook alles.
          Deze jongeman heeft een blanke huid die snel bruin wordt, maar dit niet vaak is. Hij is niet vaak buiten, enkel als het moet. De zon is ook niet zijn favoriet. Zijn huid is behoorlijk gaaf, hij heeft weinig moedervlekken en enkel littekens op zijn handen en armen door zijn beroep, omdat hij zich verbrand heeft, of gesneden. Hij is redelijk onbehaard.
          Qua kledingstijl houd Mason het ook behoorlijk simpel. Hij houdt van een wat stoerdere look en draagt hierdoor vaak leren jasjes of donkerdere kleuren. Zijn liefde ligt bij zijn motorlaarzen die hij in zijn vrije tijd altijd draagt. Op zijn werk kleed hij zich weer een stuk netter en besteed hij wat meer aandacht eraan.
          Mason heeft een hoekig gezicht, met een scherpe kaaklijn, duidelijke jukbeenderen en een rechte, maar hoekige neus. Zijn ogen zijn het opvallendste punt, omdat ze erg licht zijn en een blauw/groene kleur hebben. Zijn lippen zijn vol en rozig. Dankzij zijn luiheid, laat hij altijd wel een baardje staan, maar laat het toch niet te lang worden. Zijn haar is middelbruin en iets langer in lengte.
    Innerlijk:
          Mason is een vlotte, sociale jongeman. Hij is erg vriendelijk, past zich gemakkelijk aan en maakt ook snel vriendelijk. Hij heeft en vlotte babbel en weet daardoor altijd wel iets te zeggen. Hem stil of sprakeloos krijgen is nogal moeilijk. Hij is ook altijd in voor een gesprek, maar met serieuze dingen heeft hij nog wat moeite. Dat ontwijkt hij het liefst. Ook waarover hij praat is groot en deels inhoudsloos te noemen. Ondanks dat hij veel praat, zal je niet veel van hemzelf, behalve oppervlakkige dingen, te weten komen.
          Daarbij is Mason ook een enorme charmeur en flirt. Je kan zeggen dat koken zijn grote liefde is, maar meisjes vind hij eigenlijk nog veel leuker. Hij flirt graag, maar maakt het nooit al te serieus. Het maakt hem niet uit hoe je eruit ziet, of hoe oud je bent, hij vind elk meisje prachtig. Hier lijkt hij nog net een jochie in, niet echt volwassen. Hij voelt ook geen drang om zich al te settelen.
          Een bijzonder groot probleem dat Mason heeft, is zijn woedebeheersing. Hij wordt behoorlijk snel boos, maar niet gewoon boos. Het lijkt net alsof hij in een trance raakt. Hij doet intimiderend, schreeuwt en kan erg agressief worden. Hij laat zich op zulke momenten helemaal gaan en let niet op eventuele consequenties. Dit staat lijnrecht tegenover zijn normaal gesproken vrolijke karakter en vriendelijke aard.
          Verder wordt Mason wel eens bijzonder lui genoemd in sommige situaties. Hij heeft een voorliefde voor luieren en televisie kijken, wat hij uren achtereen kan doen, waarbij hij de tijd vergeet en zonder van zijn kont af te komen. Als het even kan, laat hij een ander veel voor zich doen.
          Vertrouwen is voor hem geen probleem, maar hij valt zelf iets moeilijker te vertrouwen. Hij is geen type om te roddelen, maar je moet ook niet verwachten dat hij je geheimen perfect zal bewaren. Hij is ook niet erg trouw aan mensen, behalve zijn werkgevers omdat dat hem geld oplevert. Hij zal proberen voor je klaar te staan, maar het is slimmer om er niet op te rekenen.
          Behalve dat, is hij ook nog eens behoorlijk vergeetachtig. Hij kan slecht namen onthouden, hoewel gezichten hem toch wat beter liggen. Kleine gingen vergeet hij sowieso. Hij is ook chaotisch en raakt altijd van alles kwijt. Onhandig kan je hem dan weer niet noemen. Hij is juist erg behendig en heeft goede reflexen.
          Hij is redelijk dominant van karakter en leid graag anderen. In de keuken komt dit erg goed van pas, maar helaas heeft hij af en toe nogal moeite met gezag. Hij is erg eigenwijs en koppig en denkt dat hij het zelf wel beter weet, dat hij zelf beter kan beslissen wat er gebeurd en kan er soms erg heftig op reageren.
          Waar Mason een ontzettende hekel aan heeft, zijn mensen die zich te goed voor hem voelen. Hij komt die mensen toch vaak tegen en probeert hen dan over te halen om hem aardig te vinden. Hij slooft zich vaak extra uit voor deze mensen om opgemerkt te worden, dit terwijl hij er een hekel aan heeft om zich uit te sloven voor zulke mensen. Het gaat gewoon automatisch en het gebeurd elke keer.
    Bijzonderheden/extra:
          Mason komt uit een middenklasse gezin met vier kinderen. Zijn ouders hadden het niet breed, maar geld genoeg om wat makkelijker rond te komen dan de meeste mensen. Ze hadden geld voor kleine luxes en zijn ouders zette geld voor hem opzij, aangezien hij de enige jongen was, om te studeren. Koken werd altijd beschouwd als een vrouwenberoep, behalve als het om hoog niveau ging. Hierdoor mocht hij zijn droom volgen. Nu is Mason de vaste kok voor het landhuis werkt hij fulltime.
          Mason is zeker een avontuurlijke type en heeft zijn thuis verlaten om een paar honderd kilometer te reizen om ervaringen op te doen. Hierbij kwam hij echter uit op de familie Dawnknight die een nieuwe kok zocht en besloot de uitdaging aan te nemen, vier jaar geleden. Ondertussen voelt hij zich erg thuis in de keuken van het landhuis.
          Hij heeft wel één enorm geheim. Het is iets dat nooit uit mag komen en hij zal het dan ook flink beschermen. Mason heeft namelijk soms neigingen om te fantaseren over mannen. Mannen die hij kent of zelf bedenkt. Het is iets dat hij zelf veracht, maar hij kan er niks aan doen, het wilt namelijk niet stoppen.


    Your make-up is terrible

    Dit ziet er interessant uit, ik reserveer een man, waarschijnlijk de butler.:Y)


    Queer zijn is gewoon alles


    ___________________________________________________________


    Naam: Zara-Loïs Bell, meestal stelde ze zich gewoon voor als Zara.


    Leeftijd: 23
    Relatie met de overledene: Eigenlijk heeft Zara geen enkele connectie met de Lord. Af en toe kwam ze hem tegen op de gang en vertelde hij haar wat ze nog moest doen, meestal gevolgd door een glimlach van beide partijen.

    Uiterlijk: Zara draagt gewoonlijk haar speciale kleren voor het schoonmaken. Daarbij heeft ze haar haar eigenlijk altijd in een strakke knot zodat haar haar niet in de weg zit tijdens het schoonmaken.
    In haar schaarse vrije tijd draagt ze een oude jurk die ze van haar moeder heeft geërfd. Het ding ziet er niet meer erg mooi uit, maar hij past haar perfect. Daarnaast heeft ze ook helemaal niet genoeg geld om een nieuwe te kopen. Daar is ze nu wel voor aan het sparen.
    Zara's gezicht heeft een lieflijke uitstraling met meestal een grote glimlach waardoor haar net iets te gele tanden goed zichtbaar zijn. Haar bruine kijkers verraden soms de vermoeidheid die het schoonmaken haar oplevert, maar tegelijkertijd zit er haast altijd een vrolijke fonkeling in.
    Innerlijk: Zara is een echt "meisje-meisje". Ze houdt van gespierde mannen, het lezen van romantische boeken en ze draagt het liefst het hele jaar door zomerjurkjes (behalve tijdens het werken, want dan draagt ze haar aparte schoonmaakkleding). Ze kan dagen verliefd zijn op een vreemdeling die een paar seconden naar haar keek en slooft zich ongelofelijk uit voor iedere knappe man die ze tegenkomt.
    Een trut is ze echter zeker niet. Ze heeft het hart van een kind en lacht bijna de hele dag door. Je kan van haar altijd een vriendelijke glimlach verwachten als je haar passeert op de gang. Ze koestert haast nooit wrok, tenzij iemand haar echt iets vreselijks heeft aangedaan, maar over het algemeen vindt ze iedereen wel aardig.
    Deze eigenschap maakt Zara-Loïs ook erg naïef: Ze gaat gauw van het beste van iemand uit en vertrouwd iemand zomaar blindelings. Ze is daarnaast ook erg vatbaar voor allerlei dingen en kan makkelijk worden overgehaald of gemanipuleerd. Dat maakt dat ze vaak haar eigen grenzen overschrijdt, mede omdat ze hierdoor nog niet goed weet wat haar grenzen precies zijn.
    Ze kan heel slecht tegen boosheid, zodra er iemand tegen haar schreeuwt krijgt ze de neiging om diegene op wat voor manier dan ook tevreden te stellen, zelfs als ze hiermee haar eigen of andermans grenzen overschrijdt.
    Zara-Loïs heeft een enorme hekel aan schoonmaken, maar ze werkt graag voor de familie Dawnknight. Ze vindt ze erg aardig en doet graag iets om ze te helpen. Omdat ze zo'n hekel heeft aan schoonmaken gebeurt het wel eens dat ze ongelofelijk langzaam werkt en daarvoor wordt berispt, maar tot nu toe is er nog nooit iemand zo boos geworden dat ze gevaarlijk dichtbij ontslag kwam.
    Bijzonderheden / Extra:

    [ bericht aangepast op 23 okt 2014 - 20:15 ]

    Naam : Charles Wingsteins

    Leeftijd : Hij is zestig jaar.

    Stand in de familie (Indien van toepassing) : Niet van toepassing, Charles is butler.

    Relatie met de overledene : Hij heeft een goede relatie met lord Dawnknight, Charles werkt er al 25 jaar maar kende de lord al veel langer. Als Charles problemen had kon hij altijd bij lord Richard terecht en andersom ook. Maar hij verwaarloosde zijn werk als butler voor hem nooit.

    Uiterlijk :


    Charles is kaal en heeft bruine ogen, hij is 1m 70 en ziet er strenger uit dan hij is. Hij is iets dikker dan slank en heeft een redelijk goede conditie wat toch handig is voor zijn beroep. Verder heeft hij een litteken op zijn achterhoofd, hij is in zijn jeugd ooit tegen een puntvormig voorwerp gelopen.

    Innerlijk : Zoals al gezegd ziet Charles er streng uit maar is hij dat niet, hij heeft een erg open geest en kan erg goed luisteren. Zelf is hij misschien wat stiller en zou hij eigenlijk wat meer voor zichzelf mogen opkomen. In zijn jeugd was hij ook al redelijk stil. Hij heeft al zijn vaardigheden als butler van zijn vader geleerd, zijn vader was zijn grote voorbeeld en hij heeft de dood van zijn vader eigenlijk ook nooit goed kunnen verwerken.
    Charles is niet iemand die je makkelijk boos krijgt. Hij is altijd erg geduldig en kalm en laat zich zeker niet snel opjagen.
    Charles is graag op zichzelf, dat vind hij ook wel fijn maar hij zou ook wel wat meer echte vrienden willen hebben, alleen is hij niet zo goed in contacten.
    Verder is het een gewone man, geen problemen want dat leidt toch alleen maar af. Hij wil gewoon rustig werken en oud worden. Meer hoeft voor hem niet.

    Bijzonderheden / Extra : Charleswoont alleen, hij is ook nooit echt op zoek gegaan naar een vriendin en dat vind hij ook niet erg, hij houdt van zijn leventje alleen. Alhoewel hij misschien wel wat meer vrienden zou willen hebben.


    Voor mij is hij af, maar als jullie vinden van niet hoor ik dat graag en zal ik kijken om het aan te passen. Zijn motief stuur ik in PB!^^

    [ bericht aangepast op 19 okt 2014 - 19:06 ]


    Queer zijn is gewoon alles

    Debbaut schreef:
    Dit ziet er interessant uit, ik reserveer een man, waarschijnlijk de butler.:Y)


    Voor de butler wacht ik nog even, aangezien er in het andere topic ook al iemand was die de butler had.

    @Assassin, het is denk ik toch nog maar even fijner om nogmaals de motivatie binnen te krijgen, gewoon voor de zekerheid.


    Credendo Vides

    DreamerN schreef:
    (...)

    Voor de butler wacht ik nog even, aangezien er in het andere topic ook al iemand was die de butler had.

    @Assassin, het is denk ik toch nog maar even fijner om nogmaals de motivatie binnen te krijgen, gewoon voor de zekerheid.


    Oei, eventueel kan hij ook wel chauffeur zijn of is dat nog te vroeg?


    Queer zijn is gewoon alles

    Debbaut schreef:
    (...)

    Oei, eventueel kan hij ook wel chauffeur zijn of is dat nog te vroeg?


    Hij kan wel een soort butler zijn, gecombineerd met koetsier, want er waren wel al auto's in die tijd, maar Richard vond het maar milieuvervuiling en ging veel liever met paard en wagen op stap.


    Credendo Vides

    DreamerN schreef:
    (...)

    Hij kan wel een soort butler zijn, gecombineerd met koetsier, want er waren wel al auto's in die tijd, maar Richard vond het maar milieuvervuiling en ging veel liever met paard en wagen op stap.


    Dat is goed, we zullen wachten wat Sylvie er van zegt en als zij haar oude rol terugwilt pas ik de mijne meteen of anders woensdag aan.(:
    (Heb net even in het oude topic gekeken.:p)


    Queer zijn is gewoon alles

    Ik zou graag meedoen! ;3

    Enkel zit ik nog even te twijfelen met welk personage.
    DreamerN, is jouw personage oud genoeg om een dochter te hebben?


    “To live will be an awfully big adventure.”

    Ik wil wel weer mijn rol maar dan heb ik een ouder voor hem nodig.


    Spoiler alert: you will save yourself

    Gwyn schreef:
    Ik zou graag meedoen! ;3

    Enkel zit ik nog even te twijfelen met welk personage.
    DreamerN, is jouw personage oud genoeg om een dochter te hebben?


    Mijn personage word rond de 30 - 35 jaar... Dus ik weet niet hoe oud jij het kind zou willen (;


    Credendo Vides

    Ik reserveer een meisje/vrouw als dat mag c:
    Dit lijkt me echt leuk, aangezien er volgens mij maar 2 mensen weten wie de moordenaar is dus dat maakt het extra spannend als het niet onderling ofzo verklapt word cx


    Little do you know