• Hya mensjes! Ik zit met een probleem....Ik ben een meisje, maar ik voel me meer een jongen. Gisteren kreeg ik een berichtje van mijn BFF, en zij vroeg aan mij wat ik van ''Transgenders'' vond. We hadden gepraat en zijn tot de conlcusie gekomen dat we ons meer jongens voelden. We durfden elkaar het niet te vertellen maar we hebben het toch gedaan. Maar ik val niet op meisjes...maar blijf gewoon hetero....Weet iemand daar een naam voor? (nee ik ben ook geen BI)


    En hoe moet ik dit met mijn ouders bespreken?

    [ bericht aangepast op 18 okt 2014 - 11:21 ]

    Wat is jou Sexuele Geaardheid?

    35.1% (13 stemmen)
     
    Bi

    0.0% (0 stemmen)
     
    Homo

    0.0% (0 stemmen)
     
    Lesbie

    2.7% (1 stem)
     
    Trans

    10.8% (4 stemmen)
     
    Pan

    51.4% (19 stemmen)
     
    Anders


    Be a warrior, never give up!

    Als je je écht meer een jongen voelt dan een meisje, en dit niet enkel een opvlieging is [dit bedoel ik niet aanvallend naar jou toe, maar dit soort dingen beginnen vaak heel jong in je leven en het is een enorm grote keuze], zou ik het met je ouders bespreken. Er zijn allerlei mogelijkheden voor je, maar aangezien je nog jong bent is het lastig - ook je geaardheid want hoe weet je zo heel zeker dat je niet (ook) op meisjes valt? Transgender is trouwens geen geaardheid -

    "Transgenderisme is het gedragspatroon van een persoon die door het leven gaat als iemand van het andere dan zijn of haar biologische geslacht of een gedragspatroon dat balanceert tussen man en vrouw. De transgenderist heeft echter geen geslachtsveranderende, operatieve ingreep gehad of vindt deze achteraf niet bepalend voor het gendergevoel; de meesten zijn de ingreep ook niet van plan, toch soms kan een gedeeltelijke verandering al plaatsvinden door hormoongebruik. Dit kan komen door het zich bewust niet willen laten opereren of wanneer dit, door medische, emotionele, psychologische, maatschappelijke of financiële redenen, niet mogelijk of niet gewenst is."

    Transseksueel daarentegen is wel een seksualiteit, maar dat is alleen als je werkelijk het proces van het ene naar het andere geslacht doorgaat. Transseksualiteit heeft immers maar zijdelings te maken met seksualiteit, niets te maken met het geslacht van de mensen tot wie men zich aangetrokken voelt, maar alles met de eigen geslachtsidentiteit.

    Ik snap dat dit soort gevoelens/gedachten je verwarren, maar ze zijn tegelijkertijd heel normaal als je jonger bent. Als je je écht meer een jongen voelt kun je natuurlijk beginnen met je meer naar een jongen kleden - maar het ligt natuurlijk ook aan jou wat je wilt. Ik zou er ook met die vriendin over praten, en bedenken waar deze gevoelens vandaan komen en hoe diep ze gegrond zijn.

    Knuf.


    I had a few, got drunk on you and now I'm wasted

    Talkhouse schreef:
    Als je je écht meer een jongen voelt dan een meisje, en dit niet enkel een opvlieging is [dit bedoel ik niet aanvallend naar jou toe, maar dit soort dingen beginnen vaak heel jong in je leven en het is een enorm grote keuze], zou ik het met je ouders bespreken. Er zijn allerlei mogelijkheden voor je, maar aangezien je nog jong bent is het lastig - ook je geaardheid want hoe weet je zo heel zeker dat je niet (ook) op meisjes valt? Transgender is trouwens geen geaardheid -

    "Transgenderisme is het gedragspatroon van een persoon die door het leven gaat als iemand van het andere dan zijn of haar biologische geslacht of een gedragspatroon dat balanceert tussen man en vrouw. De transgenderist heeft echter geen geslachtsveranderende, operatieve ingreep gehad of vindt deze achteraf niet bepalend voor het gendergevoel; de meesten zijn de ingreep ook niet van plan, toch soms kan een gedeeltelijke verandering al plaatsvinden door hormoongebruik. Dit kan komen door het zich bewust niet willen laten opereren of wanneer dit, door medische, emotionele, psychologische, maatschappelijke of financiële redenen, niet mogelijk of niet gewenst is."

    Transseksueel daarentegen is wel een seksualiteit, maar dat is alleen als je werkelijk het proces van het ene naar het andere geslacht doorgaat. Transseksualiteit heeft immers maar zijdelings te maken met seksualiteit, niets te maken met het geslacht van de mensen tot wie men zich aangetrokken voelt, maar alles met de eigen geslachtsidentiteit.

    Ik snap dat dit soort gevoelens/gedachten je verwarren, maar ze zijn tegelijkertijd heel normaal als je jonger bent. Als je je écht meer een jongen voelt kun je natuurlijk beginnen met je meer naar een jongen kleden - maar het ligt natuurlijk ook aan jou wat je wilt. Ik zou er ook met die vriendin over praten, en bedenken waar deze gevoelens vandaan komen en hoe diep ze gegrond zijn.

    Knuf.



    Hier ben ik t mee eens.


    wat was dit ookalweer

    Talkhouse schreef:
    Als je je écht meer een jongen voelt dan een meisje, en dit niet enkel een opvlieging is [dit bedoel ik niet aanvallend naar jou toe, maar dit soort dingen beginnen vaak heel jong in je leven en het is een enorm grote keuze], zou ik het met je ouders bespreken. Er zijn allerlei mogelijkheden voor je, maar aangezien je nog jong bent is het lastig - ook je geaardheid want hoe weet je zo heel zeker dat je niet (ook) op meisjes valt? Transgender is trouwens geen geaardheid -

    "Transgenderisme is het gedragspatroon van een persoon die door het leven gaat als iemand van het andere dan zijn of haar biologische geslacht of een gedragspatroon dat balanceert tussen man en vrouw. De transgenderist heeft echter geen geslachtsveranderende, operatieve ingreep gehad of vindt deze achteraf niet bepalend voor het gendergevoel; de meesten zijn de ingreep ook niet van plan, toch soms kan een gedeeltelijke verandering al plaatsvinden door hormoongebruik. Dit kan komen door het zich bewust niet willen laten opereren of wanneer dit, door medische, emotionele, psychologische, maatschappelijke of financiële redenen, niet mogelijk of niet gewenst is."

    Transseksueel daarentegen is wel een seksualiteit, maar dat is alleen als je werkelijk het proces van het ene naar het andere geslacht doorgaat. Transseksualiteit heeft immers maar zijdelings te maken met seksualiteit, niets te maken met het geslacht van de mensen tot wie men zich aangetrokken voelt, maar alles met de eigen geslachtsidentiteit.

    Ik snap dat dit soort gevoelens/gedachten je verwarren, maar ze zijn tegelijkertijd heel normaal als je jonger bent. Als je je écht meer een jongen voelt kun je natuurlijk beginnen met je meer naar een jongen kleden - maar het ligt natuurlijk ook aan jou wat je wilt. Ik zou er ook met die vriendin over praten, en bedenken waar deze gevoelens vandaan komen en hoe diep ze gegrond zijn.

    Knuf.




    dankje, maar ik heb het gevoel al sinds ik klein was, maar heb er nooit opgelet, ben ook opgeggroeid met jongens dingen :T


    Be a warrior, never give up!

    Zero_Blackfire schreef:
    (...)



    dankje, maar ik heb het gevoel al sinds ik klein was, maar heb er nooit opgelet, ben ook opgeggroeid met jongens dingen :T


    Volgens mij is het aankaarten van zoiets bij je ouders een kwestie van tijd - je moet eerst zelf bedenken wat je met deze gevoelens wilt doen.
    Wil je als meisje door het leven blijven gaan, of wil je de zware hormoonbehandeling doorgaan om een jongen te worden?
    Programma's kijken als Hij wordt Zij (of zoiets, het is in ieder geval met Arie Boomsma) geeft je misschien een beetje inzicht in hoe dat soort dingen er aan toe gaan. Praten met anderen met dezelfde gevoelens (of mensen die in het geslachtsveranderingsproces zitten) helpt waarschijnlijk ook.
    En als je weet wat je wilt pas met je ouders gaan praten - volgens mij is het dan net zoals uit de kast komen, dat is heel moeilijk maar als je begripvolle ouders hebt [dat weet ik natuurlijk niet], zullen ze je begrijpen en je steunen in wat je keuze dan ook is.


    I had a few, got drunk on you and now I'm wasted

    Zero_Blackfire schreef:
    (...)



    dankje, maar ik heb het gevoel al sinds ik klein was, maar heb er nooit opgelet, ben ook opgeggroeid met jongens dingen :T


    Ik weet niet hoeveel dat voor jou betekent, maar ik was vroeger ook veel jongensachtiger dan de meeste meisjes. Ik weet echter zeker dat ik een meisje ben.


    Not all those who wander are lost.

    Ik was vroeger ook heel jongensachtig, maar dat hoeft niet te betekenen dat je een jongen bent. Ik zou zeggen, plak geen etiket op jezelf en wees gewoon jezelf. Twijfelen over dingen levert alleen maar stress op.


    Your make-up is terrible

    dank jullie wel voor jullie aandacht, en uitleg (:


    Be a warrior, never give up!

    SkywaIker schreef:
    (...)

    Ik weet niet hoeveel dat voor jou betekent, maar ik was vroeger ook veel jongensachtiger dan de meeste meisjes. Ik weet echter zeker dat ik een meisje ben.


    These rings that I'm breaking are making you a personal debt.

    Ik heb zelf een periode gehad rond mijn 14de dat ik me ook meer jongen voelde als meisje. Ik heb mijn haar kort geknipt, droeg geen make-up meer en shopte op de jongens afdeling. Bij mij was dit enkel een opvlieging zoals het hier boven ook is gezegd. Ik zeg nu niet dat dit bij jou ook het geval is, maar ik zou alleen niet meteen te hard van stapel lopen. Kijk gewoon waar jij je prettig bij voelt en denk er niet teveel over na. Dat zorgd alleen voor stres.
    Ik heb er wel met mijn moeder over gepraat, nadat ik mijn haar kort had geknipt en die zei dat het waarschijnlijk een onderdeel was van mijn pubertijd. Als je namelijk echt in et verkeerde lichaam geboren ben, kom je daar namelijk veel sneller achter en is dit vaak al te zien op jonge leeftijd.
    Wat dus in mijn geval klopt, want ik ben me na een half jaar alweer onbewust de meisjes kant opgegaan en ben er helemaal vanaf gestapt. En nee, ik heb ook nooit het idee gehad dat ik op meisjes moest vallen ofzo.

    [ bericht aangepast op 18 okt 2014 - 12:20 ]


    ''yOu aLreaDy kNoW wHaT'S uP''

    Maar je bff voelt zich ook meer jongen dan meisje?


    Travel far enough, you'll meet yourself

    Ik vind zulke dingen altijd erg moeilijk. Wie bepaalt immers hoe een jongen of meisje zich zou moeten voelen? Er zijn zoveel verschillende karakters die bij zowel jongens en meisjes passen dat ik me altijd afvraag wat het teken is dat je je 'een jongen' voelt en niet gewoon 'een stoere chick'.

    [ bericht aangepast op 18 okt 2014 - 16:29 ]


    Every villain is a hero in his own mind.

    Ik denk dat je op dit moment gewoon moet doen waar je je goed bij voelt, praat erover en als het gevoel naar een lange tijd niet weg gaat kun je altijd hulp zoeken. Het VU neemt op dit moment overigens geen transgender meer aan voor een traject, dus je zult hoe dan ook moeten wacht als je echt in transitie wilt.


    ©1998

    Ik denk dat je heel goed over zoiets na moet denken, dat je het idee hebt dat je niet in het stereotype hokje past van een meisje is of zou moeten zijn betekend nog niet meteen dat je transgender bent. Ik zou er zeker met je ouders over praten.


    'Plays wasted words, proves to be warn, that he not busy being born is busy dying.'

    Volgens mij werd dat ook wel tomboy genoemd. Maar er is niks mis mee om gewoon een wat jongensachtiger meisje te zijn, ook niet als je hetero bent. Er zijn jongens die dat juist leuk vinden ;)
    Zelf ben ik heel erg tegen de stereotypen bij man/vrouw; Je bent niet gedefineerd door jouw geslacht alleen! Dit klinkt erg afgezaagd, maar je hoeft niks anders dan jezelf te zijn. Als je een meisje bent dat van kikkers en auto's houdt, hoef je je geen zorgen te maken dat je niet echt een meisje bent. Een meisje zijn is niet zo veel meer dan een uiterlijk kenmerk.


    wie met beide benen op de grond blijft staan komt geen stap verder