• At the lakeside, the ordinary becomes magical

    Apostle Creek is een klein Brits kustplaatsje dat niet al te ver van Liverpool vandaan ligt. De naam is een vrij logische verklaring voor de geschiedenis van dit stadje. De stad grenst aan een inham, en op de plek van het centrum stond vroeger een zeer religieus dorpje, waar zich onder andere een psychiatrische inrichting bevond. In dit ‘gekkenhuis’ woonden slechts twaalf bewoners, en zij noemden zich de apostelen. Mensen trokken zich niks aan van die gestoorden, totdat elf gekken hun jongste medebewoner vermoorden, een zestien jarig meisje genaamd Iuda. Ze zou zogenaamd de verrader van het stel zijn en moest boeten voor wat ze had gedaan. De inwoners van het dorp trokken direct de teugels strak aan door alle overige bewoners van de inrichting te executeren. Als herdenking aan het vermoorde meisje hernoemden ze het dorpje naar Apostle Creek.




    Vandaag de dag is Apostle Creek uitgegroeid tot een prachtige en sfeervolle plaats waar jong en oud zich kunnen vermaken met de rust en de ruimte, maar ook met het bruisende nachtsleven van de stad. Als twaalf jongeren elkaar kruisen in een plaatselijke kroeg, besluiten ze in een roes naar de kade te lopen. Ze lopen langs de wal van het meer richting een landelijk gelegen gedeelte. Als ze helemaal het bos in zijn gelopen, lijkt de bewoonde wereld zo ver dat ze bij de oever in slaap vallen en daar voor de nacht blijven. Wanneer ze wakker worden, staat één van de meisje in het water. Lachend roept ze de anderen erbij te komen. Als ze allemaal in het water staan en naar onder duiken, verdwijnen ze in een groot zwart gat en belandden zo in een duistere wereld waar angst, verdriet en woede op elke hoek staat te wachten.

    Bovendien krijgen alle jongeren hun eigen demon die hen bijstaat in hun zoektocht naar de werkelijkheid. Het meisje die als eerste het water ingaat, deelt haar ziel met Iuda. Je wordt als het ware één met de geest die in je dringt.

    Regels
    x Maximaal twee personages per persoon
    x 16+ is toegestaan mits je de spoilerknop gebruikt
    x 250 woorden per post
    x Er zijn geen strenge richtlijnen, maar er is wel een verhaal waar je je aan moet houden
    x Er zijn twaalf rollen, zes meisjes en zes jongens
    x Iedereen krijgt zijn/haar demon door mij toegewezen
    x
    de patiënten van Daisyfield’s Psychiatric Hospital, 1879

    Aldwyn - 20 jaar, opgenomen wegens stemmen in het hoofd, achtervolgd worden etc (schizofrenie)- Metgezel van Scion
    Charles - 38 jaar, heeft zijn kinderen uit huis gejaagd en vervolgens zijn vrouw in stukken gehakt (psychopatisch)
    Frank - 32 jaar, Heeft geprobeerd zichzelf te onthoofden (depressies)
    Thormund - 25 jaar, durft niet naar buiten te gaan, bang voor de grote wereld (angststoornis)- Metgezel van Jeremia
    Arthur - 18 jaar, Telt altijd tot vier bij het lopen, moet alles geroutineerd doen (dwangneurose)- Metgezel van Pépé Hunter
    Walter - 29 jaar, heeft woedeaanvallen en kan niet goed spreken (autisme)

    Iuda - 16 jaar, verandert soms vanbinnen in een sadistisch, zelfs satanisch monster (psychoses) - Metgezel van Zara
    Helen - 23 jaar, wil niet eten, bij inname van voedsel wordt het uitgebraakt (eetstoornis)- Metgezel van Heather
    Grace - 19 jaar, Kan niet praten, slechts keelgeluiden maken of kleine woordjes brabbelen (spraakstoornis)
    Mary - 40 jaar, sluit zichzelf op omdat stemmen dat haar vertellen (schizofrenie)
    Margaret - 31 jaar, wil niets meer doen, heeft doodswensen (depressies)
    Clara - 20 jaar, kan niet tegen kleine ruimtes, donker en aanrakingen (fobieën)- Metgezel van Chester

    Aldwyn, Charles, Frank, Thormund, Arthur, Walter, Helen, Grace, Mary, Margaret en Clara geloven dat Iuda, hun jongste medebewoner, rechtstreeks door de duivel gezonden is om hen, de apostelen van de moderne tijd, te verraden. Als ze doordraait (in een psychose belandt) schreeuwt ze naar iedereen dat Satan in haar schuilt, dat ze iedereen in brand zal steken met het Vagevuur. Ze slaat en trapt de bewakers en behandelaars van het ziekenhuis en heeft een paar keer met een mes in haar benen gesneden terwijl ze lachend riep dat de duivel op die manier naar buiten kon komen. Ze zijn bang dat ze nog meer zal aanrichten en op een heldere nacht, als de maan op het meer schijnt en schittert als een edelsteen, sluipen ze haar kamer binnen en vermoordden haar door haar eerst de wurgen, en als ze dood is, snijden ze haar ledematen af. Als laatste verbranden ze haar buiten op het erf en strooien het as uit over het meer. Net op dat moment komt het personeel naar buiten gerend. Ze houden de elf overgebleven patiënten vast tot de volgende ochtend, als de burgemeester op het podium op het hoofdplein van Apostle Creek gaat staan en de inwoners vertelt wat er is gebeurd. De menigte lijkt nog maar één ding te kunnen schreeuwen: “Executie! Executie! Executie!” Dus, geeft de burgemeester het woord aan de directeur van Daisyfield.
    “Ik, Mr. Hamilton, ben het met u eens dat wat deze elf psychisch in de ware geraakte patiënten van ons ziekenhuis, het onschuldige kind hebben aangedaan, absoluut onrechtvaardig is. Maar, mijn geachte volk, dit meisje was een zeer groot gevaar voor de samenleving. Zij heeft meerdere keren geschreeuwd dat ze Satan was. De angst van haar medebewoners moest oogverblindend zijn geweest. Evengoed, de gekte die in het huis rondheerste, is op hen overgeslagen. Welicht zijn zij ook besmet met de aandoeningen van Iuda Efford. Welicht denken zij op den duur ook dat ze Satan zijn. Executie is onze enige uitweg. Bewakers, breng de elf misdadigers naar de muur.” De hele menigte houdt zijn adem in als de gestoorden worden afgevoerd. De muur staat aan de kade van het meer, richting de boskant, niet zo ver van de plek waar ze Iuda’s as hebben uitgestrooid. Een grote brandstapel wordt opgebouwd bij de muur.
    “Zij krijgen precies wat ze Iuda hebben aangedaan,” roept Mr. Hamilton. Alle elf worden nog levend op het vuur gegooid. Ook hun as wordt in het meer gegooid. Iedereen druipt af, en een paar mensen bijven over om de rommel op te ruimen. Een oude vrouw die in een hutje in de heuvels woont, blijft er bij staan kijken terwijl een roepje niewsgierigen zich om haar heen dringt als een zwerm bijen.
    “Pas goed op, kindjes. Wie zich toegeeft aan de kracht van het meer, loopt de kans om de diepte ingetrokken te worden.” Met die woorden verdwijnt ze en niemand zag haar ooit terug.
    Na afloop van deze gebeurtenis kreeg het meer de naam “Het Assenmeer.”

    Nu is het 2014. Ashlake Pub, zeer origineel, geeft een open podium en verschillende bandjes komen optreden. Dit evenement is altijd zeer in trek bij de jeugd, en er zijn dan ook veel jongeren aanwezig die avond. Buiten straalt de maan en een willekeurige groep van twaalf personen lopen allemaal, individueel, naar buiten omdat ze zich vreselijk aangetrokken voelen tot het maanlicht en het meer. Eenmaal buiten beseffen ze dat en lachend trekt de groep steeds verder het bos in. Dan staan ze stil bij een plekje aan het meer waar nooit iemand komt, en ze bouwen er een kampvuurtje waar ze rondom gaan zitten om te kletsen. Ze vallen er in slaap. De volgende ochtend wil één van de meisjes, Zara, gaan zwemmen. Ze springt het water in en roept iedereen erbij te komen. Als ze allemaal het water induiken, komt er opeens een groot zwart gat vanuit de diepte omhoog gerezen die hen allemaal opslokt. Ze worden wakker een totaal andere, duistere wereld waar niets hetzelfde is.

    We beginnen te spelen bij het moment waarop de twaalf personen zich nog in de pub bevinden en allemaal voelen dat ze naar buiten willen gaan.


    Invullijst
    Naam: x
    Leeftijd: (17+)
    Geslacht: x
    Innerlijk: x
    Uiterlijk: (+foto)
    Extra's: x


    Rolverdeling
    x Zara Céline Hendrix ~ Iuda door Feininger
    xChester Wellington ~ Clara door Sempre
    xGereserveerd door Rawen
    xHeather Price door Sorridere
    x Gereserveerd door bunnylover22
    x[/pink]
    xJeremia Miller ~ Thormund door bluebearss
    xPépé Hunter Lakefield ~ Arthur door KillianHook
    x Finlay Alastair Wright door Konigsberg
    xScion William Lynn ~ Aldwyn door Graceling
    x
    x


    Don't forget who you are, because you are your most important possesion. Don't loose it.

    [ bericht aangepast op 2 nov 2014 - 21:19 ]


    I’m restless. I’d like to think I know who I am, but I’m interested in the world at large. - Alex Turner

    Interessant dit, ik reserveer een jongen (:


    Egal was kommt, es wird gut, sowieso. Immer geht 'ne neue Tür auf, irgendwo.

    Houdt het ook nog wat bijzonders in als je Luda's metgezel bent? Ik wil dat personage denk ik wel reserveren.

    [ bericht aangepast op 12 okt 2014 - 19:33 ]


    Egal was kommt, es wird gut, sowieso. Immer geht 'ne neue Tür auf, irgendwo.

    KillianHook schreef:
    Interessant dit, ik reserveer een jongen (:


    You are in C:

    Feininger schreef:
    Houdt het ook nog wat bijzonders in als je Luda's metgezel bent? Ik wil dat personage denk ik wel reserveren.


    Ik stuur je even een gb berichtje ;)


    I’m restless. I’d like to think I know who I am, but I’m interested in the world at large. - Alex Turner

    Ik zie zijn gezicht overal. Op de stadsmuur, op het plein, in mijn wiskundeboek... Het achtervolgt me zelfs in mijn dromen


    Naam: Jeremia ''Jer" Miller
    Leeftijd: 19
    Geslacht: Mannelijk
    Innerlijk: Jeremia, of liever Jer, is een doodgewone Britse jongen. Hij heeft niet echt een grote mond, hij is juist een beetje verlegen. Hij zegt nooit zoveel in een grote groep, hij trekt zich liever terug met muziek. Muzikaal is het woord waarmee hij te omschrijven is. Jer speelt piano, sinds zijn tiende, en op zijn dertiende kreeg hij een gitaar van zijn ouders. Zijn moeder, Hillary Miller, is Hoogleraar Geschiedenis op de universiteit van Liverpool, en deze gaf Jer zijn interesse voor cultuur, literatuur en historie. Hij is zeer taalgevoelig en kan echt toveren met woorden. Naast muziek maken vindt hij het heerlijk om te schrijven, of dat nou songteksten, gedichten of verhalen zijn. Zijn vader, Chris Miller, een legercommandant, gaf hem zijn discipline en zelfvertrouwen.
    Hij richtte op zijn zeventiende een band op met een jaargenoot, en die band heeft hem veel gegeven. Door het spelen leerde hij zichzelf kennen, wie hij was en wat hij leuk vond, en daardoor werd hij al snel relaxter met meisjes. Hij heeft er wel een paar gedate, maar echt verliefd is hij nog maar één keer geweest. Dat meisje was een model die twee jaar ouder was, en ze zag hem helemaal niet staan. Hij is toch wat schichtig met het vallen voor iemand, maar hij wil wel heel graag een ware liefde vinden, die hem zal respecteren zoals hij is. Hij weet dat meisjes gek zijn op het feit dat hij zingt en gitaar speelt, maar wil niet dat dit de reden is dat ze met hem daten. Hij is behoorlijk laf als het op heldhaftige acties aankomt, en meestal grijpt hij niet of te laat in, behalve als hij echt heel veel om de persoon in nood geeft. Dan zal hij alles doen om die te redden. Jer verstopt zich achter zijn muziek en schrijven, maar leert langzamerhand dat hij de wijde wereld in moet gaan en moet genieten van wat het leven hem kan bieden.
    Uiterlijk: Jer is 1.79m lang, waardoor hij behoorlijk gemiddeld is. Hij heeft warrig, donkerbruin haar, altijd net iets te lang. Zijn ogen zijn evenals de kleur van pure chocolade. Hij heeft altijd een dromerige glans over zich heen hangen, waardoor hij ook ietwat mysterieus oogt. Hij draagt meestal sweaters of shirts in donkere kleuren, een spijkerbroek een afgetrapte sneakers. Het interesseert hem eigenlijk niet wat hij draagt. Toch lukt het hem om er goed uit te zien, misschien ook wel omdat hij een gevoel voor stijl heeft, van zijn moeder. Hij lijkt verder qua gezicht ook veel op haar.
    (Faceclaim van Alex Turner)



    Extra's: Hij speelt in een band, The Rear Outputs. Ze maken rockmuziek, voornamelijk alternatieve en punk. Hij is de leadzanger, en speelt ook gitaar. Brandon is de drummer, met hem richtte Jer de band op. Kyle is de bassist en een gedeelde maat van Brandon en Jer. Na een jaar kwam Felix, een Belgische uitwisselingsstudent erbij. Hij stopte met zijn studie in Vlaanderen en ging verder op de Universiteit van Liverpool, zodat hij in TRO kon blijven spelen. The Rear Outputs hebben een lokale bekendheid, en spelen geregeld in pubs en kroegen. Ze doen nog geen echte grote gigs, maar hopen wel dat dat werkelijkheid gaat worden.

    [ bericht aangepast op 12 okt 2014 - 13:30 ]


    I’m restless. I’d like to think I know who I am, but I’m interested in the world at large. - Alex Turner

    Waarom staat Hunter tussen " "? (:


    Egal was kommt, es wird gut, sowieso. Immer geht 'ne neue Tür auf, irgendwo.

    Ik wist niet hoe ik het moest neerzetten, sorry! Heb het al aangepast :)


    I’m restless. I’d like to think I know who I am, but I’m interested in the world at large. - Alex Turner

    Luda's metgezel



    _______________________________________________

    I have a, shall we say, morbid personality

    Naam: Zara Céline Hendrix
    Leeftijd: Achttien
    Geslacht: Vrouwelijk
    Innerlijk: Zara is toen ze vijftien was gediagnosticeerd met een chronische depressie (dysthyme depressie), dit houdt in dat ze al voor een lange tijd last heeft van (lichte) symptomen van een depressie. Dit heeft veel gevolgen voor haar persoonlijkheid. Ze is hierdoor namelijk een stuk teruggetrokkener en ze is niet altijd in een al te beste stemming. Het is echter niet zo ernstig dat ze er medicijnen voor slikt of er therapie voor volgt.
    Zara is graag bij mensen. Alleen zijn is totaal niet haar ding en hoewel ze dat niet toegeeft, maakt het haar ook bang. Vandaar dat ze er altijd voor zorgt dat er minstens één iemand bij haar is. Ze is dan ook echt goed in het maken en behouden van vrienden. Vooral als ze een paar drankjes op heeft, gaat het haar erg makkelijk af.
    Hoewel Zara extreem vatbaar is voor angst is haar lievelingsgenre horror. Griezelverhalen en dergelijke trekken haar ongewoon veel aan en stiekem fascineren dingen als seriemoordenaars en bloed haar heel erg. Dit is echter een kant van haar die ze niet vaak uit omdat ze weet dat het anderen af kan schrikken. Daarnaast is ze niet van plan de dingen die ze in haar hoofd bedenkt in praktijk te brengen. Daar is ze zowel te zwak als te vriendelijk voor.
    Zara is dus zeker geen muurbloem, maar toch kan het je gebeuren dat je haar over het hoofd ziet. Ze heeft namelijk wel eens momenten waarop ze zich plotseling helemaal afsluit. Dit heeft voornamelijk te maken met haar depressie die ervoor zorgt dat ze nergens zin in heeft. Zo'n moment duurt nooit erg lang, maar het is voor haar omgeving vaak wel lastig om in te schatten wat ze moeten doen.
    Één van Zara's grootste en belangrijkste hobby's is het schrijven van gedichten. Ze besteedt er per dag zo'n twee uur aan, waarvan ze vaak anderhalf uur niets opschrijft en alleen nadenkt over een potentieel onderwerp voor haar volgende gedicht. Veel van haar gedichten zijn duister en gebaseerd op hoe ze zich voelt of op een horrorverhaal.
    Uiterlijk: Zara heeft donkerbruin tot zwart haar dat tot ongeveer haar taille reikt. Ze heeft het echter meestal in een staart of knot omdat het anders aldoor in de weg hangt. Haar ogen hebben een blauwgrijze kleur die nog eens extra opvallen door haar volle, donkere wenkbrauwen.
    Ze is 1.74 meter en heeft daarmee een gemiddelde lengte. Ze is net iets te dun voor haar lengte maar niet op een ongezonde manier. Ze moet echter niet nog meer afvallen want dat zou wel gevaarlijk kunnen zijn.
    Haar kleding is meestal wat wijd en is negen van de tien keer zwart. Die ene keer dat het niet zwart is, is het waarschijnlijk donkergrijs. Ze voelt zich gewoon wat meer op haar gemak in onopvallende kleren. Het enige waarmee ze misschien wat meer op zou kunnen vallen zijn haar lippen waar ze bijna altijd een opvallende kleur op smeert. De ene keer is een dieprood en dan neigt het wat meer naar paars. Het is het enige ding waar ze wel mee op wil vallen.
    Naast de lippenstift heeft ze vaak veel eyeliner en oogpotlood op.
    Extra's: Zara wordt Luda's metgezel.

    [ bericht aangepast op 12 okt 2014 - 15:03 ]

    Ze staan er allemaal bij! Nu is het wachten op meer aanmeldingen ^^


    I’m restless. I’d like to think I know who I am, but I’m interested in the world at large. - Alex Turner

    Can I know what Pépé's demon is? ^^


    Egal was kommt, es wird gut, sowieso. Immer geht 'ne neue Tür auf, irgendwo.

    Zara deelt haar ziel met Luda, heeft ze dan ook nog een demon?

    Ik ben hard aan het werk met het verhaal en de vroegere bewoners, ik zal het zo in een spoilerknop zetten.

    @Feininger, euhm praktisch gezien niet, maar als jij dat wilt vind ik prima!


    I’m restless. I’d like to think I know who I am, but I’m interested in the world at large. - Alex Turner

    bluebearss schreef:
    Ik ben hard aan het werk met het verhaal en de vroegere bewoners, ik zal het zo in een spoilerknop zetten.

    @Feininger, euhm praktisch gezien niet, maar als jij dat wilt vind ik prima!


    Ik zie het nog wel even later! (Trouwens, als je wilt mag je me Evi noemen haha)

    Oeeeh klinkt echt heel gaaf. Ik ben nog even aan het twijfelen tussen een mannelijke of een vrouwelijke rol.


    When time and life shook hands and said goodbye.

    Feininger schreef:
    Ik zie het nog wel even later! (Trouwens, als je wilt mag je me Evi noemen haha)


    Oké Evi ;) haha. Is goed, denk er over na en als jet het weet zeg dan maar!

    Sempre schreef:
    Oeeeh klinkt echt heel gaaf. Ik ben nog even aan het twijfelen tussen een mannelijke of een vrouwelijke rol.


    Neem de tijd! Zou leuk zijn als je meedoet

    [ bericht aangepast op 12 okt 2014 - 14:42 ]


    I’m restless. I’d like to think I know who I am, but I’m interested in the world at large. - Alex Turner