• At the lakeside, the ordinary becomes magical

    Apostle Creek is een klein Brits kustplaatsje dat niet al te ver van Liverpool vandaan ligt. De naam is een vrij logische verklaring voor de geschiedenis van dit stadje. De stad grenst aan een inham, en op de plek van het centrum stond vroeger een zeer religieus dorpje, waar zich onder andere een psychiatrische inrichting bevond. In dit ‘gekkenhuis’ woonden slechts twaalf bewoners, en zij noemden zich de apostelen. Mensen trokken zich niks aan van die gestoorden, totdat elf gekken hun jongste medebewoner vermoorden, een zestien jarig meisje genaamd Iuda. Ze zou zogenaamd de verrader van het stel zijn en moest boeten voor wat ze had gedaan. De inwoners van het dorp trokken direct de teugels strak aan door alle overige bewoners van de inrichting te executeren. Als herdenking aan het vermoorde meisje hernoemden ze het dorpje naar Apostle Creek.




    Vandaag de dag is Apostle Creek uitgegroeid tot een prachtige en sfeervolle plaats waar jong en oud zich kunnen vermaken met de rust en de ruimte, maar ook met het bruisende nachtsleven van de stad. Als twaalf jongeren elkaar kruisen in een plaatselijke kroeg, besluiten ze in een roes naar de kade te lopen. Ze lopen langs de wal van het meer richting een landelijk gelegen gedeelte. Als ze helemaal het bos in zijn gelopen, lijkt de bewoonde wereld zo ver dat ze bij de oever in slaap vallen en daar voor de nacht blijven. Wanneer ze wakker worden, staat één van de meisje in het water. Lachend roept ze de anderen erbij te komen. Als ze allemaal in het water staan en naar onder duiken, verdwijnen ze in een groot zwart gat en belandden zo in een duistere wereld waar angst, verdriet en woede op elke hoek staat te wachten.

    Bovendien krijgen alle jongeren hun eigen demon die hen bijstaat in hun zoektocht naar de werkelijkheid. Het meisje die als eerste het water ingaat, deelt haar ziel met Iuda. Je wordt als het ware één met de geest die in je dringt.

    Regels
    x Maximaal twee personages per persoon
    x 16+ is toegestaan mits je de spoilerknop gebruikt
    x 250 woorden per post
    x Er zijn geen strenge richtlijnen, maar er is wel een verhaal waar je je aan moet houden
    x Er zijn twaalf rollen, zes meisjes en zes jongens
    x Iedereen krijgt zijn/haar demon door mij toegewezen
    x
    de patiënten van Daisyfield’s Psychiatric Hospital, 1879

    Aldwyn - 20 jaar, opgenomen wegens stemmen in het hoofd, achtervolgd worden etc (schizofrenie)- Metgezel van Scion
    Charles - 38 jaar, heeft zijn kinderen uit huis gejaagd en vervolgens zijn vrouw in stukken gehakt (psychopatisch)
    Frank - 32 jaar, Heeft geprobeerd zichzelf te onthoofden (depressies)
    Thormund - 25 jaar, durft niet naar buiten te gaan, bang voor de grote wereld (angststoornis)- Metgezel van Jeremia
    Arthur - 18 jaar, Telt altijd tot vier bij het lopen, moet alles geroutineerd doen (dwangneurose)- Metgezel van Pépé Hunter
    Walter - 29 jaar, heeft woedeaanvallen en kan niet goed spreken (autisme)

    Iuda - 16 jaar, verandert soms vanbinnen in een sadistisch, zelfs satanisch monster (psychoses) - Metgezel van Zara
    Helen - 23 jaar, wil niet eten, bij inname van voedsel wordt het uitgebraakt (eetstoornis)- Metgezel van Heather
    Grace - 19 jaar, Kan niet praten, slechts keelgeluiden maken of kleine woordjes brabbelen (spraakstoornis)
    Mary - 40 jaar, sluit zichzelf op omdat stemmen dat haar vertellen (schizofrenie)
    Margaret - 31 jaar, wil niets meer doen, heeft doodswensen (depressies)
    Clara - 20 jaar, kan niet tegen kleine ruimtes, donker en aanrakingen (fobieën)- Metgezel van Chester

    Aldwyn, Charles, Frank, Thormund, Arthur, Walter, Helen, Grace, Mary, Margaret en Clara geloven dat Iuda, hun jongste medebewoner, rechtstreeks door de duivel gezonden is om hen, de apostelen van de moderne tijd, te verraden. Als ze doordraait (in een psychose belandt) schreeuwt ze naar iedereen dat Satan in haar schuilt, dat ze iedereen in brand zal steken met het Vagevuur. Ze slaat en trapt de bewakers en behandelaars van het ziekenhuis en heeft een paar keer met een mes in haar benen gesneden terwijl ze lachend riep dat de duivel op die manier naar buiten kon komen. Ze zijn bang dat ze nog meer zal aanrichten en op een heldere nacht, als de maan op het meer schijnt en schittert als een edelsteen, sluipen ze haar kamer binnen en vermoordden haar door haar eerst de wurgen, en als ze dood is, snijden ze haar ledematen af. Als laatste verbranden ze haar buiten op het erf en strooien het as uit over het meer. Net op dat moment komt het personeel naar buiten gerend. Ze houden de elf overgebleven patiënten vast tot de volgende ochtend, als de burgemeester op het podium op het hoofdplein van Apostle Creek gaat staan en de inwoners vertelt wat er is gebeurd. De menigte lijkt nog maar één ding te kunnen schreeuwen: “Executie! Executie! Executie!” Dus, geeft de burgemeester het woord aan de directeur van Daisyfield.
    “Ik, Mr. Hamilton, ben het met u eens dat wat deze elf psychisch in de ware geraakte patiënten van ons ziekenhuis, het onschuldige kind hebben aangedaan, absoluut onrechtvaardig is. Maar, mijn geachte volk, dit meisje was een zeer groot gevaar voor de samenleving. Zij heeft meerdere keren geschreeuwd dat ze Satan was. De angst van haar medebewoners moest oogverblindend zijn geweest. Evengoed, de gekte die in het huis rondheerste, is op hen overgeslagen. Welicht zijn zij ook besmet met de aandoeningen van Iuda Efford. Welicht denken zij op den duur ook dat ze Satan zijn. Executie is onze enige uitweg. Bewakers, breng de elf misdadigers naar de muur.” De hele menigte houdt zijn adem in als de gestoorden worden afgevoerd. De muur staat aan de kade van het meer, richting de boskant, niet zo ver van de plek waar ze Iuda’s as hebben uitgestrooid. Een grote brandstapel wordt opgebouwd bij de muur.
    “Zij krijgen precies wat ze Iuda hebben aangedaan,” roept Mr. Hamilton. Alle elf worden nog levend op het vuur gegooid. Ook hun as wordt in het meer gegooid. Iedereen druipt af, en een paar mensen bijven over om de rommel op te ruimen. Een oude vrouw die in een hutje in de heuvels woont, blijft er bij staan kijken terwijl een roepje niewsgierigen zich om haar heen dringt als een zwerm bijen.
    “Pas goed op, kindjes. Wie zich toegeeft aan de kracht van het meer, loopt de kans om de diepte ingetrokken te worden.” Met die woorden verdwijnt ze en niemand zag haar ooit terug.
    Na afloop van deze gebeurtenis kreeg het meer de naam “Het Assenmeer.”

    Nu is het 2014. Ashlake Pub, zeer origineel, geeft een open podium en verschillende bandjes komen optreden. Dit evenement is altijd zeer in trek bij de jeugd, en er zijn dan ook veel jongeren aanwezig die avond. Buiten straalt de maan en een willekeurige groep van twaalf personen lopen allemaal, individueel, naar buiten omdat ze zich vreselijk aangetrokken voelen tot het maanlicht en het meer. Eenmaal buiten beseffen ze dat en lachend trekt de groep steeds verder het bos in. Dan staan ze stil bij een plekje aan het meer waar nooit iemand komt, en ze bouwen er een kampvuurtje waar ze rondom gaan zitten om te kletsen. Ze vallen er in slaap. De volgende ochtend wil één van de meisjes, Zara, gaan zwemmen. Ze springt het water in en roept iedereen erbij te komen. Als ze allemaal het water induiken, komt er opeens een groot zwart gat vanuit de diepte omhoog gerezen die hen allemaal opslokt. Ze worden wakker een totaal andere, duistere wereld waar niets hetzelfde is.

    We beginnen te spelen bij het moment waarop de twaalf personen zich nog in de pub bevinden en allemaal voelen dat ze naar buiten willen gaan.


    Invullijst
    Naam: x
    Leeftijd: (17+)
    Geslacht: x
    Innerlijk: x
    Uiterlijk: (+foto)
    Extra's: x


    Rolverdeling
    x Zara Céline Hendrix ~ Iuda door Feininger
    xChester Wellington ~ Clara door Sempre
    xGereserveerd door Rawen
    xHeather Price door Sorridere
    x Gereserveerd door bunnylover22
    x[/pink]
    xJeremia Miller ~ Thormund door bluebearss
    xPépé Hunter Lakefield ~ Arthur door KillianHook
    x Finlay Alastair Wright door Konigsberg
    xScion William Lynn ~ Aldwyn door Graceling
    x
    x


    Don't forget who you are, because you are your most important possesion. Don't loose it.

    [ bericht aangepast op 2 nov 2014 - 21:19 ]


    I’m restless. I’d like to think I know who I am, but I’m interested in the world at large. - Alex Turner

    Sempre schreef:
    Zo, Chester is af. Wat vinden jullie? (:


    Ik vind haar cool al denk ik dat Zara (mijn personage) haar niet zo leuk vindt haha.

    Feininger schreef:
    (...)

    Ik vind haar cool al denk ik dat Zara (mijn personage) haar niet zo leuk vindt haha.


    Oei dat is niet zo best als Zara door Luda wordt overgenomen hahaha


    When time and life shook hands and said goodbye.

    Sempre schreef:
    (...)

    Oei dat is niet zo best als Zara door Luda wordt overgenomen hahaha


    Ja pas maar op (;

    Ik denk dat het echt heel leuk wordt met de personages die we tot nu toe hebben, allemaal zo verschillend. Pépé klinkt als een superlief persoon, dus Jeremia zal hem zeker wel mogen. Chester weet ik zo net nog niet, maar ze is wel gaaf! Ik hou van d'r haar.


    I’m restless. I’d like to think I know who I am, but I’m interested in the world at large. - Alex Turner

    Graceling schreef:
    Klinkt wel interessant, maar ik weet niet hoe actief ik ben gezien ik een beetje in een dipje zit atm. Al wil ik wel weer heel graag gaan schrijven!


    Denk erover na, ik heb het idee dat dit een hele leuke RPG gaat worden. Ik begrijp dat het lastig is al je je een beetje down voelt, ik heb dat ook op het moment. Maar bij helpt schrijven juist om me wat vrolijker te voelen :) Hoe dan ook; Zou superleuk zijn als je meedeed!


    I’m restless. I’d like to think I know who I am, but I’m interested in the world at large. - Alex Turner

    KillianHook schreef:
    Ik heb gekozen voor Arthur, bluebearss. Ik had het veranderd.


    Egal was kommt, es wird gut, sowieso. Immer geht 'ne neue Tür auf, irgendwo.

    Mag ik een jongen reserveren?


    Zij zingen, nijgen naar elkaar en kussen, geenszins om liefde, maar om de sublieme momenten en het sentiment daartussen.

    Ik denk dat jullie Chester wel leuker gaan vinden des te meer het RPG zich vormt. ^^


    When time and life shook hands and said goodbye.

    Pépé Hunter Lakefield




    "Geloof me, de waarheid komt altijd boven water."

    Leeftijd: 19 jaar en vijf maanden
    Geslacht: Mannelijk
    Innerlijk:
    - Nieuwsgierig
    Pépé is een erg nieuwsgierige jongeman die dingen tot in de puntjes uitzoekt. Hij komt graag overal achter en maakt vrijwel van alles wel aantekening, zodat hij dit later terug kan kijken. Hij houd erg van detective verhalen en wil zelf ook graag een detective zijn. Hierdoor is hij meer nieuwsgierig geworden in andermans zaken.
    - Gefocust
    Pépé is erg gefocust op wat hij moet doen en wenst vaak ook niet gestoord te worden wanneer hij hiermee bezig is. Hij kan best pissig worden wanneer mensen hem uit zijn werk halen. Hij zal ook zeker wel zeggen wanneer mensen hem met rust moeten laten als ze hem irriteren, want als hij ergens op geconcentreerd is wil hij gewoon geen afleiding.
    - Volger
    Een leider is Pépé zeker niet. Hij volgt liever de andere. Maar wanneer er iets onverwachts gebeurd waar niemand op gerekend heeft zal hij wel het voortouw nemen door zijn nieuwsgierigheid. Hij krijgt dan een soort drang om eropaf te gaan en te onderzoeken wat er aan de hand is etc. Ook wanneer iemand gewond is of zich niet zo lekker voelt zal hij die persoon helpen.
    - Serieus
    Pépé is een jongen die vaak te serieus is om grappen te begrijpen. Hij zal de persoon die de grap maakt alleen maar stom aan zitten staren of vragen wat die persoon bedoeld. Wanneer hij zelf echter een grap probeert te maken komt het vaak niet over als een grap, of dan is het gewoon niet grappig. Als Pépé probeert om niet serieus te zijn, lukt het hem gewoon niet en daar zit hij soms wel mee. Hij wil ook gewoon eens grappen kunnen begrijpen, maar hij kán het gewoon niet.
    - Vriendelijk
    Pépé zal iemand nooit zomaar laten vallen, verlaten of opzettelijk beledigen. Hij helpt vrienden in nood en zal ook bij ze blijven wanneer ze zijn hulp het hardst nodig hebben. Hij is een ware vriend en zal iedereen zo goed als hij kan bevriend houden. Hoewel dit soms moeilijk gaat door zijn serieuze kant.
    Uiterlijk:
    Pépe heeft een beetje halflang haar dat net tussen bruin en diepbruin inzit. Hij heeft een stel groenkleurige ogen en een lichte huidskleur. Pépé draagt altijd een overhemd met daarover een pullover. Daaronder heeft hij dan een nette broek. Hij draagt zich niet echt als de jeugd van tegenwoordig, maar als iemand waarvan het lijkt alsof hij uit een andere tijd komt.
    Extra's:
    Pépé is biseksueel.
    Pépé zit op een hogeschool voor wetenschap.

    "Ik ben geen nerd, ik ben gewoon geïnteresseerd in het onderzoeken van dingen die jullie niet interesseren."






    Pépé is af

    [ bericht aangepast op 12 okt 2014 - 21:42 ]


    Egal was kommt, es wird gut, sowieso. Immer geht 'ne neue Tür auf, irgendwo.

    Pépé is zo leuk

    Feininger schreef:
    Pépé is zo leuk


    Aw, dank je (:


    Egal was kommt, es wird gut, sowieso. Immer geht 'ne neue Tür auf, irgendwo.

    @Konigsberg you are in!

    @KillianHook Ja, ik was even eten maar het is nu voor mekaar :) Pépé is echt adorable hehe

    Wat vinde jullie trouwens van Jeremia? (pagina 1) ik doe nooit rpg's dus dit is één van de eerste karakters waar ik echt mee bezig ben geweest :) Is hij goed?


    I’m restless. I’d like to think I know who I am, but I’m interested in the world at large. - Alex Turner

    bluebearss schreef:
    @Konigsberg you are in!

    @KillianHook Ja, ik was even eten maar het is nu voor mekaar :) Pépé is echt adorable hehe

    Wat vinde jullie trouwens van Jeremia? (pagina 1) ik doe nooit rpg's dus dit is één van de eerste karakters waar ik echt mee bezig ben geweest :) Is hij goed?


    Ik vind hem wel iets hebben, goed gedaan! Vooral als het één van je eerste echte karakters is. En daarbij: Alex Turner. :9~

    [ bericht aangepast op 12 okt 2014 - 19:50 ]

    Jeremia is echt leuk, ik vind het leuk hoe je beschreven hebt hoe de band hem heeft helpen met ontwikkelen. Prima rol hoor!


    When time and life shook hands and said goodbye.

    Feininger schreef:
    (...)

    Ik vind hem wel iets hebben, goed gedaan! Vooral als het één van je eerste echte karakters is. En daarbij: Alex Turner. :9~


    Alex Turner mi on (cat)

    Sempre schreef:
    Jeremia is echt leuk, ik vind het leuk hoe je beschreven hebt hoe de band hem heeft helpen met ontwikkelen. Prima rol hoor!


    Dankjewel!


    I’m restless. I’d like to think I know who I am, but I’m interested in the world at large. - Alex Turner